0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سکولاریسم و آزادی وجدان

معرفی، خرید و دانلود کتاب سکولاریسم و آزادی وجدان

درباره سکولاریسم و آزادی وجدان

سکولاریسم و آزادی وجدان یکی از کتاب‎‎های بسیار خوبی است که هرکسی باید بخواند و با این موضوع آشنا شود. این کتاب اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ و به زبان فرانسه منتشر شد. چندی بعد نسخه‌ی انگلیسی آن با عنوان «secularism and freedom of conscience» چاپ شد و از روی نسخه‌ی انگلیسی به زبان‌های مختلفی برگردانده شد که فارسی هم یکی از همان زبان‌هاست. مترجم نسخه‌ی فارسی مهدی حسینی است و انتشارات روزبهان آن را منتشر کرده است. اگر از خواندن کتاب‌های الکترونیک لذت می‌برید، این نسخه الکترونیکی در دسته‌بندی علوم سیاسی فیدیبو در دسترس است و می‌توانید آن را خریداری و دانلود کنید.

این کتاب تحلیل گسترده‌ای درباره‌ی سکولاریسم است. تحلیلی که در آن تیلور و ماکلور تلاش کرده‌اند این موضوع را به‌خوبی بشکافند و موردبحث قرار دهند. آن‌ها از احترام برابر به انسان‌ها و آزادی وجدان و همچنین دولت‌ها و بی‌طرفی آن‌ها در برابر ادیان می‌گویند. آن‌ها این استدلال را مطرح می‌کنند که در جهان ما تنوع بسیار زیادی به لحاظ مذهبی وجود دارد؛ اما از نظر سیاسی چنین نیست و به این جهت شاید سکولاریسم بهترین راه برای آزادی مذهبی و فلسفی باشد.

چارلز تیلور و جاسلین مکلور چه کسانی هستند؟

چارلز تیلور (Charles Margrave Taylor)  فیلسوف کانادایی اهل مونترال است که در سال ۱۹۳۱ به دنیا آمد. او در کالج ترینیتی درس خواند و سپس برای تحصیلات عالی به دانشگاه مک گیل رفت و در آنجا بیسانس هنر گرفت. او در ادامه به آکسفورد رفت و در نهایت مدرک دکترای فلسفه خود را از این دانشگاه گرفت. او در سال ۱۹۸۶ به‌عنوان عضو افتخاری آکادمی علوم و هنر آمریکا انتخاب شد.

Jocelyn malcure هم یک استاد دانشگاه مک گیل در حوزه‌ی فلسفه است. او در دانشگاه لاوال و دانشگاه ویکتوریا درس‌خوانده و دکترای فلسفه‌ی خود را دریافت کرده است. او در نگارش کتاب‌های مختلفی مشارکت داشته است که مشهورترینشان همین کتاب سکولاریسم و آزادی وجدان است.

چرا باید کتاب سکولاریسم و آزادی وجدان را خواند؟

این کتاب یکی از مهم‌ترین مشکلات جهان ما را مطرح می‌کند و از این می‌گوید که چگونه می‌توان به آزادی به معنای واقعی آن برای همه‌ی افراد دست پیدا کرد و به تمام شهروندان اجازه داد ضمن اینکه از مزایای سیاسی و قانونی و حقوقی دولت و وجود آن برخوردار باشند تنوع مذهبی خود را هم حفظ کنند و از عقاید خود محافظت کنند. این کتاب از مدیریت تنوع اخلاقی و مذهبی در جامعه می‌گوید و از این حرف می‎‌زند که موضوع باید چگونه حل‌وفصل شود. هر شهروند آگاهی باید این کتاب را بخواند و درباره‌ی چیزهایی که در آن گفته شده است فکر کند تا به درک بهتری از نوعی که جهان اداره می‌شود دست پیدا کند.

