0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
موش ها و آدم ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی موش ها و آدم ها

درباره موش ها و آدم ها

کتاب «موش‌ها و آدم‌ها» از معروف‌ترین کتاب‌های ادبیات قرن بیستم آمریکا است که  جان اشتاین بک با نگاهی دقیق آن را به رشته‌ی تحریر دراورده است. او رکود اقتصادی و خشکسالی شدید که منجر به بیکاری میلیون‌ها کارگر شده بود را دستمایه‌ی اصلی داستان خود قرار داده و  وضعیت بد کارگران، بی‌عدالتی و تبعیض نژادی را در این مقطع حساس به تصویر کشیده است. 

‌درباره‌ی کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها اثر جان اشتاین بک

موش‌ها و آدم‌ها مانند دیگر آثار جان اشتاین بک از بی‌عدالتی و زندگی سراسر رنج کارگران می‌گوید. دو شخصیت «جورج» و «لنی» ماجراهای این داستان را رقم می‌زنند. داستان از زاویه دید راوی و با زبانی مبهم بیان می‌شود و زندگی دو کارگر ساده را به تصویر می‌کشد. جرج و لنی به دنبال بحران اقتصادی، به امید یافتن کاری ساده به تمام مزرعه‌های کالیفرنیا سر می‌زنند. جرج فردی ریز اندام و لنی شخصیت درشت اندام است که دچار اندکی عقب ماندگی است و این موضوع آنها را به دردسرهای زیادی می‌اندازند. با این وجود آن دو رفقای صمیمی هستند که هیچ چیزی نمی‌تواند آنها را از یکدیگر جدا کند. تنها آروزی جرج و لنی آن است که روزی زمین کشاورزی و حیوانات مزرعه‌ی خود را داشته باشند. جان اشتاین بک در این اثر، به زبانی شیوا و تاثیرگذار استثمار کارگران را بیان می‌کند.

در سال 1939 جان اشتاین بک در نگارش فیلمنامه‌‌ی فیلم موش‌ها و آدم‌ها با  «لوئیس مایلستون» همکاری کرد.  در سال 1992 هم فیلم موش‌ها و آدم‌ها به کارگردانی «گری سینایس» با اقتباسی از این کتاب ساخته شد.

کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها دارای 6 فصل است که برخی از آنها دارای دو بخش است. میانگین زمان هر فایل صوتی حدود 25 دقیقه است. حجم کل این کتاب صوتی معادل 265 مگابایت است.

‌نقد‌ها و نظرات درباره‌ی کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها

کتاب «موش‌ها و آدم‌ها» را می‌توان یک کتاب نمادین دانست. نویسنده در این کتاب، کارگران رنجور و افراد طبقه‌ی پایین اجتماع را مانند موش‌هایی دانسته است که سرمایه‌داران و ثروتمندان  آنها را استثمار کرده اند و آرزوهای آنان به حسرت تبدیل می‌کنند.

‌درباره‌ی جان اشتاین بک نویسنده‌ی کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها

«جان ارنست اشتاین بک» ‌‌در  27 فوریه سال 1902 در کالیفرنیا به دنیا آمد. او به دانشگاه استنفورد رفت تا در رشته‌ی ادبیات انگلیسی تحصیل کند اما پس از مدتی آن را نیمه کاره رها کرد. اشتاین بک به حرفه‌ی روزنامه‌نگاری علاقه‌ی زیادی داشت، به همین علت به نیویورک رفت و در این حرفه مشغول به کار شد. او فردی دغدغه‌مند بود و مطالعات اجتماعی و ادبی عمیقی داشت و نمی‌توانست نسبت به اتفاقات جامعه بی‌تفاوت باشد. جان اشتاین بک شغل‌های متعددی ازجمله نگهبانی، کارگری و کار در میوه‌فروشی را تجربه کرده است به همین علت با درد و رنج زندگی افراد فرودست جامعه به خوبی آشنایی داشته است.  او با درک و لمس زندگی طبقه‌ی کارگری داستان‌های ماندگاری از شرح رنج و درد آن‌ها آفرید. او با انتشار کتاب‌های خواندنی که از صراحت کلام برخوردار بودند به یکی از نویسندگان محبوب و برجسته‌ی قرن بیستم آمریکا بدل شد.

