0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
رهبران آخر غذا می خورند
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب رهبران آخر غذا می خورند

چرا بعضی از گروه ها می توانند با هم همکاری کنند و بعضی قادر به این کار نیستند؟
نویسنده:
سایمون سینک
درباره رهبران آخر غذا می خورند

بدون تردید لازم است که مدیران شرکت‌ها از حساب و کتاب سررشته داشته باشند، به کسب و کار خود دل ببندند و بر اساس دیتاهای موثق ، وضعیت بازار و فرصت‌های مالی از استراتژی مطلوب خود استفاده کنند.  مدیران افرادی هستند که با توجه به جذابیت‌های شخصیتی خود در مواجهه با افراد، این امکان را دارند که در مذاکرات دست بالا را پیدا کنند. این‌ها ویژگی‌های مهمی برای مدیران به شمار می‌آیند. اما بدون تردید همه ضروریات لازم برای آن‌‌ها را عنوان نمی‌کنند. مدیریت تحول عظیمی پیدا کرده است و شما در کتاب رهبران آخر غذا می‌خورند (leathers eat last) با برخی از مسائل جدید مربوط به مدیران آشنا خواهید شد. این کتاب در دسته بندی کتاب های مدیریتی یکی از پرفروش ترین آثار به شمار می‌آید.

خلاصه کتاب رهبران آخر غذا می‌خورند

کتاب رهبران در آخر غذا می‌خورد اثری برای تربیت رهبران مناسب در سازمان‌هاست. به نظر می‌آید که کسب و کارهای فعلی بیشتر تحت تاثیر موفقیت‌های مقطعی و کوتاه مدت قرار می‌گیرند و برای بلند مدت برنامه خاصی ندارند. برای برطرف کردن بحران موجود در یک شرکت ما به رهبری توان‌مند نیاز داریم تا بتواند مشکلات را حل کند. زیرا هیچ بحرانی بدون دخالت رهبران شرکت، به صورت خود به خودی مدیریت نمی‌شود و حل نخواهد شد.

به طور کلی این کتاب به دنبال آن است تا فضیلت‌های رهبری کارآمد و توان‌مند را به خوانندگانش بیاموزد و به آن‌ها نشان دهد. در کتاب رهبران آخر غذا می‌خورند به این سوال پاسخ داده می‌شود که چرا عملکرد برخی سازمان‌ها از بعضی دیگر بهتر است. علاوه بر این در کتاب فوق به عواملی که رهبری یک سازمان را به چالش می‌کشد نیز آشنایی ایجاد خواهد شد و  خوانندگان به جزئیات آن پی خواهند برد.به باور نویسنده این کتاب، انسان‌ها و کارمندان یک سازمان منبعی مصرفی نیستند و رهبران و مدیران شرکت‌ها علاوه بر شایستگی‌های متداول و برخورداری از مهارت حرفه‌ای باید برای افرادی که مسئولیتشان را بر عهده دارند، ارزش قائل شوند.

این کتاب از 8 فصل مختلف به نام‌های ارتش،  نیروهای قدرتمند، واقعیت، راهی که انتخاب کردیم، چالش انتزاعی، چالش‌ها و وسوسه‌ها، پرتگاه و رهبری تشکیل شده است. که هر کدام به مسائلی مربوط به تربیت رهبران مناسب و قدرتمند برای سازمان‌ها می‌پردازند.

درون مایه کتاب رهبران آخر غذا می‌خورند

شاید جالب باشد که بدانید در میان تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا اولین کسانی که وعده غذایی خود را دریافت می‌کنند نیروهای جوان و تازه کار هستند و به هر میزان که درجه و سابقه افراد بالاتر برود آن‌ها دیرتر غذا می‌خورند. به عبارت بهتر باسابقه‌ترین‌ها آخرین افرادی خواهند بود که غذایشان را می‌گیرند. اگر شاهد این ماجرا باشید متوجه خواهید شد که هیچ‌گونه دستوری برای این کار وجود ندارد و سربازان ایین‌گونه عمل می‌کنند چون باور دارند که یک رهبر واقعی نیاز دیگران را مقدم بر نیازهای خود می‌دانند و می‌دانند که بهای واقعی امتیاز رهبری یک گروه صرف نظر کردن از منافع شخصی است.

