0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جاناتان مرغ دریایی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جاناتان مرغ دریایی

نویسنده:
ریچارد باخ
درباره جاناتان مرغ دریایی
ریچارد باخ، یکی از نوادگان یوهان سباستین باخ، آهنگساز مشهور آلمانی است. این خلبان و نویسنده‌ی مقیم آمریکا، خالق رمان معروف «جاناتان مرغ دریایی» است. او علاوه بر نوشتن به هوانوردی نیز علاقه‌ی بسیار داشت.او حتی سابقه‌ی آموزگاری فنی هوانوردی را در کارنامه خود دارد. از دیگرآثار ادبی او می توان به «هدیه پرواز»، «پندار» و «فراسوی ذهنم» اشاره کرد. در زندگی نامه‌ی او آمده است: ریچارد باخ همسر دوم خود لسلی پریش را در سل ۱۹۷۳ در زمان فیلم‌برداری فیلم جاناتان مرغ دریایی که بر اساس کتاب خودش ساخته می‌شد، ملاقات کرد. البته او سازندگان فیلم را بخاطر تغییراتی که برای آن اجازه نگرفته بودند تحت پیگرد قانونی قرار داد. پس از آن، در بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ آن‌ها به دنبال زندگی خود به‌دور از جنجال دنیا رفتند. وی در کل آثار بسیار زیبایی را خلق کرده است. او مؤسس مذهب پرواز است که مریدانی هم بدور خود جمع کرده است. درباره کتاب داستان درباره ی مرغ دریایی جوانی به نام جاناتان. جاناتان جوان در پی شوق و شوری که در خود حس می‌کنه همواره به پرواز به چیزی بیش از "یک وسیله برای یافتن غدا" می‌اندیشه. او، پرواز رو به منزله‌ی رسیدن به اهداف عالی زندگی، و نه پست و اولیه‌ی اون، می‌انگاره. پس در تلاش برای چشیدن طعم لذیذ آموختن و رشد کردن و تجربه‌ی دنیاهای تازه بر میآد. او در این راه از طرف فوج متعصب سنتی خرافه گرای خود مورد انتقاد شدید قرار می‌گیره. گروهی که سنت شکنی او را بی احترامی به خود می‌دونه و در نهایت جاناتان رو به سبب پشت کردن به قوانین و سنت، طرد می‌کنه. جاناتان در این داستان شکست‌های بسیاری رو تحمل می‌کنه، خط قرمزهای کهنه‌ی زیادی رو می‌شکنه، با عدم درک‌های زیادی مواجه میشه، گرسنگی زیادی رو به جون میخره، و با تغییر عقیده و مبارزه‌اش با سنت‌هایی که قید و بندهایی برای او به وجود آورده بودند می‌تونه آینده ی بسیار دورتر رو ببینه، مورد توجه سایر مرغان دریایی قرار بگیره، از پرواز نهایت لذت رو ببره و پی در پی وارد دنیاهای جدید و والاتر بشه. جاناتان بهشت رو لمس کرد، وجودش نورانی شد، وارد دنیاهای بعدی و والاتر شد، هم نشین فرزانه ترین مرغان دریایی شد، دیدِ سایر مرغانی روکه مشتاق درک معنای والای زندگی بودند وسعت بخشید، به سوی گروه قدیمی خود برگشت، مخالفت سنت و خرافه ی بزرگان گروه قدیم رو که به هرآن چه که در سطح زندگی داشتند اکتفا کرده بودند با عشقی که در خود نسبت به سایرین به وجود آورده بود تحمل کرد و جوانان مشتاق فوج رو راه رسیدن به کمال نشان داد و تلاش بسیار زیادی برای فهماندن آزادی به سایر همنوعانش به خرج داد. مرغان جوان چشم و گوش بسته ی فوج کم کم به تخصص و توانایی ماورایی جاناتان پی بردن و اون‌ها هم مبارزه با سنت و گرایش به دریافت معنای والای زندگی و جسارت داشتن رو شروع کردن... مثل جاناتان باید آزادی رو فهمید و برای اندیشه و تفکر محدودیتی قایل نشد و به این حقیقت رسید که: " کوچکترین ذره‌های جسم همگی از اندیشه ساخته می‌شوند ".
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
77.۹۲ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۲۵:۰۷
نویسندهریچارد باخ
مترجم شهین ریاحی مدوار
راوی ویدا امین پور
ناشرانتشارات شنیدار
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۲/۱۲
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۷.۹۲ مگابایت
۰۱:۲۵:۰۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 26 مخاطب
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
0 ٪
15 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من نسخه صوتی این کتاب رو با صدای ویدا امین پور گوش دادم و خیلی برام لذتبخش بود. کتاب در قالب یک داستان ساده از یک مرغ دریایی بنام جاناتان موضوعات مهمی رو مطرح می کنه که قطعا همه ما در بخشی از زندگی مون باهش برخورد داشتیم. . مفاهیمی مثل خودباوری، طرد شدن توسط اطرافیان، نادیده گرفته شدن هدف ها و ایده هامون و... که نویسنده با نوشتاری جذاب تک تک این موارد رو در قالب زندگی یک مرغ دریایی مطرح میکنه . کتاب مختصر و مفیدی هست و به ما یاد میده اگر ارزو و هدفی داری باید براش بجنگی .حتی اگر نادیده گرفته شدی،حتی اگر خیلی ها ایده و هدفت رو به سخره گرفتن نباید جا بزنی. اگر راه اول جواب نداد راه های دیگه رو امتحان کن لازم نیست هدفت رو تغییر بدی بلکه راه های رسیدن به اون و سطح شناخت و مهارتت هست که باید تغییر و رشد کنه. میرسه روزی که در کمال ناباوری خودت و اطرافیان به دستش میاری و اون وقت زندگی روی دیگه سکه رو بهت نشون میده و لزوما هم رنگ جماعت شدن نشان آگاهی و موفقیت در زندگی نیست راه خودت رو پیدا کن و براش قدم بردار حتی خیلی کوچک .

