0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
طلب آمرزش
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی طلب آمرزش

نویسنده:
صادق هدایت
درباره طلب آمرزش

«طلب آمرزش» داستان کوتاهی است از صادق هدایت، که با صدای علیرضا ناصحی می‌شنوید. این داستان اولین‌بار سال ۱۳۱۱، با ده داستان دیگر، در مجموعه داستان «سه قطره خون» منتشر شد. داستان کوتاه «طلب آمرزش» درباره زندگی زنی است به نام عزیزآقا، که شوهرش به خاطر بچه‌دار نشدن او، با فرد دیگری ازدواج می‌کند تا بتواند صاحب فرزند شود. بعد از ورود خدیجه به زندگی عزیزآقا، حسادت‌های او شروع می‌شود، تا جایی که نقشه شومی برای از سر راه برداشتن هوو به ذهنش می‌رسد و...

قلم صادق هدایت همیشه پر رمز و راز است. داستان صوتی «طلب آمرزش» یکی از این داستان‌هاست که با فضای سنگین و رازآلودش شنونده را تا پایان داستان با خود می‌کشاند. هدایت در این داستان صوتی به‌خوبی توانسته به موضوع «حسادت» و پیامدهای ناگوار آن در زندگی بپردازد. این داستان صوتی تا جایی پیش می‌رود که پایانی تراژیک را رقم می‌زنند. این داستان صوتی را از مجموعه «روایت‌ آواهای سوپرانو» می‌شنوید که روایتگر داستان‌هایی است از جنس آواهایی زنانه در جهانی که داستان‌های زنان به‌ حاشیه رانده شده است.


در قسمتی از داستان صوتی «طلب آمرزش» با صدای علیرضا ناصحی می‌شنوید:

«خانم! نه ماه من دندان روی جگر گذاشتم و جلوی دروهمسایه با سیلی روی خود را سرخ نگه می‌داشتم. اما روزها که شوهرم خانه نبود، خدیجه را خوب می‌چزاندم. خاک برایش خبر نبرد، پیش شوهرم به او بهتان می‌زدم، می‌گفتم: «سر پیری عاشق چشم وزغ شدی! تو اصلاً بچه‌ات نمی‌شود. این تخم مول است خدیجه از مشدی تقی قاشق‌تراش، آبستن است. خدیجه هم برای من انگشت توی شیر می‌زد و پیش گدا علی برایم مایه می‌گرفت. چه دردسرتان بدهم؟ هر روز خانه‌مان الم‌شنگه‌ای به پا بود که نگو و نشنو. همه همسایه‌ها از دست دادوبیداد ما به عذاب آمده بودند و من دلم مثل سیروسرکه می‌جوشید که مبادا بچه پسر باشد. رفتم سر کتاب باز کردم، جادوجنبل کردم. خدابه‌دور، انگاری که خدیجه گوشت خوک خورده بود، جادو بهش کارگر نمی‌شد. روزبه‌روز گنده‌تر می‌شد تا اینکه سر نه ماه و نه روز و نه ساعت و نه دقیقه، خدیجه خانم زایید؛ آن‌هم چه؟ یک پسر...»

زنان، این نیمی از جمعیت جهان، که بسته به اینکه فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست.


داستان «طلب آمرزش» بخشی از مجموعه داستان‌های زنانه «روایت آواهای سوپرانو» است که هر یک به شکلی به موضوع زنان می‌پردازند. دبیری این مجموعه بر عهده حسین مسعودی آشتیانی است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
26.۴۳ کیلوبایت
مدت زمان
۲۷:۲۱
نویسندهصادق هدایت
راویعلیرضا ناصحی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶.۴۳ کیلوبایت
۲۷:۲۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
18,000
٪30
12,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
طلب آمرزش
٪30
طلب آمرزش
صادق هدایت
نوین کتاب
5
(1)
18,000
٪30
12,600
تومان