0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
99 راهبرد (استراتژی) مذاکره

معرفی، خرید و دانلود کتاب 99 راهبرد (استراتژی) مذاکره

پند و اندرزها، شیوه ها و روش های مورد استفاده سوداگران برتروال استریتی
نویسنده:
دیوید روزن
درباره 99 راهبرد (استراتژی) مذاکره

مذاکره را می‌توانیم شاه‌کلید برای رسیدن به نتایج بزرگ در فعالیت‌های اقتصادی دانست. اگر به زندگی بزرگترین معامله‌گران دقت کنیم خواهیم فهمید که نقطه‌ی اشتراک همه‌ی این افراد قدرت فوق‌العاده‌شان در مذاکره‌کردن است. کتاب ۹۹ استراتژی مذاکره به قلم دیوید روزن یک نقشه‌ی راه برای تبدیل‌شدن به مذاکره‌کننده‌ی حرفه‌ای است. این کتاب پر است از تکنیک‌های محرمانه‌ای که در بزرگترین بازار مالی ایالات متحده یعنی وال استریت جریان دارد. از یاد نبریم که معامله‌گران حرفه‌ای وال استریت انسان‌هایی زیرک، باهوش و با دانش هستند که به‌صورت مستمر در حال به‌روزرسانی دانش خود در زمینه‌ی مذاکرات هستند. نسخه‌ی اصلی این کتاب با نام «99 Negotiating Strategies» منتشر شده و در دسته‌بندی کتاب‌های مدیریت، بازاریابی و فروش قرار می‌گیرد. این اثر دیوید روزن است با ترجمه ی سید احمد طباطبایی، مهدی باغبان و میثم نصیری توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی چاپ شده است.

درباره‌ی دیوید روزن نویسنده‌ی کتاب ۹۹ راهبرد (استراتژی) مذاکره

دیوید روزن یک تاجر آمریکا و یکی از بنیان‌گذاران شرکت ژاپنی بازی‌های ویدئویی «سگا» است. او در سال ۱۹۳۰ در ایالات متحده متولد شد. او یک از حرفه‌ای‌ترین مذاکره‌کنندگان در وال‌استریت است به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های بزرگ زمانی که می‌خواهند نتیجه‌ی مذاکره‌شان آن‌طور که تمایل دارند پیش برود به سراغ روزن می رند تا از او مشاوره بگیرند. این روزها دیوید روزن بیشتر زمان خود را صرف مشاوره‌دادن به شرکت‌های بزرک و کوچک می‌کند. از یاد نبریم که میزان ثروت روزن مقداری است که موفق شده در لیست ۴۰۰  آمریکایی ثروتمند مجله فوربس قرار بگیرد.

چرا باید کتاب 99 راهبرد استراتژی مذاکره

این کتاب کامل‌ترین کاتالوگ تاکتیک‌های مذاکره پیشرفته است که تا کنون منتشر شده است. این اثر پرفروش به‌عنوان یک کتاب بازی، یک راهنمای میدانی نوشته شده است، بنابراین وکلا، متخصصان فروش و سایر معامله‌گران به طور فعال از آن در ادامه مذاکرات استفاده خواهند کرد. از تاکتیک‌های مطرح شده در این کتاب می‌توانید به‌صورت جداگانه یا ترکیبی استفاده کنید. همچنین در جهت انجام مذاکرات برای حداکثر اثربخشی، برای حفظ تعادل حریف، آرام‌کردن آنها یا بستن معامله، می‌توانید راهکارها را با هم عوض کنید. روزن می‌گوید که یک مذاکره‌کننده برتر همیشه با پیشرفت یک معامله، خود را تنظیم می‌کند، درست همان‌طور که یک مربی برنده تنظیمات درون بازی را انجام می‌دهد. تاکتیک‌هایی که او در اینجا گردآوری کرده است بسیار قدرتمند هستند و خوانندگان باید در تصمیم‌گیری درباره نحوه به‌کارگیری آنها احتیاط کنند. برخی از آنها اصول روان‌شناختی قدرتمندی را در خود جای‌داده‌اند و بر اساس دهه‌ها تحقیق آکادمیک سنگین کار می‌کنند.

