0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دختر پرتقالی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دختر پرتقالی

درباره دختر پرتقالی
فلاسفه در طول تاریخ در پی پاسخ به این پرسش بوده‌اند که بشر از کجا آمده، به کجا می‌رود و سرانجامش چه می‌شود. پرسش‌هایی از این دست سبب شد مباحث پیچیده‌ای شکل بگیرد که اکثر انسان‌ها در درک آن دچار مشکل شوند. در سال‌های اخیر نویسندگان و اساتید فلسفه بر آن شدند تا این مباحث پیچیده را در قالب داستان و به صورت سهل و آسان در اختیار مخاطبان خود قرار دهند که می‌توان «یوستین گوردر» را در این دسته جای داد. وی بعد از انتشار کتاب «دنیای سوفی» کتاب «دختر پرتقالی» را روانه بازار کتاب کرد تا به سوالات دیگری در باب فلسفه بپردازد. در این کتاب داستان پسر پانزده‌ ساله‌ای مطرح می‌شود که به‌طور اتفاقی به دست‌نوشته‌ای از پدرش برمی‌خورد. در حالی که پدرش ۱۱ سال پیش به دلیل ابتلا به بیماری صعب‌العلاجی از دنیا رفته و در آستانه مرگ، نامه‌ی دور و درازی برای پسرش از خود به جا گذاشته‌است. به گفته مادرش، بیشترین غم و اندوه پدر در آستانه مرگ این بوده‌است که پیش از آن‌که بتواند پسرش را بشناسد باید بمیرد. دختر پرتقالی در واقع گفتگوی فلسفی و شاعرانه بین این پدر و پسر است که در دو زمان مختلف زیسته‌اند. پدر ماجرای آشنایی با دختری را به شیوه‌ای جذاب برای پسرش بازگو می‌کند. پسر با خواندن یادداشت‌های پدرش دید جدیدی نسبت به زندگی پیدا می‌کند. برشی از کتاب داستان دختر پرتقالی در بعد از ظهری شروع شد که من جلوی تئاتر ملی منتظر اتوبوس ایستاده بودم. اواخر دهه ۱۹۷۰ و آخر پاییز بود. هنوز به یاد دارم که در فکر پذیرفته شدنم در دانشکده‌ی پزشکی بودم؛ احساس عجیبی داشتم. در این فکر بودم که روزی یک پزشک واقعی می‌شوم و بیمارهایی خواهم داشت که سرنوشت‌شان را به دست من می‌سپارند. خودم را با یک روپوش سفید در پشت میز تحریری بزرگ مجسم می‌کردم که در حال حرف زدن با بیمارانم... در این میان بالاخره اتوبوس از راه رسید، از دور آن را می‌دیدم...
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
304.۳۰ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۳۱:۳۵
نویسندهیوستین گوردر
مترجم مهوش خرمی پور
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۲/۲۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۴.۳۰ مگابایت
۰۵:۳۱:۳۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 386 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (7)
حال‌خوب‌کن ✨ (6)
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
279 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب بسیار زیبا و دلنشین بود. قبل از خواندن با توجه به توضیح کتاب در فیدیبو، فکر میکردم کتابی شبیه دنیای سوفی باشد. معلمی در قالب داستان برای شاگردش درس فلسفه بدهد و از کنارش ما هم مستفیض میشویم. اما کاملا متفاوت بود. و صرفا زمینه ای بود برای طرح پرسشی کوتاه، اما بسیار مهم. فضای داستان، به مانند دنیای سوفی بسیار زیبا و ظریف و دلنشین است. آرمان سلطان زاده هم با صدای خوبش، گویندگی بسیار خوبی را انجام داده. و به نظر من از کتاب مسخ بسیار بهتر و پخته تر عمل کرده. هر چند هنوز هم گاهی اغراق در بیان به چشم میخورد، اما اصلا درک داستان را مختل نمیکند و بر داستان غالب نمیشود. موسیقی متن هم واقعا عالیست. کاملا به جا و زیبا. انتخاب قطعات بسیار هنرمندانه انجام شده. البته برخی جاها میتوانست بهتر هم باشد، اما واقعا عالیست. و با کتاب مسخ قابل مقایسه نیست. و تنها در مقایسه با کتابی چون سمفونی موردگان میتوان متوجه کاستی ها شد. در کل تجربه کتاب بسیار لذت بخش و مفید بود.

5

من این کتاب رو ب همه بخصوص دو دسته افراد توصیه میکنم. ۱ افرادی ک اونقدر غرق انباشت علمی شدن ک از دیدن زیبایی سادگی ها و ظرایف زندگی باز موندن (همونطور ک تو خود کتاب اشاره میکنه از بازی کامپیوتری هم میشه لذت برد و ب فکر فرو رفت یا پرواز زنبور و...) ۲ دسته ی دوم افرادی ک خسته از جایگاه ها و بالا و پایین ها و بازی های زندگی بدنبال قدری نفس کشیدن تو این شلوغ بازارن.. شخصیت پدر، نگاه متفاوت و زیبای پدر ب زندگی، احساسات و یگانگی ذاتی پسر با پدر با وجود از دست دادن او در سنین پایین، دختر پرتقالیِ جان الوا، پرسش پدر در کتاب، جمله آخرین کتاب، نشون دادن وجه زیبا و در عین حال واقعی دنیا در کنار هم (برای من وقتی معمای راننده تویوتا حل شد ب این نتیجه رسیدم) و... همگی دوست داشتنی بودند و از خوندن و شنیدن این کتاب لذت بردم.

