0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شطرنج باز

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شطرنج باز

درباره شطرنج باز
در رمان شطرنج باز می‌بینیم که آقای ب، بعد از آنکه کتاب خودآموز شطرنج را می‌رباید، برای کاستن از زجر و عذاب تنهایی و سکوت در سلول انفرادی به شطرنج پناه می‌برد و زیر و بم‌ها و ریزه کاری‌های آن را فرا می‌گیرد، چنان مفتون و مجذوب این «بازی شاهانه» می‌شود که احساس می‌کند در سرزمین دیگری که برای او ناشناخته است، قدم گذاشته است. تسوایک در آن زمان به مانند شاه بازی شطرنج که در تنگنای بازی گیر کرده باشد و راه پس و پیش نداشته باشد، حس می‌کرد که در زندگی به چنین تله‌ای افتاده است و همه راه‌ها به روزی او بسته شده است. در این رمان، آقای ب، انسان هوشمند و متفکری است که در سیاه گوشه تنهایی، بازی شطرنج را از روی کتاب آموخته است و بعد از آزادی با چنتو ویک که قهرمان بزرگ و بی رقیب شطرنج جهان است، رو در رو می‌‎نشیند و به نبرد می‌پردازد. چنتو ویک جوانی است روستایی و خام و خشن، که حتی یک نامه چندسطری را نمی‌تواند درست و بی‌غلط بنویسد و در عین حال در بازی شطرنج بی همتاست.. و می‌تواند نمادی از نازی‌های پیروزمند باشد که به ارزش‌های فرهنگی بی اعتنا بودند. و آقای ب، شاید نمونه دیگری از خود نویسنده باشد. آقای ب، از صحنه نبرد برنده بیرون می‌آید، اما عهد می‌کند که دیگر دست به مهره‌های شطرنج نزند. و شاید اگر تسوایک چنین تعهدی را می‌پذیرفت و از نویسندگی دست برمی‌داشت، زنده می‌ماند. اما او نمی‌توانست فکر نکند و مقاله و داستان و رمان ننویسد و می‌خواست وجدان شفاف و روشن دوره و زمانه خود باش.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
102.۶۰ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۶:۰۰
نویسندهاشتفان تسوایک
مترجممحمد مجلسی
راویمرآت بهنام
راوی دومفرزاد پوربهزاد
راوی سومژوبین دارابیان
ناشرراوی گنبد کبود
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۱۰/۰۲
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۰۲.۶۰ مگابایت
۰۲:۳۶:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
16 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

لحن گوینده واقعا خوب و قابل درکه و شنیدن کتاب بسیار بهتر از خوندنشه ، خود کتاب داستان خوبی داره و توجه به جزئیات و نگارش و شخصیت پردازی ها و ... بسیار عالیه تنها مشکل این کتاب اینه که آخر داستان واقعا بد تموم میشه مثل این که نویسنده میخواسته زودتر کتابو تموم کنه و بره سر یه کار دیگه

5
انگیزه‌بخش 🚀
اجرای روان 🎙️

من صوتی را گوش کردم. از آقای مرآت بهنام. گویندگی عالی بود. به نظرم هیجان داستان بسیار عالی بود. داستان اصلا پراکندگی نداشت. خیلی خوب سریع موضوع بیان شد. واقعا خیلی جاها دوست داشتم ببینم بعدش چی میشه.

1

چرا کل داستان رو در مقدمه لو دادید و همه رو گفتید؟ حالم بد شد ازین کارتون واقعا که :-(

5

واقعا زیبا

3.8
(6)
اجرای روان 🎙️ (1)
12,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شطرنج باز
شطرنج باز
اشتفان تسوایک
راوی گنبد کبود
3.8
(6)
اجرای روان 🎙️ (1)
12,000
تومان