0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آوای وحش

معرفی، خرید و دانلود کتاب آوای وحش

مجموعه کلکسیون کلاسیک
نویسنده:
جک لندن
ناشر:
نشر افق
درباره آوای وحش

جنگیدن قهرمان‌های داستان‌ها برای رسیدن به اهدافشان موضوع بدیهی است که در اکثر کتاب‌ها روایت می‌شود؛ اما در کتاب آوای وحش قهرمان داستان در قالب یک حیوان در شرایطی غیرمعمول قرار می‌گیرد و برای زندگی و بقا می‌جنگد. جک لندن با قلم توانای خود تلاش قهرمان داستان را که یک سگ است، به تصویر می‌کشد.

جنگ برای بقا در آوای وحش

کتاب آوای وحش با نام اصلی  The call of the wild معروف‌ترین اثر جک لندن است. او این کتاب را در سال 1903 میلادی منتشر کرد که داستان سگی به نام «باک» است، سگی اهلی که میان انسان‌ها زندگی می‌کند. زمان این داستان به دوره‌ی «تب طلای کلوندایک» (Klondike Gold Rush) برمی‌گردد. در اواخر قرن نوزدهم کارگران معدن‌چی در منطقه‌ی کلوندایک در شمال غربی کانادا طلا پیدا کردند. خبر این اکتشاف به ایالت‌های آمریکا رسید و حدود هزاران نفر در جستجوی طلا به این منطقه عازم شدند. جک لندن‌ نیز به همراه چند نفر از اعضای خانواده‌اش در تابستان 1897 به این منطقه رفتند و در جریان این سفر جک دچار آسیب‌های جسمی شدیدی شد و سوتغذیه گرفت و چند دندانش را از دست داد. پس از بازگشت، جک به تاثیر از این سفر کتاب «تب طلا» Klondike Tales را در آپریل 1982 منتشر کرد. ماجرای «تب طلای کلوندایک» الهام بخش آثار ادبی و سینمایی زیادی شد. «چارلی چاپلین» فیلم صامت «جویندگان طلا» The Gold Rush را در سال 1925 براساس این واقعه ساخت.

جک لندن کتاب آوای وحش را هم تحت تاثیر این یورش نوشت. آوای وحش داستانی بی‌نظیر با بینش و درک عمیق از این ماجرای تاریخی که شهرت جک لندن‌ را چند برابر کرد.

جک لندن در این کتاب نبرد یک موجود با طبیعت را به تصویر می‌کشد که برای زندگی در تلاش است. این تفکر از اندیشه‌ی «چارلز داروین» نشات می‌گیرد. «چارلز داروین» در کتاب «خاستگاه گونه‌ها» که در میانه‌ی قرن نوزدهم آن را منتشر کرده بود، اندیشه‌ی «انتخاب طبیعی» را عنوان کرد. براساس «انتخاب طبیعی» موجوداتی که بتوانند خود را با شرایط محیط وفق دهند، موفق می‌شوند تا نسل خود را ادامه دهند و جک لندن به تاثیر از این تفکر در آوای وحش تنازع بقا را نشان داد.

سه سال بعد از انتشار کتاب آوای وحش، جک لندن کتاب «سپید دندان» را منتشر کرد. بعضی معتقد هستند آوای وحش و «سپید دندان» مکمل یکدیگرند و آن‌ها را با هم «کتاب‌های سگی» جک لندن می‌نامند. در کتاب «سپید دندان» هم داستان زندگی یک سگ روایت می‌شود که وارد چالش جدیدی می‌شود. این سگ در داستان «سپید دندان» از دنیای طبیعت وحشی فراری است و به زندگی کنار انسان‌ها روی می‌آورد.

به عقیده‌ی منتقدان آثار جک لندن؛ سگ‌ها در آثار این نویسنده نمادی از انسان اوایل قرن بیستم میلادی هستند که در مسیر متمدن شدن پیش می‌روند. روایت داستان‌های جک لندن از زبان یک موجود غیر انسان سبب شد سبک داستانی و نگارشی کتاب‌های او با سایر آثار ادبی قرن بیستم میلادی متفاوت باشد. او مسائل جدی و دغدغه‌های اخلاقی را در قالب زندگی سگها و ارتباطش با انسان‌ها بیان می‌‎کند. 

آوای وحش مورد توجه کارگردانان سینما نیز قرار گرفت و براساس آن در سال 1935 فیلمی ساخته شد. اقتباس براساس این اثر ادبی ادامه داشت و در سال‌ 1972 «کن آناکین» Ken Annakin فیلم دیگری ساخت. همچنین در سال 2020 فیلم دیگری براسای این کتاب به کارگردانی «کریس سندرس» Chris Sanders اکران می‌شود که هر سه کارگردان به نام انتخابی جک لندن پایبند مانده‌اند و نام آوای وحش را برای فیلم‌هایشان برگزیده‌اند.

