0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جستارهایی در نمایش خلاق و درمان
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب جستارهایی در نمایش خلاق و درمان

درباره جستارهایی در نمایش خلاق و درمان

کتاب جستارهایی در نمایش خلاق و درمان، به کوشش یدالله آقاعباسی، یک مجموعه منتخب از مقالات است که توسط نشر قطره منتشر شده است. این مقالات بر روی کاربردهای نمایش خلاق، به‌ویژه در زمینه‌های تعلیم و تربیت و درمان، متمرکز هستند در حال حاضر کتاب جستارهایی در نمایش خلاق و درمان در دسته کتب روانشناسی کودک و نوجوان قرار دارد.

 موضوعات اصلی کتاب جستارهایی در نمایش خلاق و درمان

·      استفاده از بازی در تعلیم و تربیت و درمان

·      اثرات نمایش خلاق بر رشد شناختی، اجتماعی و عاطفی کودکان

·      طراحی محیط بازی و افزایش جذابیت بازی‌های نمایشی

·      نقش نمایش خلاق در آموزش مهارت‌های ارتباطی اجتماعی

·      تأثیر نمایش خلاق بر کودکان با ناتوانی‌های یادگیری

·      استفاده از نمایش در کلاس‌های درمانی و آموزش بهداشت روانی

·      نقش نمایش خلاق در بازسازی اجتماعی پس از بحران و رهاسازی پس از فاجعه

·      نقش نمایش خلاق در گسترش توانایی‌های فردی در گونه‌های مختلف فرهنگی

·      مواجهه مربیان نمایش خلاق با چالش‌های پذیرش و توجیه به والدین و مدیران

·      نمایشنامه‌نویسی برای تئاتر مشارکتی و تفاوت آن با نمایش‌های رسمی

 چه کسانی باید این کتاب را بخوانند

کتاب جستارهایی در نمایش خلاق و درمان، مناسب پژوهشگران حوزه هنردرمانی، به‌ویژه متخصصان رشته نمایش، هنرمندان و درمانگران است که قصد دارند با استفاده از نمایش خلاق به بهبود حال کودکان و نوجوانان کمک کنند. این کتاب با ارائه یک مجموعه منتخب از مقالات علمی و پژوهشی، اهمیت و تأثیر نمایش خلاق را در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت و درمان مورد بررسی قرار داده است. به همین دلیل، برای هر کسی که به دنبال فهم بهتر و عمیق‌تر از این موضوع است، خواندن این کتاب پیشنهاد می‌شود.

چرا باید این کتاب را بخوانیم

جستارهایی در نمایش خلاق و درمان یک کتاب است که به‌طور عمده بر اهمیت و تأثیر نمایش خلاق در حوزه‌های تعلیم و تربیت و درمان متمرکز است.

·      ایجاد درک عمیق: این کتاب با ارائه مقالات علمی، به خواننده درک عمیق‌تری از کاربردهای متعدد نمایش خلاق در زمینه‌های آموزشی و درمانی می‌دهد.

·      تکنیک‌های درمانی: برای متخصصان و درمانگران، معرفی تکنیک‌ها و روش‌های جدید که می‌توانند در درمان با استفاده از نمایش خلاق به کار گرفته شوند، بسیار ارزشمند است.

·      افزایش مهارت‌های ارتباطی: کتاب به بررسی نقش نمایش خلاق در تقویت مهارت‌های ارتباطی اجتماعی کودکان پرداخته و راه‌های استفاده از آن را نشان می‌دهد.

·      کمک به کودکان با نیازهای ویژه: در برخی قسمت‌ها، راه‌هایی برای استفاده از نمایش خلاق برای کودکان با ناتوانی‌های یادگیری معرفی شده است.

·      راه‌های ابتکاری در آموزش: معلمان و اساتید می‌توانند از رویکردها و تکنیک‌هایی که در این کتاب معرفی شده است، استفاده کنند تا درس‌های خود را جذاب‌تر و موثرتر ارائه دهند.

