0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نیوتون و گرانش

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی نیوتون و گرانش

نویسنده:
پل استراترن
درباره نیوتون و گرانش

«نیوتون را می‌توان صاحب زیباترین ذهنی دانست که بشریت تاکنون به باور آورده است. شکسپیر زبان را چنان به کار گرفت که هیچ‌کس دیگری از پس آن کار برنیامد، شخصیت ناپلئون نزد کس دیگری یافت نشد اما هیچ‌کس در هیچ زمانی دامنه‌های فهم بشری را مانند نیوتون تا این میزان گستردگی نبخشیده است. کارهای او نمایانگر پیشرفتی دگرگون ساز در اندیشه و تفکر ماست که جهشی عظیم را برای آدمی رقم‌زده است» این جملاتی است که در آغاز کتاب نیوتن و گرانش می‌شنویم. پل استراترن نویسنده‌ی کتاب‌های مشهور «اینشتین و نسبیت» و «هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها» در نیوتون و گرانش یکی از بزرگ‌ترین اندیشمندان و دانشمندان تاریخ بشر را به تصویر کشیده است.

درباره اسحاق نیوتون، نابغه تاریخ فیزیک

اسحاق نیوتون (Isac Newton) فیزیکدان، ریاضی‌دان و ستاره‌شناس مشهور انگلیسی متولد 1643 است. پدرش سه ماه پیش از تولد از دست داد و مادرش او را به‌تنهایی بزرگ کرد. زمانه‌ی کودکی او در انگلستان با جنگ‌های داخلی و ناآرامی‌های مختلفی همراه بود که روی زندگی او نیز تأثیرات مهمی گذاشت.

اسحاق نیوتون در دانشگاه کمبریج درس‌خوانده است، او در سال‌های تحصیل در این دانشگاه برای پرداخت شهریه‌اش کارهایی مانند نظافت و پیشخدمتی انجام می‌داد. نیوتون پس از پایان تحصیلش در رشته‌ی علوم طبیعی در کمبریج قصد تحصیل در کالج ترینیتی را داشت که به دلیل شیوع بیماری در انگلستان دانشگاه‌ها تعطیل شدند و در نتیجه نیوتون مطالعاتش را شخصاً ادامه داد.

او مهم‌ترین اثر خود یعنی «اصول ریاضی فلسفه طبیعی» را سال 1687 نوشت و مفهوم عمومی گرانش را در آن بیان کرد ساده‌ترین بیان گرانش نیوتونی به این صورت است که: نیروی گرانش میان دو جسم با فاصله‌ی میان آن‌ها ارتباط معکوس دارد. او با بیان این قانون و همچنین مکانیک کلاسیکی که حرکت اجسام را توضیح می‌داد دانش را متحول کرد. او در بسیاری از زمینه‌های فیزیک نظریه‌های پیشگام و جالب‌توجهی دارد و نامش با انقلاب علمی در اروپا گره‌خورده است.

اسحاق نیوتون عضو انجمن سلطنتی انگلستان بود. او سال 1696 رئیس ضرابخانه‌ی سلطنتی شد و در نهایت نیز به لقب شوالیه (سر) دست پیدا کرد. او در سال 1727 درگذشت.

‌درباره‌ی کتاب نیوتون و گرانش اثر پل استراترن

نیوتون و گرانش در حقیقت بخشی از کتاب «شش نظریه‌ای که جهان را تغییر داد» است که در آن به 6 نظریه‌ی مهم دنیای فیزیک پرداخته‌شده است. یکی از این نظریات نیوتن و گرانش است که به شرح شکل‌گیری نظریه‌ی گرانش پرداخته است. در این کتاب استراترن مسیری که نیوتن تا فرمول‌بندی نظریه‌اش پیمود را بیان کرده است، با مطالعه‌ی این کتاب هرکسی می‌تواند با مسیر شگفت‌انگیز پیشرفت دانش آشنا شود. استراترن همچنین تک‌تک آثار نیوتون را بررسی کرده و از تأثیر دانش او بر علم امروز حرف زده است. او در قسمت آخر نیز یک سری از گفته‌های اسحاق نیوتون را آورده است. کتاب‌های استراترن در سراسر جهان با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است و افراد بسیاری را با دنیای علم آشتی داده است.

