0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شما که غریبه نیستید
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شما که غریبه نیستید

درباره شما که غریبه نیستید


نقد و بررسی کتاب شما که غریبه نیستید

کتاب شما که غریبه نیستید اثر هوشنگ مرادی کرمانی، نویسنده نام آشنا و محبوب ایرانی، دریچه‌ای به سوی دنیای کودکی و نوجوانی او در روستای سیرچ کرمان است. این کتاب که در سال 1384 منتشر شد، به سرعت به یکی از محبوب‌ترین آثار مرادی کرمانی تبدیل شد و تاکنون به چاپ‌های متعدد رسیده است. روایتی از فقر و سختی، آمیخته با طنز و ظرافت، شرح داستانی زندگی هوشنگ از دوران کودکی تا جوانی اوست. او در این کتاب، با زبانی ساده و صمیمی، خواننده را به سفری در خاطرات خود می‌برد. خواننده در این سفر، با فقر و سختی‌هایی که هوشنگ در دوران کودکی با آن‌ها روبرو بوده است آشنا می‌شود. اما فقر و سختی، تنها عنصر داستان نیستند. طنز ظریف و نگاه شاعرانه هوشنگ به زندگی، روایت را جذاب و خواندنی می‌کند. او در عین حال که از سختی‌ها و تلخی‌های زندگی خود می‌گوید، از شادی‌ها و لحظات خوشی که در دوران کودکی و نوجوانی تجربه کرده است نیز غافل نمی‌شود. کتاب شما که غریبه نیستید به دلیل محتوای ارزشمند و نگارش جذاب، جوایز و افتخارات متعددی را کسب کرده است. از جمله این جوایز می‌توان به کتاب برگزیده شورای کتاب کودک، کتاب برگزیده مهرگان ادب و کتاب برگزیده کتابخانه بین‌المللی مونیخ اشاره کرد. اگر شما هم به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه علاقه دارید حتما به دسته‌بندی زندگی‌نامه و سفرنامه فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب شما که غریبه نیستید چیست

هوشنگ مرادی کرمانی، در این کتاب، تجربیات زندگی خود را با خواننده به اشتراک می‌گذارد. او در این کتاب، از بازی‌های کودکانه، شیطنت‌ها، دعواها، قهرها و آشتی‌ها و دیگر خاطرات خود می‌گوید. کتاب شما که غریبه نیستید، شخصیت‌های به یاد ماندنی دارد. نویسنده در این کتاب، به زیبایی شخصیت‌های مختلفی را به تصویر می‌کشد که در زندگی او نقش داشته‌اند. کتاب سرشار از جملات نغز و پندآموز است. هوشنگ مرادی کرمانی در کتاب شما که غریبه نیستید به زیبایی طبیعت روستای سیرچ را وصف می‌کند. او از کوه‌ها، دشت‌ها، درختان و دیگر عناصر طبیعت با ظرافت و دقت خاصی یاد می‌کند و همچنین آداب و رسوم رایج مانند عید نوروز، شب یلدا و مراسم عروسی مردم روستای سیرچ در دهه‌های گذشته را توصیف می‌کند. این کتاب برای تمام کسانی که به خواندن داستان‌های واقعی و زندگی‌نامه‌ها علاقه دارند، مناسب است. همچنین، این کتاب می‌تواند برای نوجوانان و جوانان که در آستانه ورود به دنیای بزرگسالی هستند، آموزنده و الهام‌بخش باشد. در پایان، اگر به دنبال کتابی هستید که شما را به سفری جذاب و خواندنی در دنیای کودکی و نوجوانی یک نویسنده محبوب ببرد، کتاب شما که غریبه نیستید را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هوشنگ مرادی کرمانی، خالق قصه‌های مجید و دنیای شیرین کودکان