خلاصه داستان آوای وحش

در آوای وحش «باک» سگی است که به دور از طبیعت و حیات وحش در خانه‌ی «قاضي ميلر» زندگی می‌کند. او نسبت به بقیه سگ‌ها از توجه بیشتر «قاضي ميلر» برخوردار است. اما «باک» دزدیده می‌شود و تحت تاثیر جریان «تب طلای کلوندایک» به آلاسکا برده می‌شود. در این سفر ناگهان تمام شرایط زندگی‌ این سگ تغییر می‌کند و از او به عنوان سگی سورتمه‌کش استفاده می‌کنند. «باک» در آب و هوای سرد شمال آمریکا قرار می‌گیرد و برای بقا تلاش می‌کند. او به غرایزاش برمی‌گردد و به حیوانی وحشی تبدیل می‌شود. در میان این ماجرا این سگ رئیس گله‌ای از گرگ‌ها می‌شود و جک لندن با ذهن خلاق‌اش «باک» را تا مرز اسطوره‌های کهن پیش می‌برد.

انتشار کتاب آوای وحش

«پرویز داریوش» کتاب آوای وحش را اولین بار در سال 1334 به فارسی ترجمه کرده است؛ بعد از او مترجمان دیگر هم این کتاب را ترجمه کرده‌اند. کتاب آوای وحش با ترجمه‌ی «محسن سلیمانی» را «نشر افق» منتشر کرده است. «محسن سلیمانی» از مترجمان به نام ایرانی است که تا امروز آثار زیادی از او منتشر شده است. او در زمینه‌ی نقد ادبی و اصول داستان‌نویسی حدود هفتاد کتاب ترجمه و تألیف کرده است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پاس تلاش‌های او، نشان درجه ‌یک هنری در زمینه‌ی ادبیات داستانی را در سال 1394 به او اعطا کرد. «بینوایان» از «ویکتور هوگو»، «آرزوهای بزرگ» از «چارلز ديكنز»، «تام سایر» از «مارک تواین» و «اوژنی گرانده» از «اونوره دو بالزاک» از ترجمه‌های دیگر محسن سلیمانی هستند.

نسخه الکترونیک همه‌ی این کتاب‌ها در سایت و اپلیکیشن فیدیبو موجود است و پس از خرید می‌توانید این کتاب‌ها را دانلود کنید.

کتاب آوای وحش اثری بسیار مهم و تاثیرگذار در ادبیات کلاسیک است که نثر روان آن باعث شده است مورد توجه نوجوانان هم قرار بگیرد. «نشر آبشن» با ترجمه‌ی «مهران محبوبی»، «انتشارات شهر قلم» با ترجمه‌ی «محمد قصاع»، «انتشارات کتاب پارسه» با ترجمه‌ی «پروین ادیب»، «انتشارات اساطیر» با ترجمه‌ی «پرویز داریوش»، «انتشارات چلچله» با ترجمه‌ی «کیومرث پارسای» و «انتشارات ثالث» با ترجمه‌ی «هوشنگ اسدی» هم این اثر را منتشر کرده‌اند. انتشارات نوین کتاب گویا چندی پیش کتاب صوتی آوای وحش را با صدای «مرتضی حسنلو» منتشر کرد.

جک لندن، گران‌ترین نویسنده عصر خود

جک لندن نویسنده‌ای بسیار موفق در ادبیات کلاسیک آمریکا است که آثارش بازتابی از آمریکای قرن نوزدهم و بیستم است. جک لندن Jack London در ژانویه 1876 در سان فرانسیسکو در خانواده‌ای فقیر به دنیا آمد. مشکلات مالی خانواده سبب شد تا او در کودکی در یک کارخانه به کارهای سخت مشغول شود. پس از تجربه کارهای مختلف به عنوان کارگر با یک کشتی به ژاپن رفت، که این سفر تجربه‌های فراوانی برای او به همراه داشت. پس از این سفر زمانی که جک لندن به اوکلند، محل زندگی‌اش بازگشت تصمیم گرفت وارد دانشگاه کالیفرنیا شود. او سخت تلاش کرد ولی به دلیل مشکلات مالی پس از یک سال، دانشگاه را ناتمام گذاشت.

او پس از ترک تحصیل به گروهی پیوست که عازم سفر به یکی از شهرهای قلمرو کانادا بودند. جک لندن در این سفر بیمار شد و در آنجا تحت درمان یک پزشک قرار گرفت. او پس بازگشت به محل زندگی‌اش نوشتن را به طور جدی دنبال کرد و با الهام گرفتن از بیماری‌اش در کانادا کتاب «برپا کردن آتش» را نوشت. او در آمریکا تحت تاثیر اوضاع سیاسی و اجتماعی حاکم بر جامعه اندیشه‌ی سوسیالیسم را دنبال کرد و در مجلات محلی داستان‌های کوتاهش را منتشر کرد تا بتواند کسب درآمد کند.

