0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ضمیر پنهان
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی ضمیر پنهان

(نفسِ نامکشوف)
درباره ضمیر پنهان

درباره کتاب صوتی ضمیر پنهان

کتاب «ضمیر پنهان» The undiscovered self نوشته‌ی «کارل گوستاو یونگ» در سال 1958 منتشر شد. این اثر درباره‌ی سرکوب و تأثیر دنیای مدرن بر آزادی سیاسی، مذهبی، اخلاقی و معنوی انسان صحبت می‌کند و آینده‌ی انسان را پیشگویی می‌کند. این روان‌پزشک و فیلسوف نامدار سوئیسی با سؤال «آینده چه به بار خواهد آورد؟» این اثر را آغاز کرده و روان آدمی را بررسی و تحلیل کرده است. او در این اثر به دنبال کشف درون هر فرد است و او را از ابعاد گوناگون در عصر حاضر کنکاش می‌کند. «یونگ» در این اثر که به نام «نفس نامکشوف» هم شناخته شده است مثلثی را در نظر گرفته است که در سه ضلع آن انسان، دین و دولت قرار دارد. او در این اثر از تأثیر دین یا کیش بر زندگی انسان صحبت می‌کند که بابیان وجود دنیای دیگر تمامی زوایای رفتاری انسان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد که این موضوع در مقابل دولت‌هایی است که انسان را تنها برای خود می‌خواهند. «گوستاو یونگ» در «ضمیر پنهان» انسان را چنین معرفی کرده است: «شگفت‌آور است که انسان برانگیزنده، مبدع و عامل این همه‌ی، تحولات است، او منشأ همه‌ی داوری‌ها و تصمیمات و طراح آینده است که این‌چنین باید خود را به ذره‌ای ناچیز تنزل دهد. تضاد و ارزش‌گذاری تناقض گونه‌ی انسانیت از سوی خود انسان، به‌راستی مایه‌ی شگفتی است و می‌توان آن را فقط به گونه‌ای توجیه کرد که داوری‌اش چندان اطمینان بخش نیست.»

مروری بر محتوای کتاب صوتی ضمیر پنهان

«کارل گوستاو یونگ» با نگاهی بنیادی و موشکافانه خودآگاه و ناخودآگاه انسان در عصر حاضر را کنکاش کرده است و انسان را تنها پدیده‌ای معرفی کرده است که با پدیده‌های دیگر این دنیا قابل‌مقایسه نیست. این روانکاو برجسته‌ی قرن بیستم ابعاد گوناگون وجودی انسان را در پایان هزاره‌ی دوم از ابتدا زیر ذره‌بین قرار داده و تحلیلی عمیق از او به ارث گذاشته است. این کتاب همانند سایر آثار «گوستاو یونگ» مملو از نکات و نظریه‌های روانشناسی و روانکاوی ارزشمند است که مطالعه‌ی آن‌ها برای علاقه‌مندان به این حوزه بسیار خواندنی و تأمل‌برانگیز است. این کتاب نثری نسبتاً راحت و قابل‌فهم دارد ولی به دلیل محتوای غنی آن خواندن آن نیاز به زمان و تمرکز کافی دارد. «گوستاو یونگ» این اثر را در هفت فصل به نگارش درآورده است که عبارت‌اند از:

  • یک: وضع بغرنجِ فرد در جامعه‌ی نوین
  • دو: دین تعادل‌بخش ذهنیت توده
  • سه: موقعیت غرب در برابر دین
  • چهار: درک فرد از خویشتن
  • پنج: رویکرد فلسفی و روان‌شناختی به زندگی
  • شش: خودشناسی
  • هفت: معنی خودشناسی