هوشنگ مرادی کرمانی 16 شهریور 1323 در روستای سیرچ کرمان، متولد شد. اولین داستان هوشنگ مرادی کرمانی «کوچه‌ی خوشبخت‌ها» نام دارد که سال 47 در مجله‌ی خوشه به سردبیری احمدشاملو منتشرشد. او پس از آن دو کتاب با عنوان‌های «معصومه» و «من غزال ترسیده‌ای هستم» نوشت. مرادی کرمانی آثار بی‌شماری در کارنامه دارد که از میان آن‌ها می‌توان به داستان‌های «خمره»، «آب‌انبار»، «لبخند انار»، «نازبالش»، «ته خیار»، «مثل ماه شب چارده»، «مربای شیرین»، «مشت بر پوست» و چندین کتاب دیگر اشاره کرد. «قاشق چای‌خوری» آخرین اثر این نویسنده است که در نمایشگاه کتاب 98 رونمایی شد. هوشنگ مرادی کرمانی برای آثار کم‌نظیرش برنده‌ی جوایز مختلفی شده است از میان این جوایز می‌توان به جایزه‌ی جهانی اندرسن در سال‌های 1984 و 2014 میلادی، جایزه‌ی کتاب سال 1994 کودکان و نوجوانان اتریش در سال 1994، سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه در دوازدهمین جشنواره‌ی فجر، جایزه‌ی مهرگان ادب، عنوان نویسنده‌ی برگزیده‎ی کشور کاستاریکا، جایزه‌ی خوزه مارتینی در سال 1995 اشاره کرد. هوشنگ مرادی کرمانی عنوان چهره‌ی ماندگار را دارد و عضو پیوسته‌ی فرهنگستان زبان و ادب فارسی است.

جهت مشاهده سایر آثار هوشنگ مرادی کرمانی کلیک کنید.

چرا کتاب شما که غریبه نیستید را بخوانیم

نویسنده کتاب شما که غریبه نیستید، در دوران کودکی با سختی‌ها و مشکلات زیادی روبرو بود. اما او هرگز امید خود را از دست نداد و با تلاش و پشتکار فراوان، توانست به موفقیت برسد. او به خواننده می‌آموزد که در سخت‌ترین شرایط نیز باید امیدوار بود و برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرد. ایشان در این کتاب بارها از قدرت اراده خود در برابر مشکلات و سختی‌ها می‌گوید. او با اراده‌ای قوی، توانست بر بسیاری از موانع زندگی خود غلبه کند. هوشنگ مرادی کرمانی در دوران کودکی و نوجوانی دوستان زیادی داشت. او در کتاب شما که غریبه نیستید از خاطرات شیرین خود با دوستانش می‌گوید و به اهمیت دوستی در زندگی انسان اشاره می‌کند. کتاب مجموعه‌ای از خاطرات شیرین و تلخ دوران کودکی و نوجوانی هوشنگ مرادی کرمانی است. او در این کتاب، خاطر نشان می‌کند که زندگی انسان مجموعه‌ای از شادی و غم است و باید هر دو را با آغوش باز پذیرفت. در پایان، می‌توان گفت که کتاب شما که غریبه نیستید برای تمام سنین مناسب است. کودکان و نوجوانان از خواندن داستان‌های جذاب و شخصیت‌های به یاد ماندنی این کتاب لذت می‌برند و بزرگسالان نیز می‌توانند با خواندن این کتاب، به دوران کودکی خود بازگردند و خاطرات آن دوران را مرور کنند.

در بخشی از کتاب شما که غریبه نیستید می‌خوانیم

«پریدم تو کوچه و مثل فشنگ دویدم. دو سه تا کوچه که دور شدم، اسکناس‌ها را از جیبم درآوردم و شمردم. از خوشحالی دیوانه شده بودم. هر چی آرزو ته دلم چسبیده بود و داشت می‌مُرد، جان گرفت، بالا آمد و جلوی چشمم حاضر شد. به نظرم آمد که خیلی چیزها می‌توانم با آن پول‌ها بخرم. آرزو‌ها توی کله‌ام می‌جوشید، قاتی پاتی می‌شد، می‌ریخت بیرون. همه جور آرزویی بود از آرزوهای ریز و ارزان گرفته تا آرزوهای خیلی گنده که فلک هم نمی‌توانست به آن‌ها برسد. اول آرزوهای کوچولو و ساده بود: جعبه‌ی شش‌تایی مدادرنگی، مثل جعبه‌ی مدادرنگی اسماعیل، هم‌کلاسی‌ام. قلم خودنویس عالی، مثل قلم آقای مدیر. دو تا کتاب بزرگ داستان که هیچ وقت خدا تمامی نداشته باشد. کمربند نو با قلاب پهن طلایی. یک جفت کفش حسابی، کت‌و‌شلوار نونوار و خوشگل، کیف قشنگ مدرسه که دو تا تسمه داشته باشه و مثل عکس پسر توی کتاب ببندمش به پشتم. سی تا دفتر سفید مشق، شلوار کوتاه شورتی مثل شلوار پسر توی کتاب که پوشیده و به مدرسه می‌ره. نه خوب نیست. زشته. روم نمی‌شه بپوشمش. حتما بی‌بی می‌گه: خجالت نمی‌کشی لنگ‌های سیاه و استخوانی و پرچرکت را بندازی بیرون! ... امان از بی‌بی وقتی آدم آرزو می‌کرد، یهو سروکله‌اش میان آرزو پیدا می‌شد و می‌افتاد به ایراد گرفتن و نصیحت کردن.»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب شما که غریبه نیستید

