0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
گورستان پراگ

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی گورستان پراگ

نویسنده:
اومبرتو اکو
درباره گورستان پراگ

اومبرتو اکو را بیشتر بشناسیم

«اومبرتو اکو» نویسنده، نشانه‌شناس، فیلسوف و منتقد ادبی در سال ۱۹۳۲ در ایتالیا متولد شد. او بعد از دریافت مدرک دکترا از دانشگاه تورینو در دانشگاه‌های مختلفی همچون فلورانس، میلان، بولونیا و کولژ دو فرانس تدریس کرد. اومبرتو اکو تا به امروز به تالیف چند رمان پرفروش، مقالات علمی مختلف، متون دانشگاهی و کتاب‌های کودک پرداخته است. از جمله آثار وی می‌توان به «نام گل سرخ»، «آونگ فوکو»، «آنک نام گل»، «جزیره‌ی روز پیشین»، «بائودولینو»، «شعله مرموز ملکه لوآنا»، «گورستان پراگ»، «شماره صفر»، «ایمان یا بی‌ایمانی»، «اعترافات رمان‌نویس جوان» و «استعاره: مبنای تفکر و ابزار زیبایی‌آفرینی» اشاره کرد. هر چند اکو در نزد عموم مردم بیشتر به عنوان یک رمان‌نویس شناخته می‌شود، اما او در درجه‌ی نخست یک فلسفه‌دان و نشانه‌شناس است و در میان حدود پنجاه کتابی که او نگاشته، تنها هفت رمان و بیش از چهل کتاب علمی و صدها مقاله وجود دارد. این نویسنده‌ی برجسته در نهایت در سال ۲۰۱۶ و در ۸۴ سالگی در میلان ایتالیا درگذشت.


از آشوب و هرج و مرج

«گورستان پراگ» ششمین رمان اکو است که در سال ۲۰۱۰ و به زبان ایتالیایی منتشر شد. اکو در این رمان اروپای قرن نوزدهمی را به تصویر کشیده که سرشار از اتفاقات اسرارآمیز و مخوف است و در شهرهای مختلفی از جمله تورین، پراگ و پاریس روایت می‌شود. در گورستان پراگ گروه‌ها و انجمن های مختلف مشغول دسیسه و توطئه علیه یکدیگر هستند. در ایتالیا جمهوری‌خواهان، کشیشان را با روده‌های خودشان به دار می‌کشند و یسوعیان علیه فراماسون‌ها نقشه می‌کشند. تبهکاران فرانسوی که شب‌ها در مراسم عشای ربانی سیاه شرکت می‌کنند، روزها مشغول بمب‌گذاری و اعمال خلاف هستند. سازمان‌های جاسوسی همه‌ی کشورها به صورت جدی فعالیت دارند و مشغول کسب اطلاعات حیاتی، جعل و دسیسه هستند تا قتل‌های مورد نظر خود را عملی کنند. تصویر کلی اروپا، هرج و مرج و آشوب است و حکومت توطئه‌ها. در این میان، شاید طبیعی باشد که هر کس به فکر نجات جان خود باشد. اما اگر تمام این دسیسه‌ها و توطئه‌های واقعی و خیالی، تنها کار یک نفر باشد چه؟

تمام شخصیت‌های کتاب گورستان پراگ واقعی هستند به جز راوی

اومبرتو اکو از شخصی خیالی استفاده کرده تا روایت‌های واقعی خود را از طریق او به یکدیگر پیوند داده و داستان را از زبان او نقل کند. اکو خود معترف بود که تلاش کرده تا شخصیت اصلی کتابش، یعنی «سیمونه سیمونینی»، نامطبوع‌ترین، بدبین‌ترین و کلبی‌مسلک‌ترین شخصیت تاریخ ادبیات باشد. اوست که تنها شخصیت غیرواقعی گورستان پراگ است و مجموعه‌ای از اتفاقات و آدم‌ها در اروپای قرن نوزدهم از طریق او به هم پیوند می‌خورند و روایت می‌شوند. داستان گورستان پراگ، حقیقتی است در عین شگفتی به همراه نشانه‌هایی از افسانه.


«گورستان پراگ» عجیب‌‌تر از افسانه

کار اومبرتو اکو برای تبدیل داستان گورستان پراگ به قصه‌ای حیرت‌انگیز چندان دشوار نبوده است، چرا که حقیقت این داستان بی‌اندازه عجیب و پرشاخ و برگ است. اما این نکته به معنای دست‌کم گرفتن نبوغ و خلاقیت اکو نیست. چرا که این حقیقت در مقابل چشمان افراد بسیاری اتفاق افتاده که توان ساختن چنین روایتی از آن را نداشته‌اند. شاید بهترین بخش‌های گورستان پراگ ساخته‌ی ذهن اکو نباشند و تنها روایتی از واقعیت باشند، اما روایت جذاب او از این حقیقت، از افسانه هم عجیب‌تر است و همین نکته‌ایست که اومبرتو اکو سزاوار تحسین و تشویق می‌کند.


کتاب صوتی «گورستان پراگ»

نسخه‌ی صوتی کتاب «گورستان پراگ» اثر «اومبرتو اکو»، حاصل همکاری نشر صوتی آوانامه و «انتشارات روزنه» است که ترجمه‌ی آن توسط «فریبا ارجمند» بوده است. روایت کتاب را «حمید یزدانی» برعهده داشته و «فرهاد اتقیایی»، «سحر بیرانوند» و «هوتن شاطری‌پور» در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
1.۰۸ مگابایت
مدت زمان
۱۹:۴۲:۰۰
نویسندهاومبرتو اکو
مترجمفریبا ارجمند
راویسحر بیرانوند
راوی دوم هوتن شاطری پور
راوی سومفرهاد اتقیایی
راوی چهارمحمید یزدانی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱.۰۸ مگابایت
۱۹:۴۲:۰۰

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
پربار 🌳 (1)
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3
آموزنده 🦉

والا هرچی بیشتر گوش دادم کمتر متوجه شدم. نمیشه بهش عنوان رمان را داد. یه جورایی بازگو کننده یک برهه تاریخی از پیدایش فراماسونری و یهود ستیزی و… را بررسی کرده. جذاب نیست اصلا

4.2
(5)
تلخ ☕️ (1)
135,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
گورستان پراگ
گورستان پراگ
اومبرتو اکو
آوانامه
4.2
(5)
تلخ ☕️ (1)
135,000
تومان