0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آرایش دشمن

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی آرایش دشمن

نویسنده:
املی نوتومب
درباره آرایش دشمن

ژروم آنگوست در صبحی که در فرودگاه به انتظار اتمام تعمیر هواپیما نشسته است، با مزاحمی به نام تکستور تکستل مواجه می‌شود. غریبه‌ای پرحرف و بی‌ملاحظه که خیلی زود ثابت می‌کند خصوصیات سیاه‌تر و هولناک‌تری هم دارد.

«آرایش دشمن» دهمین رمان اَملی نوتومب، داستان‌نویسِ بلژیکی در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶، نمایش‌هایی با اقتباس از این رمان بر صحنهٔ تئاتر بروکسل اجرا شدند و در سال ۲۰۲۰ نیز اقتباسی سینمایی بر اساس همین رمان با بازی توماس کُت ساخته شد.

تمام اتفاقات داستان «آرایش دشمن» در سالن انتظار یک فرودگاه و از میان مکالمات دو شخصیت داستان اتفاق می‌افتند. ژروم آنگوست مردی موجه و مبادی آداب که سعی دارد معطل شدنش در فرودگاه را با مطالعهٔ کتاب قدری تحمل‌پذیر کند. ناگهان با مزاحمت غریبه‌ای بنام تِکستور تکستل مواجه می‌شود. مردی که بدون هیچ دعوتی شروع به صحبت می‌کند و حتی با وجود بی‌تمایلی آنگوست و ابراز این بی‌رغبتی، دست از پرحرفی و مزاحمت برنمی‌دارد؛ اما خیلی زود این مزاحمت تبدیل به مواجهه با شخصیتی غریب و هراس‌انگیز می‌شود که شاید ملاقاتش با آنگوست بینوا، چندان هم از سر اتفاق نباشد.

با هر برگی از این داستان که مخاطب به انتهای آن نزدیک‌تر می‌شود، تکه‌های جدیدی از پازل این دیدار غریب نمایان می‌شود و خواننده را با جدال میانِ تقصیر، وجدان و سایهٔ هولناکِ شخصیت‌هایش مواجه می‌کند که ریشه در گذشته دارند. «آرایش دشمن» داستانی است روان‌شناختی و کوتاه با لحنی سریع که وقایع را یکی پس از دیگری روایت می‌کند و همین امر باعث می‌شود مخاطبش را تا به‌انتها با خود همراه کند و با پایانی غیرمنتظره به استادانه‌ترین شکل ممکن، معمای خود را به پایان می‌رساند‌.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
134.۳۹ کیلوبایت
مدت زمان
۰۲:۲۳:۲۱
نویسندهاملی نوتومب
مترجممارال دیداری
راویمجید آقاکریمی
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۲۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۳۴.۳۹ کیلوبایت
۰۲:۲۳:۲۱

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
گیرا 🧲 (2)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

کتاب خیلی عجیبی بود موضوع خیلی متفاوتی داشت اولش که گوش میدین فکر میکنید کتاب کاملا طنز هست ولی خیلی جالبه که وسطاش نه بلکه تقریبا اخراش متوجه میشید ایده اصلی داستان در اصل روانشناسانه بوده! طنز داستان هم طنز خیلی جالب و قشنگیه حتما بهتون پیشنهادش میکنم گوشش کنید اصلا خسته کننده نیست و از همون چند دقیقه ی اول داستان جذبتون میکنه و کشش و گیرایی داستان اصلا هیچ کجای ماجرا کم نمیشه اجرا هم فوق العاده قشنگ و روان و متناسب بود. این کتاب فکر میکنم ازون کتابایی باشه که هم کتاب خونای حرفه ای تر و هم کسی که تاحالا کتاب گوش نکرده رو به خودش جذب کنه. قطعا براتون تجربه جدیدی خواهد بود حتی اگه به موضوعات روانشناسی علاقه ندارید ازش خوشتون میاد و خیلی جاها به خنده وا میدارتتون. درضمن اخرشم جوری تموم میشه که اصلا انتظارش رو ندارید و برخلاف برداشته اولیه اتون علاوه بر طنز بودنش کتابی اموزنده هم هست

4
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩

ازش چیزی یاد نمی‌گیرید اما حسابی سرگرمتون می‌کنه. قبل خواب روشن کنین و به جای اورتینک کردن بذارین داستان با خودش شما رو به خواب ببره! می‌ارزه.

5
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️
گیرا 🧲

ترجمه، روایت همه عالی، موضوع: طنز تلخ

4.8
(6)
گیرا 🧲 (2)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آرایش دشمن
آرایش دشمن
املی نوتومب
رادیو گوشه
4.8
(6)
گیرا 🧲 (2)
58,000
تومان