0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
روانشناسی استبداد

معرفی، خرید و دانلود کتاب روانشناسی استبداد

نویسنده:
لئو اشتراوس
درباره روانشناسی استبداد

لئو اشتراوس یکی از مشهورترین فیلسوفان آلمانی- آمریکایی است که بیشتر عمر خود را به مطالعه درباره‌ی فلسفه‌ گذراند. بیشتر کتاب‌های این نویسنده مطالعه و خوانش دوباره‌ای از یک اثر قدیمی است. کتاب پیش‌رو هم یکی از همین کتاب‌ها است. در کتاب روانشناسی استبداد، لئو اشترواس یکی از کتاب‌های گزنوفون، فیلسوف یونانی را بررسی می‌کند. نام این کتاب هیِرو است که در واقع گفت‌وگو بین هیرو، حاکم خودکامه‌ی سیراکوز و سیمونیدِس شاعر است.

درباره‌ی کتاب روانشناسی استبداد اثر لئو اشتراوس

کتاب روانشناسی استبداد نوشته‌ی لئو اشتراوس است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1940 منتشر شد. این کتاب بازخوانی یکی از کتاب‌های گزنوفون، نویسنده و فیلسوف یونانی است. نام کتاب گزنوفون هیِرو است که در آن حاکم خودکامه‌ی سیراکوز با شاعر یونانی سیمونیدِس است. این دو درباره‌ی مزایا و معایب استبداد گفت و گو می‌کنند. ‌

درباره‌ی لئو اشتراوس نویسنده‌ی کتاب روانشناسی استبداد

لئو اشتراوس نظریه‌ پرداز، نویسنده و فیلسوف مشهور آلمانی متولد 20 سپتامبر 1899 است. او در خانواده‌ای یهودی در آلمان به دنیا آمد و برای سالیان سال در دانشگاه شیکاگو شاگردان بسیاری را تربیت کرد. لئو اشتراوس یک سال ونیم در جنگ جهانی اول خدمت کرده است و بعد از خدمت در ارتش در دانشگاه هامبورگ تحصیل کرد و مدرک دکتری فلسفه‌ی خود را از این دانشگاه اخذ کرد.

 لئو اشتراوس بیشتر زندگی هنری خودش را صرف تحقیق درباره‌ی فیلسوفان قدیمی و مشهور به ویژه افلاطون و ارسطو کرده است و کتاب‌های زیادی درباره‌ی این دو فیلسوف نوشته است. او همچنین از منتقدین فلسفه‌ی مدرن است و به همین دلیل است که نطریات او مخالفان زیادی دارد. پرداختن به نظریه‌های فکری لئو اشتراوس کاری دشوار است، او در مکتب فکر خود تلاش دارد نشان دهد که فلسفه‌ی مدرن تنها به یک دلیل بر فلسفه‌ی قدیمی پیروز شده است و آن هم تلاش برای نادیده گرفتن فلسفه‌های قدیمی است. بیشتر آثاری که لئو اشتراوس نوشته است بازخوانی مجددی از آثار فیلسوفان قدیمی دین اسلام و یهود است.

لئو اشتراوس در سال 1944 تابعیت آمریکا را گرفت و تا در شیکاگو مدرسه‌ای تاسیس کرد. او بعد از تاسیس این مدرسه به تدریس در دانشگاه شیکاگو و کالج سن جان پرداخت و تا زمان مرگش هرگز تدریس را رها نکرد. اشتراوس در سال 1973 در آمریکا درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب روانشناسی استبداد به فارسی

انتشارات نگاه کتاب روانشناسی استبداد را با ترجمه‌ی محمدحسین سروری عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. محمدحسین سروری روانشناس و مترجم ایرانی است، او متولد سال 1310 است و مقالات مختلفی درباره‌ی رواشناسی منتشر کرده است. مقالات محمدحسین سروری توسط دانشگاه‌های مختلفی مانند فردوسی مشهد و تبریز منتشر شده‌اند که نام این دانشگاه‌ها اعتباری برای مقالات سروری است و نام محمدحسین سروری هم اعتباری برای این مراکز به شما می‌آید.

