0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اثر میکرو استرس
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب اثر میکرو استرس

چطور چیزهای کوچک روی هم جمع می‌شوند و مشکلات بزرگ می‌سازند و چه باید کرد؟
درباره اثر میکرو استرس

در این کتاب، از دیدگاه‌هایی می‌گوییم که حاصل صدها مصاحبه و چندین سال تحقیق راب کراس روی موضوع همکاری هستند. در تحقیقات‌مان متوجه شدیم که می‌شود طوری زندگی کرد که هم میکرواسترس‌مان کمتر شود و هم سلامت‌مان بیشتر. به این منظور، باید روابط صادقانه و باارزش با دیگران بسازیم و آن‌ها را تقویت کنیم. این روابط ابعاد بیشتری به زندگی‌تان می‌دهند و اثر میکرواسترس را کم می‌کنند. به این شکل، چرخه‌ای سازنده در زندگی‌تان به وجود می‌آید.

در فصل ۱، میکرواسترس را تعریف می‌کنیم: یعنی ماهیت و تأثیر آن در زندگی‌هایمان را نشان می‌دهیم. به کمک فصل‌های بعدی هم، می‌توانید ریشه‌های میکرواسترس ـ و در نتیجه مشکلات بزرگ و کوچک ـ را در زندگی‌تان بشناسید و روش‌هایی برای مقابله با آن‌ها پیدا کنید.

در فصل ۲، میکرواسترس‌هایی را می‌شناسیم که ظرفیت و انرژی‌مان را می‌گیرند. خیلی‌هایمان به خاطر همین میکرواسترس‌ها حس می‌کنیم در کار و زندگی شخصی‌مان شکست خورده‌ایم و نمی‌توانیم کارهای عادی‌مان را هم انجام دهیم. در این فصل، راهکارهایی عملی هم برای مقابله با این عوامل و بازسازی روابط‌تان می‌دهیم تا تأثیر این نوع میکرواسترس در زندگی‌تان حداقل شود.

در فصل ۳، از میکرواسترس‌هایی حرف می‌زنیم که ذخایر عاطفی‌مان را خالی می‌کنند. منظورمان از ذخایر عاطفی همان منبع درونی آرامش و استقامتی است که در تمرکز، اولویت‌بندی، نگرانی برای عزیزان و مدیریت ترس و خشم و اضطراب کمک‌مان می‌کند. اول بررسی می‌کنیم که این میکرواسترس‌های فرساینده از کجا می‌آیند، بعد هم راهکارهایی پیشنهاد می‌کنیم تا جلویشان را بگیرید و نگذارید کیفیت زندگی روزمره‌تان را پایین بیاورند.

در فصل ۴، با میکرواسترس‌هایی سروکار داریم که هویت‌مان را به چالش می‌کشند و این حس را به ما القا می‌کنند که آدم دلخواه‌مان نیستیم. این میکرواسترس‌ها به‌آرامی حس انگیزه و هدف‌داشتن را در ما می‌کشند. به کمک این فصل، متوجه می‌شوید که این میکرواسترس‌ها چطور روی زندگی‌تان تأثیر می‌گذارند. بعد هم توصیه‌هایی برای مقابله با آن‌ها می‌دهیم.

در فصل ۵، توضیح می‌دهیم که چطور می‌شود برنامۀ جامعی برای مواجهه با آثار مستقیم و غیرمستقیم میکرواسترس‌ها گذاشت. با چند تمرین، کمک‌تان می‌کنیم تا برنامۀ واقع‌گرایانه‌ای برای کنترل میکرواسترس‌ها در زندگی‌تان بگذارید. این تمرین‌ها و روش‌ها را از مصاحبه‌هایمان با ده‌درصدی‌ها پیدا کرده‌ایم؛ یعنی ده درصد از مصاحبه‌شوندگان که میکرواسترس‌هایشان را به‌خوبی کنترل کرده و نگذاشته بودند روی زندگی شخصی و کاری‌شان تأثیر بگذارند. خوشبختانه، با کمی تلاش، می‌توانید این روش‌ها را در زندگی‌تان اجرا کنید.

