0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یازده سپتامبر

معرفی، خرید و دانلود کتاب یازده سپتامبر

نویسنده:
نوام چامسکی
درباره یازده سپتامبر

اتفاقات زیادی در طول روز رخ می‌دهند، برخی از این اتفاقات را خسارات جبران ناپذیری را به بار می‌آورند. یکی از مرگبارترین اتفاقاتی که در جهان رخ داده است، حمله‌ی پروه ترروریسی القاعده به برج‌های دو قلو‌ی آمریکا بود که سبب کشته شدن بیش از 2500 نفر شد. کتاب یازده سپتامبر مصاحبه‌های نوآم چامسکی درباره‌ی این حملات است.

یازده سپتامبر چه اتفاقی افتاد؟

یازدهم سپتامبر سال 2001 دو هواپیما به برج‌های مرکز تجاری آمریکا در شهر نیویورک برخورد کردند. این حملات را گروه تروریستی اسلامی القاعده بر عهده داشت. در صبح آن‌ روز نوزده تن از عناصر القاعده چهار هواپیمای تجاری- مسافربری را ربودند و هواپیماربایان دو هواپیما را به برج‌های دوقلوی مرکز جهانی زدند و یک هواپیما را به برج پنتاگون واقع در ایالت ویرجینیا زدند. هواپیمای‌ آخر هم در ایالت پنسلوانیا سرنگون شد. این حملات باعث کشته شده 2993 نفر از 90 ملیت مختلف شد. ‌

درباره‌ی کتاب یازده سپتامبر اثر نوام چامسکی

کتاب یازده سپتامبر مجموعه‌ای از مصاحباتی است که نوام چامسکی بعد از وقوع اتفاق یازده سپتامبر انجام داده است. ناشر کتاب درباره‌ی این اثر می‌نویسد: «اثری که در اختیار دارید، مجموعه مصاحبه‌هایی است که با نوام چامسکی توسط افراد مختلف طی اولین ماه پس از حمله به برجهای مرکزی تجاری و ساختمان پنتاگون در تاریخ یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ انجام گرفته است. اغلب این مصاحبه‌ها توسط روزنامه‌نگارانی خارجی که انگلیسی زبان دوم آنها محسوب می شود و از طریق پست الکترونیکی انجام گرفته است. با وجودی که بخشی از این مصاحبه ها تقریبا یک هفته بعد از حادثه انجام گرفته بود، ویرایش و آماده سازی چاپ این مهم را به پانزدهم اکتبر کشاند. در نتيجه گزارش‌های ماه سپتامبر احتمالاً به حوادث ماه اکتبر نیز اشاراتی دارد. به علاوه، در روند ویرایش نیز بخشهایی از مصاحبه به لحاظ تکراری بودن کلام بین گزارشگرها و گوینده حذف شده است. به هرحال، بعضی از موضوعات تکراری است که به جهت اهمیت مطلب به عمد حذف نشده است.

همچنان که چامسکی در زمان وبرایش چاپی این اثر برایم نوشت. این حقایق کاملا از صفحه ی تاریخ محو شده است. کسی باید از بالای پشت بامها فریاد برآورد و آن را به گوش جهانیان برساند.»

مروری بر فصل‌های کتاب یازده سپتامبر

کتاب یازده سپتامبر نوشته‌ی نوام چامسکی در هفت بخش نوشته شده است:

بخش اول: حرکتی که از جنگ 1812 تا به حال اتفاق نیافتاده بود

بخش دوم: آیا جنگ بر علیه تروریسم پیروزی‌پذیر است؟

بخش سوم: مبارزه‌ی ایدئولوژیکی

بخش چهارم: جنایت دولت

بخش پنجم: انتخاب عمل

بخش ششم: تمدن‌های شرق و غرب

بخش هفتم: خودیاری شایان توجه ‌‌

درباره‌ی نوام چامسکی نویسنده‌ی کتاب یازده سپتامبر

نوام چامسکی نویسنده، زبان‌شناس و فیلسوف آمریکایی متولد هفت سپتامبر 1928 است. او در خانواده‌ای یهودی و روس‌تبار متولد شد. پدر او آموزگار زبان عبری بود و در رشته‌ی خودش هم بسیار شناخته شده بود. مادر نوام هم در دانشگاه هاروارد تدریس می‌کرد و در سال 1949 بود که ویلیام (پدر نوام) را ملاقات کرد و با او ازدواج کرد.

نوآم چامسکی در دوران کارشناسی به شدت تحت تاثیر روش‌های زبانشناسی ساختاری بود و از همان دوران هم نظریاتی درباره‌ی زبانشناسی ارائه می‌کرد. بزرگترین نظریه‌ای که چامسکی با بررسی‌های خود ثابت کرد؛ توان اثبات نتایج روانشناختی از طریق بررسی نظام زبانی افراد بود.

