0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آدولف ه

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آدولف ه

دو زندگی
درباره آدولف ه

گاهی فقط یک لحظه، یک انتخاب و یک تصمیم می‌تواند کل زندگی انسان را تغییر دهد. در بسیاری از موارد نیزتصمیم ما می‌تواند زندگی بسیاری را به یک سوی دیگر بکشاند. داستان آدولف ه، کاملا به همین نکته اشاره دارد. فقط یک لحظه، یک تصمیم از آدولف هیتلر نقاش، یک دیکتاتور ساخت.

نقد و بررسی کتاب صوتی آدولف ه دو زندگی  

کتاب آدولف ه دو زندگی Adolf H به قلم اریک امانوئل اشمیت است. این کتاب برای اولین بار در سال 2001 به زبان آلمانی منتشر شد. کتاب آدولف ه داستانی تاریخی- تخیلی دارد. این کتاب به زندگی رهبر حزب نازی یعنی آدولف هیتلر می‌پردازد. کتاب پیش‌رو با هنرمندی تمام در دو زمان متفاوت داستان خود را روایت می‌کند. داستان کتاب در 4 فصل اصلی مسیر جهان، مکاشفات، دیکتاتور عفیف و ساعت پانزده و بیست و نه دقیقه روایت می‌شود.

داستان کتاب آدولف ه از روز هشتم اکتبر سال 1908 آغاز می‌شود. آغاز از یک نقطه اما مقصد با کیلومترها فاصله از یکدیگر است. در آن روز عجیب اگر مدیران آکادمی هنرهای زیبایی در وین هیتلر را می‌پذیرفتند، چه اتفاقی رخ می‌داد؟ داستان کتاب دقیقا در دو خط موازی با یکدیگر پیش می‌رود. خط اول زندگی آدولف هیتلر از 8 اکتبر 1908 تا زمان مرگ وی در 30 آوریل سال 1945 شرح داده می‌شود. تمامی داستان‌های تاریخی از جمله دیکتاتوری هیتلر، جنگ سرد، تقسیم آلمان، کشتار جمعی در اردوگاه‌های کار و تاسیس اسرائیل در این بخش بیان می‌شود. به طور کلی بخش اول به شرح زندگی حقیقی و تاریخی هیتلر می‌پردازد. شاید در ابتدا تصور کنید یک کتاب تاریخی را می‌خوانید.

 طرح داستانی دیگر دقیقا مخالف این روند است. این بخش تخیل خود نویسنده را بیان می‌کند. یعنی اگر هیتلر در آن روز وارد آکادمی هنرهای زیبایی می‌شد. در این بخش نویسنده زندگی بعد از ورود هیتلر به آکادمی هنر را بیان می‌کند. هیتلر در دبیرستان هنر به تحصیل می‌پردازد. اما نقاشی‌های او عجیب هستند. با صلاح دید مدیر دبیرستان او نزد زیگموند فروید روانکاو فرستاده می‌شود. فروید با به کار گیری روش عُقده ادیپ متوجه مشکلات هیتلر در دوران کودکی‌اش می‌شود. دعوا و ضرب و شتم مکرر مادرش توسط پدرش باعث مشکلات بسیاری در هیتلر شده‌است. اما فروید موفق به درمان او می‌شود. زمانی که جنگ جهانی در سال 1914 آغاز شد، آدولف به جبهه‌های جنگ فرانسه اعزام شده و در آنجا به یک صلح طلب تبدیل می‌شود.

پس از اتمام جنگ، وی برای ادامه زندگی هنری خود به پاریس مهاجرت می‌کند. او در آنجا به گروه آندره برتون Andre Breton پیوسته و به نقاشی‌های سوررئال روی می‌آورد. آدولف در پاریس به یک نقاش مشهور تبدیل می‌شود. اما با درگذشت معشوقه‌اش فعالیت خود را در پاریس رها کرده و به برلین باز می‌گردد. او در برلین استاد هنر می‌شود. این مهاجرت باعث آشنایی او با یک بانوی عطرساز و ازدواج آن‌ها می‌شود. او در کنار همسرش، فرزندان و نوه‌هایش سال‌های خوبی را می‌گذارند و سرانجام در سال 1970 براثر کهولت سن از دنیا می‌رود. می‌توان گفت اگر هیتلر در دبیرستان هنر پذیرفته می‌شد، هیچگاه نام وی را به عنوان یک دیکتاتور نمی‌شنیدیم.

در بخشی از کتاب «نبرد من» هیتلر احساسات خود را درمورد مردود شدن در آزمون ورودی آکادمی هنر اینگونه بیان می‌کند:« برای پی بردن به علت مردودی، نزد مدیر هنرستان نقاشی رفتم که به من گفت نقاشی‌هایم مورد قبول واقع نشده و ظاهرا استعداد من با رشته معماری بیشتر همخوانی دارد، و اضافه کرد که در هنرستان نقاشی برای من جایی وجود ندارد ولی هنرستان معماری برایم مناسب است. اصلا باور نمی‌کرد که هرگز به مدرسه معماری نرفته و هیچگونه دوره آموزشی آن‌را نیز طی نکرده‌ام. دل افسرده، از ساختمان با شکوه فون‌هانس در میدان شیلر خارج شده و برای نخستین بار طی دوره شباب، احساس حیرت را لمس کردم، زیرا آنچه از استعداد خود شنیدم همانند رعد و برقی بود که ناگهان بر کشمکش درونی من پرتو افکند و تصوری را مشاهده کردم که تا آن زمان از کیفیت آن خبر نداشتم.»

