0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دنیای سوفی  سه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دنیای سوفی سه

از قرون وسطی تا اسپینوزا
درباره دنیای سوفی سه

فلسفه تنها یک رشته دانشگاهی نیست، فلسفه به همه انسان‌ها تعلق دارد، همه ما در کودکی سوال‌هایی درباره ماهیت جهان و ماهیت انسان‌ها دارند، دانستن فلسفه می‌تواند به ما کمک کند تا راه زندگی خود را پیدا کنیم و زندگی اخلاقی‌ای داشته باشیم. اما بسیاری از افراد با وجود علاقه به فلسفه سراغ یادگیری آن نمی‌روند زیرا به نظرشان فلسفه امری پیچیده بوده و یادگیری‌اش سخت و پیچیده است. کتاب دنیای سوفی، رمانی است که در آن تاریخ فلسفه غرب به زبانی ساده معرفی می‌شود. کتاب صوتی دنیای سوفی – سه، به فلسفه قرون وسطی تا اسپینوزا می‌پردازد.

درباره کتاب صوتی دنیای سوفی - سه

کتاب دنیای سوفی را می‌توان کتابی آموزنده و در عین حال سرگرم‌کننده دانست. سیر داستانی این رمان خودآموز جالب است، شخصیت اول داستان سوفی نام دارد، دختر نوجوان ۱۵ ساله‌ای که با خانواده‌اش در حومه شهر زندگی می‌کند. پدر سوفی کاپیتان یک نفت‌کش است و بیشتر اوقات در خانه نیست، او  خواهر و برادری نیز ندارد و با مادرش به تنهایی زندگی می‌کند البته سوفی یک لاک پشت به نام گویندا، طوطی‌هایی به نام‌های اسمیت و اسمال، یک ماهی قرمز و گربه‌ای به نام شرکان زندگی می‌کند. سوفی در کلاس درس و در صحبت با دوستانش سوال‌های چالش‌برانگیزی را مطرح می‌کند، یک روز عادی که دارد از مدرسه به خانه بازمی‌گردد به صندوق پست نگاه می‌کند و متوجه می‌شود که برایش نامه‌ای آمده، نامه‌ای بدون تمبر و بدون مشخص بودن فرستنده! بعد که  دقت می‌کند می‌بیند که دو نامه دارد، نامه‌هایی که در آن‌ها پرسش‌های جالبی مطرح شده است « تو کیستی؟» و « جهان چگونه به وجود آمده است؟» این نامه‌نگاری‌ها ادامه پیدا می‌‌کند، فیلسوفی تصمیم گرفته است که به سوفی فلسفه آموزش دهد او در ابتدا هویت خود را پنهان می‌کند اما به تدریج هویتش برای سوفی آشکار می‌شود.

گوش دادن به کتاب صوتی دنیای سوفی - سه را به چه کسانی توصیه می‌کنیم؟

کتاب دنیای سوفی یک رمان و در عین حال خودآموز فلسفه است، اگر به یادگیری فلسفه علاقه دارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید این کتاب برایتان مناسب خواهد بود و ذهنیتی مناسب به شما برای درک فلسفه خواهد داد تا بتوانید دقیق‌تر و عمیق‌تر بیاندیشید. این کتاب برای نوجوانان نیز مناسب است و به آن‌ها کمک می‌کند تا ذهنی خلاق و پرسش‌گر داشته باشند. این بخش از کتاب بر فلسفه قرون وسطب تمرکز پیدا می‌کند و تا آشنایی با اندیشه‌های اسپینوزا ادامه می‌یابد. اگر به اسپینوزا و فلسفه قرون وسطی علاقه ‌مند هستید، جلد سوم کتاب صوتی دنیای سوفی برایتان مناسب خواهد بود.

درباره نویسنده کتاب صوتی دنیای سوفی – سه، یوستاین گاردر

یوستین گردر، یک نویسنده و معلم فلسفه است، یوستین در 8  اوت سال 1952 در شهر اسلوی نروژ دیده به جهان گشود. دغدغه اساسی گوردر به عنوان یک معلم فلسفه این بود که بتواند مفاهیم و موضوعات فلسفی را به زبان ساده نوجوانان آموزش دهد. یوستاین گاردر از اواخر دهه هفتاد میلادی به نویسندگی روی آورد و با نوشتن کتاب دنیای سوفی در سال 1990 به شهرتی جهانی رسید و پس از آن نویسندگی را با جدیت تمام ادامه داد.  از دیگر آثار این نویسنده می‌توان بعه راز فال ورق و دختر پرتقال اشاره کرد. 

از یوستاین گاردر نزدیک به 20 کتاب و ده‌ها مقاله چاپ شده است، آخرین کتاب او مرد غیر قابل اعتماد نام دارد. او بیش از 7 جایزه معتبر ادبی به خاطر نوشته‌هایش به دست آورده است. یوستاین در حال حاضر 69 سال دارد.

 درباره ترجمه کتاب صوتی دنیای سوفی – سه

 دنیای سوفی کتابی محبوب و پرطرفدار است. این کتاب در حال حاضر به بیش از 50 زبان مختلف منتشر شده است و چهل میلیون نسخه از آن به چاپ رسیده است. کتاب فوق در ایران توسط مترجمان گوناگونی نظیر حسن کامشاد، مهرداد بازیاری، محمود معلم و مهدی سمسارزاده ترجمه شده است، کتابی که در پیش‌رو دارید ترجمه کوروش صفوی است که ترجمه روانی از کتاب محسوب می‌شود. گوینده آن نیز حسین سامی نام دارد. تبدیل این کتاب به نسخه صوتی به همت انتشارات واوخوان صورت پذیرفته است.

