0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خاکستر گرم

معرفی، خرید و دانلود کتاب خاکستر گرم

درباره خاکستر گرم

ادبیات مجارستان، ادبیات چندان شناخته شده‌ای نیست؛ اما آثار ادبی بسیار ارزشمندی همچون کتاب خاکستر گرم در میان آثار ادبی این سرزمین وجود دارد که ارزش مطالعه دارند و دریچه‌ی جدیدی را به شکلی نوع از ادبیات که به ادبیات روسیه نزدیک است باز می‌کنند.

کتاب خاکستر گرم اولین‌بار در سال ۱۹۴۲ منتشر شد و ترجمه‌ی نام اصلی آن «شمع‌ها تا آخر می‌سوزند» است. در این کتاب در سال ۲۰۰۱ به انگلیسی برگردانده شد و پس از آن در سایر نقاط جهان طرفداران زیادی پیدا کرد. داستان کتاب داستان یک ژنرال مسن است که دوست قدیمی خود را که از دوران مدرسه می‌شناسد برای شام دعوت کرده است. این دوست نزدیک به ۴۱ سال ناپدید بوده است و به همین دلیل مهمانی شام تبدیل به‌نوعی محاکمه می‌شود. در این ۴۱ سال چه گذشته است. چرا مرد داستان ما هیچ خبری از هیچ‌کس نگرفته است. این داستان یک کتاب جذاب درباره‌ی دوستی است. آنا شاپیرو درباره‌ی این کتاب نوشت: ‌ «یک مرثیه‌ی گیرا و یک کتاب جاه‌طلبانه در ادبیات ... این کتاب درباره‌ی محیط و ارزش‌هایی است که پیش از شروع جنگ جهانی دوم در حال مرگ بودند.»

از روی این کتاب در سال ۲۰۰۶، نمایشنامه‌ای از سوی کریستوفر همپتون روی صحنه رفت که با استقبال گرمی از سوی مخاطبان مواجه شد.

شاندور مارائی کیست؟

شاندور مارائی که نامش به‌صورت ساندور مارای هم تلفظ می‌شود نویسنده و روزنامه‌نگار مجارستانی قرن بیستم است که بین سال‌ها ۱۹۰۰ تا ۱۹۸۹ زندگی می‌کرد. او در شهر کاسا به دنیا آمد و بستگان پدری‌اش از اشراف مجارستانی بودند. او کمونیست بود و به‌عنوان یک روزنامه‌نگار وفادار برای این حزب می‌نوشت. او به فرانکفورت، برلین و پاریس سفرکرده و در هرکدام برای مدتی زندگی کرده است. او زبان‌های مختلفی از جمله آلمانی می‌دانست؛ اما ازآنجایی‌که ملیت را با زبان مادری یکی می‌دانست مجارستانی را برای نوشتن انتخاب کرده بود. او یکی از منتقدان آثار فرانتس کافکا بود و به نازی‌ها هم انتقاد داشت. او کتاب‌های زیادی نوشته است که تعدادشان بیش از ۴۰ جلد است؛ اما تعداد کمی از آن‌ها به فارسی منتشر شده‌اند

چرا باید خاکستر گرم را خواند؟

دوستی موضوع بسیار مهمی در روابط میان انسان‌هاست. انسان موجودی اجتماعی است و بدون داشتن روابط کارآمد قادر به زندگی نیست. این همان موضوعی است که شاندور مارائی به روشی هنرمندانه در کتاب خاکستر گرم دست روی آن گذاشته است و به‌خوبی از آن صحبت کرده است. او قلمی بسیار توانمند دارد و داستانش را به شکلی نوشته است که تمایل پیدا خواهید کرد هرچه بیشتر آن را بخوانید. خاکستر گرم یک کتاب نه‌چندان بلند است؛ اما لحظات سرگرم‌کننده‌ای را برای خواننده خواهد ساخت. این کتاب برای افراد بزرگسال نوشته شده است و اگر می‌خواهید ادبیات مجارستان را هرچه بیشتر و بهتر بشناسید این اثر کتاب خوبی برای مطالعه است خاکستر گرم را مینو مشیری به فارسی برگردانده است و نشر ثالث آن را منتشر کرده است. نسخه الکترونیک این کتاب را می‌توانید در همین صفحه در فیدیبو دانلود کنید.

در بخشی از کتاب خاکستر گرم می‌خوانیم

ژنرال با لحنی دوستانه، انگار از شر موضوع‌های مهم و ناراحت‌کننده خلاص شده باشد و اکنون دونفری فقط گپ می‌زنند گفت: «بعد از اینکه رفتی همه فکر کردیم برمی‌گردی. همه منتظرت بودند. همه دوست تو بودند تو، اگر اجازه بدهی بگویم یک شخص غیرعادی بود. ما تو را می‌بخشیدیم؛ چون می‌دانستیم چقدر موسیقی برایت اهمیت دارد. ما نفهمیدیم چرا رفتی، ولی آن را پذیرفتیم. چون حتماً دلیل خوبی داشتی. ما درک می‌کردیم برای تو همه چیز دشوارتر از ماست که سربازان حقیقی بودیم. آنچه برای تو یک موقعیت بود برای ما حرفه‌مان بود. آنچه برای تو تغییر لباس بود، برای ما سرنوشتمان بود. خیلی تعجب نکردیم وقتی این لباس را دور انداختی. اما فکر می‌کردیم برمی‌گردی. یا نامه می‌نویسی. شماری از ما، از جمله خود من، اذعان دارم که این فکر را می‌کردیم. کریستینا هم همین‌طور و تعدادی از همقطاران هنگمان اگر یاد باشد.»

مهمان با بی‌تفاوتی می‌گوید: ‌ «خیلی به‌زحمت.»

«بله تو حتماً تجربیات سختی را آنجا گذراندی. اما طولی نمی‌کشد که فراموش می‌شوند»

جواب این است: ‌ «نه، آن دنیا نیست که اهمیت دارد. انسان چیزی را که مهمه هیچ‌وقت فراموش نمی‌کند. این را خیلی دیرتر یاد گرفتم. وقتی پخته‌تر شدم»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب خاکستر گرم

کتاب خاکستر گرم یک کتاب خواندنی و جذاب است که انسان را به حال و هوای دیگری می‌برد و او را وادار می‌کند هرچه بیشتر به روابط انسانی فکر کند. کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید در این باره بخوانید و لذت ببرید. یکی از این کتاب‌ها کتاب ابله داستایوسکی است که یکی از بزرگترین آثار ادبی روسیه به حساب می‌آید. کتاب بعدی که به شما پیشنهاد می‌کنم کتاب تنظیم کننده‌ی پیانو نوشته‌ی دنیل ماسون است. عقاید یک دلقک کتاب دیگری است که خواندنش می‌تواند لحظات خوبی باری خواننده بسازد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۵ مگابایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندهشاندور مارانی
مترجممینو مشیری
ناشرنشر ثالث
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‎Embers
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۱/۲۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۵ مگابایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

تقریبا ۳۰ صفحه اول کتاب خوب بود ولی بعدش خیلی کسل کننده بود من تا وسط هاش رسیدم ولی من رو اصلا جذب نکرد داستانش متاسفانه

3
(2)
100,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خاکستر گرم
خاکستر گرم
شاندور مارانی
نشر ثالث
3
(2)
100,000
تومان