0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آشپزی تقویت مغز
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب آشپزی تقویت مغز

درباره آشپزی تقویت مغز

غذا خوردن را می‌توان یکی از بزرگترین لذات زندگی دانست. تغذیه درست رابطه‌ی مستقیمی با سلامتی انسان دارد. خوردن غذا برای انسان مانند بنزین برای ماشین است و انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه را تامین می‌کند. غذا هم می‌تواند عملکرد مغز را بهبود ببخشد و هم می‌تواند مغز را تخریب کند.پس نباید علم تغذیه را دست کم گرفت. علم تغذیه را می‌توان با علم روانشناسی ترکیب نمود و از زاویه دیگر خواص ویتامین‌ها وپروتئین‌ها را مورد بررسی قرار داد. پس با انتخاب مواد غذایی مناسب می‌تواند بر خلق و خوی خود ملسط شد. یک نسخه از این کتاب باید در هر خانه وجود داشته داشته باشد تا با مراجعه به آن ، مواد غذایی مناسب را در شرایط گوناگون شناسایی نمود. در این رابطه می‌توان استرس را مثال زد. برای درمان استرس می‌توان از ویتامین‌های گروه ب استفاده کرد. این کتاب به شما می‌آموزد چه مواد غذایی این ویتامین را به بدن شما می‌رساند. شیوه‌ی آشپزی و انتخاب مواد غذایی مناسب در واقع کلید موفقیت شما است.

درباره‌ی کتاب آشپزی تقویت مغز

به جرات می‌توان گفت انتخاب مواد غذایی و شیوه‌ی آشپزی بخش جدانشدنی زندگی بشر است. مواد خوراکی بیشتر از آنچه فکر می‌کنیم می‌تواند کنترل ذهن و بدن ما را به دست بگیرد. بنابراین توجه و دقت در انتخاب مواد غذایی می‌تواند یک ذهن قدرتمند و بدن سالم را برای انسان به ارمغان بیاورد. حافظه‌ی قوی، خلاقیت و هشیاری در میانسالی از دیگر نتایج توجه به رژیم غذایی است. این کتاب حاصل سال‌ها پژوهش و تحقیقات دکتر فرانک لالیس و دکتر مگی گرینوود در زمینه علم تغذیه و روانشناسی است. این کتاب مخاطب را با تاثیر ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان‌ها و... آشنا می‌کند. تاثیر هورمون‌ها را بر عملکرد بدن شرح داده و می‌آموزد چگونه می‌توان بخشی از ترشح هورمون‌ها را کنترل کرد

کتاب آشپزی تقویت مغز در یازده فصل نوشته شده است و در هر فصل به یک مسئله‌ی روانشناسی پرداخته است. نویسندگان در هر فصل غذاهای ضروری برای بهبود سلامتی و تسکین مسائل آزاردهنده‌ی روانشناسی را نام برده‌اند و چند دستور غذایی خانگی، محلی و بین‌المللی ارائه داده‌اند . سرفصل‌های کتاب به شرح زیر است. «فصل اول: غذاهای انرژی‌بخش به مغز »، «فصل دوم: غذاهایی که فشار عصبی و اضطراب را تسکین می‌دهند»، «فصل سوم: پاسخ‌های آشپزی به اعتیادات»، «فصل چهارم: تمرکز بیشتری پیدا کنید»، « فصل پنجم: غذاهای تقویت کننده حافظه»، «فصل ششم:غذاهای خواب آور»، « فصل هفتم: غذاهایی که خُلق شما را بهتر می‌کنند»، «فصل هشتم: رفع عصبانیت»، «فصل نهم: ماهی برای تسکین درد»، «فصل دهم: غذا خوری باهوش و خلاق باشید» و «فصل یازدهم: غذاهای محرک جنسی».

چرا باید کتاب آشپزی تقویت مغز را بخوانیم؟

کاهش فعالیت مغزی یکی از رایج‌ترین دغدغه‌های افراد در دنیای شلوغ امروزی است. این مسئله موجب کاهش عملکرد افراد و کارایی آنها می‌شود. اما نباید در مقابل ریزش مغزی تسلیم شد. بلکه می‌توان با تغییر شیوه‌ی تغذیه و آشپزی، توانایی و هشیاری مغز را افزایش داد و بر این مشکل غلبه کرد. غذا عملکردی نظیر دارو دارد و می‌تواند درمان مناسبی برای رفع افسردگی یا اعتیاد تلقی شود. به هرحال مشکل این است که بسیاری از غذاهایی که در زمان ناراحتی دست به سویشان دراز می‌کنیم تاثیر لحظه‌ای دارند. این مواد غذایی بعدها وضع را بدتر می کند. این «غذاهای آرامش بخش» شامل میل به ناپرهیزی مثل خوردن بستنی، شیر و بیسکویت و چیپس می‌باشد -غذاهایی که دارای شکر چربی, و نمک است. در حالی‌که اینها به طور موقتی خرابی خلق را کم می‌کند. و تنها روزهای بد زندگیتان را بدتر می‌سازد. این کتاب یک مرجع کامل برای انتخاب مواد غذایی مناسب و آموزش دستورهای غذایی ساده و سالم به شمار می‌آید و در عین حال تسکین دهنده‌ی اوضاع نابسامان روحی است.