در بخشی از کتاب 99  راهبرد استراتژي مذاکره می‌خوانیم

همۀ مذاکره‌کننده‌های وال‌استریت در پذیرش مسئولیت تهیۀ پیش‌نویس توافق‌نامه‌های متنی پافشاری می‌کنند. کسی را نمی‌شناسم که اجازه داده باشد هدف این کار را انجام دهد. همان‌طور که جای دیگری هم اشاره کردم، بیشتر پیام‌های زیرمیزی در پیش‌نویس توافق انجام می‌گیرند. حتی توافق‌های ساده هم به 50 یا 100 صفحه شامل نظرات و نیات همۀ طرف‌ها می‌انجامند. چرا؟ چون تهیه‌کننده پیش‌نویس ده‌ها بند اضافی به توافقنامه اضافه می‌کند تا آن را تاحدامکان خسته‌کننده و بی‌اهمیت کند. من به‌هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهم پیش‌نویس توسط هدف تهیه شود.

درصورتی‌که شرایط مساعد باشد، توافقنامه‌ای را که تقریباً کامل شده است با خودم می‌آورم تا تعیین‌کننده مهمی در مذاکرات و معامله نهایی باشد. دلیل اینکه توافقنامه‌ای تقریباً کامل شده را با خودم می‌آورم این است که طرف‌ها حتی درمورد مسئولیت تهیۀ پیش‌نویس هم صحبت نکنند.

اضافه‌کردن بندهایی که هیچ‌گاه موردبحث قرار نمی‌گیرند لزوماً اشکالی ندارد. چرا؟ اول اینکه بسیاری از بندهای قراردادی، مفروض هستند و در مذاکرات موضوع بحث نیستند. می‌توانید تصور کنید روی تمام بندهای یک توافقنامه استاندارد مذاکره شود؟

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

۹۹ راهبرد (استراتژی) مذاکره یک فهرست و راهنمای آسان برای استفاده از تاکتیک‌های مذاکره قدرتمند است. هر تکنیک به طور مختصر توضیح داده شده است، بسیاری از آنها با مثال‌های مفید نوشته شده است. طول توضیحات از یک پاراگراف تا چند صفحه متغیر است. درحالی‌که اصول بسیار پیچیده زیادی در فهرست تکنیک‌های روزن وجود دارد، هر یک به‌سادگی توضیح داده شده است. این یک کار آکادمیک نیست. این ابزار، وسیله‌ای است، درست مانند دفترچه یادداشت، خودکار یا ماشین‌حساب، برای انجام معاملات حرفه‌ای که به طور مداوم به آن مراجعه کنند.

یکی از نکات مهم پس از خواندن این کتاب این است که هنگامی که با استراتژی‌های قابل‌درک روزن آشنا شدید، دیگر هرگز بدون این کتاب مذاکره نخواهید کرد. به‌منظور یادگیری هنر مذاکره، کتاب‌های زیر به شما پیشنهاد می‌شوند:

 

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
706.۶۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
119 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۵۸:۰۰
نویسندهدیوید روزن
مترجماحمد طباطبایی
مترجم دوممهدی باغبان
مترجم سوممیثم نصیری
ناشرشرکت چاپ و نشر بازرگانی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
negotiating strategies: tips, tactics & techniques used by wall street's toughest dealmakers
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۷۰۶.۶۶ کیلوبایت
۱۱۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
68,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
99 راهبرد (استراتژی) مذاکره
99 راهبرد (استراتژی) مذاکره
پند و اندرزها، شیوه ها و روش های مورد استفاده سوداگران برتروال استریتی
شرکت چاپ و نشر بازرگانی
0
(بدون نظر)
68,900
تومان