ترجمه کتاب صوتی آدولف ه دو زندگی به زبان فارسی

ترجمه کتاب آدولف ه دو زندگی توسط  محمد همتی انجام شده‌است. نسخه چاپی این کتاب توسط انتشارات نیکو نشر در سال 1398 به چاپ رسید. نسخه الکترونیکی و صوتی کتاب آدولف ه دو زندگی در سال 1399 توسط انتشارات کتاب‌سرای نیک منتشر شده‌است. به علاوه گوینده این کتاب یکی از گویندگان خوش صدای کشورمان یعنی هوتن شاطری‌پور است. محمد همتی در مهر ماه سال 1358 چشم به جهان گشود. او زاده شهر انارهای سرخ، ساوه است. آقای همتی تحصیلات عالیه خود را در رشته ادبیات و زبان آلمانی، دانشگاه تهران به پایان رساند. محمد همتی هم مترجم و هم شاعر است. بسیاری از اشعار این شاعر نیز به زبان آلمانی ترجمه شده‌است. از آثار این مترجم می‌توان به شکوه زندگی، پینوکیو به روایتی جدید، عروسک کافکا، بی‌همان، افسانه افسانه است، افسانه است و مارش رادتسکی اشاره کرد. این مترجم جایزه ابوالحسن نجفی را برای ترجمه‌ی کتاب «مارش رادتسکی» دریافت کرده‌است. شما می‌توانید کتاب صوتی آدولف ه دو زندگی به قلم اریک امانوئل اشمیت و ترجمه محمد همتی و انتشارات کتاب‌سرای نیک را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

درباره‌ی نویسنده کتاب آدولف ه دو زندگی، اریک امانوئل اشمیت

اریک امانوئل اشمیت Eric Emmanuel Schmitt زاده 28 مارس سال 1960 است. او در لیون فرانسه چشم به جهان گشود. اشمیت در خانواده‌ای ورزشکار به دنیا آمد. پدرش قهرمان بوکس فرانسه و مادرش یک دونده مدال آور بود. بذر علاقه به نویسندگی در او با دیدن یک تئاتر کاشته شد. یک روز، مادرش او را برای تماشای تئاتر به سالن سلستین برد. پس از پایان نمایش اشمیت به مادرش گفت که می‌خواهد روزی عکسش مانند عکس روی پوستر، چاپ شود. در ابتدا مادرش تصور می‌کرد او می‌خواهد بازیگر شود، اما نه هدف او بازیگری نبود.

اشمیت در شانزده سالگی شروع به نوشتن کرد. اولین نمایش‌نامه‌های او در زمان دبیرستانش نوشته شد. به علاوه اشمیت نمایش‌نامه‌های خود را در همان دوران مدرسه اجرا می‌کرد. پس از اتمام دوران مدرسه وارد دانشگاه شد. اشمیت فارغ التحصیل رشته فلسفه از دانشگاه نخبگان فرانسه است. در سال 1987 برای پایان نامه «متافیزیک» دانشگاه سوربن، مدرک دکترای تخصصی دریافت کرد. اشمیت به غیر از نمایش‌نامه نویسی، نویسنده و فیلسوف نیز هست. رمان‌های او تاکنون به 43 زبان زنده دنیا ترجمه شده‌است. به علاوه در بسیاری از کشورها نمایش‌نامه‌هایش بروی صحنه رفته‌اند. از نمایش‌نامه‌های مشهور اشمیت می‌توان به ملاقات کننده، مهمانسرای دو دنیا، عشق لرزه، نوای اسرار آمیز و ... اشاره کرد. از رمان‌های او نیز باید اسکار و خانم صورتی، خیانت انیشتین، انجیل‌های من، فرضیه‌های جایگزین و ... را نام برد.

بخشی از کتاب آدولف ه دو زندگی

مکاشفات

اعلان جنگ شده‌است. سکوتی طولانی بر جمع سه نفره سایه انداخت. نوئیمان، برشتاین و آدولف ه. درست مثل کسانی که می‌خواهند، اثر تدریجی ماده‌ای را ببینند، که به بدن بیماری تزریق شده، بی‌درنگ از خانه بیرون زدند و هر کدام به طرفی رفتند تا اوضاع را برانداز کنند تا ببینند دارو بیماری را شفا می‌دهد یا کارش را می‌سازد. زنده می‌ماند یا می‌میرد.

