0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنس اول
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب جنس اول

توانایی های زنان برای دگرگونی جهان
نویسنده:
هلن فیشر
ناشر:
نشر نو
درباره جنس اول

هیچ‌وقت شده است به این سؤال فکر کنید که «جنس اول» کدام جنسیت است؟ و کدام جنسیت قابلیت بیشتری برای اداره‌ی دنیا دارد؟ واقعیت این است که تاریخ این فرصت را به مردان بیشتر داده است؛ اما هلن فیشر، مردم‌شناس و جامعه‌شناس آمریکایی حرف متفاوتی دارد. او زنان را جنس اول می‌داند و معتقد است قرن بیست و یکم متعلق به خانم‌هاست.

کتاب «The First Sex: The Natural Talents of Women and How They Are Changing The World» در سال ۱۹۹۹ منتشر شد و سروصدای زیادی به پا کرد. این کتاب در همان سال به‌عنوان کتاب قابل‌توجه سال از سوی نیویورک‌تایمز معرفی شد و خیلی زود به چندین زبان مختلف برگردانده شد. نیویورک‌تایمز این کتاب را اصیل، جالب و لذت‌بخش نامید و پابلیشر ویکلی این کتاب را یک خبر خوب برای زنان دانست.

او در این کتاب از این حرف می‌زند که تفاوت‌های مغزی زنان و مردان صدها هزار سال پیش شکل‌گرفته است. زن‌ها منعطف‌تر هستند و در مهارت‌های زبانی و اجتماعی در مجموع بهتر عمل می‌کنند. او معتقد است ورود زنان به عرصه‌ی حرفه‌ای در جهان باعث می‌شود زندگی انسان مدرن چه به لحاظ خانوادگی و چه به لحاظ اقتصادی  و ... بهبود پیدا کند و غنی‌تر شود. فیشر از این حرف می‌زند که زنان و مردان دوپای یک جامعه هستند که باید در کنار هم کار کنند تا پیشرفت حاصل شود.

کتاب جنس اول، توانایی‌های زنان برای دگرگونی جهان به فارسی هم برگردانده شده است. نغمه صفاریان پور مترجم این کتاب است و نشر نو آن را منتشر کرده است. این کتاب را می‌توانید در دسته‌بندی روانشناسی از فیدیبو دانلود کنید.

هلن فیشر کیست؟

هلن الیزابت فیشر (helen Elizabeth fisher) انسان‌شناس، رفتارشناس و نویسنده‌ی کتاب‌های خودیاری است. او در سال ۱۹۴۵ به دنیا آمد و در نیویورک بزرگ شد. او مدرک لیسانس انسان شناسی و روانشناسی خود را در سال ۱۹۶۸ از دانشگاه نیویورک گرفت و سپس به دانشگاه کلرادو رفت. او دکترای تکامل انسان خود را در سال ۱۹۷۵ از این دانشگاه دریافت کرد. فیشر در دانشگاه ایندیانا پژوهشگر ارشد است و در دانشگاه راتگرز هم مسئولیت دارد. فیشر کتاب‌های متعددی برای عموم نوشته است که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

چرا باید کتاب جنس اول را خواند؟

  • این کتاب بر اساس تجربیات یک انسان شناس نوشته شده است و یک منبع معتبر به‌حساب می‌آید که داده‌های آن قابل‌اتکا هستند.
  • کتاب جنس اول، درعین‌حال کتابی روحیه‌بخش برای زنان هم هست. به کمک این کتاب ذهن شما کلیشه‌های قدیمی درباره‌ی توانمندی‌های مردان را کنار خواهد گذاشت و می‌توانید توانایی‌های منحصربه‌فرد زنان را هم ببینید. به کمک این کتاب می‌توانید از دریچه‌ای تازه به دنیا نگاه کنید.

در بخشی از کتاب جنس اول می‌خوانیم

جان راسکین (john ruskin) اعتقاد داشت، «صاحبان شفاف‌ترین و دقیق‌ترین اذهان آن دسته از افرادی هستند که بیش از هر چیز دیگر به رنگ‌ها عشق می‌ورزند»

از هر هشت پسر سفید پوستی که در آمریکا متولد می‌شود، یک نفر در تشخیص رنگ‌های سبز و قرمز دارای نقصی ذاتی است. چنین فردی یا نمی‌تواند انواع قرمزها را از انواع سبزها تمیز دهد یا در تشخیص فام‌هایی چون صورتی ملایم و آبی - سبز کم‌رنگ، ریا قهوه‌ای و سبز زیتوتی دچار مشکل می‌شود. در میان زنان، از هر ۲۳۰ نفر تنها یک نفر با نوعی نقص در تمیز دادن قرمز از سبز یا تشخیص فامهای مختلف این دو رنگ از مادر متولد می‌شود.

توانایی زنان در تشخیص کامل انواع فامهای قرمز و سبز، ریشه در خصوصیات ژنتیکی آنها دارد. ژن‌های مرتبط با دیدن رنگ‌های سبز و قرمز و تمامی ترکیبات این دورنگ روی کروموزم x واقع‌اند. ازآنجایی‌که زنان دارای دو کروموزوم x هستند، ژن‌های نرمال هر کروموزوم، باعث آشکار نشدن معایب ژن‌های کروموزوم دیگر می‌شوند. درحالی‌که مردها به دلیل تنها داشتن یک کروموزوم x از چنین امتیازی برخوردار نیستند. در نتیجه به هنگام خرید لباس، موقع وصل کردن سیم‌های برقی که هرکدام با رنگ خاصی مشخص می‌شوند یا به هنگام نزدیک‌شدن به چراغ راهنمایی مردها ممکن است دچار خطاهای فاحشی شوند

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب جنس اول

کتاب جنس اول یکی از آن کتاب‌هایی است که دیدگاهی متفاوت و جسورانه درباره‌ی جنسیت و اثرات آن در عملکرد افراد دارد و به کمک آن دیدگاهتان تغییر زیادی خواهد کرد. در دنیا مطالب زیادی در این باره نوشته شده‌اند و نویسندگان مختلف موضوع را از دیدگاه‌های متنوع بررسی کرده‌اند. اگر به این سبک از کتاب علاقه دارید و فکر می‌کنید کتاب جنس اول برایتان مفید بوده است، کتاب‌های زیر هم انتخاب‌های مناسبی برای شما هستند:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۸۷ مگابایت
تعداد صفحات
442 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۴۴:۰۰
نویسندههلن فیشر
مترجم نغمه صفاریان پور
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The First Sex
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۸
قیمت ارزی
13 دلار
قیمت چاپی
61,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۸۷ مگابایت
۴۴۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4.5
(2)
161,000
٪20
128,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنس اول
٪20
جنس اول
توانایی های زنان برای دگرگونی جهان
نشر نو
4.5
(2)
161,000
٪20
128,800
تومان