·      افزایش آگاهی از نقش هنر در جامعه: از طریق مطالعه کتاب جستارهایی در نمایش خلاق و درمان، خوانندگان می‌توانند درک کنند که چگونه هنر، به‌ویژه نمایش خلاق، می‌تواند در بازسازی اجتماعی و رهاسازی پس از فاجعه نقش موثری داشته باشد.

بخشی از کتاب جستارهایی در نمایش خلاق و درمان

بازی نقش که برگرفته از نمایش اجتماعی است شیوه‌ای برای جستجوی موارد درگیر در موقعیت‌های پیچیده اجتماعی است. این فن را می‌توان برای تربیت بازیگران حرفه‌ای یا در کلاس درس برای درک ادبیات، تاریخ و علوم به کار برد. ژان پیاژه، روان‌شناس بزرگ، از دو مدل یادگیری سخن می‌گوید: «جذب» و «انطباق». در «جذب»، آدم‌ها به‌طور مجازی نقشه ذهنی خود از جهان خویشتن را تکمیل می‌کنند، درحالی‌که با انطباق به‌طور مجازی آن نقشه ذهنی را تغییر و گسترش می‌دهند و تعویض می‌کنند تا شناخت‌های نوین خود را سروسامان بخشند. هر دو فرایند مکمل و هم‌زمان هستند، اما انواع گوناگون یادگیری تمایل به تأکید بر یکی از آن‌ها دارند.

یادگیری حفظی تأکید بر جذب دارد. برعکس، آموختنِ بالا رفتن از درخت، شنا کردن یا دوچرخه‌سواری تأکید بر انطباق دارند. انطباق با کسب مهارت همراه است و می‌خواهد نوعی یادگیری باشد که فراموش کردن کامل آن تقریباً غیرممکن است، درحالی‌که یادگیری جذبی، همان‌طور که همه می‌دانیم، به‌سادگی فراموش می‌شود.

بعضی از یادگیری‌های حفظی، تا آنجا که کلمات یا اندیشه‌ها به وزن و آهنگ شاعرانه و موسیقی ربط پیدا می‌کنند، انطباقی می‌شوند. به این دلیل است که تعداد کمی از فعالیت‌ها، مثل حفظ بخش کوچکی از اشعار شکسپیر یا تصنیفی روایی، ممکن است مدت‌ها با فرد بمانند، درحالی‌که صورتی از کلمات یک زبان خارجی برای امتحان حفظ و فراموش می‌شود. از یادگیری انطباقی در مورد استفاده از اطلاعاتی خاص می‌توان سود جست.

بدبختانه جهت‌گیری آموزش‌وپرورش به‌سمت انواعی از یادگیری است که بتوان به‌آسانی هرچه بیشتر فرد را برای امتحان آماده کرد؛ این یادگیری‌ها یادگیری جذبی حافظه‌ای هستند، درحالی‌که جهان نیازمند انسان‌هایی است که مهارت‌ها را داشته باشند و مهارت‌ها از دانستن صرف واقعیت‌ها فراتر می‌روند. گرچه امتحانِ مهارت‌ها جهت‌گیریِ اجراییِ پیچیده‌تری دارد که توجه بیشتر معلم را می‌طلبد و گونه‌گونی‌های دقیق‌تری دارد. مهارت‌ها بازتاب نوع انطباقیِ یادگیری هستند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب

·      کتاب تربیت بدون فریاد

·      کتاب کلیدهای رفتار با کودک دو ساله

·      کتاب آسیب شناسی روانی کودک و نوجوان با تجدید نظر کلی براساس DSM 5



شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۶ مگابایت
تعداد صفحات
208 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۶:۰۰
نویسندهیدالله آقاعباسی
مترجمیدالله آقاعباسی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۳/۲۲
قیمت ارزی
7.۵ دلار
قیمت چاپی
155,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۶ مگابایت
۲۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
73,000
٪50
36,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جستارهایی در نمایش خلاق و درمان
٪50
جستارهایی در نمایش خلاق و درمان
یدالله آقاعباسی
نشر قطره
0
(بدون نظر)
73,000
٪50
36,500
تومان