0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دوباره فکر کن

معرفی، خرید و دانلود کتاب دوباره فکر کن

قدرت دانستن چیزهایی که نمی دانیم
نویسنده:
آدام گرانت
درباره دوباره فکر کن

آدام گرنت نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش نیویورک‌تایمز در کتاب دوباره فکر کن  از این حرف می‌زند که همه‌ی ما مجموعه‌ای از افکار و اعتقادات و اصول داریم که تصمیماتمان از آن‌ها سرچشمه می‌گیرند. او معتقد باورها و عقایدمان هستند که انتخاب‌هایمان را مشخص می‌کنند و البته تأثیر مهمی در موفقیت یا عدم موفقیتمان دارند.

Think again  اولین بار در سال ۲۰۲۱ منتشر شد. عنوان کامل این کتاب «think again: the power of knowing what you do,t know» است و اگر بخواهیم درباره‌ی دسته‌بندی‌های معمول کتاب‌ها صحبت کنیم می‌توانیم آن را در دسته‌ی کتاب‌های توسعه فردی قرار دهیم. این کتاب پس از انتشار در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیوریورک تایمز قرار گرفت و همچنان در حال منتشر شدن است. دوباره فکر کن تا کنون به بیش از بیست زبان زنده دنیا برگردانده شده و تعداد این زبان‌ها در حال افزایش است.

دوباره فکر کن، از آن دسته کتاب‌هایی است که خیلی سریع در ایران ترجمه شد. در حال حاضر ترجمه‌های متعددی از این کتاب در دسترس است اما نخستین ترجمه متعلق به تیم ترجمه نشر نوین است و با عنوان «دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم» است. نسخه‌ی الکترونیک این ترجمه را می‌توانید در همین صفحه در دسته‌بندی روانشناسی از فیدیبو دانلود کنید.

موضوع کتاب دوباره فکر کن چیست؟

کتاب دوباره فکر کن یک موضوع اصلی دارد، ابزارهای ذهنی خود را به روز نگه دارید، از ندانستن نترسید، مهارت‌های جدید به دست آورید و در افکارتان تجدیدنظر کنید. افکار ما هرقدر هم منطقی و درست به نظر برسند هنوز هم می‌توان از زاویه‌ی دیگری به آن‌ها نگاه کرد، تکمیلشان کرد، صیقلشان داد و به چیز بهتری تبدیلشان کرد. این شجاعت را داشته باشید که خودتان را زیر سوال ببرید.

اگر بخواهیم درباره‌ی محتوای کتاب حرف بزنیم باید بگوییم نویسنده کتابش را درباره‌ی مزایای شک و فضیلت انجام این کار نوشته است. او معتقد است اشتباه کردن هم لذت‌بخش است و باید اشتباهاتمان را بپذیریم تا به نسخه‌ی بهتری از خودمان تبدیل شویم. او در طول کتاب از این حرف می‌زند که نوابغ خلاق تاریخ هیچ‌وقت به یک سری باور خاص وابسته نبوده‌اند و همواره حاضر بودند در موضع خود تجدیدنظر کنند و خودشان را زیر سؤال ببرند. این درباره‌ی بهترین رهبران جهان هم صدق می‌کند، رهبرانی توانسته‌اند تیم‌های نوآور و سازنده را رهبری کنند که همواره با آغوش باز از انتقاد استقبال کرده‌اند.

آدام گرنت معتقد است بازنگری در تفکر در حقیقت یک مهارت است، مهارتی که باید آموزش داده شود. او در بخش‌های مختلف کتابش این موضوع را باز می‌کند، این نویسنده در آغاز کتاب به ایجاد این مهارت در هر فرد می‌پردازد و توضیح می‌دهد چرا هرکسی در سطح فردی نیاز دارد بتواند در افکارش بازنگری داشته باشد. در ادامه او از این حرف می‌زند که چگونه می‌توانیم به دیگران کمک کنیم دوباره فکر کنند. این موضوع می‌تواند در مورد یک همکار، یک مدیر یا هر شخص دیگری باشد و به مهارتی به نام سواد استدلال مربوط می‌شوند. مرحله‌ی بعد، بحث بازنگری افکار در سطح اجتماع است و آدام گرنت از کوتاهی دولت‌ها، کسب و کارها و مدارس در گسترش چنین فرهنگی صحبت می‌کند.

درباره آدام گرنت، مردی که روی مهارت‌های شناختی شما کار می‌کند

آدم گرنت یک استاد دانشگاه است که کمتر از ۴۰ سال سن دارد و برای تغییر ذهنیت مردم قدم برمی‌دارد. او در سیزدهم آگوست ۱۹۸۱ در ایالت میشیگان و در خانواده‌ای از طبقه‌‌ی متوسط به دنیا آمد. او در دیترویت بزرگ شد و در نوجوانی علاقه‌ی زیادی به غواصی، شنا و بسکتبال داشت و مقام‌هایی را هم به دست آورد.

