0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اعلامیه استقلال آمریکا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا

نویسنده:
دان ناردو
درباره اعلامیه استقلال آمریکا

هنگامی که توماس جفرسون اعلامیه‌ی استقلال آمریکا را می‌نوشت سه اصل مهم و اساسی را به عنوان حق مسلم هر فردی در نظر گرفت. «زندگی، آزادی و جست و جوی خوشبختی» این سه اصل که به نوعی پایه‌های قوانین مدنی آمریکا هستند تا امروز پایدار مانده‌اند. خواندن این کتاب خواننده را با جنبه‌ی دیگری از قوانین اجتماعی و مدنی آمریکا آشنا می‌کند. ‌

درباره‌ی کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا اثر دان ناردو

کتاب اعلامیه استقلال آمریکا نوشته دان ناردو برای نخستین بار در سال 1999 منتشر شد. نسخه فیزیکی این کتاب توسط انتشارات ققنوس و نسخه‌ی صوتی این کتاب را انتشارات آوانامه منتشر کرده است. انتشارات آوانامه درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «در اواخر عصر روشنگری کشورهای بزرگ و سلطه‌گر شاهد تحولی بودند که برایشان ناخوشایند بود. تحول عظیم استقلال‌خواهی و جدایی کشورهای تحت سلطه برای رهایی از جنگال استبداد و آزادی از بند ظلم باعث سر برآوردن کشوری‌های نوظهوری شد که ایالت متحده آمریکا یکی از آن‌ها است. در سال 1776، سیزده مستعمره‌نشین برای جدایی از بریتانیای کبیر بیانیه‌ای را تنظیم و آن را به تصویب گنگره‌ای قاره‌ای می‌رسانند و بدین ترتیب استقلال خود را اعلام می‌کنند. در پیش نویس این اعلامیه از افرادی چون: بنجامین فرانکلین، آبراهام لینکلن، راجر شرمن و ... می‌توان نام برد.»

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا

کتاب اعلامیه استقلال آمریکا در شش فصل نوشته شده است.

فصل اول: سواستفاده بریتانیا از مهاجرنشین‌های آمریکایی‌اش

فصل دوم: تصمیم به اعلام استقلال

فصل سوم: جفرسون اعلامیه را می‌نویسد

فصل چهارم: بازنگری و تصویب اعلامیه

فصل پنجم: جنگ برای به اجرا درآوردن اعلامیه

فصل ششم: اعلامیه الهام بخش گونه‌ای انقلاب گسترده‌تر می‌شود

‌درباره‌ی دان ناردو نویسنده‌ی کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا

دان ناردو نویسنده، تاریخ‌دان و آهنگساز آمریکایی است. او در سال 1947 در ایالت میزوری آمریکا به دنیا آمد. اغلب نوشته‌های تاریخی دان ناردو برای گروه سنی کودک و نوجوان مناسب است.  او داستان‌ها و اتفاقات پیچیده‌ی و سخت تاریخی را به زبانی ساده بازگو می‌کند و آن را در قالب قصه‌های خواندنی برای کودکان و نوجوانان شرح می‌دهد. او از دوران کودکی علاقه‌ی زیادی به نویسندگی، موسیقی و تاریخ داشت و تحصیلات خود را در رشته‌ی تاریخ ادامه داد. دان ناردو در این دوران از موسیقی غافل نبود و اهنگسازی را آموخت و در اجراهای متعددی به عنوان نوازنده حضور داشت. اگرچه او اشتیاق و توانایی زیادی برای نوشتن داشت اما نویسندگی را تا سال 1980 تجربه نکرده بود. او با نگارش چند فصل تاریخ برای کتاب درسی این شانس را پیدا کرد که از سوی ناشران متعدد پیشنهاد برای چاپ کتاب دریافت کند. به این ترتیب او توانست تاریخ را از دوران باستان، از تمد مصر و یونان و هند گرفته تا دوران معصر به صورت چکیده و مختصر شرح دهد. او در سال 1990 عضو انجمن تاریخ‎دانان باستان شد. آثار دان ناردو به زبان‌های گوناگونی ترجمه شده است و قلم او در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا به فارسی

مهدی حقیقتخواه مترجم توانا و پرکار ایرانی در حوزه‌ی تاریخ، متولد سال 1327 است. او تاکنون با برگرداندن بیش‌از بیست کتاب تخصصی تاریخ به فارسی کارنامه‌ی ادبی پرباری را برای خود درست کرده است. او مترجم تخصصی مجموعه‌ی کتاب‌های «تاریخ جهان» است. این مجموعه‌ی بیست و پنج جلدی می‌کوشد تا اندیشه‌های تاثیرگذار در زمینه‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در گستره‌ی متنوعی از نقاط مختلف جهان از تمدن‌های قدیمی مانند مصر تا زمان معاصر را در اختیار علاقمندان قرار دهد.

