0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بازی های خودشناسی کوکولوژی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب بازی های خودشناسی کوکولوژی

درباره بازی های خودشناسی کوکولوژی

کتاب بازی‌های روانشناسی کوکولوژی شامل تست‌های روانشناسی‌ای می‌شود که ایسامو سایتو و تاداهیکو ناگائو طراحی کرده‌اند. با شرکت در این تست‌ها می‌توانید در فضایی امن و به دور از تنش، خودتان را بیشتر بشناسید و سرگرم شوید.

مجموعه تست‌های کوکولوژی (Kokology) یکی از کتاب‌های پرفروش ژاپنی است که با به‌کارگیری اصول روانشناسی در قالب بازی، نگرش‌های پنهان شما را درباره مسائل مختلف آشکار می‌سازد. این تست به شکلی طراحی شده‌اند که جنبه بازی و سرگرمی دارند و در عین حال، شناخت نسبی‌ای نسبت به شخصیت‌تان ایجاد می‌کند که می‌تواند جالب باشد و شما را با ابعاد جدیدی از خودتان آشنا کند. بسیاری از افراد دوست ندارند در حضور دیگران، شخصیت‌شان را فاش کنند. در فضایی که امنیتی وجود ندارد، افراد احساس خوبی ندارند از اینکه درباره خودشان صحبت کنند. این کاملا طبیعی است! اما اگر فرصتی فراهم شود که بدون دلهره، وارد یک بازی سرگرم‌کننده شوید و بعد از بازی، کمی بیشتر خودتان را بشناسید، این مشکل برطرف می‌شود.

کتاب تست‌های کوکولوژی (Kokology: The Game of Self-Discovery) آشکارکننده ویژگی‌های رفتاری و احساسی افرادی است که در تست‌ها شرکت می‌کنند. بعد از شرکت در هر تست، می‌توانید جواب آن را نیز مشاهده کنید و به جنبه‌های جالبی از شخصیت‌تان پی ببرید. هر بازی، ویژگی درونی خاصی را هدف قرار داده است و آن را می‌سنجد. کوکولوژی از واژه‌ ژاپنی «کوکورو»به معنای ذهن، روح و احساس گرفته شده است. کوکولوژی یک نوع وسیله ارتباطی نیز محسوب می‌شود و افراد می‌توانند شناخت بهتری از یکدیگر پیدا کنند.

این کتاب در سال ۲۰۰۰ منتشر شده است. نسخه فعلی توسط «فرهاد مدرس» به فارسی ترجمه شده و انتشارات نسل نو اندیش آن را منتشر کرده است.

درباره نویسندگان کتاب بازی‌های خودشناسی کوکولوژی

ایسامو سایتو (Isamu Saito) یکی از نویسندگان این کتاب، در سال ۱۹۴۳ به دنیا آمد و در ژاپن زندگی می‌کند. او یک روانشناس معتبر در ژاپن است و در دانشگاه نیز تدریس می‌کند.

تاداهیکو ناگائو  (Tadahiko Nagao) یکی دیگر از نویسندگان این کتاب است که در زمینه روانشناسی فعالیت می‌کند.

چهار دلیل مهم برای مطالعه این کتاب

خودشناسی و روانشناسی یکی از مباحث داغ سال‌های اخیر است که بسیاری از افراد به آن تمایل نشان داده‌اند. آن‌ها دوست دارند به هر روشی، بیشتر خودشان را بشناسند. شرکت در بازی‌هایی که جنبه سرگرمی دارد و در عین حال، به‌صورت مستقیم با خودتان در ارتباط است، شما را بیشتر به خودشناسی نزدیک می‌کند. از جمله مزایای مطالعه این کتاب و شرکت در بازی‌های کوکولوژی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شما می‌توانید در فضایی امن و به دور از تنش یا نگرانی از صحبت با دیگری، خودتان را بشناسید
  • کوکولوژی هم فال است و هم تماشا. شما می‌توانید در حین سرگرم شدن، خودتان را بشناسید
  • نتایج بازی‌های کوکولوژی می‌تواند جالب از آب در بیاید و باعث شود درباره لایه‌های پنهان شخصیت‌تان، آگاهی بیشتری به‌دست آورید
  • کوکولوژی ارتباط شما را با دیگران بهتر می‌کند و به شما کمک می‌کند تا بتوانید با استفاده از نتایج بازی‌ها، رفتارهای خود را تعدیل کنید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

پرنده آبی

روزی پرنده آبی رنگی ناگهان از پنجره وارد اتاق شما می‌شود و در اتاق محبوس می‌شود. این پرنده گم شده به گونه‌ای شما را جذب می‌کند و شما مصمم به نگهداری او می‌شوید، ولی در کمال تعجب روز بعد رنگ پرنده آبی به زرد تغییر کرده. این پرنده خارق‌العاده هر شب رنگش تغییر می‌کند. در روز سوم قرمز روشن می‌شود و روز چهارم کاملا سیاه. وقتی در روز پنجم از خواب بیدار می‌شوید چه رنگی پیدا کرده؟

  •  تغییر رنگ نداده و هنوز سیاه است  
  • به رنگ آبی اولیه برمی گردد
  • پرنده سفید می‌شود
  • پرنده طلایی رنگ می‌شود

کلید «پرنده آبی»

پرنده که به اتاق شما پرواز کرد نماد نیک‌بختی است. ولی یکباره تغییر رنگ داده و شما را نگران می‌کند که شاید این خوشبختی پایدار نباشد. واکنش شما به موقعیت به وجود آمده، بیان‌کننده چگونگی برخورد شما در زمان‌های سخت و دودلی در زندگی واقعی است.

  • افرادی که گفتند پرنده سیاه باقی می‌ماند، نگاه بدبینانه‌ای نسبت به زندگی دارند. آیا شما از جمله افرادی هستید که وقتی اتفاق بدی برایتان رخ داد فکر می‌کنید که وضع به وجود آمده هیچ‌وقت به حال طبیعی بازنمی‌گردد؟ شاید بهتر باشد فکر کنید حالا که اوضاع این شده، دیگر بدتر نخواهد شد. هیچ بارانی نیست که تمام نشود و هیچ شب تاریکی نیست که سپیده دم نداشته باشد.
  • افرادی که گفتند پرنده آبی می‌شود، اشخاصی خوش‌بین و اهل عمل هستند. باور شما بر این است که زندگی مخلوطی از خوب و بد است و جنگیدن با واقعیت سودی نخواهد داشت.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

شناخت خود به اندازه شناخت دنیای بیرون، جذاب است. روانشناسی و خودشناسی پاسخی است به میلِ افراد برای کشف دنیای درونشان. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که دوست دارند با مطالعه کتاب، درک بهتری از خودشان به‌دست آورند، مطالعه کتاب‌های زیر را در اولویت قرار دهید. این کتاب‌ها در حوزه روانشناسی و خودشناسی نوشته شده‌اند:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۶ مگابایت
تعداد صفحات
181 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۲:۰۰
نویسندهایسامو سایتو
نویسنده دومتاداهیکو ناگائو
مترجمفرهاد مدرس
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Kokology
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۲۹
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۶ مگابایت
۱۸۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
69,900
٪30
48,930
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بازی های خودشناسی کوکولوژی
٪30
بازی های خودشناسی کوکولوژی
ایسامو سایتو
انتشارات نسل نواندیش
0
(بدون نظر)
69,900
٪30
48,930
تومان