0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دختران درهم شکسته

معرفی، خرید و دانلود کتاب دختران درهم شکسته

ناشر:
نشر خوب
درباره دختران درهم شکسته

از زمان گذشته تاکنون بسیاری از افراد کشته شده‌اند و هیچ وقت قاتل آن‌ها مشخص نشد. در بسیاری از پرونده‌های قتل صحنه‌سازی‌های دقیق و بدون ایراد باعث مخفی شدن دلیل قتل شده‌است.

نقد و بررسی کتاب «دختران درهم شکسته»

کتاب دختران درهم شکسته The Broken Girls توسط سیمونه سنت جیمز نوشته شده‌است. این کتاب در سال 2018 به زبان انگلیسی در کانادا به چاپ رسید. داستان این کتاب در ژانر معمایی جنایی نوشته شده‌است. قتل مرموزی که پای همگان را به یک ماجرای بسیار قدیمی و ترسناک می‌گشاید. داستان این کتاب، ماجرایی بین سال‌های 1950 تا سال 2014 را روایت می‌کند. داستان کتاب دختران درهم شکسته در دو منطقه ورمونت و نیو همپشایر اتفاق می‌افتد. کتاب دختران درهم شکسته داستان خود را در سی و هفت فصل روایت می‌کند.

داستان این کتاب از مرگ یک دختر جوان آغاز می‌شود. این دختر دقیقا بیست سال پیش به قتل رسیده‌است. دادگاه نیز قاتل او را دوست پسرش اعلام کرد و پسر را دستگیر کرده و به زندان انداخت. اما فیونا، خواهر دختر کشته شده، اعتقاد دارد که پشت پرده این اتهام ساده، یک ماجرای بسیار بزرگ‌تر نهفته است. به همین دلیل او به دنیال تمامی اتفاقات زندگی خواهرش است. فیونا یک روزنامه نگار است و جسد خواهرش را در زمین زراعی یک ساختمان بسیار قدیمی و متروک به نام آیدلوایلد هال پیدا کرده‌است. فیونا برای یافتن دلیل و قاتل خواهرش از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. زمانی که جسد خواهرش پیدا شد او نوجوان بود و نمی‌توانست کاری انجام دهد. بهترین و مهم‌ترین سرنخ برای فیونا همان ساختمان متروک آیدلوایلد هال بود. آیدلوایلد هال یک مدرسه بسیار قدیمی بود. این مدرسه‌ی دخترانه در بین مردم منطقه به مدرسه‌ی دختران طرد شده مشهور بود. دختران این مدرسه اکثرا فرزندان طلاق، دختران فرار کرده از خانه، دختران بی‌سرپرست و غیرقانونی بودند. اما شرایط ناراحت کننده زندگی آن‌ها دلیل بر بد بودن شخصیت انسانیشان نبود. دختران این مدرسه همگی از هوش و توانایی‌های بالایی برخوردار بودند. این دختران همگی باهم دوستان صمیمی بودند که از تمامی رازهای زندگی یکدیگر خبرداشتند. دخترانی شاد که دست تقدیر برایشان تنهایی را آورده بود. این مدرسه‌ی شبانه روزی بسیار مخوف بود. هیچکس بیرون از آنجا نمی‌دانست دقیقا چه اتفاقاتی درون مدرسه رخ می‌دهد. متاسفانه نگاه مردم این منطقه نیز با این دختران، نگاه انسان به انسان نبود. به همین دلیل هیچکس کمکی به این دختران درون مدرسه‌ی آیدلوایلد نمی‌کرد. دختران این مدرسه به دلیل شرایط بدشان، هر ظلمی را می‌پذیرفتند. زیرا کاری از دستشان برنمی‌آمد و فقط برای التیام دردهایشان یکیدیگر را داشتند. در میان این دختران چهار هم اتاقی بسیار با یکدیگر دوست و صمیمی هستند. اما در یکی از روزها، یکی از دختران ناپدید می‌شود. نام این چهار کیتی، سیسی، روبرتا و سونیا است. فیونا بیست سال پس از کشف جسد خواهرش، در جهت فاش کردن رازهای این اتفاق تلاش‌های بسیاری کرد. زمانی که او دوباره به محل کشف جسد، یعنی ویرانه‌های مدرسه‌ی آیدلوایلد رفت با اتفاق عجیبی روبرو شد. کارگران بسیاری در حال مرمت این مدرسه بودند. درحالی که قبلا گفته شده بود به دلیل اتفاقات ترسناک در این مدرسه دیگر اجازه سکونت هیچ جنبنده‌ای در آن داده نمی‌شود. فیونا با دیدن این صحنه تصمیم گرفت داستانی در مورد آن بنویسد. او به طرز تکان دهنده‌ای کشف کرد که این بازسازی‌ها به اسرای ارتباط دارند که قرار بود در گذشته پنهان بمانند. این رازها ارتباط مستقیمی با مرگ خواهر فیونا دارد، که او مشتاق به کشف آن‌ها است.