پس از مدتی آثار جک لندن بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفت و او یکی از گران‌ترین نویسنده‌های عصر خودش شد. جک درآمد قابل توجهی از راه نوشتن به دست آورد و به نویسنده‌ای موفق تبدیل شد. او در میان‌سالی زمینی به وسعت چهار کیلومتر مربع در کالیفرنیا خرید و در آن به کشاورزی مشغول شد. جک لندن در نوامبر ۱۹۱۶ درگذشت و او را در ملک‌ خودش به خاک سپردند. این زمین در حال حاضر پارک تاریخی جک لندن است و دولت آمریکا آن را اداره می‌کند. او بیش از 50 کتاب و مقاله به جا مانده است که تعداد زیادی از آن‌ها به فارسی ترجمه شده‌اند. از جمله‌ کتاب‌های او می‌توان به «آوای وحش»، «سپید دندان»، «مارتین ایدن» و «ستاره گرد» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب آوای وحش می‌خوانیم:

بالاخره روزی رسید که بیلی، سگ خوش قلب هم به زمین افتاد و دیگر بلند شد. هل که تپانچه‌اش را در مقابل آذوقه معامله کرده بود، تبر را از سورتمه برداشت و محکم بر سر حیوان که روی جاده دراز شده بود کوبید. بعد حیوان را از تسمه‌های سورتمه جدا کرد و لاشه‌اش را کشان کشان کنار جاده برد. باک و سگ‌های دیگر که شاهد این اتفاق بودند، می‌دانستند که به زودی چنین بلایی سر آن‌ها هم خواهد آمد. روز بعد کونا مرد. اما پنج سال دیگر باقی مانده بوند: جو، که از شدت ضعف و بی‌حالی، شرارت را فراموش کرده بود؛ پایک، که لنگ و چلاق و نیمه هشیار بود اما دیگر آن قدر هوشیار نبود تا شر به پا کند؛ سولکس یک چشم که هنوز صادقانه با رمقی که داشت سورتمه را می‌کشید، اما از این که قدرتی برایش نمانده بود تا سورتمه را بکشد عزا گرفته بود؛ تیک تازه نفس که زمستان آن سال سفر چندانی نکرده بود اما حالا به خاطر تازه کاری‌اش بیش از بقیه از پا افتاده بود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
805.۵۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
124 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۰۸:۰۰
نویسندهجک لندن
مترجممحسن سلیمانی
ناشرنشر افق
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The call of the wild
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۵/۱۹
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
39,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۰۵.۵۲ کیلوبایت
۱۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 35 مخاطب
5
ستاره
85 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
2 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
2 ٪
18 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

هر چند داستان کتاب مضمون ساده ای داره وفقط زندگی یک سگ رو ترسیم کرده ولی بر خلاف ظاهرش از محتوایی بسیار عمیق و پر معنا برخوردار هست و با کمی همزاد پنداری می توان نهایت تکامل انسان رو در زندگی ساده یک سگ مشاهده کرد .زندگی در امن واسایش ، بردگی وسرسپردگی و نهایتا ازادی . به نظر من یک شاهکار بود .

1

کتاب خیلی خوبیه خیلی خوبه که یک حیوان روشخصیت اصلی داستان قرارداده شده واین نشونه ی اراده وتلاشه که هرکسی حتی یک حیوان می تونه برای خودش تلاش کنه من که به نظرم کتاب بسیارآموزنده ایه

5

زیبا بود... رمان سپید دندان که اثر همین نویسنده است رو هم حتما بخونید، چون با این کتاب هم سبک است و این دو کتاب به رمان های سگی جک لندن مشهور هستند.

5

خییییلی داستانش قشنگه ارزش خوندنشو داره. من که واقعا لذت بردم.

5

عالییییی عالیه خیلی جذاب و دلنشینه تخیل ادم و خلاقیت نوشتاری ادم را افزایش میده پیشنهاد میکنم

5

فیلمی که بر اساسِ این کتاب ساخته شده هم مثل کتاب، فوق‌العاده‌ست. 💜🤍

5

خیلی کتاب خوبی است با باک گاهی اوقات هم زاد پنداری میکنم

5

نه بابایی ازسگ خواندن داره اینجا از داوینیست هم مطرح شده

5

بسیار عالیییییی با داستان جذاب من عاشق جک لندنم ❤❤❤

5

چرا نسخه ی کامل رو نذاشتید

نمایش 8 نقد دیگر
4.6
(36)
47,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه کلکسیون کلاسیک
شامل 26 عنوان کتاب
آوای وحش
آوای وحش
مجموعه کلکسیون کلاسیک
نشر افق
4.6
(36)
47,500
تومان