0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ثروتمندترین مرد بابل

معرفی، خرید و دانلود کتاب ثروتمندترین مرد بابل

درباره ثروتمندترین مرد بابل

ثروت در تمام تاریخ موضوع مهمی بوده است و خواهد بود. کتاب ثروتمندترین مرد بابل کتابی است که این موضوع را تأیید می‌کند. کتابی پر از توصیه‌های تاریخی برای دستیابی به ثروت که جورج کلاوسون آن را نوشته است.

کتاب (The Richest Man in Babylon) در سال۱۹۲۷ منتشر شد و از آن زمان تاکنون طرفداران خاص خودش را دارد و به زبان‌های زیادی برگردانده شده است. داستان کتاب به شهر تاریخی بابل برمی‌گردد که اولین آثار تمدن مکتوب متعلق به آنجاست. نویسنده در این کتاب از تاریخ این شهر حرف زده و حکایت‌هایی را از افراد ثروتمندی که در این شهر زندگی کرده‌اند روایت کرده است. چیزی که باید از این کتاب یاد بگیرید این است که چگونه درآمد خود را افزایش دهید، از آن به شکل بهینه استفاده کنید و آینده مالی خود را تضمین کنید. کتاب پر از حکایت‌های مختلفی است که از زبان شخصیتی خیالی به نام آرکاد که ثروتمندترین مرد بابل است روایت شده است. توصیه‌‌های این کتاب شامل موضوعاتی درباره‌ی نحوه‌ی تولید پول و ثروت و نحوه‌ی محافظت از آن است. این توصیه‌ها شامل کنترل خرج، افزایش دخل و اهمیت پس‌انداز برای آینده و داشتن ملک و چیزهای مشابه است. باوجوداینکه نزدیک به صدسال از انتشار این کتاب می‌گذرد هنوز هم به‌عنوان یک کتاب مشاوره مالی کلاسیک شناخته می‌شود و در فهرست کتاب‌های خواندنی این حوزه قرار دارد. در طی این سال‌ها بیش از دو میلیون نسخه از ثروتمندترین مرد بابل فروخته شده است.

جورج ساموئل کلاسون کیست؟

George Samuel clason نویسنده و سرمایه‌گذار آمریکایی اواخر قرن نوزدهم و قرن بیستم است که کتاب ثروتمندترین مرد بابل به‌عنوان مشهورترین اثرش به‌جامانده است. او متولد ۱۸۷۴ در لوئیزیانای آمریکا در ایالت میزوری بود و در دانشگاه نبراسکا در رشته‌ی بازاریابی درس خواند. او دورانی را در ارتش آمریکا گذراند و بعدها شرکت نقشه برداری خودش را افتتاح کرد. او در زمینه‌ی اقتصاد فعالیت‌های زیادی داشت و جزوات و راهنماهای مختلف نوشته است که آن زمان بیشتر افراد فعال در اقتصاد آن‌ها را می‌خواندند تا اینکه کم‌کم توجه عموم به آن‌ها جلب شد. او در سال ۱۹۵۷ در گذشت.

سه دلیل برای خواندن کتاب ثروتمندترین مرد بابل

ثروتمندترین مرد بابل درباره‌ی مشاوره مالی نوشته شده است و دلایل زیادی وجود دارد که آن را بخوانید درادامه به تعدادی از این دلایل اشاره می‌کنیم:

  • بینش جدیدی را تجربه کنید: ثروتمندترین مرد بابل موضوعات اقتصادی را به زبانی ساده و مشخص توضیح داده است و به کمک آن می‌توانید به شکل متفاوتی به این قضایا نگاه کنید و تصمیم بگیرید.
  • متن کتاب ساده و روان است‌، کتاب‌های اقتصادی اغلب پیچیده هستند و طوری نوشته می‌شوند که تنها افراد متخصص و افرادی که آگاهی بالایی دارند می‌توانند به سراغشان بروند؛ اما ثروتمندترین مرد بابل همه چیز را به ساده‌ترین شکل توضیح داده است و هرکسی می‌تواند به سراغش برود.
  • یک راهنمای کامل است: ‌در این کتاب درباره‌ی مسائل مختلفی از اینکه چگونه هزینه‌های خود را کنترل کنید تا اینکه چگونه درآمدتان را افزایش دهید، چگونه سرمایه‌گذاری کنید و چگونه از سرمایه خود محافظت کنید.

