0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ذهن آگاهی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب ذهن آگاهی

مجموعه مهارت های زندگی دانشگاه هاروارد
درباره ذهن آگاهی

احتمالا شما هم بارها از اطرافیان، درمانگرها و مکاتب مختلف شنیده‌اید که تاکید دارند در لحظه زندگی کنید. کتاب ذهن آگاهی مجموعه‌ای از مقالات هاروارد بیزینس ری‌ویو است که شما را به درکِ حضور در لحظه و تمرکز روی اکنون می‌رساند. این کتاب با آموزش‌های کاربردی، به شما قدرت رسیدن به ذهنی آگاه را می‌رساند تا بتوانید در زندگی خود احساس بهتری داشته باشید، به رضایت درونی و شکوفایی برسید.

شاید شما هم با این موقعیت که «من در میان جمع و دلم جای دیگر است» روبه‌رو شده‌اید. در چنین موقعیتی، حتی اگر جسم شما در مکانی حضور داشته باشد، فکرتان در دنیای دیگری سیر می‌کند و اکنون را از دست می‌دهید. ذهن آگاهی مهارتی اکتسابی است که با کمی تمرین می‌توانید بدستش آورید. به دنبال ذهن آگاهی، شما یاد می‌گیرید چگونه در لحظه زندگی کنید، خودتان را بهتر بشناسید و کارهای‌تان را با تمرکز بیشتری انجام دهید.

انسانِ مدرن به‌واسطه زندگی شلوغ امروزی، اضطراب‌هایی پیدا می‌کند که با عدم تمرکز گره خورده. هرچقدر شما حضور در لحظه را از دست بدهید، اضطراب‌تان نیز بیشتر می‌شود و کارهای خود را به سختی انجام می‌دهید. به همین دلیل نویسندگان این کتاب، به‌صورت جدی روی موضوع ذهن آگاهی تحقیق کرده و نتایج مهمی را در اختیار شما قرار داده‌اند تا بتوانید با تقویتِ حضور خود در تک‌تک لحظات، زندگی بهتری برای خودتان بسازید. در صورت نداشتن ذهنی آگاه، خلاقیت و شکوفایی شما تحت تاثیر قرار می‌گیرد و نمی‌توانید واقعا خودتان را در درون جریانِ زندگی قرار دهید.

این کتاب حاوی نوشته‌هایی از نویسندگانی مثل دنیل گلمن، الن لنگر، سوزان دیوید و کریستینا کانگلتون است. آن‌ها با شکافتن مباحثِ ذهن آگاهی، حضور در لحظه، تمرکز، اجتناب از جنونِ زندگی مدرن و...، شما را راهنمایی کرده‌اند تا زندگی بهتری برای خود بسازید. با مطالعه این کتاب می‌توانید از شر افکارِ پراکنده و گیج‌کننده رها شوید و به اکنون فکر کنید. برای رسیدن به این آگاهی، به تمرین و تکرار نیاز خواهید داشت.

این کتاب را می‌توانید با ترجمه «فرخ بافنده» مطالعه کنید. امکان دانلود و مطالعه این کتاب از راهِ این صفحه از وب‌سایت فیدیبو وجود دارد.

درباره هاروارد بیزینس ری‌ویو

هاروارد بیزینس ری‌ویو (Harvard Business Review) یک نشریه معتبر متعلق به دانشگاه هاروارد است که توسط نویسندگان معتبر نوشته می‌شود. مطالب این نشریه بیشتر در زمینه‌های مدیریت و توسعه فردی است. به این مجله، مجله کسب‌وکار هاروارد نیز می‌گویند. این مجله شش بار در سال منتشر می‌شود و تیراژ آن ۲۵ هزار عدد به زبان انگلیسی است و به جز آن، مجوز ترجمه به ۱۳ زبان زنده دیگر را دارد.

چرا باید این کتاب را مطالعه کنیم؟

زندگی پرمشغله امروزه می‌تواند سرسام‌آور باشد. افزایش تسک‌های روزانه چه در زندگی خصوصی و چه در زندگی اجتماعی، یک حضور همه‌جانبه را می‌طلبد. به این صورت اگر نتوانیم روی کارهای‌مان تمرکز کنید، خیلی زود به اضطراب دچار خواهیم شد. به همین دلیل روان‌شناسان روی بحثِ ذهن‌‌آگاهی تاکید دارند و این کتاب نیز به همین موضوع پرداخته است. شما می‌توانید با مطالعه این اثر ارزشمند، ذهن متمرکزی پیدا کنید و زندگی بهتری برای خود بسازید. این کتاب برای علاقه‌مندان به خودشناسی و خودسازی نیز مناسب است.

بخشی از کتاب را با هم بخوانیم

ما همه به دنبال ثبات هستیم. می‌خواهیم همه‌چیز را بی‌تغییر نگه داریم و به گمان خود، با این کار می‌توانیم آن‌ها را کنترل کنیم. ولی از آن جایی که همه‌چیز همیشه در حال تغییر است، این روش نه تنها جواب نمی‌دهد، بلکه در عمل موجب از دست دادن کنترل هم می‌شود. مثلا به مسئله «مؤثر بودن روش‌ها» نگاه کنید. وقتی کسی می‌گوید: «این راه انجام فلان کار است»، حقیقت ندارد. همیشه راه‌های بسیاری وجود دارد و راهی که شما انتخاب می‌کنید به شرایط موجود بستگی دارد. نمی‌توانید مشکلات امروز را با راه‌حل‌های دیروز حل کنید. بنابراین، وقتی کسی می‌گوید: «چنان این روش را یاد بگیر که ملکه ذهنت بشود»، گوش به زنگ شوید، چون معنای این حرفش ذهن ناآگاهی است. قانون‌هایی که به شما آموخته می‌شوند، قانون‌هایی هستند که برای خالق‌شان جواب داده است و هرچه از آن فرد متفاوت‌تر باشید، برای شما بدتر عمل خواهند کرد. وقتی ذهن آگاه باشید و در لحظه حضور کامل داشته باشید، قانون‌ها، روندها و هدف‌ها راهنمایی‌تان می‌کنند، اما بر شما حاکم نمی‌شوند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب ذهن آگاهی

ذهن‌آگاهی موضوعی بسیار جالب است که به شما کمک می‌کند نسبت به ناشناخته‌های ذهن خود آگاهی بیشتری پیدا کنید. رسیدن به این مرحله، نیاز به تمرین دارد. مطالعه کتاب یکی از روش‌های آسان و کم‌هزینه برای رسیدن به ذهن‌آگاهی است. اگر به موضوع ذهن آگاهی و حضور در لحظه علاقه‌مند هستید و از طرفی مباحث توسعه فردی برایتان جالب است، کتاب‌هایی که در ادامه معرفی کرده‌ایم مناسب شما هستند:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
633.۱۴ کیلوبایت
زمان تقریبی مطالعه
۰۰:۰۰
نویسنده هاروارد بیزنس ریویو
مترجمفرخ بافنده
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۸
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۳۳.۱۴ کیلوبایت

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
29,500
٪30
20,650
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
ذهن آگاهی
ذهن آگاهی
(مجموعه مهارت های زندگی دانشگاه هاروارد)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ذهن آگاهی
٪30
ذهن آگاهی
مجموعه مهارت های زندگی دانشگاه هاروارد
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(2)
29,500
٪30
20,650
تومان