فکرش را می‌کردنند. چند هفته‌ای می‌شد که دیگر در وین خبری از گرمای تابستان نبود. چنانکه انگار طوفانی در راه باشد. هوا دم کرده و سنگین بود. امپراتوری هابسبورگ نفس‌های آخرش را می‌کشید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
525.۳۲ مگابایت
مدت زمان
۱۹:۰۳:۱۳
نویسنده اریک امانوئل اشمیت
مترجممحمد همتی
راوی هوتن شاطری پور
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۹/۱۱
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۲۵.۳۲ مگابایت
۱۹:۰۳:۱۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 45 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
اجرای روان 🎙️ (1)
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
2 ٪
28 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من در مورد آدولف هيتلر كتابي نخونده بود و حقايق پراكنده اي در موردش ميدونستم. اما اين رمان به زيبايي بخشي از تاريخ رو برام قابل لمس كرد و از گوش دادن بهش واقعا لذت بردم. راوي هم بينظير بود با اينكه اوايلش كمي طول ميكشيد تفاوت بين دو داستان رو تشخيص بدم اما بعد با تنوع دو موسيقي كلام و راحت تر ميشد از دنياي هيتلر واقعي به دنيالي خيالي نويسنده رفت. ممنون بابت تهيه اين رمان صوتي

3

این کتاب دارای دو شخصیت است یکی آدولف هیتلر و دیگری آدولف ه. چه لزومی داشت که نویسنده یه شخصیت خیالی دیگه با نام آدولف ه رو کنار هیتلر بیاره و از قوه تخیل خودش برای ساخت آدولف نقاش استفاده کنه من نمی دونم. اما با اینکه ناراحتم از این کار باید بگم داستان خیالیش با شخص آدولف ه و یازده و نیم عالیه... درواقع دارید دوتا داستان و رمان میخونید یکی آدولف دیکتاتور و دیگری آدولف نقاش

3

کتاب از نظر فنی و نویسندگی واقعا حرفه‌ای نوشته‌شده؛ افت و خیزش به‌جاست و تقریبا هیچ‌کجای کتاب حوصلتون سر نمی‌ره. اما به‌لحاظ محتوا: هرگز از یک نویسنده فرانسوی‌تبار انتظار نداشته‌باشید که صادقانه و بی‌سوگیری راجع به شخصِ هیتلرِ آلمانی بنویسه؛ بنابراین تو دام‌هایی که راجع به زندگیِ هیتلر همه‌جا پهنه و این کتاب هم ازش مستثنی نیست، نیوفتید.

5

رمان عالی و صدای فوق العاده هوتن شاطری‌پور عزیز مجموعا یک اثر بی نظیر خلق کرده، مهمترین آگاهی که این کتاب به ما میده در کنار تمام موضوعات و مسائل جالبش اینه که چه اتفاقی می‌افته که هیتلر یا هیتلر ها خلق میشن و شما این موضوع رو در دل داستان کتاب کامل از نزدیک میبینید . شنیدن این اثرو واقعا توصیه میکنم شک نکنید تو شنیدن یا خوندنش

5

عالی بود نویسنده با مهارت و چیره دستی چگونگی بوجود آمدن دیکتاتور رو از انسانی که مستعد میباشد بیان میکند و به نظر من اوج کتاب آنجایی ست که پرستار لوتسی در نامه ایی ویژگیهای دیکتاتور شرح میدهد که میتوان بعنوان الگویی کلی برای همه ی دیکتاتورهای تاریخ در طول زمان تا امروز در نظر گرفت

5

کتاب عالی نوشته شده بود و عالی گویندگی شده بود. به نظرم برای کسانی که به رمان‌های تاریخی علاقه دارن هم عالیه چون بخش‌هایی از کتاب بر اساس واقعیت بودن. من خیلی این کتاب رو دوست داشتم.

5

به نظر کتاب جالبی بود ، مقایسه بین دو زندگی محتمل و واقعی آدولف هیتلر را نشان میداد . واقعاً اگر هیتلر در آکادمی هنر وین در رشته نقاشی پذیرفته شده بود ، شاید جلوی مرگ میلیون ها انسان در سراسر جهان گرفته میشد.

5

این کتاب یک شاهکار هست. چقدر زیبا ،از این بهتر نمیشه. اینقدر قشنگ مقایسه کرده و نتیجه گیری کرده. دو سبک نگاه مختلف رو کامل به تصویر کشیده‌. پیشنهاد میدم حتما این کتاب مطالعه کنید

5

کتاب داره مقایسه جذابی بین فرض قبول شدن و قبول نشدن هیتلر در دانشکده هنر و عواقب بعد از اوون انجام میده اوایل کتابم و ادامه داستان برام کشش داره. گویندگی اقای غمرانی هم عالی و مسلط هست.

5

در یک کلام عالی. توصیف های فوق العاده تحلیل های عالی . بارها با این کتاب بغض کردم . بعد از مدتها یک کتاب من را تکان داد و بر جانم نشست. اجرا هم عالی

نمایش 18 نقد دیگر
4.6
(45)
اجرای روان 🎙️ (1)
105,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آدولف ه
آدولف ه
دو زندگی
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.6
(45)
اجرای روان 🎙️ (1)
105,500
تومان