درباره کارل گوستاو یونگ

«کارل گوستاو يونگ» Carl Gustav Jung فیلسوف برجسته‌ی اهل سوئیس در 26 ژوئیه سال 1875 در کسویل به دنیا آمد. او کودکی‌اش را در خانواده‌ای بسیار مذهبی گذراند و در نوجوانی به علم و فلسفه علاقه‌مند شد. او باوجود علاقه به رشته‌ی باستان‌شناسی تحصیل در رشته‌ی پزشکی دانشگاه بازل را به کمک بورس تحصیلی آغاز کرد و پس از آن روان‌پزشکی را ادامه داد. او از طریق این رشته به تحلیل جنبه‌های روحی و روانی انسان پرداخت و در جلسات احضار روح شرکت می‌کرد. او تمام زندگی‌اش را وقف پژوهش و تحصیل کرد و در اوایل قرن بیستم به شهرت جهانی رسید و در دانشگاه زوریخ مشغول به تدریس شد. او در همین سال‌ها با «زيگموند فرويد» آشنا شد و در وین او را دید و دوستی آن‌ها تا بیش از ده سال ادامه داشت. «گوستاو یونگ» سال‌های زیادی برای شناخت بیشتر ضمیرناخودآگاه خود زمان گذاشت و سطح آن را به سه دسته‌ی ناخودآگاه در دسترس، ناخودآگاه که با اندیشه قابل‌دسترس و سطح ناخودآگاه هسته که غیرقابل‌دسترس است تقسیم کرد.

«کارل گوستاو یونگ» به‌عنوان فیلسوف و روان‌پزشک برجسته‌ی قرن بیستم اروپا آثار برجسته و تأثیرگذاری درزمینه‌ی روانکاوی، شناخت وجود انسان و ضمير ناخود آگاه از خودش به‌جا گذاشته است. مطالعه‌ی آثار او بسیار ارزشمند هستند و ازنظر علمی جایگاهی خاص دارند که باگذشت یک سده همچنان موضوع قابل‌بررسی دانشجوها است. کتاب «رؤیاها» از این پژوهشگر روان‌شناسي رؤیا و خواب است که در سال 1996 منتشر شد. این اثر به فارسی ترجمه شده است و نسخه‌ی الکترونیک آن هم در سایت و اپلیکیشن فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. از دیگر کتاب‌های معروف این چهره می‌توان به «انسان و سمبل‌هایش» اشاره کرد که درباره‌ی کهن الگوها است و پس از مرگ او در سال 1964 منتشر شد.

ترجمه کتاب ضمیر پنهان به زبان فارسی

کتاب «ضمیر پنهان» نوشته‌ی «كارل گوستاو یونگ» را ناشر صوتی نوین کتاب گویا با صدای «مهبد قناعت‌ پیشه» منتشر کرده است که در همین صفحه از فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. این اثر را نشر قطره در سال 1389 با ترجمه‌ی «ابوالقاسم اسماعیل‌پور» منتشر کرده است که نسخه‌ی الکترونیک آن هم در فیدیبو برای خرید و دانلود موجود است. «ابوالقاسم اسماعیل‌پور» نویسنده، مترجم و اسطوره‌شناس ایرانی این اثر را ترجمه کرده که سال‌ها درزمینه‌ی زبانهای باستانی پژوهش و تدریس کرده است. «ژوزف مورفي» روانشناس و نویسنده آمریکایی ایرلندی هم در ارتباط با قدرت فکر و ذهن چندین اثر منتشر کرده است و عنوان یکی از آثارش «قدرت ذهن ناخودآگاه شما» شبیه به عناوین آثار و پژوهش‌های «کارل گوستاو یونگ» است.

در بخشی از کتاب صوتی ضمیر پنهان می‌شنویم

برای آزاد کردن افسانه‌ی دولت مقتدر- یا به‌بیان‌دیگر، بوالهوسی دولت مردان - از هرگونه محدودیت کلی، همه‌ی جنبش‌های اجتماعی و سیاسی متمایل به این‌سو، به‌طور تغییرناپذیری سعی می‌کنند که زمینه را تحت پوشش ادیان فراهم سازند. زیرا، برای آن‌که فرد را به کارکرد دولت بدل کنند، وابستگی‌اش به هر چیز غیر از دولت باید از او سلب گردد. اما دین به معنی وابستگی و سرسپردگی به حقایق ناخردگرای تجربی است. این حقایق مستقیماً به شرایط اجتماعی و مادی مربوط نیست، بل که بیش‌تر با نگرش روانی فرد ارتباط دارد.

