0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هندرسون شاه باران

معرفی، خرید و دانلود کتاب هندرسون شاه باران

نویسنده:
سال بلو
ناشر:
نشر نو
درباره هندرسون شاه باران

سال بلو نویسنده کتاب هندرسون شاه باران تمام رنگ‌های غنی و آداب‌ورسوم عجیب و غریب آفریقای بسیار تخیلی را در این رمان کمیک تحسین‌شده درباره یک میلیونر آمریکایی میان‌سال که به دنبال یک زندگی جدید و پربارتر است، به یک قبیله آفریقایی می‌پردازد. شاهکارهای قدرتمند هندرسون و اشتیاق افسارگسیخته او برای زندگی، تحسین قبیله را برای او به همراه می‌آورد - اما این هدیه او برای ایجاد باران است که او را از یک قهرمان صرف به مسیحا تبدیل می‌کند. هندرسون پادشاه باران، یک داستان خنده‌دار، اغلب مضحک، همچنین نگاهی عمیق به نیروهایی است که یک مرد را در زندگی به‌پیش می‌برند.

بین ۱۰۰ رمان برتر قرن بیستم هم که مدرن لایبراری modern library منتشر کرده، این رمان در رتبه بیست و یکم قرار دارد و توانسته نگاه مخاطبان را از آن خودکرده است. هندرسون شاه باران در دسته‌بندی کتاب‌های داستان و رمان قرار گرفته و نسخه حاضر توسط «مجتبی عبدالله‌نژاد» به فارسی برگردانده شده و انتشارات نشر نو آن را در سال ۱397 منتشر کرده است.

شیکاگو تریبون درباره آن گفته: «نوعی رؤیای هذیان‌آمیز وحشیانه که به‌زور نثر غوغایی بلو و خلاقیت بی‌نظیر زبانش به واقعیت تبدیل شده است.» و هنری میلر نوشته: «این باعث شد من برقصم.»

معرفی سال بلو، نویسنده کتاب

سال بلو در سال 1915 در مونترال کانادا متولد شد و وقتی فقط 9 سال داشت همراه با خانواده به شیکاگو نقل مکان کرد. وی بر خلاف خانواده‌اش که به تجارت علاقه داشتند علاقه بسیاری به مطالعه داشت، بلو به مدرسه می رفت و ساعات آزاد خود را در کتابخانه های عمومی به مطالعه، خواندن کتاب و تلاش برای نوشتن داستان می گذراند. در سال 1935، بلو به دانشگاه نورث وسترن منتقل شد، جایی که با درجه ممتاز فارغ التحصیل شد و مدرک لیسانس خود را در انسان شناسی و جامعه شناسی گرفت. پس از تلاش کوتاهی در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ویسکانسین، بلو به حرفه آکادمیک خود پایان داد و به شیکاگو بازگشت تا بر نوشتن داستان‌های داستانی تمرکز کند. در سال 1941، بلو اولین داستان خود را با نام «دو مونولوگ صبح» در نشریه «پارتیسان ریویو» منتشر کرد. این نویسنده پرفروش کتاب‌های موفق دیگری مثل «هذیان‌های ذهن یک قربانی»، «هدیه هومبولت»، «وقتشه ساکت شی» و «دسامبر رئیس دانشکده» نوشته و منتشر کرده است.

چرا باید کتاب هندرسون شاه باران را بخوانیم؟

هندرسون شهر باران سفری پرهیاهو به مقصدی کاملاً تخیلی است. رمان پر از اتفاقات سورئال و فلسفه‌پردازی دیوانه‌وار است. جستجوی معنای زندگی برای هندرسون یک راوی غیرعادی است، او که از ثروت گرفته تا تحصیلات و خانواده و امکانات همه چیز را دارد به آفریقا آمده تا در میان یک زندگی متفاوت معنای زندگی را بفهمد. گاهی در میانه داستان تعجب می‌کنیم که چرا حرفی را که می‌گوید باور می‌کنیم. درک او از جهان بسیار ضعیف است. او مدام چیزهایی را درباره معنای ماجراهای غیرقابل‌توضیح خود فرض می‌کند، اما ما به‌سختی می‌توانیم او را جدی بگیریم. او جهنده و فاقد منطق است. اعمال او توضیح داده نمی‌شود، گویی با ناباوری خود را تماشا می‌کند. او کمی احمق است که سنش بالا رفته است.

در بخشی از کتاب هندرسون شاه باران می‌خوانیم

چون ظاهراً زمستان‌ها حالم بدتر می‌شد، لی‌لی پیشنهاد کرد مسافرتی به خلیج برویم و من آنجا مقداری ماهیگیری کنم۔ یکی از دوستانمان به هر یک از دوقلوها یک تیرکمان چوبی داده بود که وقتی داشتم چمدانم را باز می‌کردم، یکی از آنها را بین وسایل خودم پیدا کردم۔ تیرکمان را برداشتم و شروع کردم به پرتاب سنگ. ماهیگیری را به‌کلی فراموش کردم. کنار ساحل می‌نشستم و با این تیرکمان به بطری‌های خالی سنگ پرتاب می‌کردم. به‌طوری‌که لابد مردم به هم دیگر می‌گفتند: «آن یارو را می‌بینی که با آن هیکل گنده و دماغ بزرگ و سبیل‌کلفتش دارد تیرکمان بازی می‌کند؟ این مرتیکه جد بزرگش وزیر امور خارجه بوده. عموهای بزرگش سفیر آمریکا در انگلستان و فرانسه بوده‌اند. پدرش ویلارد هندرسون، محقق بزرگی بود که درباره فرقه کاتاری کتاب نوشته و از دوستان ویلیام جیمز و هنری آدامز بود. » شک نکنید که با دیدن من همین حرف‌ها را می‌زدند۔

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

اگر به مطالعه رمان‌های خارجی علاقه دارید، از خواندن این کتاب لذت خواهید برد. ژانر هندرسون شاه باران رمان داستان است و یکی از محبوب‌ترین داستان‌ها و رمان‌های نویسنده به گفته خودش است که قدرت تحلیل فلسفی شما را قوی می‌کند و خواندن آن بسیار لذت‌بخش است. اگر خواندن این کتاب برایتان جذاب بوده، خواندن این کتاب‌ها را پیشنهاد می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۵ مگابایت
تعداد صفحات
450 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۵:۰۰:۰۰
نویسندهسال بلو
مترجم مجتبی عبدالله نژاد
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Henderson the rain king
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
160,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۵ مگابایت
۴۵۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب خوبی بود بخصوص برای من که مدتها بود به این فکر میکردم از زندگی چی می خواهم؟؟

3.3
(3)
165,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
هندرسون شاه باران
هندرسون شاه باران
سال بلو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هندرسون شاه باران
هندرسون شاه باران
سال بلو
نشر نو
3.3
(3)
165,000
تومان