0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مادلن
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مادلن

نویسنده:
صادق هدایت
درباره مادلن

داستانی خاطره‌ای گنگ و عاشقانه را با صدای علیرضا ناصحی می‌شنوید. داستان کوتاه «مادلن» به قلم صادق هدایت، ماجرای عشقی بی‌پیرایه و ساده میان راوی و دختری فرانسوی به نام مادلن را به تصویر می‌کشد. راوی با دیدن مادلن و مادر و خواهرش، به یاد اولین باری می‌افتد که او را کنار ساحل دیده بود. این داستان ساختار و نثری خیال‌انگیز دارد و با دیگر داستان‌های نوشته شده توسط صادق هدایت متفاوت است. فضای رمانتیک داستان صوتی «مادلن» و پرداخت و توصیف هنرمندانه‌ صادق هدایت، باعث می‌شود شما بتوانید، با بستن چشمانتان و با گوش سپردن داستان، به‌راحتی خودتان را روی شن‌های ساحل تصور کنید.

داستانی کوتاه «مادلن» از زاویه اول شخص روایت می‌شود و در پس‌زمینه‌اش روایتی از عشقی آغشته به احترام را رقم می‌زند. داستان خبر از مجلسی آرام می‌دهد، مجلسی که در آن تنها صدای گرامافون شنیده می‌شود و البته برخورد قطرات باران به شیشه‌ پنجره‌ها. مادلن به همراه مادر و خواهرش در این مجلس حضور دارند و راوی از داستان آشنایی‌اش با مادلن در فرانسه می‌گوید، اندوهی بر مراسم حاکم است تا مادلن شروع به آواز خواندن می‌کند...


در قسمتی از داستان صوتی «مادلن»، با صدای علیرضا ناصحی، می‌شنویم:

«در این بین که این تصویرها از جلو چشمم می‌گذشت، مادر آمد جلو پیانو نشسـت. مـن خـودم را کنـار کشـیدم، یک‌مرتبه دیدم مادلن، مثل این‌ها که در خواب راه می‌افتند، از جا بلند شد، رفت ورقه‌های نت موسیقی را، که روی میز ریخته بود، به هم زد، یکی از آن‌ها را جدا کرده، برد گذاشت روبه‌روی مادرش و آمـد نزدیـک مـن، بـا لبخنـد، ایسـتاد. مادرش شروع کرد به پیانو زدن، مادلن هم آهسته می‌خواند. این همان آهنگ رقص بود که در (ویلرویـل) شـنیده بودم...»


داستان کوتاه «مادلن» یکی از داستان‌های مجموعه «زنده به گور» است که صادق هدایت در سال ۱۳۰۹ در تهران منتشر کرد. این کتاب شامل هشت داستان است. از این هشت داستان جذاب، شما را به شنیدن داستان عاشقانه‌ دختری فرانسوی و پسری ایرانی دعوت می‌کنیم. این داستان صوتی را به همه آن‌هایی که عشقی در دل دارند پیشنهاد می‌کنیم؛ داستانی که به روحیات و حال و هوای خاطراتی نزدیک است، که گویی روزی برای خود هدایت اتفاق افتاده‌اند.


زنان، این نیمی از جمعیت جهان، که بسته به اینکه فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست.


داستان «مادلن» بخشی از مجموعه داستان‌های زنانه «روایت آواهای سوپرانو» است که هر یک به شکلی به موضوع زنان می‌پردازند. دبیری این مجموعه بر عهده حسین مسعودی آشتیانی است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
8.۷۰ کیلوبایت
مدت زمان
۰۸:۲۳
نویسندهصادق هدایت
راویعلیرضا ناصحی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۸.۷۰ کیلوبایت
۰۸:۲۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
گیرا 🧲 (1)
10,000
٪30
7,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مادلن
٪30
مادلن
صادق هدایت
نوین کتاب
5
(1)
گیرا 🧲 (1)
10,000
٪30
7,000
تومان