ترجمه‌های فارسی مختلفی از این کتاب در بازار کتاب ایران موجود است که یکی از آن‌ها را انتشارات نسل نواندیش چاپ کرده است. مترجم این نسخه فاطمه باغستانی است و اگر از خواندن کتاب الکترونیک لذت می‌برید می‌توانید نسخه الکترونیک آن را در همین صفحه از فیدیبو در دسته‌بندی کتاب‌های روانشناسی دانلود کنید و بخوانید.

در بخشی از کتاب ثروتمندترین مرد بابل می‌خوانیم

من در طول همکاری با این مردان، راه سرمایه‌گذاری‌های مطمئن و سودمند را آموختم و پس از گذشت چند سال، پس‌انداز من با سرعت افزایش یافت و نه فقط پولی را که ازدست‌داده بودم، دوباره به دست آوردم؛ بلکه ثروت من از آن بیشتر هم شد.

بر اساس تجربیات مختلف و تمام ناکامی‌ها، کامیابی‌ها و آزمون و خطاهایی که داشتم حکمت نهفته در پنج قانون طلایی را بارها سنجیدم و در هر آزمون درستی این قوانین اثبات شد. هرآن‌کس که از خرد نهان این پنج قانون بی‌بهره باشد، از ثروت بی‌نصیب است و به‌آسانی اندوخته خود را از دست می‌دهد؛ اما اگر کسی این پنج قانون را سرلوحه امورمالی خود قرار دهد ثروت به او روی می‌آورد و به سان غلامی حلقه به گوش به صاحبش خدمت می‌کند.»

وقتی سخنان نوماسیر تمام شد، به غلامی که در انتهای تالار ایستاده بود اشاره کرد. غلام سه بار رفت‌وآمد هر بار یک کیسه چرمی را تقدیم نوماسیر کرد. نوماسیر یکی از آن‌ها را برداشت و کف اتاق مقابل پدرش قرار داد.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب ثروتمندترین مرد بابل

ثروتمندترین مرد بابل یک کتاب راهنما برای زندگی مالی و اقتصادی ساده‌تر است. نویسندگان دیگری هم هستند که از چنین موضوعاتی نوشته‌اند. در ادامه به چند کتاب موجود اشاره می‌کنیم:

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
1.۱۳ مگابایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسنده جورج ساموئل کلاسون
مترجمفاطمه باغستانی
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The richest man in Bobylon
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۶
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۱.۱۳ مگابایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
69 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

گاهی اوقات یه مطلب ساده میتونه مسیر رو برات مشخص کنه کتاب بسیار روان نوشته شده و اینکه خوشبختی در انسان مدرن هنوزم در دسترس هست اگر خودش بخواد 👌

5

کتابی فوق العاده کاربردی هستش فقط باید با هوشمندی کتاب رو مطالعه کنید تا رمز و رازهای پشت کلمات کتاب رو کشف کنید

4

کتاب بسیار سنتی است با شرایط اقتصادی حال فرق می کنه برای باستان است

4

نکات اقتصادی خوبی رو حین داستان سرایی میگه

5

واقعااا خوبه

5

عالی بود

نمایش 1 نقد دیگر
4.8
(17)
69,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ثروتمندترین مرد بابل
ثروتمندترین مرد بابل
جورج ساموئل کلاسون

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ثروتمندترین مرد بابل
ثروتمندترین مرد بابل
جورج ساموئل کلاسون
انتشارات نسل نواندیش
4.8
(17)
69,900
تومان