اگر شما هم به خواندن کتاب‌های زندگی‌نامه و سفرنامه علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.



شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
775.۱۶ کیلوبایت
مدت زمان
۱۳:۴۰:۱۶
نویسنده هوشنگ مرادی کرمانی
راویرضا خضرائی
آهنگسازپیروز ارجمند
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۲۶
قیمت ارزی
14 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۷۷۵.۱۶ کیلوبایت
۱۳:۴۰:۱۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 25 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (11)
اجرای روان 🎙️ (10)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
پربار 🌳
گیرا 🧲

بسیار عالی بود نثر شیوا و روان ولهجه شیرین کرمانی که بسیار دلنشین و تاثیرگذار بود . بعداز کلیدر بهترین کتابی بود که خواندم و گاه گریه کردم خاطرات نویسنده برایم بسیار ملموس و واقعی بود و انگار همه جا ودرهمه فضاها بااو‌ بودم و از نزدیک حس میکردم . اقای خضرایی هم بسیار شیوا و شیرین بیان کرده اند.افتخار میکنم که چنین نویسندگانی داریم. عمرشان دراز باد.

5
آموزنده 🦉
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲
انگیزه‌بخش 🚀
پربار 🌳
حال‌خوب‌کن ✨

شماکه غریبه نیستید زندگینامه ترین زندگینامه است. پر از پنجره هایی که با صداقت و راستی به روی ما گشوده شده است. هوشنگ مرادی کرمانی در زندگی‌نامه نویسی هم بی نظیر و یگانه است. متن لبریز از تجربه و درس های بزرگ است. روایتی ماندگار و مانا

5

قلم آقای مرادی کرمانی واقعا ساده و جذاب و گیراست. اونقدر روان می‌نویسن که شما یه دفعه به خودتون میاید می‌بینید به آخر کتاب رسیدین، طنز جالب و شیرینی هم دارن. حتما بخونید این کتاب رو

5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱

میشود با آثار استاد مرادی کرمانی زندگی کرد. این کتاب هم که لذت وصف نشدنی داره. احساس زندگی کردن در دنیایی متفاوت با تفاسیر دقیق و به جا

5
انگیزه‌بخش 🚀
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

قلم استاد بسیار روان ، بی آلایش و دلنشینه که با صدای آقای خضرایی لذتبخش تر هم شد. باکتاب های استاد میشه زندگی رو سفر کرد و زیست .

5
آرامش‌بخش 🌱

خیلی به دلم نشست سادگی و صداقتی که توی قلم و صدای آقای مرادی کرمانی هست مثال زدنیه

5

سپاس از این نویسنده فوق العاده که زندگی خودش رو با همه به این زیبایی قسمت کرده عالیه عالی

5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
اجرای روان 🎙️
گیرا 🧲

فضا سازی و صدای گرم و دلنشین راوی و قلم توانای هوشنگ مرادی کرمانی آنچنان دلنشین است که دلم نمی‌خواهد تمام شود.

5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
تلخ ☕️
گیرا 🧲

هزاااار بار اشک ریختم از توصیفات زیبا و دلنشین و تلخ کتاب!

5

فوق‌العاده جذاب ، با شجاعت صادقانه و با روایت فوق‌العاده . درود بر همگی دست اندر کاران🙏

نمایش 7 نقد دیگر
5
(27)
حال‌خوب‌کن ✨ (11)
140,000
٪30
98,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شما که غریبه نیستید
٪30
شما که غریبه نیستید
هوشنگ مرادی کرمانی
نوین کتاب
5
(27)
حال‌خوب‌کن ✨ (11)
140,000
٪30
98,000
تومان