این داستان علاوه بر فضای معمایی، فضایی بسیار ترسناک و رمزآلود نیز دارد. خواننده در این داستان با ارواح بسیاری از دختران روبرو است. اگر داستان‌های ارواح دوست ندارید، پیشنهاد می‌شود که به این دلیل، یک داستان فوق العاده را از دست ندهید. داستان این کتاب یک رمان تعلیق گوتیک است. خواننده به راحتی می‌تواند فضای گوتیک را در این داستان حس کند. قسمت‌های ترسناک این داستان از جسن داستان‌های ترسناک مصنوعی نیستند. حس ترس شخصیت‌ها و فضا کاملا برای انسان قابل حس و درک است. داستان دختران در هم شکسته از صفحه اول خواننده را به خود جذب می‌کند. به صورتی که خواننده روند داستان را مانند قطاری تصور می‌کند که اگر سوارش نشود، آن رفته و جا می‌ماند. داستان این کتاب نیز همان گونه است. خواننده ساعت‌های بسیاری به خواندن آن می‌پردازد. این کتاب متن بسیار خوبی نیز دارد. داستان شخصیت محور است. اما شخصیت‌ها کامل، شفاف و جذاب هستند. همین موضوع یکی از دلایل ربایندگی داستان است. در واقع داستان رمان دختران درهم شکسته دو داستان ادغام شده در یکدیگر است.

ترجمه کتاب «دختران درهم شکسته» به زبان فارسی

کتاب دختران درهم شکسته توسط نادر قبله‌ای به زبان فارسی ترجمه شده‌است. نسخه الکترونیکی کتاب دختران درهم شکسته در سال 1398 توسط انتشارات نشر خوب منتشر شد. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی دختران درهم شکسته به قلم سیمونه سنت جیمز، ترجمه نادر قبله‌ای و انتشارات نشر خوب را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

نادر قبله‌ای زاده‌ی سال 1359 در شهر تهران است. او پس از اتمام دروان مدرسه وارد دانشگاه شد. آقای قبله‌ای فارغ التحصیل رشته‌ی مهندسی مواد و متالوژی صنعتی است. از آثار ترجمه شده توسط این مترجم می‌توان به خانه اسلید، مرزعه، آگاتا کریستی، بالماسکه‌ی مرگ سرخ، مامور 6، کودک 44، گزارش محرمانه و ... اشاره کرد. نسخه الکترونیکی کتاب‌های نام برده در فیدیبو موجود هستند.