‌درباره‌ی پل استراترن نویسنده‌ی کتاب نیوتون و گرانش

پل استراترن (paul strathern) نویسنده‌ی اتریشی- اسکاتلندی است. او سال 1940 در لندن به دنیا آمد و در کالج ترینیتی درس خواند. او مدتی در یک ناوگان دریایی فعالیت می‌کرد و بسیاری از نقاط جهان را هم دیده است.

او از دهه‌ی هفتاد قرن گذشته نویسندگی را آغاز کرد و آثار زیادی از جمله مجموعه کتاب‌های «فیلسوفان در نود دقیقه» است. او در این مجموعه، کتاب‌های کوچکی درباره‌ی فیلسوفانی چون دکارت، اسپینوزا، کانت، نیچه، ارسطو نوشته است که حاوی مطالب جالبی است. همراه هر جلد از این مجموعه نسخه‌ی صوتی 90 دقیقه‌ای این کتاب‌ها نیز وجود دارد.

از جمله آثار دیگر این نویسنده می‌توان به مجموعه‌ی «ایده‌ی بزرگ: دانشمندانی که جهان را تغییر دادند» اشاره کرد. کتاب‌های هاوکینگ و سیاه‌چاله‌ها و اینشتین و نسبیت از کتاب‌های این مجموعه‌اند. پل استراترن در حال حاضر استاد فلسفه و ریاضیات در دانشگاه کینگستون است.

ترجمه‌ی کتاب نیوتون و گرانش به فارسی

پل استراترن در طی سال‌های گذشته آثار زیادی در زمینه‌ی ترویج علم نوشته است که در مخاطبان در سراسر جهان از آن‌ها استقبال کرده‌اند. انتشارات مازیار ناشری است که در این سال‌ها آثار استراترن را در ایران منتشر کرده است. این ناشر کتاب نیوتون و گرانش را نیز وارد بازار کتاب ایران کرده است. انتشارات آوا نامه کتاب صوتی نیوتون و گرانش را با ترجمه‌ی بهرام معلمی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب نیوتون و گرانش را خواند؟

نیوتون و گرانش کتاب جذابی است، این کتاب یک کشف علمی مهم که باعث شد در آینده بسیاری از رؤیاهای بشر به واقعیت تبدیل شود را روایت کرده است. استراترن به زبانی جذاب و شیوا تلاش کرده است پلی میان جهان دانشمندان و آدم‌های کنجکاو باشد. کتاب نیوتون و گرانش ما را با مسیر کشفی آشنا می‌کند که بسیار جلوتر از زمانش بود و یکی از زیباترین ذهن‌های تاریخ بشر را موشکافی می‌کند. کتاب نیوتن و گرانش برای تمام علاقه‌مندان به دانش، از جمله نوجوانانی که تصمیم دارند مسیر زندگی‌شان را مشخص کنند کتاب جالبی است. خواندن کتاب نیوتون و گرانش به ما اجازه می‌دهد به خدمات علم پی ببریم و بفهمیم یک ذهن زیبا چگونه توانسته است به آسان‌تر شدن زندگی نسل‌‎های بشر کمک کند.

کتاب نیوتون و گرانش در دسته‌ی کتاب‌های علمی قرار دارد.

کتاب نیوتون و گرانش مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی نیوتون و گرانش را اکرم پریمون به عهده داشته است.

کتاب نیوتون و گرانش حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع علمی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب نیوتون و گرانش اثر پل استراترن بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی علمی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
143.۰۶ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۳۵:۱۹
نویسندهپل استراترن
مترجمبهرام معلمی
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۴۳.۰۶ مگابایت
۰۲:۳۵:۱۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.2
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
تلخ ☕️ (1)
5
ستاره
20 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
60 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

عالیی

1
تلخ ☕️

بد

2.2
(5)
تلخ ☕️ (1)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نیوتون و گرانش
نیوتون و گرانش
پل استراترن
آوانامه
2.2
(5)
تلخ ☕️ (1)
48,000
تومان