0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در دنیای تو ساعت چند است؟
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب در دنیای تو ساعت چند است؟

ناشر:
گیلگمش
درباره در دنیای تو ساعت چند است؟
داستان من فرق می‌کند. من ناخواسته پناه‌گاهم را نه آن‌سوی دنیا، که در رشت پیدا کردم و در تمام این سال‌ها هر وقت دنبال امنیت و آرامش روحی می‌گشتم، یا احوالم به‌هم می‌ریخت، راهیِ رشت می‌شدم. این مهاجرتِ من، پناهندگی من بود و دوگانه‌ی پاریس ـ رشت این فیلم هم از همین ‌جا می‌آید. البته حالا بعد از ساختن این فیلم ارتباطم با رشت عوض شده. نمی‌دانم، دیگر سخت است که به چهره‌اش نگاه کنم. انگار میان ما رازی بود که من به همه گفتم و همه‌چیز عوض شد. با دیدن تابلوهای ادگار دگا مجذوب ایده‌ی پنهان‌بودن چهره‌ی زن شدم. نسخه‌ای از مجموعه‌نقاشی‌های «مری کاسات در لوورِ» دگا را انتخاب کردیم که پس‌زمینه هم نداشت و این امکان را می‌داد که فیگور محوری زن را در هر فضا و محیطی بازسازی کنیم. چند روز پیش کشف کردم این سیر بیرون آمدن مری کاسات از قاب نقاشی و تبدیل شدنش به زنی واقعی که همچنان چتربه‌دست به مغازه‌ی قاب‌سازی برمی‌گردد، چیزی از مری پاپینز و پریدن آدم‌ها توی فضای نقاشی را هم در خود دارد، که البته از آن چیزهایی است که شاید کسی جز خودم در فیلم حسش نکند!
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۴۸ مگابایت
تعداد صفحات
102 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۴:۰۰
نویسندهصفی یزدانیان
ناشرگیلگمش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۰۶
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
26,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۴۸ مگابایت
۱۰۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
5
ستاره
71 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

روایت از دوست داشتن البته که می تواند مثل خواب و خیال باشد، پر از تناقض و خرده اتفاقات غیرقابل باور. وقتی فیلم را می دیدم، خلق فضا و روایتی شخصی از عشق و البته موسیقی تلفیقی خاطره انگیز پررنگ تر بودند. اصلا چه چیزی برای یک فیلم بهتر از این که طعم صحنه ها و نوای موسیقی اش با هم به یاد آیند؟ اما بعد از خواندن فیلم نامه و نوشته های تکمیلی در کتاب مخصوصا گفتگو با نویسنده، زوایای جدیدی پررنگ می شوند، معنای بازی و کودکی در روایت، جریان به یادآوردنی که نوستالژی را با زندگی پیوند می زند، تغییراتی که بازیگران به روایت وارد کرده اند، آنجا که کارگردان دست از دستکاری بیشتر برمیدارد تا تناقض ها هر طور که می خواهند خود را به بیننده عرضه کنند. و چه چیزی برای یک فیلم نامه و چنین کتابی بهتر از این که بعد از خواندنش علاقه مند شوی تا فیلم را دوباره ببینی؟

5

این کتاب رو عشقم بهم هدیه داده فیلمشو دیدیم تو بغل همدیگه و کتابش رو هدیه داد و من از ذوق دیوانه شدم هم کتاب و هم فیلمش عالیه و پر از عشق عمیق براتون عشق آرزو میکنم شما هم برای من و دلبر آرزوی باهم بودن کنید مهربونا

5

کتاب عالیه . علاوه بر متن کامل فیلم نامه نقد ها و گفت و گو های کارگردان و منتقدین هم توش اومده

5

خیلی خوب بود بخصوص نقدهای توی کتاب.

5

عاشق این فیلمم و کتابش

4.4
(14)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
44,000
٪50
22,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در دنیای تو ساعت چند است؟
٪50
در دنیای تو ساعت چند است؟
صفی یزدانیان
گیلگمش
4.4
(14)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
44,000
٪50
22,000
تومان