0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
محمود و نگار

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی محمود و نگار

نویسنده:
عزیز نسین
درباره محمود و نگار

بعضی نویسنده‌ها با ادبیات مانند یک رسالت بزرگ اجتماعی برخورد کرده‌اند آن‌ها قلمشان را چون سلاح در دست گرفته‌اند و هر جا بی‌عدالتی، ظلم یا خطایی دیده‌اند از انتقاد فروگذار نکرده‌اند. عزیز نسین نویسنده‌ی طنزپرداز ترک یکی از افرادی است که در سال‌های فعالیتش هیچ‌کس از قلم نیشدارش در امان نبود. او سال‌ها صدای مردم فرودست ترکیه و خاری در چشمان حکومت این کشور بود. خالق داستان‌هایی چون «چاخان» و «پخمه» آثار کم‌نظیری دارد که خواندن و شنیدشان خالی از لطف نیست. محمود و نگار یکی دیگر از مجموعه داستان‌های این نویسنده است که اگر خواندنش را آغاز کنید زمین گذاشتنش آسان نخواهد بود.

‌درباره‌ی کتاب محمود و نگار اثر عزیز نسین

محمود و نگار داستانی است که عزیز نسین سال 1979 نوشته است. در کتاب محمود و نگار این داستان در کنار تعداد دیگری از داستان‌های این نویسنده گردآوری و منتشرشده است. ارسلان فصیحی کار انتخاب و ترجمه‌ی این داستان‌ها از میان آثار پرشمار عزیز نسین را به عهده داشته و انتشارات ققنوس آن را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

عنوان داستان‌های کتاب محمود و نگار به شرح زیر است:

محمود و نگار

درست میشه ایشالا

چپ، راست

شهروندان عزیز

دقیقه‌ی یک زایمان

قهرمان آزادی

قدغن

په نه په، معلومه که میشناسمش

شراکت مزه نمیده

خرابکار

 هرج‌ومرج

اشراف

خرس جنبان

پارله وو فرانسوی

آخ اگر آینده نداشتم

آقای سوت

به‌طرف پرتگاه می‌رویم

خدمت مقام محترم

خلاصه داستان محمود و نگار

داستان محمود و نگار یک داستان ساده‌ی عاشقانه است. داستان پسر جوانی به نام محمود که عاشق نگار دختر همسایه شده است. او داستان عاشقی خود و مشقت‌هایی که سر راهش قرار دارد را با لحنی شیرین و بامزه برای مخاطبش که روزنامه‌نگار است، تعریف می‌کند. محمود آن‌قدر سختی‌هایی که در راه عشق کشیده بزرگ تصور می‌کند که داستان عشقی خود را حتی فراتر از عشاق اسطوره‌ای مانند شیرین و فرهاد می‌داند.

‌درباره‌ی عزیز نسین نویسنده‌ی کتاب محمود و نگار

مهمت نصرت که با نام مستعارش عزیز نسین شناخته می‌شود، سال 1915 در دوان حکومت عثمانی در نزدیکی استانبول به دنیا آمد. او در سیزده‌سالگی همراه خانواده‌اش راهی استانبول شد و تحصیلاتش را در این شهر به پایان رساند. عزیز نسین سپس به مدرسه نظام رفت و پس از فارغ‌التحصیلی مدتی نیز به‌عنوان افسر خدمت کرد؛ اما روحیات عزیز و نسین و ذوق و قریحه‌ی ذاتی‌اش برای نوشتن باعث شد از این شغل کناره بگیرد و نویسندگی را انتخاب کند.

عزیز نسین گرایش‌های سوسیالیستی داشت و برای روزنامه‌های این جناح می‌نوشت. او برای در امان ماندن از دست مأموران امنیت از نام‌های مستعار استفاده می‌کرد. عزیز نسین دراین‌باره گفته است: «با ۲۰۰ نام گوناگون برای روزنامه‌ها می‌نوشتم، از همه‌چیز؛ سرمقاله، گزارش و داستان‌های پلیسی و همین‌که صاحب روزنامه متوجه می‌شد که این نام مستعار مال من است، نام دیگری انتخاب می‌کردم.»

قلم تندوتیز عزیز نسین باعث شده بود او سال‌ها میان زندان و تحریریه در رفت‌وآمد باشد و با اینکه در دهه‌ی 50 میلادی در اوج محبوبیت خود بود و آثارش فروش بالایی داشت، به دلیل ممنوعیت پیاپی فروش کارهایش وضع مالی درستی نداشته باشد. او در این دوران مشاغلی مانند حسابداری، عکاسی و دست‌فروشی را تجربه کرد.

آثار عزیز نسین بسیار متعدد است و از شعر تا داستان کوتاه، نمایش‌نامه و سفرنامه در آثار او یافت می‌شود. از میان مشهورترین آثار این نویسنده که در ایران نیز ترجمه و منتشرشده است می‌توان به کتاب‌های «مگه تو مملکت شما خر نیس»، «دیوانه‌ای بالای بام»، «حیوان را دست‌کم نگیر»، «اینم شد زندگی»، «حرف بزنم یا نزنم» و «ما آدم نمیشیم» را نام برد.

عزیز نسین سال 1995 براثر سکته‌ی قلبی در ازمیر درگذشت.

ترجمه‌ی کتاب محمود و نگار به فارسی

عزیز نسین نویسنده‌ی بسیار محبوبی در ایران است. آثار او از سال‌ها قبل که فعالیتش را آغاز کرد در ایران ترجمه و منتشر می‌شد. افرادی مانند احمد شاملو، صمد بهرنگی و ثمین باغچه‌بان بسیاری از آثار او را به فارسی برگردانده‌اند. آثار عزیز نسین در ایران نیز مانند ترکیه برای مدت‌ها منتشر نمی‌شد. در سال‌های اخیر تعدادی از کتاب‌های این طنزپرداز مشهور دوباره به فارسی ترجمه‌شده و در دسترس مخاطب ایرانی قرارگرفته است.

