0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قورباغه ها
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب قورباغه ها

مجموعه کمدی های آریستوفان
درباره قورباغه ها
دیونیسُس، حامی تراژدی، عزادار مرگ اِوْریپیذیس است، چنان‌که بر آن می‌شود تا به آذیس برود و این تراژدی‌نویس را به دنیا برگرداند. دیونیسُس پوست شیر می‌پوشد و گرز به دست همراه با غلامش، اکسانثیاس به راه می‌افتد. گروه همسرایان قورباغه‌ها را در دریاچه رود آخِروین می‌بیند که ترانه می‌خوانند. اکسانثیاس، رود را دور می‌زند، اما دیونیسُس از رود عبور می‌کند و اربابش را در آن سویِ دریاچه می‌بیند. گروه همسرایان مرکب از اشخاص تازه‌وارد به جشن وارد می‌شوند. دیونیسُس از سخنان آنها درمی‌یابد که به خانه پلوتُناس رسیده. در می‌زند. او و اکسانثیاس وارد خانه می‌شوند و گروه همسرایان، قطعه پاراواسیس را اجرا می‌کنند. این قطعه، حاوی ستایش آتنی‌ها، طعنه به کلئوفونِ مستبد، توصیه به آتنی‌ها برای از سرگیری اصلاحاتِ الیگارشی سال ۴۱۱ ق.م. و حمله به کلْی‌ینیس است. پس از اجرای این قطعه، اِئاکوس، غلام پلوتُناس و اکسانثیاس از خانه بیرون می‌آیند و گپ دوستانه‌ای می‌زنند. این در حالی است که در پشت صحنه غوغایی به پا است. حالا دیونیسُس، اِسخیلُس و اِوْریپیذیس، دو تراژدی‌نویس برجسته را در حالی می‌بیند که بر سر تخت پادشاهی نزاع می‌کنند. او آنها را به رقابت در زمینه هنر درام‌نویسی دعوت می‌کند. دیونیسُس می‌گوید که طرف برنده به دنیا بازمی‌گردد و تراژدی‌نویسی را از سر می‌گیرد. رقابت ادبی میان اِسخیلُس و اِوْریپیذیس آغاز می‌شود. هر یک، قطعاتی از تراژدی‌های خود را می‌خوانند و دیونیسُس به قضاوت درباره این قطعات می‌پردازد. دو تراژدی‌نویس سعی می‌کنند عیوب تراژدی‌های حریف را مطرح و برتری هنر خویش را اثبات کنند. این رقابت روی یک ترازوی بزرگ انجام می‌شود. در پایان این جدلِ سخت، دیونیسُس پس از اندکی تردید، اِسخیلُس را پیروز اعلام می‌کند و او را با خود به دنیا برمی‌گرداند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۳۷ مگابایت
تعداد صفحات
110 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۰:۰۰
نویسندهآریستو فانیس
مترجمرضا شیرمرز
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۵/۲۴
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
13,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۳۷ مگابایت
۱۱۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.6
از 5
براساس رأی 10 مخاطب
5
ستاره
20 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
60 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

نمی دونم اوریپید چه هیزم تری به آریستوفان فروخته بود که بعد از مرگ هم دست بردارش نبود. توی نمایشنامه تسموفوریازوس هم حسابی از خجالت اوریپید در میاد. به نظرم با وجود کمدی قوی قورباغه ها نمیشه اون رو به راحتی مثل پرندگان برای دنیای امروز به روی صحنه برد.

4

ترجمه عالی بود. فقط کاش اسامی راحت تر نوشته میشد یا حداقل معادل انگلیسی هم داده میشد. درمورد مضامین نمایشنامه من به شخصه سوفوکلس رو به بقیه درام نویسان یونان ترجیح میدم.

3

نسبتا شیرین بود.راستش زیاد با کمدی‌هاش حال نمی کنم.ولی چقدر ازاده.دوهزار و پانصد سال پیش.سگفت اوره.تراژدی بهتره.

5

خیلی قشنگ بود، فقط اسم ها خیلی عوض شده بودن

5

بسیار عالی. از فیدیبو ممنونم!

4

جالب بود ممنون

3.4
(11)
12,500
٪50
6,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قورباغه ها
٪50
قورباغه ها
مجموعه کمدی های آریستوفان
نشر قطره
3.4
(11)
12,500
٪50
6,250
تومان