انتشارات نگاه یکی از ناشران قدیمی تهران محسوب میشود. نگاه با بیش از 40 سال فعالیت حرفهای صدها کتاب از ناموران و نوآمدگان عرصه فرهنگ و ادبیات چاپ و منتشر کرده است و همچنان این راه پرفرازونشیب را در صنعت نشر طی میکند. این انتشارات طی سال‌ها افتخار داشته تا به شکل تخصصی ناشر آثار بزرگانی چون: احمد شاملو، سیمین بهبهانی، مرتضی راوندی، نیما یوشیج، شهریار، حسین منزوی، عماد خراسانی، یدالله رویایی، نصرت رحمانی، بزرگ علوی، محمدعلی افغانی، رضا براهنی، غلامحسین ساعدی …؛ و بسیاری دیگر از شاعران و نویسندگان معاصر باشد.

کتاب روانشناسی استبداد مناسب چه کسانی است؟

بدون شک افرادی که به فلسفه‌ی غرب و به ویژه فلسفه‌ی یونان علاقه داشته باشند از خواندن این کتاب لذت بیشتری خواهند برد. کتاب روانشناسی استبداد در دسته‌ی کتاب‌های علوم سیاسی و فلسفه قرار دارد. کتاب روانشناسی استبداد مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 311 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 15 روز بخوانید. کتاب روانشناسی استبداد جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع علوم سیاسی و فلسفه است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  علوم سیاسی و فلسفه زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.‌

‌در بخشی از کتاب روانشناسی استبداد می‌خوانیم

در واقع، این موضوع در وهله اول مسأله ی ازدواج است. نخستین نوع آن، ازدواج یک مرد با دختری از یک خانواده‌ی ثروتمندتر و با نفوذتر و قدرتمندتر از خانواده او است، و به عنوان زیباترین چیز تلقی می شود و می تواند برای شوهر افتخاری توام با لذت و خوشی فراهم سازد. نوع دوم، ازدواج بین افراد هم سطح است. اما پیوند زناشویی با خانواده ای که وضعیت نامطلوب دارد، اصولاً افتخاری ندارد و امتیاز تلقی نمی شود.

پس، مگر اينکه مستبد با یک زن بیگانه و غریبه ای ازدواج کند، باید الزاما پیوند ازدواج با خانواده ای به بندد که نسبت به او خانواده ی پائین تری باشد، به طوری که به نظر او از این پیوند به هیچ رو احساس رضایت خاطری به دست نیاید. به علاوه، خدماتی که مغرورترین زن ها انجام می دهند نامطلوب ترین آنها به حساب می آید. اما خدماتی که بردگان انجام می دهند، در شرفیابی به حضور شما، به هیچ رو موجبات رضایت خاطر شما را فراهم نمی‌کند؛ ولی اگر این جماعت مرتکب خطا و اشتباه کوچکی شوند، خشم و ناراحتی شدیدی را در شما برمی انگیزانند.

اما اگر مطلب مربوط به لذاتی باشد که افراد محبوب برای ما فراهم می کنند، بازهم مستبد احساس لذت و شادی کمتری، در مقایسه با لذات تولید نسل، می کند. در هرحال لذایذی که همراه با عشق می باشند از نوعی جذابیت ویژه برخوردارند که بدون شک از آن آگاه هستیم. اما عشق، آن احساسی است که غالبا به

ندرت در قلب یک مستبد منزل می کند. شادی و سرور موجود در عشق، حاصل و ناشی از جستجوی لذات حاضر و آماده نمی باشد، بلکه در جستجو برای لذآت به دست نیامده است. مردی که نداند تشنگی چیست و اصولا تشنه نباشد، از نوشیدن چیزی احساس لذت نمی کند، و به همین سان، کسی که از عشق غافل باشد و نداند عشق چیست از دلپذیرترین لذت ها غافل است.»

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب روانشناسی استبداد اثر لئو اشتراوس بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علوم سیاسی و فلسفه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۵ مگابایت
تعداد صفحات
311 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۰:۲۲:۰۰
نویسندهلئو اشتراوس
مترجممحمدحسین سروری
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۱۳
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
30,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۵ مگابایت
۳۱۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
14 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

حیف اشتراوس با این ترجمه ضعیف

5

کتاب خوب و ترجمه ضعیف

3

ترجمه واقعا بده

5

بخوانید

5

خوبه

3.7
(7)
19,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
روانشناسی استبداد
روانشناسی استبداد
لئو اشتراوس
انتشارات نگاه
3.7
(7)
19,000
تومان