0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دنیای سوفی  یک

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دنیای سوفی یک

باغ عدن تا آتن
درباره دنیای سوفی یک

خواندن فلسفه برای بسیاری از افراد، جذابیت زیادی دارد اما معمولا به سراغ آن نمی‌روند و احساس می‌کنند مسائل پیچیده و واژگان و اصطلاحات سنگین به کار رفته در آن را متوجه نمی‌شوند، دنیای سوفی کتابی داستانی است که با لحنی راحت و زبانی ساده، ما را با تاریخ فلسفه غرب آشنا می‌کند. کتاب صوتی دنیای سوفی – یک، به فلسفه دوران باستان و فلسفه یونانی می‌پردازد.

درباره کتاب صوتی دنیای سوفی - یک

دنیای سوفی داستان یک دختر پانزده ساله به نام سوفی است که شخصیتی خلاق و کنجکاو دارد. سوفی مانند بیشتر هم سن و سالانش تک‌فرزند است، پدر سوفی به خاطر شغلی که دارد عموما در دسترس خانواده‌اش نیست و سوفی با مادرش زندگی می‌کند. خانه سوفی در خارج از شهر است به همین دلیل سوفی حیوانات زیادب دارد که با آن‌ها  بازی می‌کند، گربه‌اش شرکان و لاک‌پشتش گویندا نام دارد. او دارای دو طوطی و یک ماهی قرمز نیز هست.
سوفی در مدرسه‌اش هنگام صحبت با هم‌کلاسی‌ها سوالاتی پیچیده و عجیب می‌پرسد.
یک روز که سوفی از مدرسه‌اش به خانه باز‌می‌گردد مانند همیشه صندوق پستی منزل را چک می‌کند. نامه‌ای را پیدا می‌کند که برای اوست، این نامه تمبر ندارد و فرستنده‌اش نیز مشخص نیست. وقتی سوفی نامه را باز می‌کند داخل نامه نوشته شده است، تو کیستی؟
این سوال ذهن سوفی را درگیر می‌کند، نامه بعدی نیز به همین شکل به دست این دختر نوجوان کنجکاو می‌رسد که روی آن نوشته است جهان چگونه به وجود آمد؟
این نامه‌ها به تدریج ادامه پیدا می‌کنند و نویسنده نامه به سوالات مطرح شده پاسخ می‌دهد. در ادامه نویسنده نامه‌ها خود را آلبرتو کناکس معرفی می‌کند او یک فیلسوف است!
او تصمیم دارد که فلسفه را به سوفی جوان بیاموزد. این کتاب داستان‌های فرعی دیگرینیز دارد و در آن شخصیت‌های جدیدی حضور پیدا می‌کنند. پایان دنیای سوفی مهیج و مقداری غیرمنتظره است.


گوش دادن به کتاب صوتی دنیای سوفی - یک را به چه کسانی توصیه می‌کنیم؟


افرادی که به فلسفه علاقه‌مند هستند ولی نمی دانند که از کجا شروع کنند و نوجوانانی که ذهن خلاق و پرسشگری دارند می‌توانند از این کتاب استفاده کنند. لحن ساده و بی‌تکلف این کتاب، سبب می‌شود تا خوانندگان کتاب به راحتی به محتوای نوشته‌ها پی ببرند. این بخش از کتاب به فلسفه باستان و فلسفه یونانی اختصاص دارد و پس اگر دوست دارید درباره فلسفه دوران باستان و آشنایی با افکار سقراط و افلاطون و ارسطو بدانید این کتاب برایتان مفید خواهد بود.

 درباره ترجمه کتاب صوتی دنیای سوفی – یک

 نسخه چاپی کتاب دنیای سوفی در ایران توسط مترجمان گوناگونی نظیر، مهرداد بازیاری، محمود معلم حسن کامشاد ، و مهدی سمسارزاده ترجمه شده است، نسخه‌ای که در پیشرو دارید ترجمه روانی از کتاب محسوب می‌شود که توسط مترجم توان‌مند، کوروش صفوی ترجمه شده است. گوینده آن نیز حسین سامی نام دارد. انتشار کتاب  دنیای سوفی به صورت  نسخه صوتی به وسیله  انتشارات واوخوان انجام شده است. کتاب دنیای سوفی طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. این کتاب در سال 1990 انتشار یافت و پس از آن به بیش از پنجاه زبان زنده دنیا ترجمه شد. بیش از 40 میلیون جلد از این کتاب در دست دوست‌داران فلسفه قرار دارد.