نوآم چامسکی در حوزه‌ی سیاست هم دستی دارد، جبهه‌ی سیاسی او سوسیالیت آنارشیست رادیکال است. او یکی از منتقدین نظام آمریکا در جنگ ویتنام بود و بارها از سیاست خارجی این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

ترجمه‌ی کتاب یازده سپتامبر به فارسی

انتشارات درسا کتاب یازده سپتامبر را با ترجمه‌ی ضیا خسروشاهی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ضیا خسروشاهی نویسنده، مترجم و نقاش ایرانی متولد سال 1322 در شهر تبریز است. او از ابتدای کودکی به نقاشی علاقه‌ی زیادی به نقاشی داشت. او پس از گذراندن دوران تحصیل، برای تحصیلات تکمیلی رشته‌ی علوم سیاسی را انتخاب کرد و در دانشگاه شیراز مشغول به مطالعه‌ی این رشته شد. او در کنار تحصیل؛  فعالیت هنری خود را نیز ادامه داد. ضیا خسروشاهی بعد از تکمیل تحصیلات خود به آمریکا رفت و در دوره‌ای چهارساله طرز استفاده از تکنیک آبرنگ را آموخت و از آن پس به برگزاری نمایشگاه در کشورهای مختلف پرداخت. او تاکنون در کشورهایی مانند ایران، ترکیه، انگلستان، آلمان، آمریکا و کانادا نمایشگاه برگزار کرده است. ضیا خسروشاهی در طور عمر خود کتاب‌هایی را نیز ترجمه کرده است، که بیشتر این کتاب‌ها در حوزه‌ی تخصصی او یعنی علوم سیاسی هستند. از جمله کتاب‌های ترجمه شده توسط او می‌توان به کتاب یازده سپتامبر، جاه‌طلبی‌های امپراطوری، تلاش آمریکا برای حاکمیت جهانی و کنترل رسانه‌ها اشاره کرد.

کتاب‌های ترجمه شده توسط ضیا خسروشاهی را انتشارات درسا منتشر کرده است. . انتشارات درسا یکی از ناشرانی است که با وجود اینکه حدود سی سال از تاسیس آن می‌گذرد سهم به سزایی در معرفی کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی به خوانندگان داشته است. این انتشارات تاکنون بیشتر از صد عنوان کتاب منتشر کرده است و امروزه انتشارات معتبری میان ناشران شناخته می‌شود.

چرا باید کتاب یازده سپتامبر را خواند؟

واقعه‌ی یازده سپتامبر یکی از مرگبارترین اتفاقاتی است که در تاریخ آمریکا رخ داده است. از سال 2001 به بعد درباره‌ی این واقع کتاب‌ها، داستان‌ها و فیلم‌های زیادی نوشته شد. امروزه در ادبیات معاصر و عامه پسند آمریکا به ندرت کتابی پیدا می‌شود که در آن واقعه یازدهم سپتامیر نقشی نداشته باشد. کتاب یازده سپتامبر در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد. کتاب یازده سپتامبر مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 128 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 6 روز بخوانید. کتاب یازده سپتامبر حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع تاریخ را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب یازده سپتامبر می‌خوانیم

سوال: سیاست جهانی شدن فرهنگ غربی را در سراسر جهان نشر داده است و ایالات متحد امریکا اولین حامی آن محسوب می‌شود. اشاعه‌ی فرهنگ غربی گاهی با دلایلی مظنون و اکثرا با اهانت به فرهنگ‌های بومی سایر کشورها همراه بوده است. آیا اکنون با نتایج سیاستهای راهبردی دهه‌های گذشته‌ی امریکا مواجه هستیم؟ آیا اینک امریکا خود یک قربانی بی‌گناه است؟

جواب: این نظریه عمومیت یافته است. ولی من موافق نیستم. دلیل اساسی این است که سبک غربی - بخصوص سبک آمریکایی - بر مبنای مداخله‌ی فراوان دولت بر اقتصاد پایه گذاری شده است. قوانین لیبرال نوین مانند قوانین دوره‌های قبلی است. این قوانین مثل شمشیر دو لبه اند: نظام بازار برای شما خوب و مناسب است، اما نه برای من، بجز برای بهره گیری گذرا، آن هم زمانی که من در موقعیتی خوب و مناسب برای بردن مسابقه قرار گرفته باشم.

ثانیا، به نظر من آنچه موجب وقوع حادثه‌ی یازده سپتامبر شد، ربطی به قضیه‌ی جهانی شدن ندارد. ريشه‌های آن را باید در جایی دیگر کنکاش کرد. هیچ چیزی نمی تواند جنایت یازده سپتامبر را توجیه کند، ولی ما تنها زمانی می توانیم امریکا را قربانی بی گناه بشناسیم که راه آسان فراموش کردن پرونده‌ی اعمال امریکا و همکارانش را که زیاد هم محرمانه نیست، انتخاب کنیم.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب یازده سپتامبر اثر نوام چامسکی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
768.۴۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسندهنوام چامسکی
مترجمضیا خسروشاهی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۱۰/۰۵
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۶۸.۴۳ کیلوبایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

دوس داشتم. حقایق مستدل جالبی زو درباره آمریکا و دیکتاتوری جهانیش میگه که اگه از کانال های دیگه میشنیدم به راحتی باور نمیکردم

5

چامسکی آنارشیست بزرگیه

5
(5)
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یازده سپتامبر
یازده سپتامبر
نوام چامسکی
انتشارات درسا
5
(5)
20,000
تومان