در بخشی از کتاب سکولاریسم و آزادی وجدان می‌خوانیم

گرچه بعضی از نویسندگان به‌درستی دریافته‌اند که رژیم‌های سکولار، موازنه‌ی ظریفی را بین هدف‌ها و شیوه‌های عملی برقرار می‌کنند، با وجود این، ما معتقدیم که این دو در مطالعات آکادمیک علوم اجتماعی، حقوق و فلسفه به حد کافی از یکدیگر متمایز نشده‌اند، برای مثال نوسبام، مدل آمریکایی سکولاریسم و آزادی وجدان را مبتنی بر شش اصل می‌داند: ‌ برابری، احترام برابر به همگان، آزادی وجدان، همسازی، عدم تثبیت و جدایی. همچنین در گزارش کمیسیون استازی درباره‌ی کاریست لائیسیته در فرانسه، مفهوم لائیسیته بر پایه‌ی این سه اصل بازنمایی می‌شود: ‌آزادی وجدان، نگاه برابرانه‌ی قانون به ترجیح‌های معنوی و دینی شهروندان و بی‌طرفی مقام‌های دولتی. هر دو تعریف بر این امر صحه می‌گذارند که سکولاریسم مبتنی بر اصل‌های متعددی است. ولی یک تحلیل مفهومی دقیق‌تر، ما را گامی دیگر به‌پیش می‌راند: ‌ همه‌ی اصول سکولاریسم از یک سنخ نیستند. احترام برابر و آزادی وجدان، اصل‌هایی اخلاقی‌اند که رفتار نا را تنظیم و مدیریت می‌کنند؛ حال آنکه عدم تثبیت، جدایی و همسازی را می‌توانید اصل‌های نهادی نامید که از احترام برابر و آزادی وجدان برآمده‌اند. بنا بر تمثیلی، جدایی قوای مجریه، مقننه و قضاییه اصلی اخلاقی نیست؛ بلکه تمهید نهادی بایسته انجامی است که هدفش حراست از آزادی شهروندان و استبدادگریزی است.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب سکولاریسم و آزادی وجدان

سکولاریسم و آزادی وجدان کتابی برای کسانی است که می‌خواهند آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی خود را افزایش دهند و به شکل جدی‌تری به دنیا نگاه کنند. اگر این کتاب برای شما مفید بوده است در ادامه کتاب‌های دیگری را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید به سراغشان بروید:

·      درباره‌ی آزادی اثر جان استوارت میل انتشارات روشنگران و مطالعات زنان

·      دو مذهب اثر هادی خسروشاهی انتشارات کلبه شروق

·      قدرت بی‌قدرتان اثر واتسلاف هاول انتشارات نشر نو


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
859.۹۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسندهچارلز تیلور
نویسنده دومجاسلین مکلور
مترجممهدی حسینی
ناشرانتشارات روزبهان
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
lacicite et liberte de conscience
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۵/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
130,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۵۹.۹۸ کیلوبایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

سکولاریسم یعنی اینکه دولت جانب یک دین یا اعتقاد و اندیشه را نمی گیرد.بلکه بر حق همه ادیان و گروه ها واندیشه ها برای پیگیری اهدافشان صحه می گذارد.و هیچ دینی یا اندیشه برایش ارجحیت ندارد بلکه به همه به یک چشم می نگرد تا دولت همه شهروندانش باشد.و بر حق آزادی همه برای داشتن آیین خود تاکید دارد.کتاب جالبی بود و اصول و اهداف سکولاریسم را توضيح داده بود.

3

سکولاریسم برابر با بی طرفی دینی نیست ، بلکه انتخاب گزینیشه دینه. کتاب سعی داره مفاهیم ساده رو تا حدی سخت تر از چیزی که هست نشون بده و گاه حتی اغراق میکنه.

4
(3)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سکولاریسم و آزادی وجدان
سکولاریسم و آزادی وجدان
چارلز تیلور
انتشارات روزبهان
4
(3)
40,000
تومان