4

تمثیل زیباییه در ستایش نیروی اندیشه و باور که تنها در پرتو آزادی به دست میاد. و آزادی هم مسریه. فقط کافیه یه نفر سرشو بلند کنه و بگه این پر و بال و پرواز فقط وسیله‌ای برای به دست آوردن تکه نون و کله ماهی نیست. و اجازه نده که به اسم قانون گله یا دسته پروازشو محدود کنن. هر قانونی که برای محدود کردن پرواز وضع بشه شکستنش عین فضیلته. اجرای خانم امین‌پور هم بسیار زیبا و پر انرژی بود

5

واقعا صدای این خانم خوبه محکم و رسا شما میتونید گوش بدید و خودتون بدون لحن دادن های زائد گوینده داستان رو تجزیه و تحلیل کنید لذت بردم

4

صدای این خانم خیلی خوب بود و عالی روایت کرد، ولی داستان کپی بود از داستان های عرفانی خودمون که اونها البته نیلی عمیق تر از این هستند.

5

عااالی صدای این خانم و خیلی دوست داشتم،کلی به دلم نشست

5

کتاب قشنگی بود با جملات فلسفی و دیدگاه های جالب ، من پسندیدم و قشنگ بود

5

داستان قشنگی داشت راوی هم خوب بود، ممنون ⚘

3

کمال ما انسان‌ها چیست؟ کمال هر یک از ما چیست؟

5

کتاب خاص و جالبیه گوینده هم عالی و با احساس میخونه

4

بااین صدا این کتاب خیلی دلنشین تر شد

نمایش 5 نقد دیگر
4.3
(26)
19,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جاناتان مرغ دریایی
جاناتان مرغ دریایی
ریچارد باخ
انتشارات شنیدار
4.3
(26)
19,000
تومان