0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مردمان فرودست

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مردمان فرودست

درباره مردمان فرودست

نویسنده‌ی نام‌آشنای رادیکال اهل روسیه

فئودور داستایوسکی نویسنده‌ی برجسته‌ی روس در سال ۱۸۲۱ در شهر مسکو متولد شد. داستایوسکی که از جمله مهم‌ترین نویسندگان قرن نوزدهم است، بیش از همه به خاطر خلق آثاری در حیطه‌ی روان‌کاوی و زوایای ذهن انسان به شهرت رسید. برخی او را بهترین رمان‌نویس روان‌شناختی می‌دانند، تا جایی که داستان‌هایش شگفتی منتقدان آن زمان و همین حالا را برانگیخته است. این نویسنده‌ی پرآوازه و تأثیرگذار اهل روسیه، در طول حیات ۵۹ ساله‌ی خود، آثار جاودانه‌ای چون «جنایت و مکافات»، «برادران کارامازوف»، «قمارباز»، «ابله»، «همیشه شوهر»، «یادداشت‌های زیر زمین و شب‌های روشن» و «شیاطین» را خلق کرده است. داستایوسکی در اوایل فوریه‌ی سال ۱۸۸۱ در اثر خون‌ریزی ریه چشم از جهان فروبست.


زندگی، آثار و سبک نگارش داستایوسکی

زندگی داستایوسکی همچون آثارش فراز و نشیب بسیاری داشت، از حبس و تبعید و بیماری گرفته تا فرار از دست طلبکاران و اعتیاد به قمار. او که تا پایان عمر از حملات صرع رنج می‌برد، شخصیت‌های محوری آثارش را عمدتاً مانند خود خلق کرده؛ عصیان‌گر، بیمار و روان‌پریش. فئودور داستایوسکی فارغ‌التحصیل دانشکده‌ی نظامی بود و در ظاهر شغل خوب و آبرومندی داشت. او پس از آمیختن با ادبیات و ترجمه از ارتش استعفا داد و به محفل چند تن از نویسندگان رادیکال سن پترزبورگ پیوست. داستایوسکی با کتاب‌هایش تأثیری ژرف بر ادبیات روسیه و جهان گذاشت. او در رمان‌های بزرگ خود راوی دشواری‌های زندگی در جهانی‌ است که بنیان‌های اخلاقی‌ آن سست و لرزان شده است. او تحسین‌شده‌ترین نویسنده‌ی تاریخ ادبیات مدرن است. آن­‌طور که هنوز پس از گذشت نزدیک به ۱۵۰ سال، هم‌­چنان آثارش خوانده شده و مورد بررسی و پژوهش قرار می‌­گیرند. شخصیت‌­هایی که او پرداخته، آن­قدر واقعی و دقیق توصیف شده‌­اند که ما را عمیقاً به فکر فرو می‌­برند و گاه ما را به چنان شناخت و درکی رهنمون می­‌سازند که سویه‌­های تاریکی از اسلوب رفتار و روابط آدمی را برای­مان آشکار می­‌دارند. اگر از علاقه‌مندان ادبیات ناتورالیسم هستید یا مشتاق خواندن اثری از داستایوفسکی بوده و نمی‌دانید از چه کتابی شروع کنید، پیشنهاد ما به شما «مردمان فرودست» است. این رمان اولین اثر داستایوسکی است و در قالب مجموعه‌ای از نامه‌ها بین سال‌های ۱۸۴۵-۱۸۴۴ نوشته شده است. این رمان آنقدر دو منتقد بزرگ و صاحب‌نام روس بلینسکی و نگراسوف را به شوق آورد که اعلام کردند ستاره‌ی درخشانی در عالم ادبیات متولد شده است.


درباره‌ی کتاب «مردمان فرودست»

کتاب «مردمان فرودست» روایت‌گر عشقی عمیق و متفاوت بین یک مرد سالخورده به نام ماکار الکسیوویچ و معشوقه‌اش، واروارا الکسیونا است که سن دخترش را دارد. فئودور داستایوسکی، رمان «مردمان فرودست» را با الهام گرفتن از نویسندگانی روسی و فرانسوی همچون نیکلای گوگول، الکساندر پوشکین، و پیتر آبلارد، به رشته‌ی تحریر درآورده است.


کتاب صوتی «مردمان فرودست»

کتاب صوتی «مردمان فرودست» اثر «فئودور داستایوسکی» طی همکاری نشر صوتی آوانامه و «انتشارات مجید» با ترجمه‌ای از «پرویز شهدی» تهیه و تولید شده است. شنوندگان این اثر می‌توانند کتاب صوتی «مردمان فرودست» را با گویندگی «آرمان سلطان‌زاده»، «شیما درخشش» و «مهدی صفری» تهیه کنند. آوانامه به زودی آثار دیگری از این نویسنده را منتشر خواهد کرد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
416.۸۹ کیلوبایت
مدت زمان
۰۷:۲۱:۱۹
نویسندهفئودور داستایوفسکی
مترجمپرویز شهدی
راویآرمان سلطان زاده
راوی دومشیما درخشش
راوی سوممهدی صفری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۰۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۱۶.۸۹ کیلوبایت
۰۷:۲۱:۱۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (8)
گیرا 🧲 (5)
5
ستاره
84 ٪
4
ستاره
15 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

زیبا، دوست‌داشتنی، دلنشین، صدای خسته و مهربان ماکار دِبوشکین که برای معشوقه‌اش نامه می‌نویسه، بر جانم نشست. محزون و بی‌نهایت زیبا... به‌قدری آرمان صدای ماکار دبوشکین رو عالی اجرا کرده که تصوّر می‌کنید ماکار یه شخصیت واقعی‌ست. اجرای آرمان سلطان‌زاده خودش یک اثر فاخر هنریه. صدایت، اجرایت، بیان عواطف انسانی را که در لحن صدایت جانی تازه می‌گیرد، می‌ستایم آرمان عزیز. برقرار باشی عزیز من. عزیز همه‌ی کتاب‌گوش‌کُن‌ها. :)

5
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
گیرا 🧲

خیلی اثر دوست داشتنی و قشنگی بود، من که عادت داشتم از داستایوفسکی شخصیت های پیچیده ببینم بسیار شخصیت های این اثرش انسان های ساده و عاشق بودند. از اون داستان هایی هست که هیچ وقت یادم نمیره. گویندگان هم خیلی خوب بودن، عالی.

4
آرامش‌بخش 🌱

کار خوب بود اما قبلا خونده بودم اما چون عنوان دیگری داشت فکر کردم که شاید کتاب دیگر داستایوفسکی ست و از زیر دستم در رفته است. دوستان دقت کنید که ترجمه ی دیگر این اثر با عنوان( بیچارگان) وجود دارد.

5

مثل همیشه بسییییار عالی و حرفه ای 👌🏻👌🏻👌🏻 لطفن اثار دیگه ی داستایوسکی رو هم با صدای فوق العداره اقای سلطان زاده تولید کنید :))

5

هم داستان زیبا و تلخی بود و هم اجرای گویندگان عالی بود. ممنونم و خداقوت

5

مجموعه پرسی جکسون پنج کتاب اول رو صوتی کنید

5
تلخ ☕️

دوست داشتم اما تلخ بود

نمایش 2 نقد دیگر
4.8
(19)
اجرای روان 🎙️ (8)
89,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مردمان فرودست
مردمان فرودست
فئودور داستایوفسکی
آوانامه
4.8
(19)
اجرای روان 🎙️ (8)
89,000
تومان