نویسنده کتاب رهبران آخر غذا می‌خورند به این علت از ارتش مثال می‌زند زیرا حس همدلی در آن نهاد بسیار بالا است و افراد با حضور در این جمع احساس کامیابی می‌کنند و به آن‌ها احساس امنیت دست می‌دهد. نکته مهم موجود در این کتاب آن است که افراد باید  انگیزه سر کار آمدن داشته باشند و از کارهایشان لذت ببرند و با ایجاد محیطی پویا، امکان انجام کارهای چشمگیر برایشان فراهم شود تا بتوانند کمالات و فضیلت‌های خود را شکوفا کنند .

درباره سایمون سینک، مشاور سازمانی مشهور آمریکایی

سایمون سینک، نویسنده، سخنران انگیزشی و مشاور سازمانی برجسته انگلیسی- آمریکایی در 9 اکتبر سال 1973 در کشور انگلستان دیده به جهان گشود. او در  ابتدا در دانشگاه برندایس که در ایالت ماساچوست امریکا قرار دارد در رشته انسان شناسی فرهنگی تحصیل کرد  و پس از به پایان رسیدن تحصیل خود در دانشگاه لندن سیتی بریتانیا مشغول تحصیل در رشته حقوق شد. این سخنران انگیزشی، با وجود آن‌که در رشته‌های مدیریتی تحصیل نکرده است اما نسبت به این حوزه شناخت بسیار زیادی دارد. مطالعات او در حوزه علوم اجتماعی سبب شده است که دیدگاهی بر خلاف دیگر مدیران و مشاوران سازمانی نسبت به انسان‌ها و نحوه تعاملشان با یک‌دیگر داشته باشد.

او  در حال حاضر به عنوان مربی ارتباطات استراتژیک در دانشگاه کلمبیا مشغول به کار است و به شرکت‌های گوناگونی نظیر  اندیشکده رند مشاوره می‌دهد. این اندیشکده توسط شرکت هواپیمایی داگلاس و به منظور ارائه  دادن خدمات مختلف تحقیقاتی به ارتش ایالات متحده آمریکا ایجاد شده  است و از سال 1948 تاکنون به فعالیت خود ادامه می‌دهد. به همین خاطر است که سایمون سینک در کتاب رهبران آخر غذا می‌خورند آگاهی و اشراف فراوانی بر نیروهای مسلح آمریکایی دارد. 

این مشاور برجسته و شناخته شده تاکنون 5 کتاب  مختلف منتشر کرده است که در بیشتر به مباحث مدیریت استراتژیک و مدیریت سازمان ارتباط دارد. سایمون در حال حاضر 48 سال دارد و جدیدترین اثر او به نام بازی نامحدود در سال 2019 در بازار منتشر شده است.

درباره ترجمه کتاب رهبران آخر  غذا می‌خورند

کتاب رهبران آخر غذا می‌خورند پس از چاپ در سال 2014 به زودی به یکی از پرفروش ترین کتاب‌های موجود در جهان انگلیسی زبان تبدیل شد . خیلی زود آن را به زبان‌های مختلفی در سراسر جهان ترجمه کردند. ترجمه این اثر به زبان فارسی توسط  الهام نورانی پور و به وسیله انتشارات آریانا قلم که نشری تخصصی در حوززه مدیریت و بهبود کسب و کار به شمار می‌آید، صورت گرفته است. این کتاب از ترجمه شفاف و ساده‌ای بهره‌مند است و خوانندگان به راحتی می‌توانند به مباحث موجود در آن پی ببرند و مترجم توانسته است با وفاداری کامل به متن اصلی، پیام‌های مدنظر نویسنده را به مخاطب کتاب برساند. اثر فوق در سال 1394 و یک سال پس از انتشارش به زبان انگلیسی به فارسی برگردانده شده است.

خرید کتاب رهبران آخر غذا می‌خورند به چه افرادی توصیه می‌شود؟

کلیه افرادی که به مباحث موجود در حوزه رهبری، فرهنگ سازمانی و تحول سازمانی علاقه‌مند هستند می‌توانند از کتاب رهبران آخر غذا می‌خورند استفاده کنند. این کتاب می‌تواند برای صاحبان کسب‌وکارها، مدیران ارشد و میانی و همین‌طور کارکنان شرکت‌ها مناسب باشد. به طور کلی اگر برای شما این سوال وجود دارد که چرا بعضی از گروه‌ها می‌توانند با هم همکاری کنند و بعضی‌ها قادر به این کار نیستند، می‌توانید از این اثر استفاده کنید تا به پاسخ این سوال برسید. به همین طریق مدیران سمن‌ها و تشکل‌های غیرانتفاعی و مردم‌نهاد نیز می‌توانند این کتاب را بخوانند. بینشی که در اثر فوق وجود دارد می‌تواند بر نحوه تعامل شما با دوستان و اعضای خانواده‌تان نیز موثر باشد.

