0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رک و صریح حرف بزن
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب رک و صریح حرف بزن

چگونه یک مرد را پیدا، حفظ و درک کنیم
نویسنده:
استیو هاروی
درباره رک و صریح حرف بزن

کتاب رک و صریح حرف بزن با عنوان اصلی (Straight talk no chaser: how to find, keep, and understand a man)، اثری درباره پیدا کردن شریک زندگی و داشتن زندگی خوب با اوست. در دنیای ما سوءتفاهم‌های زیادی وجود دارد. می‌بینیم که پس از فاصله گرفتن از روزهای اول رابطه و کنار رفتن تعارفات، اختلاف‌ها و تفاوت‌ها به تدریج آشکار می‌شوند. بعضی از این اختلافات ممکن است غیرقابل تحمل باشند و منجر به پایان یافتن رابطه شوند. گاهی اوقات برخی مسائل عمیق‌تر هستند و برای فهم آنها به چند سال زمان نیاز است. یک‌باره با همسرمان روبرو می‌شویم و می‌بینیم که انگار او را نمی‌شناسیم. گاهی ممکن است اختلاف و تفاوت جدی‌ای میان زوج‌ها وجود نداشته است با این‌حال حس علاقه و دوست داشتن اولیه از بین رفته است و هر دو طرف به یک‌دیگر عادت کرده‌‌اند. برای رفع این مشکلات و پیدا کردن راهکارها، کتاب‌های گوناگونی نوشته است، اثر فوق نیز یکی از آن‌هاست. این کتاب را می‌توان یکی از مهم‌ترین کتاب‌های حوزه روانشناسی دانست.

این اثر در سال 2010 به زبان انگلیسی به چاپ رسید و خیلی زود با استقبال فراوان روبرو شد. به همین دلیل به زبان‌های گوناگونی ترجمه شد. در سال 1399 علی‌اکبر قاری‌نیت این کتاب را به زبان فارسی ترجمه کرد و انتشارات نسل نواندیش آن را به زبان فارسی به چاپ رساند.

با استیو هاردی

استیو هاروی (steve Harvey) کمدین معروف، جامعه‌شناس، مجری و هنرپیشه آمریکایی آفریقایی تبار اهل ولچ در ایالت ویرجینای غربی است. او در 17 ژانویه 1957 در خانواده‌ای فقیر و پرجمعیت به دنیا آمد. پدر او معدنچی ذغال‌سنگ و مادرش خانه‌دار بود. استیو پس از اتمام تحصیلات دبیرستان خود به دانشگاه رفت و پس از پایان تحصیلات دانشگاهی، تصمیم گرفت تا مشاغل گوناگونی را امتحان کند. مدتی به صورت حرفه‌ای به ورزش بوکس روی آورد اما در میانه دهه 80 آن را کنار گذاشت و به سراغ هنرپیشگی رفت. 

استیو یکی از استندآپ کمدین‌های خوش‌اقبال و پرطرفدار آمریکایی شد و مسیر زندگی‌اش تغییر اساسی پیدا کرد. از سال 1993 تا 2000 او مجری یک شوی تلویزیونی به نام اپولو بود. او در برنامه‌های زیادی به عنوان مجری ایفا نقش کرده است و به عنوان بازیگر در چندین فیلم سینمایی و سریال حضور داشته است. برخی می‌گویند که حضور این ستاره در فیلم‌ها، باعث بیشتر شدن تماشای آن‌ها می‌شود. از آثار او که به زبان فارسی ترجمه شده است می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد: 

چهار دلیل برای خواندن کتاب رک و صریح حرف بزن

تشکیل زندگی مشترک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های زندگی هر فرد است. کتاب فوق به چهار دلیل می‌تواند تحولی عظیم در رابطه عاطفی شما ایجاد کند.

  • این اثر تلاش می‌کند تا به ما ذهنیتی واقعی نسبت به زنان و مردان بدهد.
  • ازدواج در دهه‌های مختلف زندگی دچار تغییر مفهوم می‌شود با این کتاب، تغییر مفهوم ازدواج را درک می‌کنیم.
  • راهکارهایی در کتاب فوق وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توانیم رابطه خود را حفظ کنیم.
  • نکات تکمیلی و بخش پرسش و پاسخ این کتاب، نقاط تاریک ذهن ما را روشن می‌کند.

در بخشی از کتاب رک و صریح حرف بزن را می‌خوانیم

پدرم هميشه می‌گفت: بهترین کاری که می‌توانی برای یک آدم فقیر انجام دهی این است که یکی از آن‌ها نباشی. زیرا اگر فرد نیازمندی نزد شما بیاید و کمک بخواهد. درحقیقت پول ندارد که برای خودش غذا لباس و مسکن تهیه کند و اگر شما خودتان نیز ورشکسته باشید. کاری برای آن فرد نمی‌توانید بکنيد. این موضوع در مورد اکثر مردان دنیا صادق است. زرا واقعاً می‌دانیم که مهم نیست چقدر به خانواده‌هایمان و سایر افرادی که برایمان مهم‌انده عشق می‌ورزيم. با آن عشق نمی‌توانیم زندگی کنیم. با عشق نمی‌توانیم قبض برق و اجاره‌خانه و قسطمان را پرداخت کنیم. شما نمی‌توانید به مغازه بروید و با عشق خواربار بخرید و مهم نیست که چقدر صمیمانه یکدیگر را در آغوش بگیریم. گرمای آن هرگز به اندازه گرمای بخاری‌های هیزمی و برقی نیست. به ‌بیان‌ساده: ما احتیاج به پول داریم تا نیازهای اساسی کسانی را که دوستشان داریم، برطرف کنیم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب رک و صریح حرف بزن

بهبود روابط عاطفی و زندگی شخصی ما با خواندن یک کتاب صورت نمی‌گیرد. باید در این حوزه مطالعه بیشتری داشته باشیم و در صورت نیاز به روانشناس مراجعه کنیم. سه کتاب پایین می‌توانند کمکمان کنند تا در این مورد اطلاعات بیشتری پیدا کنیم.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۴ مگابایت
تعداد صفحات
208 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۶:۰۰
نویسندهاستیو هاروی
مترجم علی اکبر قاری نیت
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Straight talk, no chas
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۰
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۴ مگابایت
۲۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
33 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

ترجمه بسیار بد ، حیف کاغذ

3
(3)
69,900
٪30
48,930
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رک و صریح حرف بزن
٪30
رک و صریح حرف بزن
چگونه یک مرد را پیدا، حفظ و درک کنیم
انتشارات نسل نواندیش
3
(3)
69,900
٪30
48,930
تومان