درباره‌ی نویسنده کتاب «دختران درهم شکسته»

سیمونه سنت جیمز  Simone St. James یکی از نویسندگان پرفروش نیویورک تایمز است. این نویسنده سال‌های بسیار فقط داستان‌هایش را برای خودش می‌نوشت و در جایی منتشر نمی‌کرد. سیمونه سنت جیمز اولین داستان شبح خود را درباره‌ی یک کتابخانه خالی از سکنه هنگامی که دانش آموز دبیرستان بود نوشت. سیمونه قبل از تصمیم به نویسندگی به مدت بیست سال در کارهای تبلیغاتی فعالیت می‌کرد. او پس از سال‌ها دوری از نویسندگی سرانجام اولین داستان خود را به نام The Haunting Of Maddy Clear منتشر کرد. این کتاب برنده دو جایزه به نام‌ ریتا Rita و نویسندگان رومنس آمریکایی Romance Writers of America شد. همچینین این نویسنده جایزه ارتور آلیس را نیز بدست آورده است. سیمونه سنت جیمز هم اکنون با همسرش در یکی از روستاهای اطراف تورنتو زندگی می‌کند. ژانر داستان‌های این نویسنده رمزآلود، تاریخی و عاشقانه است.

بخشی از کتاب «دختران درهم شکسته»

از بین تمام کلاس‌های منفور آیدل وایلد، باغبانی هفتگی نفرت انگیزترینشان بود. تصور روبرتا این بود که از این تصور اشتباه آمده که زنان خانه‌دار آینده باید بلد باشند سبزیجات خود را چگونه بکارند. یا شاید از این تصور زاده شده که مدرسه هم مثل صومعه‌ها می‌تواند با محصولات خودش سر کند. در هر صورت، هر دختری که در آیدل وایلد بود باید یک ساعت در هفته را در باغچة محوطةٌ اشتراکی مدرسه نومیدانه صرف کندن خاک می‌کرد، و حتی وقتی مشغول بیل زدن به سبزیجات پژمرده بود باید مراقب می‌بود یونیفرمش گلی نشود.

سال به نوامبر سرد و سخت رسیده بود. روبرتا با چهار دختر دیگر توی صف ایستاده و خانم پی بادی به هر کدام ابزار باغبانی داده بود.«ما می‌خوایم برای بهار آینده کاهو رو هم به سبزیجاتمون اضافه کنیم. پس امروز قبل از این که زمین یخ بزنه این جا رو می‌کنیم.» به مربعی که با گچ روی زمین

کشیده شده و پر از علف‌های پژمرده و سنگ بود، اشاره کرد.«یک ساعت دخترها. شروع شد.» روبرتا به سونیا نگاه کرد که کنارش ایستاده بود.

صورتش داغان و فلک زده بود و با دست‌های باریکش دستة بیل را گرفته بود.«حالت خوبه؟»

«بون» سونیا با پشت دستش دماغش را پاک کرد. وقتی خسته بود فرانسوی حرف می‌زد. روبرتا دکمه‌های کتش را تا گردنش بست و خم شد تا کار را شروع کند.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۲ مگابایت
تعداد صفحات
382 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۴:۰۰
نویسنده سیمونه سنت جیمز
مترجم نادر قبله ای
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The broken girls
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۱/۳۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
54,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۲ مگابایت
۳۸۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
16 ٪
4
ستاره
66 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

افتضاحه ترجمه‌ی کتاب‌. به سختی نیمی از جمله‌های کل کتاب بدون مشکل هستند. فقط یه پاراگراف رو مقایله دادم با متن اصلی و دیدم گوگل‌ترنسلیت مفهوم متن رو بهتر از جناب قبله‌ای می‌فهمه‌.

4

این همون دختران مطرود هست که تو ط ا ق چ ه هستش

4

اگر بیشتر راجع به متحوای کتاب توضیح میدادید خیلی عالی بود

4

بد نبود ،کتابهای بهتری هم برای خوندن هست مسلما

4

من باید دستگاه از home خریداری کنم ؟؟؟؟

3.7
(6)
26,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دختران درهم شکسته
دختران درهم شکسته
سیمونه سنت جیمز
نشر خوب
3.7
(6)
26,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر