0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پارادوکس

معرفی، خرید و دانلود کتاب پارادوکس

ناشر:
نشر خوب
درباره پارادوکس

حتما به صفحه حوادث روزنامه‌ها و اخباری که از جنایت‌های هولناک خبر می‌دهند، نگاه انداخته اید. در سراسر جهان قتل‌ها و جنایات فراوانی با انگیزه‌های مختلف رخ می‌دهد.  بسیاری از افراد ممکن است به دلایل گوناگونی کشته شوند و سرنوشتشان نامعلوم باقی بماند، گاهی اوقات پیدا کردن قاتل کار راحتی نیست و پرونده با ابهام فراوانی روبرو می‌شود. مسئله سلب حیات از دیگری و دلایل آن، می‌تواند منبع الهام بزرگی برای نویسندگان باشد. کتاب پارادوکس یکی از آثاری است که به ماجرای قتل می‌پردازد. شما با خواندن این کتاب وارد دنیایی از معماها و تردیدها می‌شوید تا بتوانید به حقیقت ماجرا پی ببرید. البته پی بردن به راز قتل‌ها کار چندان ساده‌ای نیست.

معرفی کتاب پارادوکس، یک داستان پلیسی- جنایی مرموز

کتاب پارادوکس  هجدمین جلد از مجموعه کتاب‌های پرفروش تریلرهای  FBI( اف بی ای ) است. این مجموعه در 24 جلد چاپ شده است و در آن اتفاقات مشکوک و  پرهیجانی به وقوع می‌پیوندد که به روند داستان شکل می‌دهد.  داستان پارادوکس اثری مرموز و  وهم آلود است که در شما حسی از هراس و نگرانی را به وجود می‌آورد.

در ابتدای داستان یک شخصیت  عادی  که تای نام دارد صحنه‌ای عجیب را بر روی یک دریاچه مشاهده می‌کند و می‌بیند که نزاعی بر روی یک قایق در گرفته است شخصی همراهش را با مشت می‌زند و درون آب می‌اندازد. تای فریاد می‌زند اما قاتل به او توجهی نمی‌کند و شخص بهت زده فورا به پلیس تماس می‌گیرد تا قتلی را گزارش کند. تای خود یک مامور پلیس محلی است  اما به علت وجود مه صبحگاهی نمی‌تواند قاتل را تعقیب کند، قاتل و قایق با هم غیب شده‌اند.

در طرف دیگر داستان، زوجی شاغل در اف بی آی وجود دارند که شخصیت اصلی این مجموعه کتاب به شمار می‌آیند. این‌گونه که به نظر می‌رسد ماجرای قتل ابعاد پیچیده تری به خود گرفته استبه همین دلیل پای اف بی آی به داستان باز می‌شود. داستان در  شهری کوچک اتفاق می‌افتد که در آن‌جا خیلی از افراد یک دیگر را می‌شناسند.

پس از ورود شرلوک و ساویچ به پرونده آن‌ها به ماجرایی هولناک پی می‌برند و متوجه می‌شوند که با قاتلی سریالی مواجه هستند. این قاتل یک بیمار روانی است و قربانیان خود را انتخاب می‌کند و آن‌ها با انگیزه‌ای انتقام جویانه به قتل می‌رساند. حال کار این زوج اطز گذشته نیز سخت‌تر شده است زیرا باید بتوانند حدس بزنند تا قربانی بعدی این قاتل سریالی انتقام جو چیست تا از مرگ آن جلوگیری کنند. آن‌ها در این‌جا نگران آن هستند تا خودشان نیز در معرض جنایت و قتل این بیمار روانی قرار بگیرند. به همین دلیل انگیزه شرلوک و همسرش فراتر از یک ماجراجویی ساده و  پرهیجان است. آن‌ها به پرونده‌ای راه پیدا کرده‌اند که گریز و رهایی از آن وجود ندارد و برای حفظ حیات خودشان باید بتوانند قاتل را دستگیر کنند و به دست قانون بسپارند. در کتاب پارادوکس با رویدادهای ترسناک، مرموز و نفس‌گیری روبرو خواهیم شد. پارادوکس در معنای تحت اللفظی به معنای تناقض است و ما نیز در این‌جا اتفاقاتی تناقض‌آمیز را تجربه خواهیم کرد که در نگاه اول قابل درک نیستند.

