0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کمدی الهی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی کمدی الهی

دوزخ
درباره کمدی الهی
ادراک در دوزخ فرایندی است که می‌توان آن را تردیدی مبالغه‌آمیز دانست که به گونه‌ای نظام‌مند بر ارزش‌های جامعه معاصر اعمال می‌شود. هر ملاقات در دوزخ به منزله کم‌مقدار کردن طعنه‌آمیز ارزش‌هایی است که شخصیت‌های مجزا پایبندی‌شان را به آن‌ها اعلام می‌کنند. حتی هنگامی که آن ارزش‌ها، از دیدگاه انسانی، کاملا قابل دفاع باشند مثلا، آمال انسان‌گرایانه‌ای که برونتو لاتینی در سرود پانزدهم بیان می‌کند، باز بی‌اعتبار می‌شوند زیرا حامیانشان در زمره ملعونان‌اند. عبارتی تصادفی که از روی نزاکت و به عنوان توصیفی مودبانه بیان شده ـ جمله برونتو آن‌چه مانده در خاطرم از زندگی شیرین، لبریز کنایه جلوه می‌کند وقتی محیط دوزخی با پاسخ دندان‌شکنی بی‌رحمانه بر صحتش مهر بطلان می‌زند و نادرستی بدیهی‌اش را آشکار می‌سازد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
354.۲۸ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۱۳:۰۶
نویسندهدانته آلیگیری
مترجمکاوه میرعباسی
راویفریبا فصیحی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۱/۲۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
50,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۵۴.۲۸ مگابایت
۰۶:۱۳:۰۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 76 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (2)
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
15 ٪
40 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بدون شک کمدی الهی دانته الگیری یک شاهکار ادبی است، بویژه بخش دوزخ آن، دوستان توجه داشته باشند که این یک رمان نیست، یک حقیقت از جهان دیگر است، اگر با نام ها و تاریخ ایتالیا مشکل دارید، باز هم خواندن کتاب را کنار نگذارید ، اصل موضوع، گناه و کیفر است، و اینکه هر گناهی یک تاوانی دارد و بی کيفر نمیماند، کتاب بایستی ترسناک باشه چون در مورد دوزخ هستش، ترجمه سخت نیست، و ارجاعات جالبی به شعرها و ادبیات فارسی داره، متن اصلی اینگونه ست و فضای کتاب دانته هم سنگین و مبهم!!

4

فوق العاده ثقیل،در ترجمه از نامانوس ترین کلمات استفاده شده من با تمام‌تلاشی که کردم تا سرود چهاردهم بیشتر نتونستم ادامه بدم. ضمن این که فکر می کنم‌اساسا گوش دادن به کتاب صوتی این اثر خیلی فایده مند نیست چون سراسر کتاب دارای شخصیت هایی است که برای شناسایی اونها قطعا نیاز به زیرنویس و توضیحات حاشیه ای است

3

کتاب فوق العاده ای هست. اما دوتا توصیه اول اینکه کتاب صوتی این اثر برای بار اول مناسب نیست چون نیاز داره اساطیر رم باستان و بزرگان مسیحیت رو بشناسین. پس نیاز هست که وقت بزارین و سرچ کنین و یا اینکه کتاب کاغذی باشه که از زیرنویسها استفاده کنین. دوم اینکه حتما اردوف نامه رو که الهام بخش کتابهای معادی هست رو بخونین و ای کاش یه نفر زحمت میکشید و این اثر رو به نثر امروزی برگردان میکرد.

3

اول اثیر فیزیکی رو با ترجمه شجاع‌الدین شفا مطالعه کنید، تا با تاریخ ایتالیا، مسیحیت و اسطوره شناسی یونان و روم آشنایی حداقلی پیدا کنید، بعد سراغ این نسخه صوتی بیاین. ترجمه شفاء سلیس است و تمام جیک و پوک کتاب حاشیه نویسی شده. این ترجمه صوتی فصیحه و قطعا برای کسی که اولین بار هست که میخواد کمدی الهی رو بخونه قابل استفهام نیست

5

دوستانی که از ترجمه ایراد میگیرند و میگن اصلا روان نیست، این کتاب بصورت شعر است. مثل این میمونه که بگین مثنوی مولوی اصلا روان نیست و نمیشه خوند. بنظر من مترجم خیلی زیبا و آهنگین تونسته ترجمه کنه و همون حسیو به آدم میده که نسخه اصلی کتاب میده.

1

اگر با اساطیر یونان و مسیحیت آشنا نیستید این کتاب رو نخونید. کمدی الهی یک اثر سخت و پیچیده و به شدت تمثیلی به حساب میاد و این در کتاب دوم خیلی بیشتر میشه. کتاب اول نسبتا ساده است. این ترجمه هم افتضاحه. فقط ترجمه شجاع الدین شفا رو بخونید

5

من در حال اتمام مطالعه دوزخ هستم به نظرم کار صوتی این اثر مهم تاریخی اون هم با کمترین دخل و تصرف قابل ستایش بد حد و حصر است. برای معانی از سایت آبادیس استفاده میکنم و همچنین نسخه نوشتاری که دارای توضیحات کامل هست رو به همراه گوش دادن مطالعه میکنم درود بر عزیزان اهل ادب و ممنون از گویندگان محترم این اثر صوتی

3

کتابی هست که باید براش وقت گذاشت و با آرامش خوند. اگه میخواین سریع بخونید که تموم بشه بهتره اصلا برید خلاصه اش رو بخونید. ترجمه خوبه ولی در مواردی با اون مشکل دارم مثلا به نظرم لزومی نداره برای مثلا فاخر کردن متن کلمه های عربی خیلی نامانوس مثل خنزیر یا لحم رو در متن وارد کنیم.

5

کتاب دوزخ اثر دن براون من رو با کتاب دوزخ اثر دانته الیگیری اشنا کرد؟ خارق العاده نیست؟! :)) هر دو رو پیشنهاد میکنم

5

جا از متن زیبا و ترجمه‌ی قشنگ ، صدای خانم فصیحی بسیار دلنشین و سنگین و آرامش بخش هست . چقدر با تسلط و زیبا متن ها را میخوانند این خانم! به قول عادل فردوسی پور: چه میکنه این فریبا .... بسیار سپاسگزارم.

نمایش 30 نقد دیگر
3.7
(76)
اجرای روان 🎙️ (2)
72,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کمدی الهی
کمدی الهی
دوزخ
انتشارات کتاب‌سرای نیک
3.7
(76)
اجرای روان 🎙️ (2)
72,500
تومان