در فصل ۶، می‌گوییم که چرا آدم‌ها یاد گرفته‌اند که برای رسیدن به تاب‌آوری، باید درون‌شان را خوب کندوکاو کنند. بعد هم نشان می‌دهیم که ارتباط با دیگران می‌تواند هفت نوع تاب‌آوری در ما ایجاد کند و در سختی‌ها، چراغ راه‌مان باشد ـ به شرطی که آن روابط را داشته باشیم و بدانیم چطور از آن‌ها استفاده کنیم.

در فصل ۷، این باور جاافتاده را زیر سؤال می‌بریم: «حفظ سلامت جسمی فقط به خودمان مربوط است و به اراده‌مان بستگی دارد». در این فصل، سؤال سختی هم می‌پرسیم: اگر داشتن اطلاعات و انگیزه برای سالم‌بودن کافی است، پس چرا خیلی‌هایمان نمی‌توانیم به هدف‌های سالانه‌مان برسیم؟ چون سلامت رابطۀ تنگاتنگی با آدم‌های حلقه‌های اجتماعی‌مان دارد، نشان می‌دهیم که ارتباط با دیگران چه تأثیر مهمی روی حفظ یا بازیابی سلامت جسمی‌مان می‌گذارد ـ منظورمان فقط این نیست که در باشگاه با چند نفر دوست شوید و با هم ورزش کنید.

در فصل ۸ هم، می‌بینیم که پیداکردن هدف زندگی (به‌خصوص در تعاملات روزمره) چه تأثیر فوق‌العاده‌ای در کنترل میکرواسترس‌ها دارد. مهم‌ترین ویژگی ده‌درصدی‌های تحقیقات ما داشتن روابط قوی با دیگران در تمام لحظه‌های زندگی بود، نه کارهای عجیب و شگفت‌انگیز. فصل ۸ نشان‌تان می‌دهد که چطور هدف زندگی‌تان را پیدا کنید ـ آن هم همین فردا، نه شش ماه یا یک سال دیگر.

شاید این که از کسی که میکرواسترس زندگی‌اش را نابود کرده، بخواهیم کتابی دربارۀ مشکلاتش بخواند، غیرعادی و مضر به نظر برسد. اما قول می‌دهیم از این کار نتیجه می‌گیرید. امیدواریم با شناخت مفهوم میکرواسترس در این کتاب، بتوانید حس خودتان را بهتر درک کنید. بعد هم، با کمک ما، زندگی‌تان را تغییر دهید. در تحقیقات‌مان دیده‌ایم که حتی مقابله با دو یا سه میکرواسترس می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر زندگی روزمره‌مان بگذارد. در هر فصل، وقفه‌هایی برای یادگیری بهتر و تمرین‌هایی هم برایتان تهیه کرده‌ایم. این کتاب را طوری نوشته‌ایم که با خواندن آن، بتوانید مهم‌ترین حوزه‌های زندگی‌تان را ترمیم کنید.

میکرواسترس حل‌شدنی است. شما همیشه می‌توانید کارهایتان را کنترل کنید. به‌قول یکی از مصاحبه‌شونده‌ها: «فقط می‌خوام دوباره زندگی کنم». شما هم می‌توانید این کار را کنید. در فصل‌های بعد، نشان‌تان می‌دهیم چطور.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
224 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۲۸:۰۰
نویسندهراب ال کراس
نویسنده دومکرن دیلن
مترجمامید حسینی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The microstress effect
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۰۸
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۹ کیلوبایت
۲۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
آموزنده 🦉 (1)
49,000
٪40
29,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اثر میکرو استرس
٪40
اثر میکرو استرس
چطور چیزهای کوچک روی هم جمع می‌شوند و مشکلات بزرگ می‌سازند و چه باید کرد؟
انتشارات کتاب‌سرای نیک
5
(1)
آموزنده 🦉 (1)
49,000
٪40
29,400
تومان