ما در کتاب پارادوکس به اعماق ذهن بیمار این قاتل هولناک سفر می‌کنیم تا ببینیم او به چه فکر می‌کند و چرا این‌گونه شده است. اثر فوق مانند گزارش‌های پلیسی نوشته شده است و در هر غصل ساعت وقوع رویداد و محل آن مشخص است.

اگر شما یک ساعت از زمان روزانه خود را به خواندن کتاب پارادکس اختصاص دهید، مطالعه این کتاب پس از از 7 روز به پایان خواهد رسید.  این اثر نثری روان و بسیار جذاب دارد که شما را شیفته خودش می‌کند.

درباره ادبیات جنایی

ادبیات جنایی را می‌توان یکی از سبک‌های پرطرفدار داستان‌نویسی دانست که قصد دارد با طرح معماهای گوناگون، ذهن خواننده را به خود مشغول کند. علاوه بر این، ادبیات جنایی به دنبال روایت از اعمال مجرمان و پی بردن به انگیزه‌های وقوع جنایت است. این کتاب‌ها را نمی‌توان صرفا یک اثر سرگرم کننده دانست، نقش روان‌کاوی و جرم شناسی در کتاب‌های جنایی نظیر کتاپ پارادوکس بسیار مشهود است. ما معمولا می‌توانیم با خواندن این آثار به شخصیت محوری داستان نزدیک‌تر شویم و از انگیزه‌ها و باورهای او آگاهی زیادی کسب کنیم.

ادبیات پلیسی را نیز می‌توان زیرمجموعه‌ای از ادبیات جنایی دانست. ادبیات پلیسی نسبت به ادبیات جنایی عامه پسندتر است و بیشتر برای سرگرم کردن مخاطبان نوشته می‌شود. در ابتدای امر منتقدان ادبی به این سبک نوشتاری علاقه چندانی نداشتند و آن را زرد و مبتذل می‌دانستند. اما می‌توان گفت که در چند دهه اخیر توجه به ادبیات پلیسی بیشتر شده است و این آثار توانسته‌اند کیفیت خود را بالا ببرند.

اقبال به ادبیات جنایی در قرن نوزدهم و بیستم بسیار زیاد بو د و بسیاری از شخصیت‌های داستانی این حوزه نیز در همین زمان خلق شده‌اند. حتما نام خانم مارپل، شرلوک هولمز و هرکول پوآرو را  شنیده‌اید. از این شخصیت‌های برجسته فیلم‌های فراوانی ساخته شده است که بسیار مهیج و جذاب‌اند.

آشنایی با کاترین کولتر خالق کتاب پارادوکس

جین کاترین کولتر در 26 دسامبر سال 1942 در ایالت تگزاس آمریکا دیده به جهان گشود. او به خانواده‌ای اها هنر و ادبیات تعلق داشت به همین دلیل در دوران کودکی و نوجوانی خود توانست با بسیاری از آثار ادبی برجسته در جهان آشنا شود.  اولین اثر ادبی او در سن 14 سالگی و در نشریه‌ای محلی به چاپ رسید. جین کاترین پس از گذراندن دوره‌های تحصیلی در دانشگاه‌ تگزاس و کالج بوستون به طور حرفه‌ای به دنیای نویسندگی وارد شد. از او افزون بر مجموعه بیست و چهارتایی  تریلرهای اف بی آی، 15 اثر ادبی دیگر نیز به چاپ رسیده است که جوایز بسیاری را به دست آورنده‌اند. این نویسنده قلمی جذاب و بسیار گیرا دارد .

ترجمه کتاب پارادوکس به فارسی

کتاب پارادوکس را می‌توان یکی از پرطرفدارترین آثار ادبیات جنایی دانست. این اثر پس از استقبال بی سابقه در دنیای انگلیسی زبان، به زبان‌های دیگری نیز برگردانده شد. ترجمه پارادوکس به زبان فارسی توسط حسین یعقوبی و به همت نشر خوب در سال 1398 صورت گرفته است. این ترجمه ضمن وفاداری به متن، لحن روان و گیرایی دارد.

پس از خواندن کتاب پارادوکس به سراغ چه کتابی برویم؟

اگر از خواندن کتاب پارادوکس لذت برده‌اید، پس به ادبیات جنایی و معماگونه علاقه دارید. پس از به پایان رسیدن این کتاب می‌توانید وزارت ترس نوشته گراهام گرین را مطالعه کنید. این اثر توسط پرویز داریوش و انتشارات علمی فرهنگی به فارسی ترجمه شده است. در وزارت ترس اتفاقات مرموزی به وقوع می‌پیوندد و قتل‌هایی هولناک و عجیب صورت می‌گیرد.