سبک، آثار و افتخارات جان اشتاین بک

جان اشتاین بک را می‌توان یکی از بزرگترین نویسندگان مکتب «ناتورالیسم» آمریکا دانست. کتاب‌های او مضمون انسانی دارد و محور اصلی داستان‌های او زندگی روزمره مردم و جبر مسلط بر آن‌هاست. فعالیت‌های ادبی او همزمان با انقلاب صنعتی و جریان‌های مربوط به مدرنیسم بود. او اولین اثرش را سال ۱۹۲۹ بانام «جام زرین» منتشر کرد. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به کتاب «خوشه‌های خشم» و «چمن‌زارهای بهشتی» اشاره کرد. پس از انتشار رمان «خوشه‌های خشم»، جان اشتاین بک موفق به کسب جایزه «پولیتزر» شد. همچنین او به دلیل انتشار کتاب‌های انسان دوستانه و سبک نگارش منحصر به فردش در سال 1962 برنده جایزه «نوبل» شد.

آثار جان اشتاین بک نه تنها در دنیای ادبیات بلکه در دنیا فیلم و سیتنما نیز درخشش زیادی داشت و کارگردانان برجسته‌ای داستان‌های او  را بر روی صحنه برده‌اند. علاوه بر فیلم خوشه‌های خشم و موش‌ها و آدم‌ها ، «شرق بهشت»، «مروارید» و «ذرت داغ» از جمله فیلم‌هایی بودند که از داستان‌های اشتاین بک  با همین عنوان نام‌ها ساخته شده‌اند.

بزرگ‌ترین و ماندگارترین همکاری اشتاین‌بک در عرصه‌ی سینما، نوشتن دیالوگ‌های ماندگار فیلم «زنده باد زاپاتا» به کارگردانی «الیا کازان» بود، فیلمی که با بازی درخشان و خیره کننده «مارلون براندو» در نقش رهبر انقلابی و شورشی مکزیکی در تاریخ سینما ماندگار شد و جوایز زیادی دریافت کرد.

 جان اشتاین بک بعد از سال‌ها تلاش حمایت از طبقات ضعیف و ناتوان جامعه، در سال 1968 در نیویورک از دنیا رفت.

ترجمه‌ی کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها به فارسی

موش‌ها و آدم‌ها کتاب شناخته شده‌ای است که افراد زیادی به ترجمه‌ی آن علاقه نشان داده‌اند و نسخه‌های متفاوتی از آن در بازار موجود است. از جمله ترجمه‌های موفق این کتاب می‌توان به ترجمه‌ی «سروش حبیبی» از نشر«ماهی»، ترجمه‌ی «فرزام حبیبی اصفهانی» انتشارات آتیسا اشاره کرد. انتشارات آوانامه کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها را با ترجمه‌ی مهدی افشار عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها را شنید؟

کتاب صوتی موش‌ها و آدم‌ها در دسته‌ی کتاب‌های داستان و ادبیات آمریکایی قرار دارد. این کتاب مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. کتاب موش‌ها و آدم‌ها روابط انسان‌های تنها و طبقه‌ی پایین جامعه‌ی کارگری آمریکا را به تصویر کشیده است، افرادی که با وجود همه‌ی سختی‌ها رویاهای خود را رها نکرده‌اند و می‌کوشند تا شاید روزی آنها را به واقعیت تبدیل کنند. جان اشتاین بک در این رمان شخصیت‌های تاثیر‌گذاری را خلق کرده است که خواننده را به تفکری عمیق وا ‌می‌دارد.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
265.۸۱ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۴۹:۱۸
نویسنده جان اشتاین بک
مترجممهدی افشار
راویکامیار محبی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۲/۲۸
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۵.۸۱ مگابایت
۰۴:۴۹:۱۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 186 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (4)
تلخ ☕️ (3)
5
ستاره
46 ٪
4
ستاره
32 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
7 ٪
129 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

به نظرم من راوی خوب بود، داستان کوتاه و نوشتار حرفه ایی داشت،من به شخصه بسیار از انتهای غمانگیز داستان متاثر شدن، و لنی به نظرم نماد انسان های استثنایی هست (از جمله‌ انسان های ناتوان مثل معلولین، سالمندان و....) که در دنیای امروز خیلی هاشون به شیوه ایی غم انگیز حذف میشن تا بقیه به زندگیشون برسن، تا بقیه با سرعت بیشتری به رویاهاشون برسن، جوری که انگار دنیای سرمایه داری امروز برای بعضی انسان ها که خدا خلقشون کرده جایی نداره.... و به نظرم اون زن هم در مزرعه تلفیق تلخی از عشوه گری و تاثیرات اون روی زندگی سایرآدمها و همینطور تنهایی آزاردهنده این زن بود که قابل فهم بقیه نبود و کلا فکر میکنم تمام شخصیت ها از جمله جورج و... نماد روانشناسانه خوبی از زندگی حتی انسان های امروزی هستند

4

این کتاب رو قبلا خونده بودم و داستان خیلی جذاب و متاثر کننده ای داره. به همین دلیل تصمیم گرفتم دوباره بخرم اما برخلاف نظر بقیه صدای گوینده فقط در جایگاه راوی و نقش لنی خوب بود و به نظرم سایر شخصیت ها رو خراب کرده،و تاحد زیادی شخصیت ها رو بی اعصاب و پرخاشگر جلوه داده به طوری که با گوش دادنش واقعا عصبی و سردرد شدم. برای کتاب صوتی لحن راوی و تن صداش خیلی مهم هست اما به نظرم لحن راوی مانع درک درست از کاراکترهای داستان شده و من رو واقعا مایوس کرد. به خصوص شخصیت جورج رو کاملا عصبی و غرغرو نشون داده که نباید اینطور باشه?

4

من با اینکه کتاب رو نخونده بودم و اولین بار همین کتاب صوتی رو از این داستان شنیدم بازم احساس میکردم صدای جرج خیلی عصبی داره اجرا میشه.وقتی تو ذهنم دیالوگای جرج رو با یک صدای خونسرد تکرار میکردم بیشتر به حس دوستانه ی امیخته با دلسوزیش به لنی مینشست.اگه قرار بود اونقدر پرخاشگر و عصبی باشه نویسنده قبل هر دیالوگ اون فضارو القا میکرد مثل بقیه کاراکترها.ولی جرج در رابطه با لنی کاملا خونسرد و حتی بچه مسلک صحبت میکرد.ضمن اینکه تمام مدت صدای لنی منو یاد بوشوک مینداخت.درمجموع داستان پرکشش و جذاب و راوی هم خیلی خوب تو داستان نگهت میداشت و کسلت نمیکرد.

5

بنده موافق این هستم که دوستانی که کتاب رو گوش کردن در مورد کیفیت گوینده بیشتر بگن چون می‌شه جای دیگه به موضوع و دیگر موارد تخصصی اون دسترسی پیدا کرد اما برای بیشتر دوستان چگونگی اجرا و پختگی صدای راوی حائز اهمیته کتابی رو که خیلی دوست داشتم که گوش بدم و نمیخام نام ببرم متاسفانه وقتی خریداری کردم و صدای بد راوی رو که شنیدم پشیمون شدم و از ادامه آن منصرف شدم و کلا توی ذوقم خورد من کتاب موش‌ها و آدم‌ها رو خوندم و حالا که میبینم بیشتر نظرات در مورد اجرای راوی مثبت هستش. گوش خواهم داد. ممنون از همتون و ممنون از فیدیبو

4

دوستان کاش بجای نظرات عالی بود و فوق العاده بود نظرات تخصصی تر میدادید تا ما بدونیم موضوع این اثر چیه ایا مورد علاقه من واقع میشه یا نه وایا ارزش خرید داره . با سپاس

4

&#۳۴;آدمایی مثل ما هیچ وقت هیچی نمیشن،فقط به دنیا میان تا تعدادی دیرک روی زمین بکارن و بهشون ضربه بزنن...تو این دنیا هیچی نمیشیم تا کسی پشیزی برامون ارزش قائل باشه...&#۳۴; استیصال،ناکامی و در نهایت پناه بردن به رویا ویژگی مشترک آدم‌های کتابِ موش‌ها و آدم‌ها بود.رویایی که تکرار و بازگو کردنش لذت و خلسه‌ای واقعی به آن آدم‌ها می‌بخشید شاید همان رویایی که به اسم انگیزه،موتور محرک زندگی خیلی از انسان‌های امروز هم هست.انسان‌هایی که ممکن است عمر این رویاهایشان به اندازه عمرشان طول بکشد

4

دو مسئله مهم که در این رمان به آنها پرداخته شده است، رویاها و تنهایی آدمهاست. داستان این کتاب درمورد دو دوست کارگر است. یکی از آنها زرنگ و دیگری خنگ ولی نیرومند! آنها با هم از آرزو و هدفی که در آینده دارند صحبت میکنند ولی سرنوشتشان در مزرعه ای که مشغول به کار هستند؛ طور دیگری رقم میخورد که گوش دادن به آن خالی از لطف نیست.☺️ به نظرم داستان و شکل روایتش خوب بود ولی راستش انتظار این پایان عجیب رو نداشتم!

1

یه وقتایی یه لباس هایی رو میبینم میگم آخه کی اینا رو میپوشه؟ یه موزیک‌هایی به گوشم میخوره میگم کی آخه مخاطب ایناس؟ اومدم با توپی پر از گوینده‌ی محترم که تمام زیبایی و درخشش این اثر رو از بین بردند و فیدیبو که چنین گویندگی‌هایی رو ارائه میکنه انتقاد کنم اما نظرات دوستان در ستایش گوینده‌ی محترم واقعا منو یاد همون لباسا و همون آهنگایی انداخت که اولش گفتم... خلاصه که تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال!

3

خود رمان، نسبتا جذاب و البته همراه با نکات اجتماعی مفیدی است که حتما ارزش خواندن یا شنیدن دارد. اما گوینده محترم واقعا داستان را ذبح کرده است؛ اول اینکه صدایشان آرامش لازم برای ارتباط عمیق با داستان را ندارد ( از این جهت واقعا صدای آقای آرمان سلطان زاده عالیست)، دوم اینکه به غیر از شخصیت &#۳۴;لنی&#۳۴; همه ی صدا کاملا شبیه هم هستند!

5

این اثری بی نظیر از اشتاین بک است که در خصوص آرزوهای نافرجام انسان سخن می راند در خصوص کلیت داستان می توانید در اینترنت مطالب کافی پیدا کنید ولی در خصوص اجرای این اثر باید بگوییم که بسیار عالی و به بهترین شکل ممکن اجرا شده بود صدای کارکتر های اصلی فیلم مثل لنی و جرج فوق العاده اجرا شده اند کارکترهای دیگر مثل کورلی و همسر وی و ...نیز قابل قبول می باشد.

نمایش 119 نقد دیگر
4
(191)
سرگرم‌کننده 🧩 (4)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
موش ها و آدم ها
موش ها و آدم ها
جان اشتاین بک

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
موش ها و آدم ها
موش ها و آدم ها
جان اشتاین بک
آوانامه
4
(191)
سرگرم‌کننده 🧩 (4)
70,000
تومان