0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
غرور

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی غرور

هفت گناه کبیره
درباره غرور

غرور جریحه‌دار شده، غرور کاذب، غرور از دست رفته، غرور پدرانه، غرور مادرانه، همه انواعی از غرور هستند که هر روز با آن‌ها سروکار داریم. «مایکل اریک دایسون» در این کتاب سعی کرده ضمن پایبندی به متون مذهبی و مقدس، جلوه‌ها و مصداق‌های غرور را از دل زندگی مدرن انسان‌ها بیرون بکشد و آن را به شکلی متفاوت بازتاب دهد. نمونه‌هایی که از غرور و خودپرستی در این کتاب می‌شنویم، چیزهایی هستند که در همین دوران و برای آدم‌های واقعی اتفاق افتاده‌اند. مطالب این کتاب، حتی به‌روزترین مسائل بشر مانند نژادپرستی، جنگ، حقوق مدنی، قحطی و مبارزات حقوق بشر را از منظر غرور به چالش می‌کشد. کتاب صوتی غرور با ترجمه‌روان و خوش‌خوان «مهین خالصی» در سال 96 در انتشارات ققنوس منتشر شده و انتشارات آوانامه، نسخه‌ی صوتی آن را با صدای «محسن زرآبادی پور» منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی غرور

کتاب صوتی غرور یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی «هفت گناه کبیره» و بخشی از خطابه و مجموعه‌ای است که با مشارکت کتابخانه‌ی عمومی نیویورک و انتشارات دانشگاه آکسفورد در این زمینه‌ چاپ شده است. این کتاب مانند دعوت‌نامه‌ای است که در آن از نویسندگان و محققان دعوت شده تا طرز نگرش و درک ما از شر و گناهان کبیره را بررسی کنند. این هفت گناه در جلدهای مجزا مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در این مجموعه کتاب‌ها، هر یک از نویسندگان بر آن بوده‌اند تا از طریق یافته‌های پیشین و معاصر، به کشف تاثیر چالش‌های ادراکی و عملی‌ای بپردازند که هر یک از گناهان کبیره بر معنویت، اخلاق و زندگی روزمره‌ی می‌گذارند.

مفهوم هفت گناه کبیره به شکلی که ما امروز می‌شناسیم، در کتاب مقدس نیامده است. به نظر می‌رسد اولین فهرست گناهان را کشیشی به نام «اواگریس پونتوسی» و پس از او افرادی دیگر در قرن چهارم دسته‌بندی کرده‌اند. در قرن ششم اسقف اعظم «گرگوری» فهرست مدون‌تری از این هفت گناه کبیره گردآوری کرد. این گناهان براساس میزان شدت و تاثیرات مخربی که بر روح و روان می‌گذاشتند، درجه‌بندی شده بودند و اعتقاد براین بود که این هفت گناه، ریشه و مبنای سایر گناهان انسان هستند.

گناهان کبیره امروز به ترتیب تکبر، طمع، بی‌بندوباری، حید، شکمبارگی، غضب و تن‌پروی شناخته می‌شوند. جمعی از بزرگان مسیحی در مقابل این گناهان فضیلت‌هایی را هم مشخص کردند که به ترتیب شامل پروا، اعتدال، عدالت، شکیبایی، ایمان، امید و احسان می‌شود. گناهان کبیره در دوران قرون وسطی الهام‌بخش نویسندگان قرون وسطی و رنسانس مانند «دانته»، «چاسر» و «اسپنسر» بودند. دامنه‌ی نفوذ این گناهان حتی به نقاشی، کنده‌کاری و مجسمه‌سازی هم رسید.

از میان همه‌ی گناهان کبیره، خیلی از صاحب‌نظران هم‌چنان درباره‌ی این موضوع که آیا اصلا غرور گناه محسوب می‌شود یا نه، بحث دارند. در واقع این غرور است که باعث می‌شود انسان برای رشد کردن و رسیدن به برتری ترقی کند و به تعالی برسد. اما اگر غرور را گناه در نظر بگیریم، بی‌تردید گناهی معمولی نیست و ریشه‌های آن خیلی پیچیده‌تر از سایر گناهان خواهد بود. چیزی که مسلم است، این است که مساله‌ای مانند غرور، نظریه‌های فضیلت و رذیلت را در ذهن ما با شدت هر چه تمام‌تر به چالش می‌کشد. بنابراین در برخورد با مسائل پیچیده‌ای مانند نژاد، مذهب، و ملیت، غرور اصلا موضوع ساده‌ای به شمار نمی‌رود. و این همان چیزی است که نویسنده قصد دارد در این کتاب به نتیجه‌ی مشخص و روشنی درباره‌ی آن برسد.

در بخشی از کتاب صوتی غرور می‌شنویم

غرور قومی تاریخی پیچیده دارد. مثلا، غرور ایرلندی و غرور ایتالیایی، گرچه زمانی منفور بودند، حالا به شدت پذیرفته شده‌اند. غرور ایربندی می‌تواند هر کسی را که آرزوی‌اش را دارد، روزی ایرلندی کند.

غرور سیاه برای پذیرفته شدن مسیر دشوارتری در پیش داشته و در گتوهای نژادی قرنطینه بوده است. به نظر می‌آید غرور سیاهان فردیتی تنگ‌نظرانه دارد. موضوع نژاد سیاه ادامه می‌یابد تا احساسات به شدت ضدونقیض را در ملت بیدار کند، و هویت نژاد سیاه صرف‌نظر از این که نامتعارف یا درخشان باشد، هیچ وقت نمی‌تواند به طور کامل از شر لکه‌ی ننگ‌اش خلاص شود.

اگر غرور سیاهان، حداقل در صحنه‌ی آمریکا، به گونه‌‌ی اجتناب‌ناپذیری خاص باشد، تجسم اخیر غرور سفیدها، هنگامی که بتوان آن را اين گونه تعریف کرد، نیرویی نافذ و فراگیر و فوق‌العاده بی‌شکل به شمار می‌رود. بدون شک، غرور سفیدها، که فقط برای این وجود دارد که چوب لای چرخ غیرسفیدپوستان بگذارد، در گذشته‌ای تبعیض‌آمیز با آغوش باز پذیرفته شد تا شرارت های منتسب به هویت‌های بومی يا سیاهپوست را به باد انتقاد بگیرد. امروزه این حالت وقتی شعله‌ور می‌شود که انجمن ملی ارتقای سفیدپوستان، منافع اقلیت‌ها را بزرگ جلوه می‌دهد تا حرمت ظاهرا متزلزل سفیدپوستان را بالا ببرد. با این همه دیگر چنین گروه‌هایی در بین سفیدپوستان خیلی محبوب نیستند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
217.۴۰ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۵۷:۱۰
نویسنده مایکل اریک دایسون
مترجممهین خالصی
راوی محسن زرآبادی پور
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۱۲
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۱۷.۴۰ مگابایت
۰۳:۵۷:۱۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.3
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
50 ٪
1
ستاره
25 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

اصلا به گناه کبیره ارتباطی ندارد و بررسی مشکلات سیاهان امریکاست. گوینده خوب بود اما کتاب جذابیتی نداشت

1

کتاب جذابی نیست و چیزی نیست که بخوای به کسی پیشنهاد کنی بخونه

2.3
(4)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
غرور
غرور
هفت گناه کبیره

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
غرور
غرور
هفت گناه کبیره
آوانامه
2.3
(4)
58,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر