0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در خیابان مینتولاسا

معرفی، خرید و دانلود کتاب در خیابان مینتولاسا

ناشر:
نشر نو
درباره در خیابان مینتولاسا

کتاب در خیابان مینتولاسا که به قلم میرچا الیاده نگارش شده است، برای اولین بار در سال ۱۹۶۷ به زبان رومانیایی منتشر شد. کتاب حاضر که به زبان اصلی Pe Strada Mântuleasa و ترجمه انگلیسی آن به The Old Man and the Bureaucrats برگردانده شده است، در واقع دارای سه قصه به نام‌های در خیابان مینتولاسا، یک مرد بزرگ و دوازده هزار راس گاو است که اولین داستان بلند و دو داستان دیگر به نسبت کوتاه هستند.

در خیابان مینتولاسا داستان پیرمردی است که توسط نیروهای کمونیستی رومانیا بازجویی می‌شود و برای حفظ جانش، مانند شهرزاد قصه‌گو مدام داستان‌های خود را ناتمام می گذارد و یکی را به دیگری وصل می‌کند. در این داستان پیرمردی به نام زاهاریا فریما است که روزی به آپارتمان مأمور وزارت داخله رومانی سرمی‌زند و می‌گوید که مدیر مدرسه‌ای بوده که او در آن‌جا درس می‌خوانده. این ملاقات عجیب منجر به بازداشت پیرمرد می‌شود که در نهایت به کشف رازهایی مهم درباره امنیت کشور و دستگیری یکی از مقامات دست بالای دولت می‌شود. در دو داستان دیگر نیز نمادهای اسطوره‌ای و شگفت‌انگیزی که حاصل تفکرات ذهن فوق‌العاده نویسنده است را در قالب دو قصه کوتاه می‌خوانیم.

این کتاب در ژانر داستانی نوشته شده است و توسط محمدعلی صوتی از زبان اصلی آن یعنی رومانیایی به فارسی ترجمه شده است. اثر کنونی توسط نشر نو منتشر و در اختیار شما قرار گرفته است.

معرفی ميرچا الياده، نویسنده کتاب

میرچا الیاده (Mircea Eliade)، نویسنده، اسطوره‌شناس، فیلسوف و دین‌پژوه رومانیایی مشهور است که بین سال‌های ۱۹۰۷ تا ۱۹۸۶ زندگی می‌کرد. او یکی از چهره‌های برجسته در زمینه دین‌پژوهی بود و متدی که در این رشته ارائه داده بود تا به امروز در دانشگاه‌ها استفاده می‌شود. الیاده در اوایل زندگی خود به روزنامه‌نگاری و مقاله‌نویسی مشغول بود و زیر نظر فیلسوف رومانیایی و روزنامه‌نگار موردعلاقه‌اش، نائه لونسکو، فلسفه می‌آموخت. آثار این متفکر بزرگ در دو بخش تخیلی و خودزندگی‌نامه طبقه‌بندی می‌شوند. در میان آثار او می‌توان به کتاب‌های شب‌های بنگال، جنگل ممنوعه، ایزابل و آب‌های شیطان، خاطرات یک نوجوان نزدیک‌بین، دوشیزه کریستینا، جوانی بدون جوانی، و چندین مجموعه داستان کوتاه اشاره کرد. الیاده به طور کامل به ۵ زبان رومانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و انگلیسی تسلط داشت و می‌توانست متون نوشته شده به زبان‌های عبری، فارسی و سانسکریت را نیز بخواند. او با ذهن‌های برجسته عصر خود، مانند کارل یونگ و جوزف کمپل در ارتباط بود و در تحقیقات و نظریه‌پردازی‌هایشان شرکت داشت.

چرا باید کتاب در خیابان مینتولاسا را بخوانیم؟

مطالعه هر داستانی باعث می‌شود احساس همدلی در ما تقویت شود، اما کتاب حاضر به خاطر ساختار جذابی که دارد ارزش خواندن دارد. این اثر با ترکیبی خاص از داستان هزار و یک شب و فضای کمونیستی رومانیا، داستانی شگفت‌انگیز خلق کرده است که تخیل را به وجد می‌آورد. علاوه‌بر این، اثر حاضر دارای چند داستان است که می‌تواند نکته مثبتی باشد.

بخشی از کتاب در خیابان مینتولاسا

تا آنجا که به خاطرم هست، داستان این طور آغاز می‌شد: یک پیشاهنگ (یعنی خودم) در قطاری نشسته بود. قطار در واله‌آ لارگا دچار تصادفی سخت می‌شود. در لحظه‏ تصادف، پیشاهنگ سرش را در کوله پشتی‌اش فرو می‌کند و بر اثر این حرکت غیرارادی و غریزی اسیب چندانی نمی‌بیند و فقط زخم مختصری برمی‌دارد. او در کوله پشتی‌اش سربازی سربی داشت؛ یکی از چند سرباز سربی‌ای که در کودکی با آن‌ها بازی ‎می‌کرده و‏ حال در دوره بلوغ آن را مانند یک شیء خوش یمن با خود ‎حمل می‌کند.‏ در ‎لحظه‏ جاودانه تصادم، پیشاهنگ از دهان وی داستانی پایان‌ناپذیر می‌شنود۔ جزءجزء سرب‌های تشکیل دهنده او شاهد مهم‌ترین رویدادهای تاریخ بشری بوده است، همچون فتح هند توسط آریایی‌ها،‏ ویرانی نینوا، مرگ کلئوپاترا، مصلوب شدن عیسی، تاراج رم به وسیله آوارها، هجرت حضرت محمد(ص) به مدینه، جنگ‌های صلیبی و همچنين حوادث روزگار ما، حتی رویدادهای اخیر را هم در آن گنجانده بودم مثل «نبرد ماراششت» در پیش از تاریخ، سرب به شکل گاز بوده و در حریق‌های کیهانی که تشکيل منظومه شمسی و زمین را به دنبال داشت، حضور داشته. میلیون‌ها سالی را به خاطر می‌آورد که بدون اثری از حیات گذشت و همچنین پیدایش اولین موجودات زنده و جنگ بین غول‌های دوران دوم زمین‌شناسی و همین طور تا ظهور انسان و شکل گرفتن نخستین تمدن‌ها...

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب در خیابان مینتولاسا

اگر از مطالعه کتاب‌هایی در زمینه ادبیات بین‌الملل، که تنها محدود به آثار نویسندگان انگلیسی زبان نیست، علاقه دارید، فیدیبو کتاب‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهد:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۷ مگابایت
تعداد صفحات
214 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۰۸:۰۰
نویسندهمیرچا الیاده
مترجممحمدعلی صوتی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۵
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
31,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۷ مگابایت
۲۱۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
78,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در خیابان مینتولاسا
در خیابان مینتولاسا
میرچا الیاده
نشر نو
5
(2)
78,000
تومان