 در بخشی از کتاب صوتی دنیای سوفی – سه می‌شنویم

 ولی در ۳۱۳ بعد از میلاد، مسیحیت یکی از ادیان پذیرفته امپراتوری روم گردید. این در زمان فرمانروایی امپراتور قسطنطین بود. امپراتور مقدس خود سال ها بعد در بستر مرگ تعمید یافت. از سال ۳۸۰ مسیحیت دین رسمی سراسر امپراتوری روم شد.»

«مگر امپراتوری روم سقوط نکرد؟»

تازه داشت فرومی ریخت. ما در برابریکی از بزرگترین تحولات تاریخ فرهنگی قرار داریم.

در قرن چهارم روم از دو سو به مخاطره افتاد. از سویی توسط بربرهای مهاجم از شمال و از سوی دیگر فروپاشی از درون خود. در ۳۳۰ میلادی قسطنطین کبیر پایتخت امپراتوری را از رم به قسطنطنیه شهری که خود در دهانه دریای سیاه بنا نهاده بود. منتقل کرد. بسیاری شهر تازه را «رم ثانی» خواندند. در ۳۹۵ امپراتوری روم دو بخش شد - امپراتوری غربی که مرکزش رم بود. و امپراتوری شرقی که پایتخت آن شهرجدید قسطنطنیه بود. رم را بربرها در 410 تاراج کردند. و در ۴۷۶ امپراتوری غربی یکسره از بین رفت. امپراتوری شرقی تا سال 1453 که ترک ها قسطنطنیه را گرفتند. کشوری مستقل باقی ماند.

درست است! اسلامبول آخرین نام آن است. تاریخ دیگری که باید به خاطر بسپاریم ۵۲۹ است. این سالی است که کلیسا آکادمی افلاطون را در آتن بست. فرقه بندیکتین نخستین طریقه بزرگ رهبانی در همین سال وجود یافت. بدین ترتیب سال ۵۲۹ نمادی شد از چگونگی سرپوش نهادن کلیسای مسیحی بر فلسفه یونانی. از آن پس آموزش و پرورش، اندیشه و مکاشفه به انحصار دیر و صومعه درآمد.

ساعت به سوی پنج و نیم میرفت.

سوفی کم کم متوجه شد مقصود آلبرتو از این ساعت ها چیست. نیمه شب صفر بود. یک

بعد از نیمه شب صد سال پس از میلاد مسیح  ساعت شش ۶۰۰ سال پس از میلاده و ساعت چهارده ۱۴۰۰ میلادی...

آلبرتو ادامه داد:«قرون وسطا در حقیقت به معنای دوره مابین دو عصر دیگر است. این اصطلاح در زمان رنسانس پیدا شد. دوران تیرگی نام دیگر قرون وسطاء به منزله شب طویل هزارساله ای بود که در میان دوران باستان و دوران رنسانس بر اروپا سایه افکند. اصطلاح «قرون وسطایی» حتی امروزه به مفهومی منفی در مورد چیزهای زیاده تحکم آمیز و نرمش ناپذیر به کار می رود. ولی مورخان بسیاری قرون وسطا را یک دوره هزارساله نشو و نما می پندارند. نظام تحصیلی برای مثال در قرون وسطا پدید آمد. نخستین مدرسه های راهبه ها در اوایل این دوره و مدارس کلیسایی درپی آنها در قرن دوازدهم تأسیس شد. نخستین دانشگاه ها در حدود سال ۱۲۰۰ بنا گردید. و رشته های تحصیلی درست مثل امروز در میان «دانشکده»‌های گوناگون تقسیم بندی شد.»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
249.۴۴ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۳۲:۲۸
نویسندهیوستاین گاردر
مترجمکوروش صفوی
راویحسین سامی
ناشرواوخوان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۴۹.۴۴ مگابایت
۰۴:۳۲:۲۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
8 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

نمی دونم چرا دارن یک کتاب رو در قالب چند بخش مجزا می فروشن، این روش بدی هست و کم کم داره باب می شه

4

اگه از صدای دو نفر راوی زن و مرد استفاده میشد جذابیتش بالاتر میرفت در ضمن در چند بخش فروختن کتاب جنبه معنوی کتاب رو تجاری کرده

2

منهم علاقمندم ک یک کتاب رو در یک مرحله بفروشند ممنون میشم

3

بخاطر چند بخش بودن اگر گوینده های متفاوتی بودند قشنگتر بود

5

بنظر من ترجمه آقای کورش صفوی یه سر و گردن بالاتر از بقیه ترجمه هاست

1

پیشنهاد می کنم این کتاب را نخوانید چون خیلی مسخره است

5

بهترین کتاب برای شروع فلسفیدن ??

5

عالی بود حتما بخونید

5

عالی و از هرجهت

5

قشنگه

3.7
(16)
32,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دنیای سوفی  سه
دنیای سوفی سه
از قرون وسطی تا اسپینوزا
واوخوان
3.7
(16)
32,000
تومان