0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مینیمالیسم

معرفی، خرید و دانلود کتاب مینیمالیسم

ساده گرایی و زندگی با معنا
ناشر:
نشر نون
درباره مینیمالیسم

اگر فکر می‌کنید که مصرف گرایی و خریدن وسایل موجب شادی و خوشبختی می‌شود، کتاب مینیمالیسم مناسب شما نیست! امروزه در دنیای مدرن خیلی اوقات در دنیای مجازی غرق می‌شویم و با این تصور روز را می‌گذرانیم که باید زندگی ما نیز شبیه بلاگرها و سلبریتی‌ها باشیم و با این فکر سعی می‌کنیم شبیه کسی شویم که از زمین تا آسمان با ما متفاوت است.

کتاب مینیمالیسم با عنوان اصلی Minimalism: Live a Meaningful Life به ما یادآوری می‌کند که برای زندگی شادتر سادگی به کمک ما می‌آید. هرچقدر سعی کنیم شبیه دیگران باشیم، فشار عصبی بیشتری را به خود وارد می‌کنیم و در نهایت خودمان را فراموش می‌کنیم. مینیمالیسم یک روش بسیار ساده و موثر است تا به زندگی خود معنا ببخشیم. این کتاب کم حجم در هفت فصل راه و رسمی تازه را برای زندگی معرفی می‌کند. اگر به دنبال این هستید که با تغییر سبک زندگی، شادی را دوباره پیدا کنید این کتاب را با ترجمه‌ی آذین سرداری و نشر نون در فیدیبو بخوانید. همچنین با مراجعه به دسته بندی سبک زندگی، به کتاب‌های مشابه آن دسترسی داشته باشید.

با جاشوا فیلدز ملبورن و رایان نیکدیمس بیشتر آشنا شویم:

جاشوا فیلدز ملبورن  Joshua Fields Millburn و رایان نیکدیمس Ryan Nicodemus  نویسندگان این کتاب کم حجم اما موثر هستند که به عنوان دو دوست صمیمی ناگهان در سن سی سالگی تصمیم گرفتند سبک زندگی خود را تغییر دهند و به مینیمالیسم رو بیاورند. آن دو پس از اینکه از کار خود استعفا دادند، وسایلشان را نیز بخشیدند تا بتوانند روی علایق و اهدافشان تمرکز کنند زیرا دریافته بودند ساده‌گرایی حلال بسیاری از مشکلاتشان است. آن‌ها در حال حاضر در وبسایت خود مطالب بسیار متنوعی را درباره‌ی زندگی مینیمال منتشر می‌کنند و در شرکت‌های بزرگ به آموزش کارکنان می‌پردازند تا رشد فردی و کاری را تجربه کرده و به زندگی خود معنایی تازه ببخشند. جاشوا و رایان تاکنون در بسیاری از رسانه‌های بین المللی حضور داشته و تجربیات خود را در اختیار علاقه‌مندان مینیمالیسم قرار داده‌اند.

پنج دلیل برای اینکه چرا باید کتاب مینیمالیسم را بخوانیم

ممکن است تا به حال با کلمه‌ی مینیمال و مینیمالیسم برخورد داشته باشید. مینیمالیسم در واقع به معنای ساده زیستی تا حد امکان است. این روش به نظم ذهنی کمک کرده و توجه ما را به علایق و اهدافمان معطوف می‌کند. کتاب مینیمالیسم راهنمای بسیار خوبی برای آشنایی با این سبک زندگی است. در واقع شما باخواندن این کتاب کم حجم:

  • اطلاعات کاملی درباره‌ی سبک زندگی مینیمالیسم به دست می‌آورید.
  • یاد می‌گیرید چگونه با کم کردن حجم وسایل اضافی، معنای زندگی را دریابید.
  • اهداف و علایق فراموش شده‌ی خود را دوباره باز می‌یابید.
  • می‌توانید در هفت روز زندگی خود را متحول کنید.
  • حجم فشارهای وارده بر ذهنتان را کم خواهید کرد و تحولی عظیم در زندگیتان رخ خواهد داد.

در بخشی از کتاب مینیمالیسم می‌خوانیم:

حال روحی‌مان شبیه به سرخوشی پس از مصرف کوکائین بود. هرچه پاداش بیشتری دریافت می‌کردیم، بیشتر نیاز به این داشتیم که نتیجه‌ی آن را ببینیم و احساس خوشحالی کنیم. کار به جایی رسید که زندگی‌مان از لحاظ احساسی به مرز فروپاشی رسید. نارضایتی سراسر زندگیمان را فراگرفته بود. می‌دانستیم که چیزی باید تغییر کند، اما مطمئن نبودیم که چیست.

گذشته معادل آینده نیست. زندگی در گذشته به مثابه رانندگی فقط با آینه وسط است که نهایتا منجر به تصادف می‌شود، زیرا شما از آنچه پیش رویتان است بی‌خبرید. به همین دلیل روابط گذشته ضرورتا دال بر روابط آتی شما نیستند. خبر خوبی است. در بیشتر مواقع، به این فکر نمی‌کنید که چرا درگیر یک رابطه خاصید، شما بی‌خبر از همه جا آن را شروع می‌کنید و جایی را که هستید می‌پذیرید حتی زمانی که این رابطه موجب ناراحتی شما بشود.

