0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خانه پزشک

معرفی، خرید و دانلود کتاب خانه پزشک

نویسنده:
آن بیتی
درباره خانه پزشک
آن‌ بیتی استاد مسلم خلق شخصیت‌هایی است که درگیر انطباق خود با ارزش‌های نسل بعد از خودشان هستند. قهرمان‌های او اغلب آدم‌هایی منفعل و سرد هستند که نمی‌توانند از مشکلات‌شان خلاص شوند. بیتی متولد ۱۹۴۷ در امریکاست، شاید برای رشد در این برهه‌ی تاریخی و مرحله‌ی گذار است که توصیف روابط معمولِ نسل دهه‌ی ۶۰ و ۷۰؛ آثار طلاق، آزادی‌های جنسی و بی‌هدفی نسل جوان دست‌مایه‌ی اغلب داستان‌هایش می‌شود. بااین‌حال بعدها او دایره‌ی خلق شخصیت‌هایش را گسترده‌تر کرد، ولی لحن صمیمانه و کنایه‌آمیزش همچنان سرجای خود بود. در آثاری که در دهه‌ی ۹۰ میلادی چاپ کرد، توجهش باز به همین نسل بود که سن‌شان بیشتر شده بود ولی شادتر نبودند. در این دوره از احساساتی عمیق‌تر نوشت و به بحران‌های میان‌سالی و بیگانگی از خود و تزلزل در روابط و زندگی پرداخت. بسیاری سبک عاری از پیچیدگی بیتی را یادآور مینیمالیسم ارنست همینگوی می‌دانند؛ جمله‌هایی ساده و کوتاه و معمولاً در زمان حال، بی‌گذشته و آینده. جان آپدایک در تعریف از بیتی، خطاب به او می‌گوید: «تو می‌دانی چه‌طور داستانی کاملاً متفاوت با همه‌ی داستان‌های دیگر بنویسی.» بیتی کتاب خانه‌ی پزشک را در ۲۰۰۲ نوشت. خانه‌ی پزشک روایت آثار منفی پدری منفور و مادری الکلی بر فرزندان‌شان است. داستانی ساده که در سه بخش تعریف می‌شود. راوی هر بخش، یکی از اعضای این خانواده‌ی چهارنفری است. خواهر و برادر از پدر آزارگر و مادر الکلی خود می‌گویند و از روابط‌شان برای سَر کردن در چنین شرایطی و از زندگی فعلی‌شان که هنوز دست‌خوش حوادث گذشته است. در هر بخش درکی نسبت به هر راوی و سه شخصیت دیگر به دست می‌آید. خواننده در طول داستان با مشکلات شخصیتی و ترس‌ها و نقصان‌ها و پریشانی‌های هر کدام از شخصیت‌ها آشنا می‌شود و درعین‌حال ریشه‌ی این رفتارها را در کودکی و گذشته‌ی آن‌ها می‌یابد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۶ مگابایت
تعداد صفحات
237 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۵۴:۰۰
نویسندهآن بیتی
مترجم شیرین ملک فاضلی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۶ مگابایت
۲۳۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب خیلی خوبی بود. نویسنده تمام جزئیات رو در نظر گرفته. برای من از همه جالبتر بعد روانشناسی داستان بود. در مجموع کتاب خیلی خوبی هست و ارزش خرید رو داره

5

لطفا مشخص کنید که امتیاز هر کتاب از چند رأی است.

4

کتاب خوبیه، ارزش خوندن داره، مخصوصا واسه اونایی که خیلی کتاب خوندن و حالا دنبال کتابی میگردن که چیز تازه ای واسه گفتن داشته باشه!

4

کتاب خیلی خوبیه. بعد روانشناسانه داستان جالب و اموزندس. فقط ترجمه بعضی از جمله ها فهمشون رو مشکل میکنه. خیلی سلیس نیستن

5

ارزش خوندنش، زیاده..کتاب خیلی خوبی بود

3

اما سر و تهش خوب نبود. بد هم تموم شد.

4.5
(11)
53,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خانه پزشک
خانه پزشک
آن بیتی
نشر چشمه
4.5
(11)
53,000
تومان