آدام گرنت در هاروارد درس‌خوانده است و مدرک کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی سازمانی را از دانشگاه میشیگان دریافت کرد. گرنت در سال ۲۰۰۷ به‌عنوان استادیار در دانشگاه کارولینای شمالی استخدام شد و مدتی بعد با درجه دانشیاری به پنسیلوانیا رفت. او یکی جوان‌ترین استادان دانشگاه است و در میان دانشجویان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. او علاوه بر تدریس در دانشگاه پادکست worklife را ضبط می‌کند و نویسنده هم هست.

او مشهورترین و اولین کتابش با عنوان «ببخش و بگیر: رویکردی انقلابی برای موفقیت» را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد و چهار سال بعد شرکتی به همین نام را برای کمک به کسب وکارها برای استفاده از این روش‌های این کتاب راه انداخت. مسیر جایگزین، گزینه‌ی دوم یا گزینه‌ی ب و اورجینال‌ها، چگونه ناسازگارها دنبا را حرکت می‌دهند کتاب‌های دیگر او هستند. او در حال حاضر با همسر و دو دخترش زندگی می‌کند. آدام گرنت وبسایت adamgrant.net را هم راه‌اندازی کرده است که در آن می‌توانید از محتوای به‌روز استفاده کنید و اطلاعات رویدادهایی که او برگزار می‌کند را هم ببینید. این نویسنده و استاد دانشگاه از سخنرانان، برنامه‌های مشهور تد تالک هم هست و صحبت‌هایش تا امروز بیش از چهل میلیون نفر بازدیدکننده داشته است.

خواندن کتاب دوباره فکر کن چگونه می‌تواند به شما کمک کند؟

این سؤال جواب‌های زیادی دارد اما شاید ساده‌ترین و سر راست‌ترین جوابی که می‌توان به آن داد این است که دنیای ما با سرعت بی‌نهایت در حال تغییر است و مهارتی که می‌تواند شما را از سایر افراد متمایز کند توانایی همگام شدن با این تغییرات سریع است. قدرت بازنگری در افکار، بدون تعصبات معمولی که در بیشتر افراد وجود دارد برگ برنده و سلاح مخفی شماست. وقتی خودتان را به هیچ تفکری وابسته نکنید همواره می‌توانید دید بازی داشته باشید و قضاوت بهتری از اوضاع ارائه کنید. کتاب دوباره فکر کن می‌تواند در آموختن و پرورش این مهارت به هرکسی کمک کند. این کتاب را باید خواند و آموزه‌هایش را به کار گرفت. دوباره فکر کن مهارت تأثیرگذاری بر افکار دیگران را هم به شما می‌آموزد و در حقیقت این امکان را در اختیارتان قرار می‌دهد که همواره یک گام جلوتر باشید. کتاب دوباره فکر کن برای کسانی نوشته شده که می‌خواهند پیشگام باشند و از حداکثر توانمندی‌هایشان استفاده کنند.

در بخشی از کتاب دوباره فکر کن می‌خوانیم

اگر به اندازه‌ی کافی شجاع باشید که به آنجا بروید، با غریبه‌ای رو به رو خواهید شد که درباره موضوعی جنجالی به‌شدت با شما مخالف است. فقط بیست دقیقه به شما فرصت داده می‌شود تا در مورد این موضوع بحث کنید و سپس هر دو باید تصمیم بگیرید که آیا آن‌قدر همسو شده‌اید تا بیانیه‌ای مشترک درباره‌ی دیدگاه‌هایتان در زمینه‌ی قوانین سقط جنین بنویسید یا نه. اگر بتوانید این کار را انجام دهید - که اصلاً کار آسانی نیست - این بیانیه به یک انجمن گفتگوی عمومی ارسال خواهد شد.

دو دهه است که پیتر کلمن، روانشناس مسئول این آزمایشگاه، مردم را گرد هم می‌آورد تا درباره‌ی مسائل دوقطبی ساز بحث کنند. مأموریت او مهندسی معکوس مکالمات موفق و سپس آزمایش این دستورالعمل‌ها برای خلق تعداد بیشتری از این دست مکالمات است.

پیش از شروع مکالمه درباره‌ی سقط جنین و برای ایجاد ذهنیت درست در شما و غریبه‌ی طرف مقابل، پیتر مقاله‌ای خبری درباره یک مسئله‌ی تفرقه‌برانگیز دیگر را در اختیارتان می‌گذارد: قوانین مربوط به اسلحه. اما نمی‌دانید نسخه‌های مختلفی از این مقاله وجود دارند و مطالعه‌ی هرکدام از این نسخه‌ها، تأثیر زیادی بر اتفاق نظرتان درباره‌ی موضوع سقط خواهد داشت.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب دوباره فکر کن

