0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سفید برفی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی سفید برفی

ناشر:
سماوا
درباره سفید برفی

این‌ کتاب‌ شامل‌ ۱۰ افسانه‌ است‌ که‌ شهرتی‌ جهانی‌ دارند. لباس‌ جدید پادشاه‌، غاز طلایی‌، پدربزرگ‌ و ترب‌، مردخانه‌دار، بودلینگ‌ و روباه‌، واکیما و مردگلی‌، موسیقی‌دان‌های‌ شهر، مرغ‌ پاکوتاه‌ و دانه‌ی‌ گندم‌، سفید برفی‌ و رامپل‌ یک‌ پا. قصه‌ها با شعرهایی‌ منظوم‌ از اسدالله‌ شعبانی‌ همراه‌ شده‌اند.

افسانه‌های فولکلور عنوانی کلی برای داستان‌هایی است که سینه به سینه نقل شده‌اند و از نیاکانمان به دست ما رسیده‌اند و اغلب دارای موجودات افسانه‌ای با قدرت‌ها و ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای هستند که طی اتفاقات داستان در کنار دیگر شخصیت‌ها قرار گرفته و درصدد باز کردن گره داستان برمی‌آیند. این داستان‌ها کودکان را با دنیایی از جادو و شگفتی آشنا می‌کنند که می‌تواند آن‌ها را به سوی رؤیاهای بزرگ و خیال‌پردازی‌های بی‌حدومرز ترغیب کند. در کتاب سفید برفی - ۱۰ افسانه‌ی جهانی: افسانه‌های مردم دنیا تعدادی از معروف‌ترین این داستان‌های افسانه‌ای کهن را می‌خوانیم. این آثار به قلم نویسندگان مشهوری همچون هانس کریستین اندرسن (Hans Christian Andersen) و برادران گریم (Brothers Grimm) بازنویسی شده‌اند و محمد قصاع آن‌ها را به زبان فارسی برگردانده است.

افسانه‌های فولکلور و داستان‌های محلی سرشار از شخصیت‌هایی هستند که در فرهنگ‌های گوناگون بشری به نماد تبدیل شده‌اند. این شخصیت‌ها اغلب گروهی از افراد را نمایندگی می‌کنند و از ویژگی‌های تیپیکال برخوردارند. گاه نمایانگر فضایل اخلاقی‌اند وگاه افرادی با رذایل و صفات منفی را نمایندگی می‌کنند. در هر دو سر این طیف، ویژگی‌های و خصایصی وجود دارند که عمیقاً در طبیعت و سرشت انسانی ریشه دوانده‌اند. از قهرمانان و شرورها گرفته تا موجودات افسانه‌ای، افسانه‌های فولکلور دارای شخصیت‌های متنوعی هستند که تخیل مخاطب را مجذوب خود می‌سازند و شگفتی را به او القا می‌کنند. برای مثال داستان گرگ و هفت بزغاله را به یاد بیاورید. در این داستان بزغاله‌ای که از همه کوچک‌تر است نماد هوش و ذکاوت است و هم‌اوست که سبب می‌شود خواهرها و برادرهایش از دست گرگ نجات داده شوند. یا در داستان دهم این کتاب با عنوان سفیدبرفی، این نامادری سفیدبرفی است که به عنوان نمود شقاوت و بدذاتی در داستان حضور پیدا می‌کند و سفیدبرفی به مقابله با او برمی‌خیزد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
121.۳۳ کیلوبایت
مدت زمان
۰۲:۰۹:۱۹
نویسندهگروه نویسندگان
مترجممحمد قصاع
راویپریزاد میربابایی
ناشرسماوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۱/۰۳
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۲۱.۳۳ کیلوبایت
۰۲:۰۹:۱۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سفید برفی
سفید برفی
گروه نویسندگان
سماوا
0
(بدون نظر)
35,000
تومان