از سوی دیگر  خواندن داستان‌های آگاتا کریستی نظیر کتاب قتل در قطار سریع السیر شرق، ترجمه محمد گذرآبادی و چاپ نشر هرمس نیز برایتان مفید خواهد بود. این اثر از معدود کتاب‌هایی است که در آن به قاتلان حق خواهید داد!

در بخشی از کتاب پارادوکس می‌خوانیم

تای فرمان ماشین را به سمت جاده بین ایالتی پیچاند و نگاهی کوتاه به سالا انداخت.«باورش سخته که ظرف یه هفته این همه اتفاق افتاده مگه نه؟» هفته این موقع هم اوکتاویا زنده بود و هم قاتلش ویکتور نسر.

سالا گفت:« هنوز بابت حرفای ساویچ گیج گیجم. مدام دارم توی ذهنم صحنه ای رو که اونا دیدن تجسم می کنم. اینکه ویکتور هم زمان هم خودش بود و هم لیزی. و حالا هر دوشون مردن. هر با به اون صحنه فکر می کنم مو به تنم سیخ می شه.»

نزدیک موسسه مرده سوزی اسیارو زنگ گوشی همراه سالا به صدا درآمد. دکتر توماس آن سوی خط بود.

«سلام آقای دکتر. خوب موقعی زنگ زدین... منظورم چیه؟ هیچی. همین طوری. خبر جدید و جالب چی دارین؟»

تای توقف کرد و ماشین را خاموش کرد تا حرف های دکتر را خوب و دقیق بشنود.«آقای دکتر کلانتر کریستی همراه منه. با اجازه تون گوشی رو می ذارم روی حالت بلندگو تا ایشون هم حرفامونو بشنوه»

کلانتر کریستی... مامور پورتو... ما حدود یک سوم از استخونایی رو که کف دریاچه پیدا شدن بررسی کردیم.  طبق آزمایشات ما این استخونا متعلق به افرادیه که با جراحات ناشی از ضربات متوالی کارد کشته شدن. حدس ما اینه که با توجه به گزارشات آسیب شناسی، همه اونها با کارد شکاری شش اینچی به قتل رسیدن. بنابراین می‌تونیمبگیریم که ما با موردی مشابه موسسه مرده سوزی شهر نوبل ایالت جورجیا سر و کار نداریم. این مورد کاملا متفاوته»

سالا پاسخ داد:« صحیح. پس تشخیص شما اینه که این افراد به قتل رسیدن. همه شون با ضربات متوالی کارد شکاری از پا در اومدن و قاتل پس از کشتنشون جنازه شون رو انداخته توی درياچه میسی.»

بله. البته همون طور که گفتم ما فقط یک سوم از استخونا رو بررسی کردیم اما بعید می‌دونم علت مرگ سایرین هم چیزی غیر از ضربات متوالی کارد باشه.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۵۱ مگابایت
تعداد صفحات
416 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۵۲:۰۰
نویسندهکاترین کولتر
مترجمحسین یعقوبی
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Paradox,
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۲/۰۸
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
65,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۵۱ مگابایت
۴۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

داستان پرکشش خوبی بود و مهمتر دراین وانفسای ترجمه کتابهای خارجی ترجمه خوبی داشت که باید برای لحظات مفرحی که با دنیای کتاب گذراندم ازمترجم عزیز جناب یعقوبی تشکر کنم . ازهمه ترجمه ها وتالیفاتشان لذت برده ام . .

5

بسیار عالی و جذاب به جنایی پسندان توصیه میکنم با تشکر از مترجم که بسیار عالی و روان ترجمه کرده بودند بسیار عالی پیشنهاد میکنم

4

کتابی سرگرم کننده در ژانر جنایی و معمایی . از خوندنش لذت بردم

5

خیلی قشنگ بود. یه داستان جنایی پرکشش و جذاب‌ . خوشم اومد.

5

بسیار عالی بود داستان پلیسی بسیار جذاب بود

4.8
(9)
32,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پارادوکس
پارادوکس
کاترین کولتر
نشر خوب
4.8
(9)
32,000
تومان