اگر دوباره فکر کن توانسته است برای شما کتاب‌ مفیدی باشد کتاب‌های دیگری هم هستند که می‌توانید به سراغشان بروید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
2.۴۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
288 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۳۶:۰۰
نویسندهآدام گرانت
مترجم تیم ترجمه نشر نوین
ناشرنشر نوین
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Think Again
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۱۸
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
65,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۲.۴۱ کیلوبایت
۲۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 115 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
19 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
6 ٪
57 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بهترین کتابی که در عمرم تا به امروز خودنم هستش. من قبل از خوندن این کتاب داشتم دوباره فکر میکردم در مورد زندگی خودم ولی شک های زیادی داشتم و کمی گیج بودم. اما وقتی کتاب رو خوندم خیلی ذهنم باز شد. واقعا تغییر اساسی در وجودم اتفاق افتاد و بسیار خوشحالم از این بابت. به نظرم تفکر دوباره فکر کن به من یاد داد که خودم رو با داشتن عقاید و نظرات درگیر نکنم و همیشه جای اشتباه برای خودم بزارم. اینکه اشتباه کردن یه چیز طبیعه و عیبی نداره. و دنیا سریع تغییر میکنه و نظر دیروز ممکنه برای امروز کاملا غلط باشه. واقعا ممنونم از آدام گرانت که چنین کتاب با ارزشی رو نوشته. یکی از نقات قوت این کتاب به نظرم به روز بودنشه. کتابهای رواشناسی که تا حالا خوندم بیشترشون قدیمی بودن. اما این کتاب اینقدر بروزه که حتی درباره ی کرونا هم توش گفته. واقعا ممنونم از تمام کسانی که باعث شدن این کتاب به دست من برسه. مهمترین نکته ای که تا امروز یاد گرفتم اینه که هر چقدر که بیشتر یاد میگیرم متوجه میشم که چقدر نمیدونم.

5

خیلی برای من آموزنده بود و خیلی فراتر از توضیحات دکتر شکوری بود ، به نظرم برای هر کسی خوندنش می تونه مفید باشه. با اینکه همیشه مطالعه دارم اما مطاب جدید و جالبی داشت که تا به حال به خیلی هاش تو کتاب‌ها برنخورده بودم.

5

لطفا تنها به گفتن اینکه معرفی شده توسط دکتر شکوریه اکتفا نکنید و نظرتون رو درباره خود کتاب و محتواش بگید ممنون امتیازم صرفا بخاطر نظر دادنه و هنوز کتاب رو نخوندم

4

کتابیه که توی سطح اجتماعی و روابط فردی صحبت میکنه و درواقع خیلی شبیه به کتاب هنر شفاف اندیشیدن هست ک انواع خطاهای شناختی رو میگه. اما این کتاب در سطح اجتماعی مسائل گوناگون باز میکنه و راهکارهای جالبی ارائه میده. یکم طول کشید تمامش کنم چون باید از دید بالا به کتاب نگاه کنی و میتونم بگم پیرامون رشد فردی شخصیتی نیست.

5

کتابی غنی و بسیار کاربردی در مورد شیوه اندیشیدن و بازاندیشیدن! قبل از این ، کتاب طرز فکر رو خونده بودم و کتاب دوباره فکر کن مکمل خوبی برای مطالعه در خصوص طرز فکر در جنبه‌های مختلف زندگی بود.نکات جالبی در خصوص سوگیری‌های شناختی و تاثیرشون در رفتار عنوان شده. ترجمه کتاب هم ترجمه خوب و قابل قبولیه.

5

کتاب بی نظیری هست. باعث میشه در خیلی از مسائل تجدید نظر کنیم. همچنین راهکارهایی را ارائه می‌دهد تا در عقاید و برنامه‌های خودمان بازنگری کنیم و نیز بدون ایجاد ناراحتی و جدل به دیگران کمک کنیم تا آن‌ها هم راحت‌تر در عقایدشان تجدید نظر کنند.

3

خلاصه کتاب رو در پادکست بی‌پلاس شنیدم و علاقه‌مند به خواندنش شدم و هنوز هم نخوانده‌ام ولی به نظرم باید موضوع کتاب خیلی به کتاب تفکر نامطمئن اثر آنی دوک نزدیک باشه. کتاب تفکر نامطمئن کتاب خیلی خوبی در زمینه یادگیری خطا‌های شناختی است

5

کتاب خوبی هست .منتها کاش برای هر موضوعی که مطرح میشه مثالهای ملموس تری هم داشته باشه تا مطلب خوب برای مخاطب جا بیفته. به نظرم بهتره به جای یک دفعه دو دفعه کتاب خونده بشه

5

این کتاب خیلی خوبیه.و تاثیر بسزایی در اندیشه های انسان میگذارد.و دید تازه ای به انسان معرفی میکند.من پیشنهاد میکنم بخوانید.و سعی کنید یادش بگیرید.و در زندگی استفاده کنید واقعا مفید است ممنون فیدیبو

4

من با پادکست علی بندری با این کتاب اشنا شدم.یکم پیچیدست ولی خیلی بدرد بخوره.راوی خیلی خسته کننده و ماشینی کتاب رو میخونه برا همین سر نخ از دست ادم در میره.در کل با احتیاط اگر بهش عمل بشه باید خوب باشه.

نمایش 47 نقد دیگر
4.1
(115)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
49,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
دوباره فکر کن
دوباره فکر کن
(قدرت دانستن چیزهایی که نمی دانیم)

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دوباره فکر کن
دوباره فکر کن
قدرت دانستن چیزهایی که نمی دانیم
نشر نوین
4.1
(115)
حال‌خوب‌کن ✨ (2)
49,000
تومان