درباره‌ی نویسندگان کتاب آشپزی تقویت مغز

دکتر فرانک لالیس روانشناس و مشاور مطرح و شناخته شده‌ی آمریکایی است. او بیش از 35 سال تجربه‌ی مشاوره و کار با خانواده‌ها را دارد. فرانک لالیس پس از اخذ مدرک دکترا در سال 1968، به صورت گسترده بر روابط ذهن با بدن تمرکز نمود و روش‌های تحقیقانی مختلفی را در این زمینه به کار برد. دکتر فرانک لالیس یکی از مشاوران مجموعه شناخته‌ی شده‌ی دکتر فیل در کشور آمریکا است. او آثار زیادی در زمینه روانشناسی منتشر کرده است و نویسنده‌ی کتاب‌های «پاسخ استرس»، «پاسخ حواس‌پرتی جوانان»، «پاسخ ضریب هوشی» و «ترمیم ارتباطات گسسته» است.

دکتر مگی گرینوود رابینسون نویسنده‌ی مشهور آمریکایی است که تاکنون بیش از 45 اثر در حوزه‌ی انگیزشی، روان‌شناسی وبهداشت منتشر نموده است. او با عنوان دستیار نویسنده در نگارش کتاب‌های متعددی همکاری داشته است. یکی از آثار او با نام «بزرگترین بازنده»، عنوان پرفروش‌ترین کتاب نیوروک تایمز را از آن خود کرد. یکی دیگر از آثار پرطرفدار دکتر مگی گرینوود کتاب «کسی که بیشتر از همه وزن کم می‌کند» است. این کتاب درباره‌ی موضوع پرطرفدار تناسب اندام و تغذیه نوشته شده و شبکه‎‌ی NBC یک برنامه‌ی تلویزیونی با مشارکت داوطلبین واقعی با محوریت این کتاب تهیه کرده است. دکتر مگی گرینوود در تولید برنامه‌ی تلویزیونی دکتر فیل همکاری داشته و عضو هیات مشاوران این برنامه است.

در بخشی از کتاب آشپزی تقویت مغز می‌خوانیم

خشم هميشه نتیجه یک تصادف نیست. مثل اتومبیلی که در بزرگراه یکدفعه از مسیرش خارج شده و مستقیم به طرف شما می‌آید، یا همسرتان که یک چک بی محل می کشد. یا شما که آن ترفیع بزرگ را در اداره از دست می‌دهید. اين می‌تواند از چیزی در رژیم غذایی شما سرچشمه بگیرد، مثل یک کمبود غذایی یا افت قند خون در محافل روانشناسی، یک انفجار خشم ناشی از کمبود تغذیه ای را «مغز داغ» می‌گویند. به این معنی که مغز به چیزی در محیط (یک محرک) واکنش نشان می دهد. یک کمبود تغذیه ای همچنین می‌تواند به بی‌طاقتی منجر شود. به این معنی که کسی ممکن است به طور خودجوش یا غیرقابل پیش بینی نسبت به یک شخص عادی عمل کند. یا آنکه ممکن است بر واکنشهایش مهاری نداشته باشد. به عنوان مثال بچه ها ممکن است در نتیجه بی طاقتی، بددهن و بی ادب شوند. اما به محض آنکه تغذیه خوب دریافت کرده و قوای خود را به دست آورند رفتار مودبانه و خوب‌تری پیش می‌گيرند به دلیل آنکه می توانند بهتر فکر کنند و عواقب رفتار خود را پیش‌بینی نمایند. ما به کرات چنین حالتی را مشاهده کرده‌ایم.

اما اجازه دهید این را بگوییم: خشم الزاما چیز بدی نیست. این می تواند با واداشتن شما به اينکه متوجه شوید چیزی اشتباه است و باید درست شود به نتیجه خوبی برسد. می تواند شما را به عمل وادارد. حتی به این ترتیب، مهم است که شما خشم‌تان را به درستی بیرون بریزید. و دیوانه نشوید. زیرا خشم مهارنشده می‌تواند بر سلامت و تندرستی شما به شدت اثر بگذارد. به طور مثال خشم فرو برده (ومهارنشده) استرس و اضطراب را افزایش می‌دهد و به افسردگی منجر می‌شودهمچنین اهمیت دارد سوخت مناسبی به بدنتان برسانید. درواقع. تحقیقات فواید بیشتر و بیشتری را در رابطه با غذاهای خاصی آشکار می کند که برخی می توانند خشم و خلق حساس و عصبی را تسکین دهند. اگر شما خانمی هستید. احتمالاً آگاه هستید که بالا بردن مقدار کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای که می‌خورید مثل غلات کامل و انواع لوبیا می‌تواند بسیاری از نشانه‌های عارضه پیش از قاعدگی از جمله کلافگی و خشم را تسکین دهد. به این علت که کربوهیدرات‌ها مقدار ماده شیمیایی سروتونین را که باعث خوش خلقی می‌شود در بدنتان بالا می برد. اما این تنها آغاز «شیوه‌های مدیریت خشم ناشی از بدغذایی است» که می‌تواند در آشپزخانه‌تان حل و فصل شود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۰ مگابایت
تعداد صفحات
432 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۲۴:۰۰
نویسندهفرانک لالیس
نویسنده دوم مگی گرینوود رابینسون
مترجممیترا معتضد
ناشرانتشارات البرز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The brain power cookbook: more than 200 recepies to energize your thinking, boost your mood, and sha
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۲/۱۵
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۰ مگابایت
۴۳۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
8 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

یک کتاب خوب برای سلامتی و با دستور های غذایی ساده، برای فراهم کردن انرژی کافی واسه یه زندگی فعال و پویا

5

چرته،غذاهاش موادش اصلا تو ایران پیدا نمیشه

3

خوبه ولي دستوراتش براي إيران خوب نيست

5

کتاب خیلی خوبی بود

5

چی بگم واقعا

5

خوب

4.4
(13)
10,000
٪50
5,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آشپزی تقویت مغز
٪50
آشپزی تقویت مغز
فرانک لالیس
انتشارات البرز
4.4
(13)
10,000
٪50
5,000
تومان