در بخشی از کتاب رهبران آخر غذا می‌خورند می‌خوانیم:

یافته های میلگرام به حقیقت پیوست

در سال ۲۰۰۹ نیویورک تایمز و منابع بزرگ خبری دیگر داستانی درباره شیوع سالمونلا انتشار دادند که نه نفر را کشته و موجب بیماری بیش از هفتصد نفر دیگر شده بود. شیوع این بیماری منجر به بزرگ ترین فراخوان مواد خوراکی در تاریخ آمریکا شد. منشاً این آلودگی به محصولات بیش از سیصد شرکتی مربوط می شد که از بادام زمینی و فرآورده‌ های بادام زمینی عرضه شده شرکت پی نات کورپوربن آو امریکا(پی. سی. ای) استفاده کرده بودند. این شرکت در شهر لینچبورگ ایالت ویرجینیا مستقر بود. آیا رئیس شرکت برای اطمینان از سلامتی مردمی که به او و شرکتش اعتماد کرده بودند تا آخرین حد توان تلاش کرده بود؟ متأسفانه خیر.

مأموران تحقیق اداره کل مواد خوراکی و دارویی آمریکا به اين نتیجه رسیدند که شرکت پی. سی. ای آگاهانه فرآورده های آلوده خود را ارسال کرده است؛ اتهامی که شرکت آن را کتمان می کرد. شواهد گسترده ای دال بر این حقیقت وجود داشت که مدیران اجرایی این شرکت برای تحقق اهدافسازمانی کارکنان خود را زیر فشار زیادی قرار دادهبودند. بنابراین نمی‌توان از چنین  واقعیتی چشم پوشی کرد. استورات پارنل مدیرعامل شرکت پی. سی. ای ایمیلی به یکی از مدیران کارخانة خود فرستاد و در آن از اين موضوع اظهار نارضایتی کرد که نتایج مثبت آزمایش  سالمونلای محصولات ما «ضرر مالی هنگفتی برای ما در بر داشت» و با توجه به مدارک دادگاه «معلوم است که وقفه آزمایش بزرگی در بازه زمانی میان برداشت بادام زمینی و صدور برگ فروش محصولات ما ایجاد خواهد شد.»(چهار سال بعد یعنی وقتی این کتاب مراحل چاپ را طی می کرد. دادستان های فدرال پرونده ای مبنی بر اتهامات جنایی علیه آقای پارنل و تیمش تشکیل دادند. این شرکت در سال ۲۰۰۹ از رده خارج شد.) وقتی روابط ما با مشتریان و کارکنان براساس برداشت ها و اندیشه های کلی انتزاعی شکل بگیرد. به طور طبیعی به دنبال ملموس ترین چیزها مانند معیارهای استاندارد کمی می‌رویم. معمولا رهبرانی که برای اعداد و ارقام بیشتر از جان افراد ارزش قائل اند، تماس فیزیکی خود را با مردمی که به آن‌ها خدمت می‌کنند از دست داده‌اند و از آن‌ها فاصله گرفته‌اند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۴ مگابایت
تعداد صفحات
400 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۲۰:۰۰
نویسندهسایمون سینک
مترجم الهام نورانی پور
ناشرانتشارات آریانا قلم
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Leaders Eat Last; Why Some Teams Pull Together & Others Don't
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۴/۰۹
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
148,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۴ مگابایت
۴۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
76 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
15 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من این کتابش رو صوتی ش رو گوش دادم دچو خیلی مفصل بسط داده که برای ایجاد یک رهبر موفق مهمترین کار پی بردن به اشتباهات خود هست نه کتمان کردنش

5

مدتها در انتظار این کتاب بودم.

5

عالی

4.4
(13)
96,000
٪40
57,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
رهبران آخر غذا می خورند
رهبران آخر غذا می خورند
سایمون سینک

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
رهبران آخر غذا می خورند
٪40
رهبران آخر غذا می خورند
چرا بعضی از گروه ها می توانند با هم همکاری کنند و بعضی قادر به این کار نیستند؟
انتشارات آریانا قلم
4.4
(13)
96,000
٪40
57,600
تومان