انتشارات آوانامه کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا را خواند؟

دان ناردو نویسنده‌ی کتاب اعلامیه استقلال آمریکا درباره‌ی این کتاب می‌نویسد: «اعلامیه استقلال آمریکا از آن دسته اسنادی است که پیامد‌ها و تاثیرهای گوناگونی داشته و در تمامی طول سالیانی که از تصویب آن می‌گذرد مورد توجه بسیاری از محققان، به ویژه محققان غربی، بوده است. کتاب حاضر نیز در فهرست آثاری قرار می‌گرد که از نگاه مولف غربی به این پدیده پرداخته‌اند و صرفا منعکس‌کننده نطرات غربی‌ها در مورد اعلامیه استقلال آمریکاست.»

  • کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.
  • کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی اعلامیه استقلال آمریکا را اکرم پریمون به‌عهده داشته‌است
  • کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع تاریخ را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا می‌شنوید

هنگامی که در جریان رویدادهای انسانی، برای مردمی این ضرورت پیش می‌آید که ارتباطات سیاسی که آنان را به یکدیگر مرتبط می‌سازد از هم بگسلند، و در میان قدرت‌های روی زمین، جایگاهی جدا و برابر را که «قانون طبیعت» و «خدای طبیعت» آن را مجاز می‌دانند بدست آورند، احترام شایسته به عقاید بشری ایجاب می‌کند تا دلایلی را که آنان را وادار به این جدایی می‌کند اعلام دارند. ما این حقایق را که همه افراد بشر یکسان آفریده شده‌اند، که خالق آنان حقوق لاینفک ویژه‌ای به آن‌ها بخشیده است، که حق زندگی، آزادی و جستجوی خوشبختی از جمله این حقوق است که برای حفظ این حقوق، دولت‌ها در میان مردم تشکیل شده‌اند، و قدرت خود را از رضایت کسانی که تحت حکومت‌شان هستند کسب می‌کنند، که هر زمان نوعی از حکومت که این اهداف را تخریب کند، این حق مردم است تا آن حکومت را تغییر دهند یا سرنگون کند، و بجای آن دولت جدیدی بنشانند، و پایه‌های آن را بر اصولی بنا نهند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی اعلامیه استقلال آمریکا اثر دان ناردو  بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
268.۹۸ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۵۲:۴۱
نویسندهدان ناردو
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۱۰/۱۵
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۸.۹۸ مگابایت
۰۴:۵۲:۴۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
57 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

این کتاب موجب درک و فهم عمیق تر فرهنگ و تاریخ مردم آمریکا خواهد شد.و میتواند نمونه ای برای فهم چالشهای اجتماعی باشد.کمک میکند تا منتظر یک معجزه برای اصلاح جامعه توسط یک نفر نباشیم.و بدانیم که زمان ، زمامداران و مردم فهیم و پیشرو میتوانند با هم پیش بروند. شنیدن این کتاب را توصیه میکنم.

4

حکایت انقلابی بر حق که سکان داران امروز آن شبیه ترین دولت ها به دولت بریتانیای کبیر شده که بر ضد آن قیام کرده بود ! کتابی بسیار خوب و خواندنی با روایتگری شایسته

5

بسیار عالی و واجب برای هر شهروند دغدغه‌مند. روای هم معمولی بود. پیشنهاد: با سرعت ۱.۲ گوش کنید.

5

بسی بسیار زیاد لذت بردیم

5

اوانامه عالی

5

بسیار لذت بخش است

4.4
(7)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
اعلامیه استقلال آمریکا
اعلامیه استقلال آمریکا
مجموعه تاریخ ۴۵

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اعلامیه استقلال آمریکا
اعلامیه استقلال آمریکا
دان ناردو
آوانامه
4.4
(7)
70,000
تومان