2

با احترام به همه آنهایی به نظرشان کتاب خوبی بود، به نظرم سطح این کتاب در مقایسه با ادبیات داستانی سی یا چهل سال قبل تر به شدت پایین آمده است. احتمالا ذائقه مخاطب هم پایین آمده است. شاید به عنوان‌ نشانه بشود از کم حجم کردن و خلاصه نویسی کتاب های قدیمی و بی تفاوت بودن خوانندگان جدید نسبت به آن بشود به این موضوع پی برد. کتاب علی رغم استفاده از موضوع جذاب مانند نوشتن نامه به آینده که شبیه آن در کتاب‌های دیگر نیز هست، از قول نویسنده نامه که جوان دانشگاهی نوزده ساله است مطالبی عنوان می نماید که منطق حاکم بر آن بیشتر از یک بچه ۱۰ ساله مورد انتظار است. نویسنده در نهایت یک سوال اساسی را به زعم خودش از پسرش می کند که با آب بندی هر چه تمام تر پاسخ داده می شود. به نظرم حیف وقت

4

این راوی حرف نداره

5

از نظر من خیلی قشنگ بود، واقعا دوسش داشتم دقیقا همون سوالی رو مطرح کرده بود که هميشه ذهن منو به خودش مشغول کرده?? و درباره بچه‌دار شدن آدما، که من هروقت بهش فکر میکنم وحشت میکنم‌؛ این‌که ما به کسی زندگی می‌بخشیم که شاید اگه خودش حق انتخاب داشت هیچوقت قبول نمیکرد که به این دنیا بیاد... برا همین فکر کردن آوردن یه بچه به این ونیا هميشه واسم ترسناک بوده?

4

این کتاب رو با وجود ریویوهای منفی زیادی که داشت گوش دادم و شاید همین باعث شد سطح توقعم در ابتدا خیلی بالا نباشه. اولاً که اجرای آقای سلطان‌زاده عالی بود. دوماً این کتاب شاید کتاب فلسفی عمیق و‌ سنگینی برای کسی که تجربه‌ی مطالعه‌ی فلسفه داره نباشه، اما می‌تونه برای گروه سنی شاید ۱۵-۲۰ سال و شروع آشنایی با فلسفه مناسب باشه. همون چیزی که در مورد دنیای سوفی هم حاکمه. در کل از شنیدنش لذت بردم.

4

به نظر من راوی کتاب فوق العاده بود و تنها عاملی که باعث شد من بعد از گوش دادن به این کتاب احساس پشیمونی نکنم، این بود. ولی به طور کلی من اصلا داستان کتاب رو نپسندیدم. از یه جایی به بعد بسیار یکنواخت شد و سوالات فلسفی که در کتاب مطرح شد، سوالات بسیار سطحی بودند که به نظر من، باعث نمی شدند که این کتاب یک کتاب فلسفی و مفید و قابل توجه باشه. به طور کلی به من که چیزی اضافه نشد.

5

رمانی آرام درباره نامه پدری فوت شده که در زمان حیاتش برا پسرش که حالا ۱۵ سالست نوشته و پسر داره نامه رو میخونه. موضوع نامه علاقه پدر مرحومش در جوانیش به یه دختره. اما براستی اون دختر کیه؟ دارای ارزش خوندن و گوش دادن و قابل تامل هست این رمان. مخصوصا صدای گرم و پرطنین آقای سلطان زاده ارزش گوش دادن به این رمان رو بسیار بالا برده. صدا و اجرای واقعا دلنشینی دارن ایشون.

5

عااااالی بوووووود هم کتابش هم راویش. شاید بتونم بگم حتی راویش از کتابش بهتر بود و فضاسازیش عاااااالی.. قشنگ حس میکردم راوی خود شخص اول کتابه.‌عالی بود عالی حتما گوش بدین حتی توصیه میکنم الکترونیکیشو نخرید صوتیشو با این راوی بخرید با خیال راحت یه گوشه دکج بشینید و گوش بدید و غرق شید. من‌ک یبار دگ میخوام گوش بدم . ۵ ستاره واسه کتاب ، ۵ ستاره واسه گوینده

5

من این کتاب رو پونزده سال پیش هم خونده بودم.اما دریافت الانم با اونموقع خیلی فرق داره.نشونه تغییر در من در کنار تغییر دنیا. اونچه که جالب بود این بود که معنای زندگی ما رو به صورت قطعی تعریف نکرد نویسنده و معنا رو در ارتباط ما با جهان جستجو میکرد و بخش زیادی از اون روزمرگی ما بود.غم پسری که پدر نداره و واقع گرایی مقابله با اون غم هم خیلی قشنگ بود.

نمایش 269 نقد دیگر
4.1
(386)
اجرای روان 🎙️ (7)
77,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
دختر پرتقالی
دختر پرتقالی
یوستاین گاردر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دختر پرتقالی
دختر پرتقالی
یوستین گوردر
آوانامه
4.1
(386)
اجرای روان 🎙️ (7)
77,000
تومان