درباره نویسنده کتاب صوتی دنیای سوفی – یک، یوستاین گاردر

یوستین گردر، یک نویسنده و آموزگار فلسفه است، او  در 8  اوت سال 1952 در شهر اسلوی نروژ  به دنیا آمد.  یوستاین به مدت یک دهه به دانش‌آموزان دبیرستانی فلسفه درس می‌داد. او در سال 1990 نویسندگی را آغاز کرد و کتاب دنیای سوفی را نوشت، ز دیگر آثار این نویسنده می‌توان به راز فال ورق و دختر پرتقال اشاره کرد. 

از یوستاین گاردر نزدیک به 20 کتاب و ده‌ها مقاله چاپ شده است، آخرین کتاب او مرد غیر قابل اعتماد نام دارد که در سال 2019 به چاپ رسیده است. او بیش از 7 جایزه معتبر ادبی به دلیل فعالیت‌های ادبی‌اش کسب نموده است. یوستاین 69 ساله  در حال حاضر با همسرش سیری دانویگ زندگی می‌کند و از او دو فرزند دارد. وی در سال 1997 با همراهی همسرش جایزه سوفی را بنیانگذاری کرد. این جایزه به افرادی می‌رسد که از طبیعت و توسعه حمایت می‌کنند.

 در بخشی از کتاب صوتی دنیای سوفی – یک می‌شنویم

 سوفی همیشه فکر کرده بود باغ آنها عالمی مخصوص خود دارد. هروقت صحبت باغ عدن کتاب مقدس را می شنید. یاد نشستن خودش در این مخفیگاه و سیر و سیاحت بهشت کوچک خود می افتاد. جهان چگونه به وجود آمد؟ هیچ به عقلش نمی رسید. همین قدر می دانست که جهان سیاره کوچکی است در فضا.

ولی فضا از کجا آمد؟

شاید فضا پیوسته وجود داشته است  که در آن صورت دیگر لازم نیست پی ببریم از کجا آمده. اما مگر چیزی می تواند پیوسته وجود داشته باشد؟ در ژرفای  نهادش چیزی بود که این فکر را نمی پذیرفت. هر چیزی که وجود دارد لابد روزی به وجود آمده است؟ پس این فضا نیز می باید زمانی از چیز دیگری پدید آمده باشد.

ولی اگر فضا از چیزی دیگر یدید آمد. پس آن چیز هم خود از چیزی دیگر وجود یافته است. سوفی دید دارد فقط مسئله را عقب می اندازد. در زمانی باید چیزی از عدم به وجود آمده باشد. ولی آیا این ممکن است؟ آیا ناممکنی این درست به اندازه ناممکنی پندار وجود دائمی جهان نیست؟

 

در مدرسه آموخته بودند که خدا جهان را آفرید. سوفی کوشید خود را با اين فکر دلداری دهد که این احتمالا بهترین راه حل کل مسئله است. ولی باز انديشه تازه ای به سرش تاخت. می توان پذیرفت که خدا فضا را آفرید. اما خود خدا چی؟ آیا خدا خودش را از عدم آفرید؟ دوباره چیزی در ژرفای نهادش به صدا درآمد. اگر هم تصور کنیم خدا قادر است همه چیز بیافریند. آیا پیش از آن که‌«وجود»یابد و با آن دست به آفرینش زند. می توانست خود را بیافریند؟ پس فقط یک امکان باقی می ماند: خدا هميشه وجود داشته است. ولی چنین امکانی را قبلاً رد نکرده بود؟ مگرنه هر چیزی که وجود دارد می باید روزی به وجود آمده باشد؟

لعنت بر شیطان!

پاکت ها را دوباره باز کرد.

توکیستی؟

جهان چگونه به وجود آمد؟

چه سوّال های ناراحت کننده ای! و خود این نامه ها از کجا آمدند؟ این هم کمابیش همان اندازه مرموز بود. این کسی که آرامش زندگی روزمره سوفی را بر هم زده بود و ناگهان او را با معماهای بزرگ جهان روبه رو کرده بود - که بود؟ سوفی برای بار سوم سراغ صندوق پست رفت. نامه رسان تازه پست روز را آورده بود.

سوفی مقدار زیادی آگهی تبلیغاتی؛ روزنامه و چند نامه برای مادرش از صندوق درآورد.

کارت پستالی با تصویر ساحلی گرم و شنی نیز در میان کاغذها بود. کارت را پشت و رو کرد. تمبر نروژی داشت و مهر« نیروهای سازمان ملل ». شاید از  پدر باشد؛ ولی او که در نروژ نبود. خط هم خط پدر نبود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
305.۷۹ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۴۲:۱۷
نویسندهیوستاین گاردر
مترجمکوروش صفوی
راویحسین سامی
ناشرواوخوان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۱/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۵.۷۹ مگابایت
۰۳:۴۲:۱۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 126 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (2)
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
11 ٪
66 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

با درود. پیشنهاد می کنم در مورد کتاب های صوتی به موازات درج خلاصه و مضمون کتاب، دقایقی از اجرای گوینده از متنِ کتاب را هم برای شنیدن در سایت بگذارید، قطعا هم به عنوان یک کارِ فرهنگی و هم به مثابه یک کارِ تبلیغی تجاری موثر خواهد بود. با آرزویِ توفیق در این کارِ فرهنگی اقتصادی

5
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
آموزنده 🦉

کتاب خوبی هست اگه تاحالا فلسفه نخوانده باشید این کتاب میتونه شروع ش باشه پربار و آموزنده‌ حتما پیشنهاد میکنم با حوصله و صبر گوش بدید اگه به دنبال این هستید که فقط یه چیزی بخوانید همینجوری پشنهاد نمیشه باید با صبر و حوصله گوش بدید و فکر بکنید

5

عالی بود. مختصر و مفید، داستانی دلنشین از بخشی از اندیشه های فلسفی به زبانی ساده و داستانی. گوینده بسبار خوب روایت کرد.

4

متاسفانه بعداز خرید متوجه شدم فقط جلد یک راخریدم نه کاملشو 😔 و کاملش خیلیگرونتر بوده اما خب این جلد یک که خیلی سلیس و زیبا و جذاب بود اگه تخفیف بخوره یا پول دستم بیاد جلدای بعدیشو حتما میخرم.

4

کتاب کتابه خووبیه و داستان طور روایت میشه ولی اگه اهل فلسفه و نظریه نباشید دلتونو میزنه من تا اواسطش گوش کردم دیکه جذبم نکرد اما در کل تایپ من نبود این کتاب. به خوده کتاب نقدی وارد نیست🙏🏻

1

فوق العاده است این کتاب من که عاشقشم یک کتاب آموزنده و فکری و فلسفی مخصوصا برای نوجوانان عزیز پیشنهاد میکنم حتما بخرید حرف نداره

4

ساده ترین روش واسه درک فلسفه هستش خیلی خوبه فقط چرا همش یدفعه ارائه نکردن تیکه تیکه هستش ...کسی اولین بار باشه بخونه نمیدونه دنباله داره تنها بدیش همینه بخاطر همین میگم پیوسته نیست ...

1

افتضاحه وحشتناکه تمامش حرفای فلسفی و نظریه افراد فلسفی هست که خوندنش خیلی سخته و هیچی نمیفهمی بین ۳۷ کتابی که تا حالا مطالعه ازاد داشتم بدترینشون بود چون ۹۰درصدشو نمیفهمیدم چی میگفت

3

کتاب که قطعا خوبه، و روایت هم کیفیت خوبی داره. ولی من دلیل چند قسمت کردن رو نفهمیدم! فقط پول بیشتر؟ وقتی بخش اول تموم شد تازه فهمیدم!

5

بی نهایت زیباست این کتاب با اختلاف زیباترین کتابی بوده که خوندم

نمایش 56 نقد دیگر
4
(126)
آموزنده 🦉 (2)
32,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دنیای سوفی  یک
دنیای سوفی یک
باغ عدن تا آتن
واوخوان
4
(126)
آموزنده 🦉 (2)
32,000
تومان