اما ممکن است که نگرشی به شرایط بیرونی زندگی داشت، آن هم وقتی‌که نقطه‌ی عطفی ورای آن شرایط وجود داشته باشد. مذاهب چنین دیدگاهی را فراهم می‌کنند یا مدعی چنین دیدگاهی‌اند، دیدگاهی که فرد را قادر می‌سازد قضاوت و قدرت تصمیم‌گیری‌اش را اعمال کند. مذاهب گویی در برابر نیروی آشکار و اجتناب‌ناپذیر اوضاع‌واحوال، نیروی ذخیره‌ای به وجود می‌آورند تا هرکسی که فقط در این جهان پیرامونی می‌زید و به‌جز همین گذرگاهی که در آن گام برمی‌دارد زمین دیگری ندارد، در معرض دید قرارمی گیرد. اگر واقعیت آماری تنها واقعیت است، پس تنها مرجع است. در این صورت، فقط یک شرط وجود دارد، و چون شرط مقابلی نیست، قضاوت و تصمیم نه‌تنها غیرضروری بل که غیرممکن است. پس، فرد فقط به کارکردی آماری محدود است و ازاین‌رو می‌توان او را کارکرد دولت یا چیزی مثل اصل انتزاعی نظم دانست.

به هر جهت، ادیان مرجع دیگری را آموزش می‌دهند که در تقابل با «دنیا» است. آموزه‌ی تعلق فرد به خدا همان‌قدر حق بزرگی به گردن او می‌اندازد که دنیا. حتی ممکن است چنین پیش آید که مطلق‌نگری این ادعا، او را نسبت به دنیا بیگانه کند، همان‌طور که تسلیم ذهنیت جمعی و از خود بیگانه شده است. او می‌تواند قضاوت و قدرت تصمیم‌گیری‌اش را در حالت پیشین (به خاطر آموزه‌ی دینی)، درست مثل حالت اخیر، از دست بدهد. این همان هدفی است که ادیان به‌طور آشکار دنبال می‌کنند، مگر آن‌که با دولت از در مصالحه درآیند. وقتی ادیان این‌گونه عمل می‌کنند، ترجیح می‌دهم آن‌ها را «کیش» بنامم، نه ‌«دین». «کیش» باوری مشخص و جمعی را توجیه می‌کند، درحالی‌که واژه‌ی‌ «دین» بیان‌گر رابطه‌ای ذهنی با عوامل مابعدالطبیعی و آن جهانی است. کیش اقرار به باوری است که عمدتاً دنیوی است، بنابراین امری این جهانی است درحالی‌که معنی و مقصود دین، ارتباط فرد باخدا است یا مربوط به طریقت رستگاری و رهایی است. همه‌ی اخلاقیات از این حقیقت بنیادی سرچشمه می‌گیرند، که برعکس مسئولیت فرد در برابر خدا، آن را فقط می‌توان اخلاقیات قراردادی نامید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
170.۲۴ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۰۴:۵۹
نویسندهکارل گوستاویونگ
نویسنده دوم کارل گوستاو یونگ
مترجم ابوالقاسم اسماعیل پور
راویمهبد قناعت‌پیشه
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۳/۱۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۷۰.۲۴ مگابایت
۰۳:۰۴:۵۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
88 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتابهای یونگ در متفاوت از اکثر کتابهای روانشناسی موجود در بازار، در زمینه روانشناسی تحلیلی هستش چیزی که جامعه امروزی ما واقعاً به اون نیاز داره، ب حق ک نام بزرگترین روانکاو قرن بیستم از آن اوست.

5

این ترجمه و سانسور این کتاب رو سلاخی کرده

5

فهم کتاب های یونگ برای خوانندگان کتابهای معمول روانشناسی یکم سنگینه.

5

کتاب بسیار از هم گسیخته بود

4.8
(9)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
33,000
٪30
23,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ضمیر پنهان
ضمیر پنهان
کارل گوستاو یونگ

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ضمیر پنهان
٪30
ضمیر پنهان
(نفسِ نامکشوف)
نوین کتاب
4.8
(9)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
33,000
٪30
23,100
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر