0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 2

معرفی، خرید و دانلود کتاب تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 2

از ارسطو تا آگوستین
نویسنده:
دیوید فورلی
درباره تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 2
اخلاق نیکوماخوس شامل ده «کتاب» است، در حالی‌که اخلاق یودیموس هشت «کتاب» را در برمی‌گیرد. عجیب این‌که این دو، کتاب‌های مشترکی دارند: کتاب‌های چهار تا شش از اخلاق یودیموس، با کتاب‌های پنج تا هفت از اخلاق نیکوماخوس یکسان‌اند. در میان پژوهشگران بر سر این‌که این کتاب‌های مشترک واقعاً متعلق به کدام‌یک هستند اختلاف نظر وجود دارد. این اختلاف ادامه‌دار است، اما عقیده‌ای که بیشتر طرف‌دار دارد این است که برپایه‌ی مطالعه درباره‌ی بحثی که ارسطو راجع به لذت در این‌ کتاب‌های مشترک می‌کند، این کتاب‌ها باید به اخلاق یودیموس تعلق داشته باشند. کتابی که به طور سنتی در کنار دیگر کتب ارسطو بیشتر مطالعه شده، اخلاق نیکوماخوس است و به همین دلیل ما هم بر همین کتاب متمرکز خواهیم بود. اما خوانندگان جدی ارسطو نباید از اخلاق یودیموس هم غفلت ورزند. تفاوت‌های این کتاب با اخلاق نیکوماخوس ظریف و جالب‌اند، و اگر اخلاق یودیموس قدیمی‌تر باشد، حتا می‌تواند نشان ‌دهد که اندیشه‌ی اخلاقی ارسطو چگونه تحول یافته است. تفاوت میان این دو اثر هر چه باشد، نمی‌توان انکار کرد که اخلاق نیکوماخوس چه از لحاظ تاریخی و چه از نقطه‌نظر فلسفه‌ی اخلاق معاصر، یکی از مهم‌ترین کتاب‌های اخلاقی است که تاکنون نوشته شده. ارسطو در اتاقی درس می‌داد که در آن میزی سه‌پایه، نیمکت‌های چوبی، یک تخته‌ی سفید، و یک کره‌ی برنزی از جهان قرار داشت. بر دیوارها فهرستی از فضایل و رذایل و تصاویری از سقراط نسب شده بود. دانشجویان او در درجه‌ی اول از مردان جوانی تشکیل می‌شدند که بیشتر از خانواده‌های طبقات پایین می‌آمدند و احتمالاً به دنبال دست یافتن به شغلی بودند که دست‌کم تا حدی سیاسی باشد. می‌توان بااطمینان گفت که ارسطو همین‌طور که از روی یادداشت‌های خود می‌خواند، برخی نکات خاص را، شاید در پاسخ به پرسش‌های مخاطبان، تفصیل می‌داد. سبکی که ما اکنون با آن به اخلاق نیکوماخوسی می‌پردازیم، سبکی است که در اغلب پژوهش‌های ارسطویی تاکنون مورد توجه بوده و هنوز هم مورد توجه است، یعنی تفسیر خالص هر آن‌چه که ارسطو گفته است. اما در چند دهه‌ی اخیر به طور خاص، دیدگاه‌های ارسطو همچون مبنای اخلاق مدرن‌ِ مبتنی بر فضیلت مورد توجه بوده است. مخاطبان ارسطو احتمالاً می‌توانستند به نسبت معمولِ آتنیان قرن چهارم آدم‌های بهتری باشند، و اخلاق نیکوماخوس هم به‌وضوح حاوی نکاتی عملی است. به‌قطع می‌توان دانست که این کتاب اثری انسان‌شناسانه نیست، و از همین‌رو با مطالعه‌ی آن نمی‌توان به فهم اخلاق مرسوم در زمانه‌ی آن امید داشت. ارسطو مانند پیشینیانش، سقراط و افلاطون، بر این باور بود که وجوه خاصی از آن اخلاق مرسوم عمیقاً نادرست است. ارسطو امید داشت که خوانندگان اخلاق نیکوماخوس را عملاً و نظراً ترغیب کند: «مطالعه‌ی حاضر، مانند سایر مطالعات، برای اهداف نظری نیست، زیرا پاسخ به این پرسش که فضیلت چیست، فایده‌ای ندارد، مگر بخواهیم انسان‌های خوبی باشیم».

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
6.۷۲ مگابایت
تعداد صفحات
823 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۷:۲۶:۰۰
نویسندهدیوید فورلی
مترجمعلی معظمی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
"From Aristotle to Augustine"
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۲/۲۴
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
146,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶.۷۲ مگابایت
۸۲۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
69 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب به نحو تخصصی‌ ترجمه نشده، ترجمه‌ی بدی نیست اما اگر بخواهید کار جدی بکنید، با این ترجمه دچار مشکل می‌شوید، چرا که معادل‌های مناسبی بکار نرفته یا اشاره نشده که ترجمه‌ی لغتی را متناظر با چه لغتی بکار گرفته. البته مترجم چند جایی چنین کرده. همچنین به نظر مترجم واحد نبوده و مترجمانی بودند.

5

مجموعه تاریخ فلسفه راتلج مجموعه خیلی خوبیه برای آشنایی و حتی افزایش آگاهی فلسفی ، مباحثش نه اونقدر سخته که نشه فهمید نه اونقدر سطحیه که اطلاعات اولیه باشه ، هر فصلشم متخصص اون موضوع نوشته خلاصه که #کتاب_بعدی_من این جلده ،قبلا چند جلدشو خوندم

5

بهترین کتاب فارسی برای مطالعه تاریخ فلسفه غرب همین مجموعه راتلج است. با ترجمه‌های خوب و نویسندگانی خوبتر که همگی متخصص حوزه خودشان هستند.

5

این مجموعه عالیه البته درباره فیلسوفان یونانی کتاب &#۳۴;متفکران یونانی&#۳۴; از تئودور گمپرتز خیلی کامل تر و بهتر هست

4

کتاب بسیار مهم و و دانستن این دوره برای علاقمندان فلسفه ضروری است

1

تاریخ وفات ارسطو ۳۲۲ پیش از میلاد است، نه ۳۷۶ !

5

این ترجمه بهتره یا ترجمه انتشارات حکمت؟

5

خیلی گرونه خب

5

good

4.4
(13)
184,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 2
تاریخ فلسفه ی راتلج جلد 2
از ارسطو تا آگوستین
نشر چشمه
4.4
(13)
184,000
تومان