0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خورخه لوئیس بورخس

معرفی، خرید و دانلود کتاب خورخه لوئیس بورخس

آخرین مصاحبه و گفتگوهای دیگر
درباره خورخه لوئیس بورخس

یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین نویسندگان آرژانتینی تاریخ خورخه لوئیس بورخس است. او برای نوشتن داستان کوتاه شناخته شده است و افکار و اندیشه‌هایش در آمریکای لاتین بسیار موردتوجه هستند. کتاب‌های زیادی درباره‌ی این نویسنده نوشته شده است که یکی از آن‌ها کتاب مشهور ریچارد برگین یعنی «خورخه لوئيس بورخس، آخرین مصاحبه و مصاحبه‌های دیگر است.» در این کتاب که در سال ۱۹۹۸ با عنوان اصلی «jorge luis borges: conversations» چاپ شده است ده‌ها مصاحبه‌ی مختلف گرد هم آمده است و درباره‌ی دوره‌های مختلف زندگی نویسنده صحبت شده است. چیزی که بسیار خوب می‌توان از این مصاحبه‌ها فهمید این است که این نویسنده که عادت داشت به زبان اسپانیایی بنویسد انسانی رک، نکته سنخ و شوخ‌طبع بوده است. این مصاحبه‌ها بین ۱۹۶۴ و ۱۹۸۴ انجام شده‌اند و او در آن‌ها از اینکه چگونه نابینا شده است، از دوستانش، از اینکه چگونه هویت ادبی خود را یافته است صحبت می‌کند و از رازهای شعرهایش صحبت می‌کند. موضوع مهم دیگری که می‌توانید در این مصاحبه‌ها بخوانید، نظرات خورخه لوئیس بورخس درباره‌ی نویسندگان موردعلاقه‌اش مانند دانته، سروانتس، کافکا و ... است و از این جهت کتاب از نظر ادبی هم ارزش دارد. بورخس بین سال‌های ۱۸۹۹ تا ۱۹۸۶ زیسته است و بزرگترین فجایع تاریخ بشر یعنی هر دو جنگ جهانی را دیده است. او پیشگام ادبیات پست مدرن در دنیاست و همین موضوع به آثارش اهمیت متفاوتی داده است.

بسیاری از مصاحبه‌های انجام شده با بورخس را اشخاص مشهور انجام داده‌اند و ریچارد بورگین مسئولیت جمع‌آوری و مرتب کردن آن‌ها را برعهده داشته است. کتاب خورخه لوئیس بورخس به فارسی برگردانده شده است. مترجم این اثر کیهان بهمنی است و نشر ثالث آن را چاپ کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب در بخش زندگی نامه، سفرنامه و خاطرات در فیدیبو در دسترس است.

ریچارد برگین کیست؟

Richard burgin نویسنده‌ی آمریکایی اهل بروکلین در ایالت ماساچوست است که در سال ۱۹۴۷ متولد شد. پدر و مادرش هر دو موسیقی دارن بودند و افراد برجسته‌ای به‌حساب می‌آمدند. خواهرش دیانا نیز استاد و منتقد ادبیات روسیه بود. ریچارد برگین مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه کلمبیا دریافت کرده است. او بین سال‌های ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۳ استاد ارتباطات و زبان انگلیسی در دانشگاه سنت لوئیس بود و بنیان‌گذار محله‌ی ادبی بلوار که یکی از شناخته‌شده‌ترین مجلات دنیاست هم بود. او ریویوهای زیادی برای نیویورک‌تایمز، واشنگتن‌پست، شیکاگو تریبون، بوستون گلاب و ده‌ها روزنامه‌های دیگر نوشته است. او چندین کتاب هم در دوران فعالیتش منتشر کرد تا زمانی که در سال ۲۰۲۰ درگذشت.

دو دلیل برای خواندن کتاب خورخه لوئیس بورخس

  • آشنایی با افکار خورخه لوئیس بورخس، خورخه لوئیس بورخس، نویسنده‌ای با افکاری جالب است و درباره‌ی تخیل و مسائل مشابه آن افکار پیش رویی دارد.  این کتاب این فرصت را ایجاد کرده است که با این افکار آشنا شوید و با این نویسنده احساس نزدیکی کنید.
  • یک کتاب خوب در حوزه‌ی ادبیات بخوانید، مرد صاحب‌نظری مانند بورخس چیزهای زیادی برای گفتن درباره‌ی نویسندگان مختلف، فلسفه و چیزهای دیگر دارد که می‌توانند در ذهن خواننده اثرگذار باشند و دیدگاه او را متحول کنند.

در بخشی از کتاب خورخه لوئیس بورخس می‌خوانیم

بورخس: به اعتقاد من تمام آثار ادبی نتیجه حس غم و اندوه است. به نظرم وقتی مارک تواین در باره میسیسیپی و کلکها می‌نوشت، تصور می‌کنم فقط داشت به گذشته‌اش فکر می‌کرد، متوجهی؟ یک‌جورهایی دلش برای می‌سی‌سی‌پی تنگ شده بود ... البته وقتی آدم خوشحال باشد به چیزی نیاز ندارد، قبول داری؟ ممکن است حالا احساس خوشحالی کنم، اما این خوشحالی خیلی طول نخواهد کشید.

برگین: والت ویتمن سعی کرده بود شعرهایی در باره خوشحالی بنویسد؛ اما در همان شعرها هم می‌بینیم که...

بورخس: ولی به نظر من والت ویتمن زیاده‌روی کرده بود. چون به نظر او همه چیز عالی بود، متوجهی؟ فکر نمی‌کنم کسی واقعاً بتواند باور داشته باشد که همه چیز عالی است، متوجهی؟ مگر اینکه معجزه‌ای رخ‌داده باشد. البته بدون چنین معجزه‌ای هم می‌شود زندگی کرد. نه، در مورد ويتمن فکر می‌کنم او احساس می‌کرد به‌عنوان یک آمریکایی وظیفه دارد خوشحال باشد و این که باید خوانندگانش را نیز خوشحال کند. البته ویتمن می‌خواست شبیه شعرای دیگر نباشد، اما با برنامه کارکرد. باید بگویم او کارش را با یک نظریه آغاز می‌کرد و سپس شعرش را می‌گفت. فکر نمی‌کنم شاعری بداهه‌سرا بود.

برگین: البته سعی می‌کرد حس بداهه‌سرایی را در آثارش منتقل کند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب خورخه لوئیس بورخس

خواندن زندگی‌نامه و مصاحبه‌های افراد برجسته در طول تاریخ، اهمیت زیادی دارد. این کتاب‌ها جهان را از دیدگاه این افراد ترسیم می‌کنند و تصویر درستی از زندگی و زمانه‌ی آن‌ها در اختیارمان می‌گذارند. تعداد زیادی از این دست کتاب‌ها منتشر شده‌اند که می‌توانید به سراغشان بروید و به کمکشان شخصیت مشهور موردعلاقه‌ی خود را بهتر بشناسید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۹ مگابایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندهریچارد برگین
مترجمکیهان بهمنی
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۳/۰۱
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۹ مگابایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
100,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خورخه لوئیس بورخس
خورخه لوئیس بورخس
آخرین مصاحبه و گفتگوهای دیگر
نشر ثالث
0
(بدون نظر)
100,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر