0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت هوش جسمانی
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی قدرت هوش جسمانی

نویسنده:
تونی بوزان
درباره قدرت هوش جسمانی

سلامتی یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که به انسان اعطا شده است. هوش جسمانی کیفیتی که همه‌ی انسان‌ها از آن برخوردارند. اگرچه ممکن است به صورت موقت از بین برود، اما همیشه قابل بازیابی است.

هوش جسمانی شامل آمادگی جسمانی کلی، تعادل، چابکی و هماهنگی، پیش‌بینی زمان عکس العمل، قدرت، انعطاف پذیری و تناسب هوازی است. تونی بوزان نویسنده‌ی سرشناس کتاب‌های روانشناسی این مفهوم را به صورت مفصل در کتاب هوش جسمانی توضیح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب صوتی قدرت هوش جسمانی

کتاب «قدرت هوش جسمانی» با عنوان انگلیسی (The Power of Physical Intelligence) برای اولین بار در سال 2003 منتشر شد.

به گفته‌ی «تونی بوزان» هوش جسمانی را می‌توان از طریق آموزش کسب کرد و از نظر جسمانی، هماهنگ، متعادل و آماده شد. با توسعه‌ی هوش جسمانی توانایی‌های شما برای شرکت در تمام ورزش‎‌ها افزایش پیدا می‌کند. هرچه بدن از نظر جسمانی آماده‌تر و متعادل‌تر باشید، مغز نیز از تعادل بالاتری برخودار است و این دو با هماهنگی بیشتری با یکدیگر کار می‌کنند.

بنابراین اگر به طور دائم احساس خستگی و بی‌حالی می‌کنید، یا تصور می‌کنید، می‌توانید بهره‌ی بیشتری از زندگی ببرید یا اینکه دوست دارید آگاهی شما نسبت به محیط اطراف‌تان افزایش پیدا کند، این کتاب به شما کمک می‌کند تا از اهمیت ورزش و تاثیر آن بر سلامتی جسمی و روحی خود آگاهی پیدا کنید  و به اهدافی که برای خود تعیین کرده‌اید، برسید. هم‌چنین به شما تمرین‌هایی را می‌آموزد که موجب افزایش انرژی خواهد شد، و رژیم‌های غذایی و اطلاعاتی را از سازوکار بدن انسان توضیح می‌دهد که موجب شگفتی شما خواهد شد.

کتاب هوش جسمانی از 10 بخش تشکیل شده و هر یک از این بخش‌ها با جنبه‌های مختلف هوش جسمانی سروکار دارد. در پایان بخش دهم به درکی جامع از این مفهوم دست پیدا خواهید کرد و می‌توانید آن‌ها را به طور عملی در زندگی خود پیاده سازی کنید.

فصل‌های کتاب صوتی قدرت هوش جسمانی

بخش اول: آشنایی با هوش جسمانی و مباحث کتاب

بخش دوم: برتری ذهن بر جسم و ماده

بخش سوم: ورزش‌های انرژی زا

بخش چهارم: رژیم غذایی، ویتامین‌ها و داروها

بخش پنجم: همه‌ی سیستم‌های بدن در حال کار هستند

بخش ششم: بلند گام بردارید

بخش هفتم: نیروی بازدارنده‌-گروه «من»

بخش هشتم: حضور فیزیکی-استقامت و بنیه

بخش نهم: انسان در سنین مختلف

بخش دهم: به کارگیری هوش جسمانی

درباره‌ی تونی بوزان نویسنده‌ی کتاب صوتی قدرت هوش جسمانی

تونی بوزان، متولد سال 1942، نویسنده و مشاور آموزشی اهل کشور انگلیس است. او یکی از بنیان‌گذاران تکنیک‌های نقشه برداری ذهنی است. او این تکنیک‌ها را از آلبرت انیشتین و لئوناردو داوینچی الهام گرفته و توسعه داده است.

تونی بوزان تحصیلات دوره‌ی دبیرستان خود را در کانادا به پایان رساند و دانش آموخته‌ی رشته‌های روان‌شناسی، زبان انگلیسی و ریاضیات و علوم از دانشگاه بریتیش کلمبیا است. او اولین بار در سال 1970 مفهومی را تحت عنوان نقشه‌ی ذهن (Mind Map) ارائه کرد. او برای حمایت و توسعه‌ی این مفهوم نرم افزاری را برای حمایت از نقشه‌برداری ذهنی به اسم iMind Map در سال 2006 عرضه کرد. به اعتقاد او ترسیم نقشه‌ی ذهنی می‌تواند توانایی انسان را برای یادگیری افزایش دهد.  