اولین قدم در ایجاد هر نوع تغییری، بزرگ یا کوچک، تصمیم برای تغییر است. درباره تصمیم گیری واقعی صحبت می‌کنیم. تصمیمی که در آن ایجاد تغییر را یک ضرورت در زندگی می‌دانید نه تغییری که هر موقع برایتان مقدور باشد، آن را انجام دهید. این نوع تصمیم گیری‌ها که ممکن است ساده یا دشوار باشند به یک عامل مهم بستگی دارند: اهرم فشار.

دو حوزه مهمی که جاشوا در زندگی به آن‌ها بیشتر از همه توجه می‌کند سلامتی و علایق است. او هر روز صبح، خیلی زود بیدار می‌شود و می‌نویسد و هر روز با خوردن غذاهای سالم و ورزش کردن بر روی سلامت تن متمرکز می‌شود. این کارها را تقریبا به صورت طبیعی انجام می‌دهد اما نه همیشه. او با به وجود آوردن عادت‌هایی که از آن‌ها لذت می‌برد به راحتی می‌تواند روی دو حوزه مهم زندگی تمرکز کند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب مینیمالیسم

وقتی درگیر روزمره و زندگی دیگران می‌شویم، خودمان را فراموش می‌کنیم و یا اینکه با چشم و هم چشمی بار روانی بسیار زیادی را بر خودمان تحمیل می‌کنیم. اگر در طولانی مدت این سبک زندگی را پیش بگیریم هیچگاه آرامش و زندگی شادی را تجربه نخواهیم کرد زیرا هرروز افراد جدیدی پیدا می‌شوند تا بهتر از ما باشند و بخواهیم خود را با آن‌ها مقایسه کنیم. کتاب مینیمالیسم با ارائه‌ی راهکارهای مفید می‌تواند کمک کند تا زندگی خود را تغییر دهید و اگر می‌خواهید اطلاعات و مطالعات بیشتری در این زمینه داشته باشید، حتما به عناوین زیر سر بزنید و زندگی خود را از امروز متحول کنید:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
898.۹۶ کیلوبایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسندهرایان نیکدیمس
نویسنده دوم جاشوا فیلدز ملبورن
مترجمآذین سرداری
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
minimallism
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۵
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۹۸.۹۶ کیلوبایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.3
از 5
براساس رأی 42 مخاطب
5
ستاره
26 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
23 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

سلام وقت بخیر من نمونه رو دانلود کردم تا ببینم محتوای کتاب رو میپسندم یا نه. اما با مسئله مهمتری مواجه شدم. متاسفانه ترجمه کتاب ایراد داره. اگر اکثر مردم احساس خشنودی ندارند، «به این دلیل» نیست که شما نیز باید چنین باشید. شاید به جای عبارت داخل گیومه بهتر باشه بنویسید &#۳۴;به این مفهوم&#۳۴; یا بنویسید &#۳۴;دلیل بر این&#۳۴;. موارد دیگه هم هست که من به همین بسنده میکنم. لطفا ایرادات ترجمه را برطرف کنید. با تشکر از نشر نون، نویسنده، مترجم و فیدیبوی عزیز.

5

این کتاب بینظیره، یک بار از روش خوندم و برای دفعه بعد میخوام از قلم و کاغذ استفاده کنم و یه تحول اساسی تو خودم بوجود بیارم. تو دنیای مصرفی امروز مینیمال زندگی کردن بهترین راهه رسیدن به شادی آرامش و خوشبختی. حتما توصیه اش میکنم.

4

وای این کتاب خیلی خوبه ، من مستندش رو هم دیدم ، و واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم و سریع این مفهوم رو با خانوده ام به اشتراک گذاشتم ، خودم که خیلی چیز هایی که نیاز نداشتم رو بخشیدم یا انداختم دور و بعدش خیلی احساس سبکی کردم ، حتما امتحانش کنید پشیمون نمیشید:)

1

هیچ چیز مهمی توی این کتاب به آدم یاد نمیده.خلاصه کتاب میگه کمتر ولخرجی کن تا کمتر مجبور باشی وام بگیری تا کمتر استرس داشته باشی تو زندگی...خیلی عمیق روی مسائل توضیح نمیده.شبیه دفتر خاطرات بود.

1

برای نمونه هیچ صفحه ای از کتاب نگذاشتن و تو معرفی کتاب متن بسی طولانی و دقیق نوشتن!

3

من خوشم نمیاد در اصل مینیمالیسم باید از مصرف گرایی جلو گیری کنه و هزینه زندگی رو بیاره پایین ولی اینطور نیست

1

چرا این طور ترجمه شده! مترجم گاه با اسم یا ضمیر سوم شخص داستان رو روایت می کنه، گاه با ضمیر متکلم!!!

5

کتاب خوبی هست ، به نظر من ما هیچ وقت از مطالعه کتاب های انگیزشی بین نیاز نمی شیم .

4

کتاب خیلی خوبی بود اما یکم زیادی کشش داده بود مطالب رو فصل آخر رو خیلی دوست داشتم

1

من عاشق معرفی کتاب شدم و نمونه اش😳😳😳😳توهینه

نمایش 6 نقد دیگر
3.3
(43)
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪70
مینیمالیسم
مینیمالیسم
ساده گرایی و زندگی با معنا

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مینیمالیسم
مینیمالیسم
ساده گرایی و زندگی با معنا
نشر نون
3.3
(43)
49,000
تومان