0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مبارزه با مرگ پیشه ی من است

معرفی، خرید و دانلود کتاب مبارزه با مرگ پیشه ی من است

ناشر:
مجید
درباره مبارزه با مرگ پیشه ی من است
کتاب حاضر یکی از بهترین نوشته‌های ‌فرانک جی. اسلوتر است. تم انسانی و آرمان‌های والایی که کمر به خدمت بشریت بسته است، ایجاز در گفتار و توصیف صحنه‌ها، قدرت کلام و چهره‌پردازی‌هایی شگفت و انسان‌های خوب و بدی که در هر جامعه‌ای وجود دارند، همه عواملی است که در قالب داستانی زیبا و پرکشش، کتابی را به‌وجود آورده است که اثرش مدت‌ها در ذهن خواننده باقی می‌ماند. امریکای پیش‌از جنگ و جامعه‌ی پزشکی آن، دسیسه‌بازی‌ها و نیرنگ‌های طبقه‌ی ثروتمند و سیاست‌باز، و در نتیجه بی‌اعتنا به‌اصول اخلاقی و انسانی، برای تسلط بر حرفه‌ای که شریان حیاتی هر جامعه و هر ملتی به‌شمار می‌رود، موضوع اصلی داستان است. و بافت اصلی و زیربنایی آن، سرگذشت مبارزه‌ها، فداکاری‌ها و از جان گذشتگی‌های عده‌ای انسان‌های پاکباخته و صمیمی است که هدف‌شان نجات جان انسان‌ها، به‌ویژه انسان‌های فقیر و تهیدست از چنگال مرگ و بیماری است، و شعارشان این است: چون هر انسانی حق حیات دارد، پس باید تلاش کرد که هیچ فردی بیهوده و بر اثر سهل‌انگاری جانش را از دست ندهد. استخوانبندی داستان و تسلسل منطقی پیش‌آمدها، از قدرت توصیفی کاملی برخوردار است، به‌نحوی که در طول ششصد صفحه‌ی کتاب، هیچ‌جا کوچک‌ترین نشانه‌ای از تکرار و پرگوی‌هایی بیهوده به‌چشم نمی‌خورد. ماجراها یکی پس‌از دیگری، با پیوندی منطقی میان‌شان، سیال و روان، به دنبال هم می‌آیند و به آن‌جایی ختم می‌شوند که فلسفه‌ی وجودی‌شان حکم می‌کند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۹۴ مگابایت
تعداد صفحات
592 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۹:۴۴:۰۰
نویسندهفرانک اسلوتر
مترجمپرویز شهدی
ناشرمجید
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
afin que nul ne meure.
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۵/۲۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
80,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۹۴ مگابایت
۵۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
53 ٪
4
ستاره
20 ٪
3
ستاره
13 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
13 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بینظیر ترین رمان علمی ای بود که تابحال خوانده بودم.بینهایت برای پزشکان و دانشجویان پزشکی کتاب جذابیه.همچنین پیراپزشکان و پرستاران و کسانی که حداقل در دبیرستان رشته ی تجربی خواندند. داستان از اوایل یک روند خطی و بی افت و خیز را میگذراند ولی هیچجا حوصله تان سر نمیبرد.بسیار قلم نویسنده و مترجم عزیز شیرین است.توصیف شرایط،افراد و محیط ها به دقت هرچه تمام تر انجام شده.از یک چهارم ابتدایی رمان که میگذرید داستان جلوه ای هیجانی بخود میگیرد.رمان بازگو کننده ی زندگی یک پزشک است.از دوران دانشجویی تا دوران طبابت.و در این بین ماجراهای معالجات و معاینات پزشکی به دقت با کلمات و اصطلاحات تخصصی بازگو میشود.قبل از نتیجه ی نهایی نشانه های بیماری گفته میشود و ذهن خواننده درگیر تشخیص بیماری میشود.و بعد در متن تشخیص پزشک داستان را میخوانید.در کل بشدت رمان تاثیر گذار و خوبی برای من بود.امیدوارم نشر به سخن بزودی به ترجمه ی دیگر آثار ارزشمند این نویسنده عزیز بپردازد.با اشتیاق فراوان منتظر کتاب بعدی هستم.

4

رمان خوبی هست. ابتدای کتاب برام یکمی گیج کننده بود و نتوانستم باهاش ارتباط بگیرم. اما کم کم وقتی با شخصیت‌ها به خصوص شخصیت اصلی کتاب بیشتر آشنا شدم، داستان برایم خواندنی و جذاب شد. ?داستان حول و حوش پزشکی و زندگی سخت پزشکان هست و نشان می‌دهد که برای یک پزشک خوب بودن چقدر باید ایثار و سخت کوشی کرد. داستانی که روایت می‌شود مربوط به سال‌هایی هست که هنوز پنی‌سیلین هم کشف نشده و مردم با یک عفونت ساده می‌مردند. ولی در کل رمان خوبی هست و من را ترغیب کرد که باقی آثار نویسنده کتاب را هم بخوانم.

1

اصلا ترجمه ی روانی نداره! تعجب میکنم تو نظرات دیدم ترجمه روانه!!!! ترجمه ای که جمله هاش ترجمه تحت الفظی جمله های انگلیسی باشه و آدم با خوندن ترجمه، جمله های انگلیسی یادش بیاد به چه درد میخوره؟ با دیدن بعضی جمله ها از تعجب شاخ درآوردم. اصلا توصیه نمیشه. شاید کتاب اصلی خوب باشه اما با این ترجمه ضعیف ارزش وقت گذاشتن نداره.

4

از نظر ادبی و علمی ضعیف. این رمان پزشکی، وضعیت بهداشت و درمان آمریکا قبل از جنگ جهانی دوم را توصیف می کند، داستان خطی و بی افت و خیز، شخصیت پردازی ضعیف و ارزش تاریخی صفر. به هیچ عنوان ارزش وقت گذاشتن و خواندن ندارد، مسخره ترین سریالهای پزشکی بیشتر از این رمان کم محتوا، ارزش علمی دارند.

5

یه رمان علمی،نه تنها برای افراد تحصیل کرده پزشکی جذابه بلکه برای افراد خارج از پزشکی هم جذاب و پر محتواست،در حین خوندن یه رمان جذاب کلی چیز برای باز شدن دید خواننده داره.جدا دوستش داشتم لذت بردم و یاد گرفتم.ترجمه هم عالی و روان بود در واقع بوی ترجمه نمیداد که خیلی خوبه

4

اول داستان اسامی زیادی رو روی سر خواننده هوار میکنه که گیج کننده است. ولی بتدریج داستان روی غلتک میفته و سرگرم کننده میشه؛ به طوری که دیگه از اواسط داستان، ‌کتاب رو نمیشه زمین گذاشت.

3

سبک داستان: واقع گرایانه علمی رده سنی: بزرگسالان ترجمه: خوب امتیاز: ۷ از ۱۰ درباره: سرگرم کننده است و هر چقدر جلوتر بروید بهتر میشود. شخصیت پردازی خوبی دارد و آموزنده است.

3

بد نبود . ولی خیلی پر محتوا نبود .

1

ارزش وقت گذاشتن ندارد

4
(15)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مبارزه با مرگ پیشه ی من است
مبارزه با مرگ پیشه ی من است
فرانک اسلوتر
مجید
4
(15)
39,000
تومان