تونی بوزان نویسنده‌ای پرکار و پرطرفدار است. اغلب کتاب‌های او در زمینه‌ی روان‌شناسی، خودشناسی و خلاقیت و توسعه‌ی مهارت‌های فردی است. او بیش از 100 جلد کتاب منتشر کرده است و آثار او به زبان‌های مختلف دنیا ترجمه شده است. از آثار تونی بوزان در ایران می‌توان به کتاب‌های «قدرت هوش کلامی»، «نقشه‌های ذهنی ویژه‌ی محل کار»، «قدرت پذیرش تغییرات» و «قدرت هوش کلامی» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی قدرت هوش جسمانی به زبان فارسی

انتشارات کتابسرای نیک کتاب صوتی «قدرت هوش جسمانی» را با ترجمه‌ی کورش اکبری در سال 1398 منتشر کرده و خوانش آن را شهره روحی و کامبیز خلیلی بر عهده داشته‌اند. حجم این کتاب صوتی 356 مگابایت است. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه از سایت فیدیبو امکان پذیر است.

در بخشی از کتاب صوتی قدرت هوش جسمانی می‌شنویم

با حس نبض خود می‌توانید چهار چیز اصلی در مورد سلامت و تناسب خود بیاموزید.

نیروی نبض حس شده توسط انگشتان:

اگر این نیرو ضعیف است، شما هم ضعیف هستید و بالعکس. اگر شما هم نبض را پرقدرت حس کنید، قوی هستید.

انبساط شریان شما:

این مسئله به حجم خونی که در هر ضربه‌ی نبض جریان پیدا می‌کند، ارتباط دارد. هر چه این حجم افزایش یابد و شریان در عین داشتن قابلیت انعطاف و کشسانی، پرقدرت باشد، شما هم قوی‌تر هستید.

نظم و فشار ضرب:

هرگاه ضربان نامنظم یا فشار ضعیف بود، شما هم ضعیف خواهید بود. هرگاه ضربان منظم یا فشار قوی باشد، شما هم قوی خواهید بود.

فرکانس یا تناوب:

هرچه فرکانس نبض بالاتر باشد، شما ضعیف‌تر هستید، هرچه فرکانس کمتر باشد، شما قوی‌تر و سریع‌تر هستید.

حافظه‌ی خود را تمرین دهید

محققین موسسه‌ی مطالعات سورک در کالیفرنیا هم حقیقت عقل سالم، جسم سالم را تایید کرده‌اند. آنها دریافته‌اند که موش‌هایی که مرتبا می‌دوند، در مقایسه با موش‌های کم تحرک، فراگیری سریع‌تری دارند. ضمنا موش‌های دونده در ناحیه‌ی هیپوتالاموس که با حافظه مرتبط است، صاحب سلول‌های مغزی جدید می‌شوند. در حالیکه در مورد موش‌های تحرک، هیچ سلول جدید در این ناحیه تولید نمی‌شود.

بازگشت ضربان قلب به حالت طبیعی:

یکی از علائم اصلی تناسب جسمانی شما، سرعت بازگشت شدت ضربان قلب شما به حالت طبیعی پس از ورزش است. اگر شما از نظر شرایط جسمانی در وضعیت متوسطی قرار داشته باشید، ممکن است بین 5 الی 10 دقیقه طول بکشد تا ضربان قلب شما پس از ورزش، به زیر 100 برسد. هرچه شما تناسب بیشتری پیدا کنید، این زمان کاهش می‌یابد. زمانی که تناسب فوق العاده‌ای پیدا کنید، بازگشت ضربان قلب به حالت طبیعی، می‌تواند در عرض تقریبا یک دقیقه انجام شود. همزمان می‌توانید بازگشت شدت تنفس خود به حالت طبیعی را هم بررسی کنید. شدت تنفس طبیعی در حالت استراحت بین 12 الی 16 تنفس در دقیقه است. شدت تنفس طبیعی خود را اندازه بگیرید و آن را در یک، دو و پنج دقیقه پس از ورزش محاسبه کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
356.۲۴ مگابایت
مدت زمان
۰۶:۲۴:۰۵
نویسندهتونی بوزان
مترجمکورش اکبری
راویشهره روحی
راوی دومکامبیز خلیلی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۱/۰۸
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
46,500 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۵۶.۲۴ مگابایت
۰۶:۲۴:۰۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

سلام کتاب قابل فهم و مطالب آسان بیان شده بود ممنون

4
(2)
68,000
٪40
40,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪40
قدرت هوش جسمانی
قدرت هوش جسمانی
تونی بوزان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت هوش جسمانی
٪40
قدرت هوش جسمانی
تونی بوزان
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4
(2)
68,000
٪40
40,800
تومان