0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پرورش عزت نفس با هنردرمانی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب پرورش عزت نفس با هنردرمانی

تلفیق هنردرمانی با CBT و DBT...
ناشر:
مانیان
درباره پرورش عزت نفس با هنردرمانی

«درون هر بالغ کودکی فریاد می‌زند: بگذار نمایان شوم»

 همه‌ی ما به‌عنوان نوزادی ارزشمند پا به این دنیا گذاشته‌ایم؛ اما رفته‌رفته توقعات، انتظارات و نظام‌های ارزشی و قوانین محدودکننده‌ی خانواده و جامعه، ارزشمندی ما را به دستاوردها، موفقیت‌ها و تشویق‌های بیرونی گره زد. خلاقیت، خودانگیختگی، شاد بودن و در لحظه بودن رفته‌رفته فراموش شد و ما از خود واقعی‌مان دورتر و دورتر شدیم. هدف همه‌ی روان‌درمانی‌ها بازیافتن این خویشتن اصیل و کودک درون شاد و ارزشمند است و همچنین هدف تبدیل کردن ما به بزرگ‌سالی حامی و بالغ است تا این بار ما پدر و مادر مهربان خود باشیم و آسیب‌دیدگی‌ها را شفا دهیم. در سال‌های اخیر تأکید بیشتری بر اضافه شدن تکنیک‌های تجربه‌گرا و هیجان‌محور به درمان‌هایی که شناختی و صرفاً مبتنی بر محاوره و تمرین‌های خانگی هستند شده است. طرحواره‌ درمانی و درمان هیجان مدار نمونه‌ای از این ادعا هستند. این کتاب به‌خوبی هنر درمانی را با رویکردهای شناختی-رفتاری و رفتاردرمانی دیالکتیکی ترکیب کرده است تا درمانگران، جعبه‌ابزار تکنیک‌های تجربی خود را غنی‌تر کنند. در هنر درمانی تأکیدی بر جنبه‌ی زیبایی شناختی اثر هنری نیست؛ چراکه این جنبه حاوی قضاوت و ارزش‌گذاری است. در هنر درمانی، رها بودن و گوش سپردن به قلب، نیازها و هیجانات درونی است که ما را به سمت شفا و یافتن «طلای گمشده‌ی درون» رهنمون می‌سازد.

تابه‌حال دو کتاب از مؤلف این کتاب خانم سوزان آی بو چال‌تر با نام‌های «فن‌های هنر درمانی و کاربردها (ترجمه‌ی الناز صالحی) و هنر درمانی کاربردی (ترجمه‌ی فاطمه محمدی)» چاپ‌شده است؛ اما کتاب حاضر که اثر جدیدتری از این مؤلف است با تأکید ویژه بر پرورش عزت‌نفس و پیوند آن با سایر رویکردهای درمانی، تمرین‌ها را اختصاصی‌تر کرده است که به‌صورت انفرادی و یا در گروه درمانی‌هایی با همین عنوان «پرورش عزت‌نفس» توسط یک درمانگر مجرب با هر رویکردی قابل‌اجراست.

با توجه به اینکه رساله‌ی دکترای من در حوزه‌ی «نمایش درمانی» بوده است و سابقه‌ی شش سال برگزاری درمان‌های گروهی مبتنی بر «نمایش درمانی»، «هنر درمانی» و «آشتی با کودک درون» داشته‌ام، می‌توانم به پشتوانه‌ی پژوهش و تجارب بالینی، بر اثربخشی این رویکرد بین‌رشته‌ای و معجزه‌ی تلفیق هنر و درمان صحه بگذارم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
2.۷۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
214 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۰۸:۰۰
نویسنده سوزان آی بوچالتر
مترجمشیما شهرکی
ناشرمانیان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۱۷
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۲.۷۷ کیلوبایت
۲۱۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
81,200
٪50
40,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پرورش عزت نفس با هنردرمانی
٪50
پرورش عزت نفس با هنردرمانی
تلفیق هنردرمانی با CBT و DBT...
مانیان
0
(بدون نظر)
81,200
٪50
40,600
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر