0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تمرکز

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تمرکز

درباره تمرکز

«اگر بخواهید برای همه‌ی افراد همه چیز باشید، در نهایت برای هیچ کس، هیچ چیز نمی‌شوید». این پیام اصلی کتاب «تمرکز» است. با درک اسرار قدرت عظیم تمرکز، می‌بینید که زندگی‌تان سمت و سوی دیگری پیدا کرده است. ناممکن‌ها ممکن می‌شود و کارها به‌سرعت و با بهترین کیفیت انجام می‌شود. تا جایی که وقت کافی برای لذت بردن از اوقات فراغت و رسیدگی به امور شخصی را به‌راحتی پیدا خواهید کرد. به‌جرات می‌توان گفت که کتاب تمرکز، تنها کتابی است که روی تمرکز، تمرکز کرده است. هدف اصلی این کتاب نشان دادن نقش تمرکز در زندگی حرفه‌ای و تجاری است. با «مارک ویکتور هانسن» همراه شوید، تا با ساده‌ترین و جدیدترین روش‌های افزایش تمرکز و تاثیرات آن روی زندگی آشنا شوید.

درباره کتاب تمرکز

«تمرکز کلید سودآوری است». همین جمله از هانسن کافی است تا بدانیم، حرف‌های زیادی در این کتاب گفته می‌شود که می‌تواند تغییرات بزرگی در زندگی افراد ایجاد کند. از نظر این نویسنده، تمرکز تنها چالش واقعی در دنیای تجارت است و او هم دقیقا به همین علت است که در اینجا فقط از تمرکز و اثرات آن صحبت می‌کند. هانسن در این کتاب، از همان ابتدا مثل دوستی دلسوز کنارتان می‌نشیند و از هر دری صحبت می‌کند. خاطرات و اتفاقات واقعی که در این کتاب صوتی آمده، باعث می‌شود مخاطب احساس صمیمیت و راحتی بیشتری کند و حتی خودش را در بعضی موقعیت‌های مشابه، تصور کند. هانسن آن‌قدر پیش می‌رود که از همان اول خودش اعتراف می‌کند که تمرکز کردن همیشه کار ساده‌ای نیست. حواس‌پرتی خیلی ساده‌تر و بی‌دردسر است. پس بهانه‌ای ندارید! باید بدانید که تمرکز کردن روی مسائل مختلف، واقعا کار سختی است. درواقع همان‌طور که نویسنده خودش اعتراف می‌کند، چالش واقعی برای ذهن، همان تمرکز کردن است. مغز انسان قابلیت پردازش بسیار بالایی دارد. کوچک‌ترین اتفاق یا حرف در دنیای بیرون، برای مغز مانند داده‌ای جدید است که به‌سرعت کار روی آن را شروع می‌کند. مهم نیست پیش از آن درگیر یک پروژه‌ کاری مهم یا رسیدگی به مسائل شخصی و خانوادگی بوده‌اید. حالا یک پرونده‌ی جدید در مغزتان باز شده که تا آن را تمام نکند، دست بردار نیست. شاید خیلی تلاش کنید تا تمام این پرونده‌ها را با هم پیش ببرید و در پایان روز، چند دستاورد خوب و بزرگ داشته باشید. اما بهتر است باور کنید که شاید چنین روشی در ابتدا خیلی هیجان‌انگیز و کارآمد پیش برود، اما به مرور بسیار فرسایشی می‌شود و مغز حتی قادر نیست کوچک‌ترین کارها را هم با همان کیفیت قبلی انجام دهد. اینجاست که باید به قدرت تمرکز ایمان بیاورید. برای انجام کارها، اولویت‌ها را شناسایی کنید و بعد روی هر کدام تمرکز کنید. وقتی تمرکز می‌کنید درواقع دارید از تمام انرژی خود برای انجام همان کار استفاده می‌کنید. در این کتاب یاد می‌گیرید که هر چیزی که روی آن تمرکز می‌کنید، برشی از تصمیم شما است. در این صورت، شما فقط با همین یک کار طرف هستید و در حال حاضر مسئولیتی برای سایر کارها ندارید.