انتشارات آوا نامه کتاب صوتی محمود و نگار را با ترجمه‌ی ارسلان فصیحی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب محمود و نگار را خواند؟

حرف عزیز نسین حرف مردم معمولی جامعه است. او در داستان‌هایش ساده‌ترین مشکلات مردم را بیان می‌کند و حرف‌هایی می‌زند که بیشتر اقشار جامعه، به‌خصوص اقشار کم‌درآمد آن را با تمام وجودشان حس کرده‌اند. شباهت‌های فرهنگی مردم ایران و ترکیه باعث شده است آثار او برای مخاطب ایرانی هم ملموس باشد به‌طوری‌که شاید اگر نام نویسنده را حذف کنیم احتمالاً خیلی‌ها متوجه نخواهند شد این داستان‌ها مربوط به سرزمین دیگری است. مجموعه داستان محمود و نگار نیز یکی از مجموعه‌هایی است که با لحنی طنز و البته پر نیش و کنایه از مشکلات مردم سخن گفته است. محمود و نگار کتابی است که شنیدنش علاوه بر لذت ادبی تلنگری هم برای شنوده به شمار می‌رود. این کتاب را باید خواند و به عمق مشکلاتی که عزیز نسین با زبان شیرین خود آن را بیان کرده است، اندیشید.

کتاب محمود و نگار در دسته‌ی کتاب‌های داستان طنز ترکی قرار دارد.

کتاب محمود و نگار مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی محمود و نگار را آرمان سلطان‌زاده به عهده داشته است.

کتاب محمود و نگار جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان طنز ترکی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی داستان طنز ترکی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص داهند انتخاب مناسبی است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب محمود و نگار اثر عزیز نسین بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان طنز ترکی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
264.۱۱ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۴۷:۲۶
نویسندهعزیز نسین
مترجمارسلان فصیحی
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۹
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۴.۱۱ مگابایت
۰۴:۴۷:۲۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 57 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
54 ٪
4
ستاره
21 ٪
3
ستاره
17 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
1 ٪
37 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

سلام دوستان برای یه آدم بی انگیزه واز عالم وآدم طلبکاره چی پیشنهاد میدید؟بعضیا شاید بگم برای خودشه آره برای خودمه 32سالمه و زندگیم یه کتابه،بعداز دیپلم گرفتن سراغ کار رفتم وموفق شدم تا 5سال به دلایلی بیرون اومدم واز اون موقع به بعد هنوز نتوانستم سرکار بروم از دنیای بیرون میترسم وحسه قدم زدن هم ندارم اگه بگم از پدرم الگوبرداری کردم دروغ نگفتم هرکس چاره ای برام داشت یاعلی بنویسه اگرم کسی سرمایه گذاری کرد داستان غمگین زندگیمو چاپ کنه اونم با کمال میل حاضرم ایمیلمو میذارم لطفاً برای مزاحمت نیایید،ممنون(ashkand925@gmail.com)

5

کتاب جالبی است مثل بقیه کارهای عزیز نسین، اگر آشنایی ندارید با این نویسنده باید بگم که سریالهای طنز مهران مدیری ی جورایی شبیه به داستانهای عزیز نسین هست، اگر اینجور سریالها را دوس دهرید، پس کتابهای این نویسنده را هم دوست خواهید داشت

5

با توجه به رویکرد انتقادی عزیز نسین به ورود مدرنیته؛ برای من علاوه بر لذتی که از طنز داستان میبرم شناختی از حال و هوا و تحولات مردم معمولی ترکیه هم به دست میده که جالب توجه هست

5

چه قلم زیبا و شیرینی و چقدر زیبا خواند کتاب رو آرمان سلطانزاده کتاب رو میخونی یا میشنوی گویا واسه امروز ما تو ایرانه مخصوصا داستان چپ راست ضمن اینکه داستان آخ اگه آینده نداشتم یه سر و گردن از تمام داستان ها بالاتره

5

عزیز نسین نویسنده‌ای هست که ما ایرانی ها به علت نزدیک بودن فرهنگ و تاریخ مشترک خیلی خوب میتونیم درک و احساسش کنیم. بسیار زیبا نوشته شده و از شنیدن داستان ها و اجرا لذت بردم.

2

صدای آقای آرمان زاده مثل همیشه عالی ولی نوع داستان نویسی رو دوست نداشتم درسته مشکلات جامعه رو میخواست به نگارش بی یاره اما نوع داستان نویسی اش رو من دوست نداشتم

3

کتاب صوتی خیلی جذاب و پرکشش بود، مثل همیشه.? خود کتاب هم خوب بود، به عنوان یه زنگ تفریح، لابه‌لای کتاب‌های دیگه، خوبه خوندنش...

4

متن بعضی از داستانا خسته کنندست. اما خوانش قشنگ آقای سلطان‌زاده کمک میکنه که ادامه بدین.

4

اگه عزیز نسین زنده بود تمام پیشرفت هایی که ارزوش را برای کشورش داشت به چشم میدید

2

این ارمان سلطان زاده رو الکی گندش نکنین بهترین گوینده کتاب شاهین شرافتیه گوینده ی سابق نقد و بررسی دی جی کالا

نمایش 27 نقد دیگر
4.2
(57)
آموزنده 🦉 (1)
75,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
محمود و نگار
محمود و نگار
عزیز نسین

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
محمود و نگار
محمود و نگار
عزیز نسین
آوانامه
4.2
(57)
آموزنده 🦉 (1)
75,000
تومان