فرصت‌ها اهمیت چندانی ندارند. کمی عجیب به‌نظر می‌رسد، اما واقعیت دارد. هانسن معتقد است همه‌ی ما به‌اشتباه یاد گرفته‌ایم که مهم‌ترین عامل موفقیت، استفاده از فرصت‌ها است، درحالی که بزرگ‌ترین اشتباه در دنیای تجارت و کسب و کار، همین فرصت‌ها هستند. اگر هم‌زمان، چند فرصت طلایی برایتان اتفاق بیفتد، می‌خواهید همه‌ی آن‌ها را شکار کنید و اینجاست که اولین و بزرگ‌ترین اشتباه را مرتکب شده‌اید. اگر بخواهید از تمام این فرصت‌ها استفاده کنید، تمام آن‌ها را از دست می‌دهید و در پایان می‌بینید که حتی یک فرصت را هم عملی نکرده‌اید. هانسن در این کتاب می‌گوید که به‌نظر می‌رسد، شرکت‌ها در ابتدای کار بسیار متمرکز و هدف‌مند عمل می‌کنند، اما خیلی زود، عدم تمرکز و حواس‌پرتی شروع می‌شود. این که می‌توانید کاری را انجام دهید، دلیل خوبی برای فرصت‌طلبی و انجام کارهای پراکنده نیست. باید اهدافتان را به‌طور متمرکز و هدف‌مند مشخص کنید و با انرژی کافی آن‌ها را عملی کنید.

مارک هانسن در کتاب تمرکز با دلیل و مدرک به شما نشان می‌دهد که افزایش تمرکز باعث سرعت گرفتن کارها می‌شود. خیلی زود خواهید دید که خیلی از آدم‌های مهم و موفق می‌خواهند با شما کار کنند، چون همین حالا هم یک قدم از بقیه جلوتر هستید. شما کارهایتان را نه فقط در کوتاه‌ترین مدت، که با کیفیت مطلوبی انجام می‌دهید. از نظر هانسن، تمرکز مثل نور لیزر کارآمد و دقیق است و عدم تمرکز باعث سرگردانی و درنتیجه، ناکارآمدی می‌شود. برای متحول کردن زندگی کاری، باید در زمان و مکان مناسب، روی موضوع مورد نظرتان تمرکز کنید. می‌بینید که می‌توانید به‌سرعت تصمیم‌تان را بگیرید و بهترین اقدامات را به‌سرعت عملی کنید. درصورتی که به چنین مهارتی دست پیدا کنید، می‌توانید مطمئن باشید که کسب و کارتان هیچ‌وقت کساد نمی‌شود و همیشه یکی از بهترین‌ها خواهید بود. افزایش تمرکز فقط در زمینه‌های کاری و حرفه‌ای زندگی‌تان را متحول نمی‌کند. کافی‌ست روی مسائل و درگیری‌های خانوادگی و شخصی تمرکز کنید تا کاربردی‌ترین و سریع‌ترین راه‌حل به ذهنتان خطور کند. البته روش نادیده گرفتن و «بعدا بهش فکر می‌کنم» هم در این مواقع طرف‌داران زیادی دارد، اما به این شرط که بعدا واقعا به آن فکر کنید و با حواس‌پرتی عمدی، مشکلات کاری و خانوادگی را از چیزی که هست، پیچیده‌تر و دشوارتر نکنید.

درباره نویسنده

مارک ویکتور هانسن، از تاثیرگذارترین چهره‌های دنیای موفقیت و بازاریابی است. او سخنران، مشاور و نویسنده‌ی موفقی است که در تمام جلسات مشاوره و همچنین آثارش از تجربیات شخصی خود صحبت می‌کند. حرف‌های او چیزی فرای تبلیغات پرزرق‌وبرق کتاب‌های موفقیت و کسب و کار است. هانسن حتی در زمینه‌ی تقویت حافظه، دوست‌یابی، ارتباطات، مدیریت، یادگیری، بهره‌وری و معنویت هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. هانسن با همراهی «جک کنفیلد» مجموعه‌ای بی‌نظیر و محبوب به‌نام «سوپ جوجه برای روح» نوشته است. مجله‌ی تایم این مجموعه کتاب را پدیده‌ی انتشاراتی دهه‌ی 90 معرفی کرده است. او آثار مشترک دیگری هم با کنفیلد دارد. «برندگان هرگز نمی‌ترسند»، «عامل علاءالدین»، «قدرت تمرکز» و «101 ایده‌ی برتر» از موفق‌ترین آثار این نویسندگان بزرگ است.

در بخشی از کتاب تمرکز می‌شنویم

کتاب حاضر موفقیت در تجارت را در یک کلمه خلاصه می‌کند. و به‌واقع این تنها کتابی است که روی تمرکز، تمرکز کرده است. طی تجربه‌هایی که در بنانهادن کسب و کار به دست آورده‌ام دریافته‌ام که چند روز که از آغاز کسب و کار تجارت شما نگذشته، عدم تمرکزتان شروع می‌شود. از میان تمام این سال‌ها که بیش از 35 شرکت را تاسیس کردم و در 35 کشور کار انجام داده‌ام، آموخته‌ام که تمرکز تنها چالش در تجارت است و دوست دارم از همین نقطه آغاز کنیم... من یک شرکت خدمات مالی داشتم که در خارج از شهر زوریخ در سوییس فعالیت می‌کرد. چندین ماه پس از راه‌اندازی آن، در جلسه‌ای با مدیران و صاحبان شرکت دور هم جمع شدیم و یکی از آن‌ها گفت «بسیار خب... میخوام این جلسه رو با بحث درباره‌ی توزیع کارت‌های اعتباری آغاز کنم». نگاهی به جمع انداختم و گفتم «کارت اعتباری؟ چرا می‌خوای کارت اعتباری توزیع کنی؟». او گفت «چون ما می‌توانیم». و من در پاسخ گفتم «اگه بار دیگه این عبارت رو بگی، از اینجا خواهم رفت». هیچ‌وقت کاری رو فقط به این دلیل که می‌توانید انجام دهید، انجام ندهید.

کتاب تمرکز را «زینب انوری» به فارسی ترجمه کرده و در اختیار علاقه‌مندان گذاشته است. نقد و بررسی این کتاب، فرصت مطالعه و انتخابی درست را در اختیار شما می‌گذارد. نسخه‌ی صوتی این کتاب، از طریق وب‌سایت فیدیبو و یا اپلیکیشن آن، به‌آسانی قابل خریداری و دانلود است.

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
26.۷۵ مگابایت
مدت زمان
۲۸:۰۵
نویسنده مارک ویکتور هانسن
مترجمزینب انوری
راویمحمد یزدانی
ناشرشادن پژواک
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۸/۰۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶.۷۵ مگابایت
۲۸:۰۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
20 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
40 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کاش در موردش بیشتر توضیح داده بشه ، اینکه مثلا این در مورد مسائل اقتصادی و سود آوری می باشد !

3

مفید بود کلاسه بندی چیزهایی که ظاهرا همه میدونند ولی نمی دونن چگونه از آن بهره بگیرند.

3

اگه راهکاری میداد خیلی بهتر بود

3

خیلی خلاصه بود.

3

خلاصه و مفید

5

خوب بود.

4

خوب بود

4

عالی

5

عالی

3.8
(10)
آموزنده 🦉 (1)
15,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تمرکز
تمرکز
مارک ویکتور هانسن
شادن پژواک
3.8
(10)
آموزنده 🦉 (1)
15,000
تومان